Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In de week ook iets positiefs meegemaakt,
    Een kindje van een jong gezinnetje stak over (ik had nog ruimte genoeg om te vertragen/eventueel stoppen) en de ouders maar teken naar het kindje doen van ''pas op! e.d '' , ik ben toen volledig gestopt , even met de grootlichten geknipperd en heb de ouders ook doorgelaten.
    Wel plezant als je zo een bedankje krijgt.

Zo zie je maar, het zijn de kleine dingen die het maken!

Comment

• Vandaag had m'n achterligger precies dezelfde opvattingen t.o.v. mobiliteit als mij, waardoor hij precies m'n rijstijl spiegelde
      • hij had net dezelfde manier van filerijden: niet achter de bumper van de voorligger blijven hangen en continu zitten optrekken en remmen. Maar wel zo'n constant mogelijk snelheid proberen aan te houden, zonder onnodig te remmen. Je komt er even snel, je verbruik daalt en ik heb zelfs de indruk dat de file achter ons ietsje vlotter verliep.
      • Daar waar 2 verkeersaders samen liepen, ritste hij ook mooi.
      • Aan een rondpunt stond er een file in de arm waar wij heen moesten. Onze voorliggers reden natuurlijk het rondpunt nog op zodat heel het rondpunt en de andere armen ook geblokkeerd geraakten. Net als mij liet m'n achterligger een gaatje zodat het verkeer op het rondpunt en de andere armen ten minste nog door kon rijden

Het was 'ns leuk om te zien dat er ook andere automobilisten zijn die dezelfde mening hebben als mij als het aankomt op mobiliteit en niet zo egoïstisch ingesteld zijn als de meerderheid.
      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• zalig wutputt

Comment

• vanmorgen reed ik achter een trage camionette, ik kon hem gedurende 2-3 km niet voorbijsteken .. uiteindelijk komen er geen tegenliggers meer af maar door een bocht naar links kan ik niet zien of er iets afkomt of niet ... de camionette is vervolgens half op de pechstrook gaan rijden, hand uit 't raampje, en teken doen dat ik door kon

sympa, merci .. heb ff m'n 4 pinkers opgezet
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
            vanmorgen reed ik achter een trage camionette, ik kon hem gedurende 2-3 km niet voorbijsteken .. uiteindelijk komen er geen tegenliggers meer af maar door een bocht naar links kan ik niet zien of er iets afkomt of niet ... de camionette is vervolgens half op de pechstrook gaan rijden, hand uit 't raampje, en teken doen dat ik door kon

sympa, merci .. heb ff m'n 4 pinkers opgezet
            schone geste idd, Alex!

komt niet veel voor!

Comment

• was deze namiddag even gaan fietsen toen het was gestopt met regenen.
              Rij ik over de aangegeven weg over een parking maar lag een zéér grote plas water waar ik net rechts langskon.
              Ik hoor achter mij een auto afkomen en ik was heel zeker dat ik kloddernat zou zijn omdat die wagen me zou passeren.

Maar, die man was zo vriendelijk geweest om te wachten tot ik die plas was gepasseerd!

k'heb mijn polleke en mn duim nekeer opgestoken en hij lachte nekeer terug

Comment

• ook zalig

Comment

• Heb een tijdje geleden een aanrijding(etje) gehad met een bv!
                  En vriendelijk dat dieje mens was! Hij was wel zelf mega in fout, maar toch...
                  Kwam der nog ne pummel zich wa moeien in zijn voordeel, en dieje mens zei, meneer, wij zulle da hier wel arrangere, bedankt! Dieje pummel zenne kop...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy
                    Heb een tijdje geleden een aanrijding(etje) gehad met een bv!
                    En vriendelijk dat dieje mens was! Hij was wel zelf mega in fout, maar toch...
                    Kwam der nog ne pummel zich wa moeien in zijn voordeel, en dieje mens zei, meneer, wij zulle da hier wel arrangere, bedankt! Dieje pummel zenne kop...
                    en wie was die bv?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                      en wie was die bv?

Mja, de mens is ni zo bekend zenne. Ik had 'em zelf ni herkend, maar toen ik op m'n bus het aanrijdingsformulier ging halen, hoorde ik de bommakes fluistere, das dieje van Wittekerke!

Ik herkende hem daarna van ATV dacht ik, Karel Vingerhoets, ring any bells?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy
                        Mja, de mens is ni zo bekend zenne. Ik had 'em zelf ni herkend, maar toen ik op m'n bus het aanrijdingsformulier ging halen, hoorde ik de bommakes fluistere, das dieje van Wittekerke!

Ik herkende hem daarna van ATV dacht ik, Karel Vingerhoets, ring any bells?
                        Ken de naam van de film Alias, dus ja weet wie het is.

Comment

Ken de naam van de film Alias, dus ja weet wie het is.
                          Mmm, kan ik me ni herinneren. Anyway, supervriendelijke mens dus!

Comment

• bestaat er ook een "goede daden" topic ?

Vandaag reed ik terug van de Delhaize, in een nauwe straat ... Door het brede verhoogde fietspad daar is de straat redelijk smal, vooral als er wagens geparkeerd staan. Voor me reed een camionette, die een mobilhome moest kruisen. De camionette stopt langs de stoeprand, de mobilhome kruipt ernaast maar rijdt véél te dicht langs de geparkeerde auto's en rijdt natuurlijk een spiegel af.
                            Die mens stopt efkes, kijkt naar buiten, haalt z'n schouders op en rijdt weg
                            Ik tuut en doe teken dat 'm die spiegel erafgereden heeft, maar hij steekt z'n middelvinger uit

Ik heb vervolgens z'n nummerplaat opgeschreven en een briefje achtergelaten tussen de ruitenwissers van de auto die hij beschadigd had met vermelding van zijn nummerplaat en mijn telefoonnummer ... terwijl ik vanavond aan't werken was heeft de vrouw mij opgebeld en een bedank-berichtje ingesproken op mijn voicemail.

