Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Positieve ervaring vandaag: de automobilisten die Hooglede uitreden en knipperden met hun lichten om te tonen dat er geflitst werd bij het inrijden (al de 2e keer deze week en ik ben er nog maar 2x gepasseerd 's ochtends).

Aan alle west-Vlamingen die wel eens door Hooglede rijden, rij er NOOIT te vlug, ze staan daar zeker ne keer per maand. Meestal aan de kant van Gits waar iedereen te vlug gaat rijden omdat de bebouwing vermindert, snelheid blijft 50!
    Last edited by massy; 29/03/2010, 00:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door massy
      Positieve ervaring vandaag: de automobilisten die Hooglede uitreden en knipperden met hun lichten om te tonen dat er geflitst werd bij het inrijden (al de 2e keer deze week en ik ben er nog maar 2x gepasseerd 's ochtends).

Aan alle west-Vlamingen die wel eens door Hooglede rijden, rijdt er NOOIT te vlug, ze staan daar zeker ne keer per maand. Meestal aan de kant van Gits waar iedereen te vlug gaat rijden omdat de bebouwing vermindert, snelheid blijft 50!
      op de hoogleedsesteenweg of van heel de andere kant die straat van la palma op het einde ?

de hollanders geven nooit thumbs up . Van de week al vier keer vriendelijk voorgelaten en nooit een bedankje gehad

Comment

Daarnet wat gaan fietsen en paar aangename dingen gehad:

-Elke plaats dat ik een drukker stuk weg moest over steken stopte er steeds wel iemand voor me om me vriendelijk over te laten, altijd fijn als mensen vriendelijk zijn!
        -Stuk langs de Vaart Leuven - Mechelen dat ik over reed kwam er van de andere kant een sluiswachter met zijn wagen gereden. De man is voor mij helemaal in het gras gaan rijden zodat ik makkelijk door kon, weer een aangename ervaring!

't zijn maar kleine dingen, maar toch tof als mensen erop letten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
          Daarnet wat gaan fietsen en paar aangename dingen gehad:

-Elke plaats dat ik een drukker stuk weg moest over steken stopte er steeds wel iemand voor me om me vriendelijk over te laten, altijd fijn als mensen vriendelijk zijn!
          -Stuk langs de Vaart Leuven - Mechelen dat ik over reed kwam er van de andere kant een sluiswachter met zijn wagen gereden. De man is voor mij helemaal in het gras gaan rijden zodat ik makkelijk door kon, weer een aangename ervaring!

't zijn maar kleine dingen, maar toch tof als mensen erop letten.
          Wat zo een streepje zon toch niet kan doen met het humeur van je medeweggebruikers :-) Al vrees ik straks voor de letterlijke rush naar huis :-)
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door massy

Aan alle west-Vlamingen die wel eens door Hooglede rijden, rijdt er NOOIT te vlug, ze staan daar zeker ne keer per maand. Meestal aan de kant van Gits waar iedereen te vlug gaat rijden omdat de bebouwing vermindert, snelheid blijft 50!
            Ik heb zelfs al eens meegemaakt dat iemand 200-300 meter voor een flitscontrole zijn wagen aan de kant had gezet en teken deed om rustig te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Aaah : wuiven, wapperen en gekke bekken trekken à la "alleeeez, steekt over" doe ik al jaren. Je leert veel door met de motor te rijden. Daar is 't mee begonnen (ik geef voetjes of een vingertje zo vaak ik kan), en met de auto rendeert dat ook. 't Grappige is, als je aan komt rijden met zo'n johhny BMW als die van me ("felblauw, getuned en met luminjoemne zanten") en je stopt dan mooikes voor mensen die oversteken en je maakt dan 'n gebaar van "alsjeblieft, na u", dan kijken die u zo aan alsof je gek bent, iets in de aard van "Amma allez, zie dat nu, moete gij ni veel te snel ons tenen platrijden ofzo ?".

Funny.

Ik moet zeggen : in het verkeersergernissen-topic kan ik eigenlijk maar bitter weinig posten, ik amuseer me gewoon erg goed op de baan, en kom geen stoten (meer) tegen.
              klinkt bekend in de oren..

Als ik met mijn muziek veel te luid oprij en er nog wat geluid uit de uitlaat pruttelt, en dan om de haverklap stop om mensen door te laten en uit hun parkeerplaats te laten enzoverder, zie ik soms ook rare gezichten.

Ik wil de bevolking aanleren dat niet elke jonge gast een onbezonnen racertje is omdat hij met een ietwat uitgebouwde auto rijdt. Klinkt misschien belachelijk, maar zo voel ik dat aan.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Enkele dagen geleden ook een posi verkeerservaring.

Ik reed op de E40 Haasrode-Brussel, aan een aangename doch niet Floriaanse snelheid, ik passeer een Zafira, en die steekt z'n vingersjes door z'n ruit, ik vertraag niet echt want ik wist niet wat 'ie wou zeggen, ik passeer de volgende een A4 cab, en die doet zo'n *flits* teken met z'n pollekes waarop ik natuurlijk op de remmen ging staan, en zowaar, daar stonden ze!

Bedankt aan Zafira en A4!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy
                  klinkt bekend in de oren..

