Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Uiteindelijk stop ik aan de lichten naast een verkrotte Polo met 4 marokkanen in ... ik vraag vriendelijk de weg, zijn antwoord:
"Ici tu vas à droite ... Attends ... Tu vas jamais trouver. Suivez-moi"
Hij heeft een toer van 7 km gedaan om mij uit Brussel Centrum weg te leiden ... Fantastisch. Echt chapeau, ik apprecieer zoiets enorm !!!
Zo zie je maar dat er nog goede Marokkanen rondlopen, alhoewel velen het tegendeel beweren.
Vandaag eens met de wagen naar Leuven geweest (normaal neem ik het openbaar vervoer...) en dus 140 km (2x70) op de autosnelweg mogen doorbrengen wat de nodige ergernissen met zich meebracht maar ook positieve gevoelens, ook al lijkt het onnozel:
- een vrachtwagen die in de file naar 't eerste vak wou en ik gaf hem de nodige ruimte waarop hij/zij zijn/haar pinker afwisselend links en rechts liet gaan als bedankje
- een motorrijd(st)er die zijn 'polleke' uitstak naar elke wagen in de file die de nodige ruimte verschafte zodat hij/zij ertussen kon
Kleine dingen die toch grote gevolgen kunnen hebben op de gemoedstoestand van een mens (althans, bij mij toch).
Andere positieve verkeerservaringen zijn het sneller kunnen optrekken dan de 'tegenstander' maar over die toestanden zwijgen we beter met al de moraalridders hier...
Andere positieve verkeerservaringen zijn het sneller kunnen optrekken dan de 'tegenstander' maar over die toestanden zwijgen we beter met al de moraalridders hier...
Ook ik vind het leuk wanneer ik een bedankje krijg, of het nu van voetganger, trucker of motard is. Ik wist alleen ni da zoveel mensen da appreciëerden? Kprobeer met mijn buske ook altijd hoffelijk te zijn. Al moet ik eerlijk toegeven dak er ook soms durf kl***n als ze mij bvb de pas afsnijden of zo.
Een tijdje geleden liet ik iemand voor die uit een zijstraat kwam. In het voorbijkomen stak hij een bordje uit zijn open dak met daarop: Dank u /merci
Kmoest wel lachen toen ik dat las. Kvraag me wel af wat er op de andere kant van dat bordje stond
Maar idd, mensen die je bedanken als je ze doorlaat, motards die hun been uitsteken omdat je plaats maakt, tzijn kleine dingen, maar ze maken het rijden soms toch veel aangenamer.
Positieve ervaring van de dag:
Die gasten in ulder camionette die me duidelijk maakten op de autostrade dat m'n sleutels nog op de koffer zaten.
Eerder had een trucker het me ook al duidelijk proberen te maken door verschillende keren te claxoneren maar ik dacht dat hij van zijn oren maakte omdat ik nog snel in da gaatje voor hem dook.
Een tijdje geleden liet ik iemand voor die uit een zijstraat kwam. In het voorbijkomen stak hij een bordje uit zijn open dak met daarop: Dank u /merci
Kmoest wel lachen toen ik dat las. Kvraag me wel af wat er op de andere kant van dat bordje stond
Maar idd, mensen die je bedanken als je ze doorlaat, motards die hun been uitsteken omdat je plaats maakt, tzijn kleine dingen, maar ze maken het rijden soms toch veel aangenamer.
Ja, en vooral in de smalle baantjes bij ons hier, als ge al zo'n 10-15 keer opzij gereden bent om iemand door te laten en die reageren totaal niet of alleen met een vies bakkes omdat ik schijnbaar niet rap genoeg uit hunne weg was dan denk ik soms, foert de volgende die komt kan zelf maar uit de weg kruipen (ik met mijne LandRover Freelander zou toch volgens velen hier asociaal zijn, dus...), en als die volgende dan komt en ge speelt den onbeschofte loemperik zoals die 10-15 anderen met mij, dan is het iemand uit de geburen die ge goed kent, en dan voelt ge u toaal niet tevreden.
De motards die hun rechterbeen wat uitsteken zijn nog de beste, die salueren altijd, ook transporteurs, als ge twee keer pinkt als ze mogen invoegen of zo zullen altijd een teken van dank geven, daartegenover de faire personenwagenchauffeurs..... amai, die zijn soms nog te stom om u zelfs gezien te hebben.
Een vriendelijk gebaar van een medeweggebruiker is goed voor ieders gemoedstoestand!! Meer thumbs up en handjes, wuifjes ... Ik probeer altijd te bedanken als ze mij doorlaten, bvb door mijn 4 pinkers ff op te zette ofzo
Gewoon ne keer uw hand opsteken als bedanking is al voldoende, niet nodig om vlaggen en toeters mee te voeren.
Langs de andere kant moet je eens bezien hoeveel mensen een teken met hun hand geven of even met hun lichten pinken om u te laten weten dat ge eventueel doormoogt, zo'n 5 Ã 10% denk ik, de rest zit gewoon stom voor zicht uit te staren, ze zijn wel gestopt om u eventueel door te laten, akkoord, maar daarmee is het gedaan, wat kost dat meer om iemand duidelijk te maken dat ze hun manoeuvre mogen uitvoeren? Al wat ze doen is stom zitten suffen en de mensen (voor wie ze gestopt zijn) in het ongewisse laten van hun bedoelingen met alle eventuele gevolgen vandien.
Gewoon ne keer uw hand opsteken als bedanking is al voldoende, niet nodig om vlaggen en toeters mee te voeren.
Langs de andere kant moet je eens bezien hoeveel mensen een teken met hun hand geven of even met hun lichten pinken om u te laten weten dat ge eventueel doormoogt, zo'n 5 Ã 10% denk ik, de rest zit gewoon stom voor zicht uit te staren, ze zijn wel gestopt om u eventueel door te laten, akkoord, maar daarmee is het gedaan, wat kost dat meer om iemand duidelijk te maken dat ze hun manoeuvre mogen uitvoeren? Al wat ze doen is stom zitten suffen en de mensen (voor wie ze gestopt zijn) in het ongewisse laten van hun bedoelingen met alle eventuele gevolgen vandien.
Ik wil ni veralgemenen, maar heb den indruk dat da vooral vrouwen zijn. Ik vind ook dat die precies dikwijls ni doorhebben dat ze doormogen als ik ff knipper.
Aaah : wuiven, wapperen en gekke bekken trekken à la "alleeeez, steekt over" doe ik al jaren. Je leert veel door met de motor te rijden. Daar is 't mee begonnen (ik geef voetjes of een vingertje zo vaak ik kan), en met de auto rendeert dat ook. 't Grappige is, als je aan komt rijden met zo'n johhny BMW als die van me ("felblauw, getuned en met luminjoemne zanten") en je stopt dan mooikes voor mensen die oversteken en je maakt dan 'n gebaar van "alsjeblieft, na u", dan kijken die u zo aan alsof je gek bent, iets in de aard van "Amma allez, zie dat nu, moete gij ni veel te snel ons tenen platrijden ofzo ?".
Funny.
Ik moet zeggen : in het verkeersergernissen-topic kan ik eigenlijk maar bitter weinig posten, ik amuseer me gewoon erg goed op de baan, en kom geen stoten (meer) tegen.
Comment