Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Deze avond mijn eerste megagrote kippevel moment gehad .
Reden: een Ferrari F430 die zalig hard optrok en dit onder een stuk autostrade (oprit die er eerst onder loopt en er vervolgens naast uitmondt, 't is daar nie ver van de Overpoort in Gent). A zo een bruut lawaai . SUPER zalig, echt SUPER. En nog eens versterkt door de weergalmingen daar, man man.
En dan te zeggen dat ik eerder, toen de Ferrari naast mij stond aan de lichten en ik eens naar de bestuurder keek, verkeerde gedachten had over die man ("stijve ouwe vent die niet de helft van het vermogen van zijn wagen aanspreekt") . Daar zat ik dus ff verkeerd.
Vandaag iets fantastisch meegemaakt (en gisteren, en eergisteren.). Momenteel doe ik vakantiewerk in Antwerpen Stad, wat mij iedere dag de kans geeft 2x 20 minuten te treinen. Ik wil hierbij de NMBS bedanken dat ze op de lijn Antwerpen-Essen de nostalgie bewaren, hun conservatieve kantje laten spreken, en weigeren moderne treinen met airco in te zetten! Prachtig. Je hebt een hele dag staan zweten omdat de airco op het werk stuk is (28 graden), en dan kom je op de trein, en het is er gloeiheet, zodat niemand merkt dat jij het bent die aan het zweten is, omdat iedereen daar zweet! De ene zweetgeur vermengt zich dan met de andere wat een prachtige diversiteit in zweetgeuren oplevert! Dankjewel NMBS. En dan zie je die mensen in die moderne treinen die hun verdriet dat ze niet op die mooie ouderwetse trein zitten proberen weg te glimlachen! En dan denk ik bij mezelf: "Wat ben ik toch een gelukzak dat ik mag sporen op de lijn Antwerpen-Essen!"
Die situatie maak ik hier elke dag mee als ik met de auto wegga, ik moet uit een klein straatje op een baan van 70km/u rijden. Ik wil daar zelfs geen voorrang! Ik wacht dan wel even tot ik veilig kan invoegen! Buitenlanders durven daar wel voorrang te geven ook al sta je helemaal stil (andere wetgeving in het buitenland), en dat vind ik absoluut niet nodig!
Gisteren reed ik door't centrum van Tienen en stond er een groepje knappe dames te wachten om over te steken op een plek waar geen oversteekplaats was.
Aangezien ik ze mooi vond ben ik maar even gestopt om ze over te laten en ze te inspecteren
Denk dat ik van alle dames een knikje, een opgestoken hand of een 'dankjewel' heb gekregen
Vertrok ik maar weer met een grijns op mijn gezicht
Kijk, voor zo'n mensen wil ik gerust stoppen, ook al is er geen oversteekplaats.
Maar er zijn dan ook weer andere mensen die doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is...
Ik tracht, zeker binnen de bebouwde kom, te stoppen voor voetgangers. Niet enkel voor de jonge vrouwen met de juiste looks. Maar ze moeten dan wel ofwel ver van een zebrapad zijn of op een zebrapad gaan. Je zal merken dat je meestal toch op z'n minst een knikje (of een groet) van respect krijgt.
Vandaag iets fantastisch meegemaakt (en gisteren, en eergisteren.). Momenteel doe ik vakantiewerk in Antwerpen Stad, wat mij iedere dag de kans geeft 2x 20 minuten te treinen. Ik wil hierbij de NMBS bedanken dat ze op de lijn Antwerpen-Essen de nostalgie bewaren, hun conservatieve kantje laten spreken, en weigeren moderne treinen met airco in te zetten! Prachtig. Je hebt een hele dag staan zweten omdat de airco op het werk stuk is (28 graden), en dan kom je op de trein, en het is er gloeiheet, zodat niemand merkt dat jij het bent die aan het zweten is, omdat iedereen daar zweet! De ene zweetgeur vermengt zich dan met de andere wat een prachtige diversiteit in zweetgeuren oplevert! Dankjewel NMBS. En dan zie je die mensen in die moderne treinen die hun verdriet dat ze niet op die mooie ouderwetse trein zitten proberen weg te glimlachen! En dan denk ik bij mezelf: "Wat ben ik toch een gelukzak dat ik mag sporen op de lijn Antwerpen-Essen!"
Ik tracht, zeker binnen de bebouwde kom, te stoppen voor voetgangers. Niet enkel voor de jonge vrouwen met de juiste looks. Maar ze moeten dan wel ofwel ver van een zebrapad zijn of op een zebrapad gaan. Je zal merken dat je meestal toch op z'n minst een knikje (of een groet) van respect krijgt.
Ik stop alleen voor mensen die willen oversteken op een zebrapad.
Die situatie maak ik hier elke dag mee als ik met de auto wegga, ik moet uit een klein straatje op een baan van 70km/u rijden. Ik wil daar zelfs geen voorrang!
Waar ik over spreek, zijn het 2 straten in een zone 30...
Ik kwam daarjuist van mijn werk en ik kom op de boomsesteenweg aan een licht en plaats mij links, vermits er rechts een witte, oudere mercedes stond.
Ik sta te wachten, ineens hoor ik iemand tuuten (ik dacht bij mezelf, een competitief iemand naast mij, leuk, hoewel de motor nog niet 100% warm was ..), ik kijk naar opzij en zie de bestuurder van de witte mercedes (een zwarte medemens) een cirkeltje met zijn vingers maken en een thumbs-up.
Ik me ne grote smile thumbs-up terug ..
Respect!
Vorige week dinsdag was er een oude AM in pan gevallen. Ik heb die kerel even geholpen, ik kon moeilijk anders, ik moest op mijn werk zijn en hij versperde de weg een beetje. Maar het deed wel deugd om dan een thumps up te krijgen.
Comment