Als ik met mijn muziek veel te luid oprij en er nog wat geluid uit de uitlaat pruttelt, en dan om de haverklap stop om mensen door te laten en uit hun parkeerplaats te laten enzoverder, zie ik soms ook rare gezichten.

Ik wil de bevolking aanleren dat niet elke jonge gast een onbezonnen racertje is omdat hij met een ietwat uitgebouwde auto rijdt. Klinkt misschien belachelijk, maar zo voel ik dat aan.
                  2nd that, mensen verwachten niet dat 'de jeugd van tegenwoordig' ook hoffelijk kan zijn in het verkeer.

Comment

Der zou iets moeten bestaan om je appreciatie te tonen. Een extra knipperlicht of zo

Gisteren rij ik rond 23u30 naar huis langs een kleine weg. Zie vanuit d everte een tractor met kar rijden. Die boer ging zodr ahij kon opzij om me door te laten. Omdat het donker is, heeft hand opsteken geen zin. Vond het jammer dat ik hem niet kon bedanken.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe
                      op de hoogleedsesteenweg of van heel de andere kant die straat van la palma op het einde ?
                      Ik ben niet goed in straatnamen, 't is de straat met de palma op 't einde, als je richting palma rijdt, net voor je Hooglede centrum (50-zone) buiten bent, ook geregeld in de andere richting, bij het binnenkomen van Hooglede als je van de Palma komt.
                      Maar de laatste 2 keren was iets over de nissan garage, net na het bordje 50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                        Der zou iets moeten bestaan om je appreciatie te tonen. Een extra knipperlicht of zo

Gisteren rij ik rond 23u30 naar huis langs een kleine weg. Zie vanuit d everte een tractor met kar rijden. Die boer ging zodr ahij kon opzij om me door te laten. Omdat het donker is, heeft hand opsteken geen zin. Vond het jammer dat ik hem niet kon bedanken.
                        ffkes flashen in den donker é

Comment

met je pinkers zoals de camioneurs doen?

Comment

Dat had ik idd kunnen doen...
                            Heb dan maar een 360° spin gedaan terwijl ik volop toeterde en flashte...

Maar 'k weet niet of hij het begrepen heeft...
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Heb dan maar een 360° spin gedaan terwijl ik volop toeterde en flashte...

Maar 'k weet niet of hij het begrepen heeft...

Comment

Mijn positieve verkeerservaring van vandaag:

Aan de lichten in Geel op de Antwerpsesteenweg:

Ik sta als eerste op het linkervak, komt er naast mij een oud 'bakkerautoke' staan van het één of andere schoonmaakbedrijf. Ik kijk is en de passagier keek ook naar mij, begint ie daar ineens gas te geven .

Het licht wordt groen en ie vertrekt met piepende banden

Tegenwoordig gebeurt het trouwens veel dat men mij 'uitdaagt' , goed weer zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn C
                                  Mijn positieve verkeerservaring van vandaag:

Aan de lichten in Geel op de Antwerpsesteenweg:

Ik sta als eerste op het linkervak, komt er naast mij een oud 'bakkerautoke' staan van het één of andere schoonmaakbedrijf. Ik kijk is en de passagier keek ook naar mij, begint ie daar ineens gas te geven .

Het licht wordt groen en ie vertrekt met piepende banden

Tegenwoordig gebeurt het trouwens veel dat men mij 'uitdaagt' , goed weer zeker?

Comment

Engelse voetbalsupporters in de file

Toen ik daarstraks naar huis reed kwamen we die gasten tegen richting kennedytunnel (E17) in een 330cd coupé en 2 buskes die ook goed vol zaten

Pure ambiance met die mannen in de file, al claxonerend mekaar wat entertainen. Hoewel ze veel interesse toonden in de MOEDER inclusief dochter die voor ons reed.
                                    Eens de kennedytunnel in begon er een lichtconcert van die supporters en mij

Die moeder en dochter moesten er om lachen.

File is toch leuk

Comment

absoluut,
                                      als je tijd hebt

Comment

ik moest daarnet een nummerplaatje gaan laten drukken en in het terugkeren ga ik tanken; net op een plaats waar er tijdelijke verkeerslichten staan voor wegenwerken. Ik wil terug wegrijden, maar in de richting die ik uit wil staat er een file waarvan ik het einde niet kon zien .. ik wilde niemand ophouden dus ik nam mezelf voor om te wachten tot dat het rood werd en dan achter de laatste auto nog mee te rijden, zodat er niemand voor mij zou moeten remmen ... de eerste auto trekt snel op maar vlak voor mij remt hij af en doet hij teken dat ik door mag ... kstond natuurlijk nog met mijn handrem op in neutraal, dus ik wuif dat hij mag passeren, wat hij ook doet ... de tweede doet just 't zelfde, dus ik ben dan daar maar tussen gekropen

altijd hetzelfde: als je snel nog ergens tussen wil laat niemand je door, en als je de tijd hebt word je doorgelaten wanneer het niet hoeft

tzal van 't mooi weer zijn dat iedereen content loopt
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• ik heb deze morgen een bmwrijder zijn pinker zien gebruiken om in te voegen

Comment

Working...
                                          X