Ik ben blij omdat ik iemand geholpen heb, en dat mens is blij omdat iemand haar geholpen heeft. Als iedereen nu eens zoiets zou doen als 'm een accidentje ziet gebeuren ... 't zou zoveel makkelijker zijn, ik ben ook al mijn spiegel afgereden geweest in een drukke straat, maar niemand die daarachter kijkt natuurlijk
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Vandaag ging ik tanken met golfje van mama op de Brusselsesteenweg en ik neem dan altijd een stukje E314 van aan mechelsepoort naar brusselsepoort. Voor me reed er een leerling en bij het oprijden van snelweg zag ik meteen dat het meisje in kwestie schrik had om in te voegen, dus heb ik eerst ingevoegd en mijn vier pinkers aangezet en even 60km/u(ik weet het het is te traag, maar om even iemand te helpen doe ik die overtreding met plezier) gereden, om te zorgen dat ze veilig de baan kon opraken. Nu moest ze blijkbaar zelfde afrit hebben als mij en toeval of niet, ze reed naar zelfde tankstation. Dan zag ik ze daar in auto zitten, met de moed compleet in de schoenen, bijna aan het snotteren omdat ze nog schrik had. En opeens kwam ze samen met haar vader bij me om te bedanken dat ik op die manier plaats voor hen gemaakt had zodat ze kon invoegen. Doet echt enorm veel plezier als mensen even komen bedanken voor zo'n dingen en zo zijn er tenminste geen ongelukken gebeurd.

Comment

• mooi van je, pijay

Comment

• Ik stop heel dikwijls op drukke banen om fietsers te helpen oversteken, het verkeer is meestal niet snel maar uiteraard stopt er praktisch nooit geen enen om fietsers,dikwijls ouders met kinderen, op een veilige manier te laten oversteken. Zeer leuk om te zien hoeveel bedankjes ik dan krijg.

Indien ik stop aan een zebrapad om mensen te laten oversteken zijn die heel dikwijls ook dankbaar, blijkbaar zijn die mensen dat hier niet gewoon dat er iemand stopt aan een zebrapad, ook al is dat bij wet verplicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                                    Ik stop heel dikwijls op drukke banen om fietsers te helpen oversteken, het verkeer is meestal niet snel maar uiteraard stopt er praktisch nooit geen enen om fietsers,dikwijls ouders met kinderen, op een veilige manier te laten oversteken. Zeer leuk om te zien hoeveel bedankjes ik dan krijg.

Indien ik stop aan een zebrapad om mensen te laten oversteken zijn die heel dikwijls ook dankbaar, blijkbaar zijn die mensen dat hier niet gewoon dat er iemand stopt aan een zebrapad, ook al is dat bij wet verplicht.
                                    ditto, zeker in de regen.

Comment

Vandaag ging ik tanken met golfje van mama op de Brusselsesteenweg en ik neem dan altijd een stukje E314 van aan mechelsepoort naar brusselsepoort. Voor me reed er een leerling en bij het oprijden van snelweg zag ik meteen dat het meisje in kwestie schrik had om in te voegen, dus heb ik eerst ingevoegd en mijn vier pinkers aangezet en even 60km/u(ik weet het het is te traag, maar om even iemand te helpen doe ik die overtreding met plezier) gereden, om te zorgen dat ze veilig de baan kon opraken. Nu moest ze blijkbaar zelfde afrit hebben als mij en toeval of niet, ze reed naar zelfde tankstation. Dan zag ik ze daar in auto zitten, met de moed compleet in de schoenen, bijna aan het snotteren omdat ze nog schrik had. En opeens kwam ze samen met haar vader bij me om te bedanken dat ik op die manier plaats voor hen gemaakt had zodat ze kon invoegen. Doet echt enorm veel plezier als mensen even komen bedanken voor zo'n dingen en zo zijn er tenminste geen ongelukken gebeurd.
                                      Geen nummer gevraagd?

Comment

Vandaag ging ik tanken met golfje van mama op de Brusselsesteenweg en ik neem dan altijd een stukje E314 van aan mechelsepoort naar brusselsepoort. Voor me reed er een leerling en bij het oprijden van snelweg zag ik meteen dat het meisje in kwestie schrik had om in te voegen, dus heb ik eerst ingevoegd en mijn vier pinkers aangezet en even 60km/u(ik weet het het is te traag, maar om even iemand te helpen doe ik die overtreding met plezier) gereden, om te zorgen dat ze veilig de baan kon opraken. Nu moest ze blijkbaar zelfde afrit hebben als mij en toeval of niet, ze reed naar zelfde tankstation. Dan zag ik ze daar in auto zitten, met de moed compleet in de schoenen, bijna aan het snotteren omdat ze nog schrik had. En opeens kwam ze samen met haar vader bij me om te bedanken dat ik op die manier plaats voor hen gemaakt had zodat ze kon invoegen. Doet echt enorm veel plezier als mensen even komen bedanken voor zo'n dingen en zo zijn er tenminste geen ongelukken gebeurd.
                                        Da's zeer mooi van jou! Nice done!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN
                                          Geen nummer gevraagd?

K'dacht exact hetzelfde

Comment

Working...
                                          X