Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
DrivE, Bluemotion en andere "eco"-bakken die mooi aan 90 op de snelweg tuffen, terwijl ik rustig voorbij kan 'knallen' aan 120 met mijn 15 jaar oude mazoutstoof. In een niet-smog zone welteverstaan.
Vandaag nog es e dikke thumps up gekregen van een kérèl.
Ik reed op de e403 richting Brugge op het tweede vak. Het smartje van giselynck (garage denk uk) steekt pinker uit naar links om een vrachtwagen voorbij te gaan. Ik zie dit en ga mooi naar het derde, ik hoefde het niet te doen, maar khad plaats no probs.
Ik passeer hem en kzie hem een dikke thumps up doen en een smile. Vond ik wel cool om te krijgen
Stond vandaag een flitser op de steenweg. Ik passeer m, en doe uiteraard teken met de lichten naar een paar tegenliggers. Die kerel achter mij blijft dat echter constant doen gedurende 2 a 3 kilometer bij elke wagen die ons kruist. Schitterend!
In het centrum van Boom rijdt er een wagen met op de passagierstoel vooraan een kind van 10 jaar die met beide armen uit het zijraam hangt. Wagen slaat af en opeens komt hij achter een combi te rijden. Combi zet zich aan de kant en de chauffeur van de wagen mocht het ook gaan uitleggen.
Politie zou meer controles mogen doen op zo'n vormen van 'verkeersveiligheid'.
tiens, een Rover? Ik heb derstraks aan de Colruyt zo een wagen gezien met een kind dat door het raam aan passagierszijde hing tot aan zijn middel. Ook zwaar gefaald door de ouders.
In het centrum van Boom rijdt er een wagen met op de passagierstoel vooraan een kind van 10 jaar die met beide armen uit het zijraam hangt. Wagen slaat af en opeens komt hij achter een combi te rijden. Combi zet zich aan de kant en de chauffeur van de wagen mocht het ook gaan uitleggen.
Politie zou meer controles mogen doen op zo'n vormen van 'verkeersveiligheid'.
Niet echt positief, maar vrijdag ook een cabrio gezien waar het kind (blond en max 12j) gewoon rechtstond op de achterkant. Vond ik zwaar onverantwoord
Aaah : wuiven, wapperen en gekke bekken trekken Ã* la "alleeeez, steekt over" doe ik al jaren. Je leert veel door met de motor te rijden. Daar is 't mee begonnen (ik geef voetjes of een vingertje zo vaak ik kan), en met de auto rendeert dat ook. 't Grappige is, als je aan komt rijden met zo'n johhny BMW als die van me ("felblauw, getuned en met luminjoemne zanten") en je stopt dan mooikes voor mensen die oversteken en je maakt dan 'n gebaar van "alsjeblieft, na u", dan kijken die u zo aan alsof je gek bent, iets in de aard van "Amma allez, zie dat nu, moete gij ni veel te snel ons tenen platrijden ofzo ?".
Funny.
Ik moet zeggen : in het verkeersergernissen-topic kan ik eigenlijk maar bitter weinig posten, ik amuseer me gewoon erg goed op de baan, en kom geen stoten (meer) tegen.
Méga! Ik kom net hetzelfde tegen; ik rijdt met een le-mans blauwe 3 met M pack en heb identiek dezelfde blikken.. Altijd grappig! Alleen daarvoor al zou je ze overlaten!
tiens, een Rover? Ik heb derstraks aan de Colruyt zo een wagen gezien met een kind dat door het raam aan passagierszijde hing tot aan zijn middel. Ook zwaar gefaald door de ouders.
Mercedes C-klasse break van een tiental jaren terug als ik mij niet vergis.
Gisteren een aangename ervaring gehad met 2 agenten uit Geel
Ik reed naar huis met de vriendin om iets voor 22u
Op de baan van geel naar Westerlo was ik aan het rijden, en aan het babelen. Ik reed normaal vlotjes. Dit met de combo aangezien de BMW bij de carrosier staat.
Daarmee zet ik steeds de CC op op lange rechte wegen zonder voorliggers. Want ik weet dat in die omstandigheden 70-90 anders niet te houden valt.
Ik moet afslaan en merk dat die wagen die al even achter mij hangt ook afslaat.
Ik zie in zijn flank plots wat blauwe stickers... plots de lichtbalk aan en strobo's in de koplampen.
Ik rij opzij maar ze reden er niet voorbij en stopte naast mij met hun raampje open
"goeienavond meneer, moet gij ergens dringend zijn?" Ik voelde nattigheid en antwoordde dat dat wel meevalt... "u reed een stuk 110 waar 70 mag, dat is normaal rijbewijs kwijt hé meneer, let er wat op" "Wij reden achter u vanaf de brug over de snelweg en u heeft wel een vlotte rijstijl"
Ik meld dat ik daar geen erg in had, dat het eerste stuk 90 is en ik dacht dat ik ook rond die snelheid reed... "als ge het niet gezien hebt moet ge er wat beter op letten hé, prettige avond nog"
en de heren vervolgde hun weg...
chance denk ik, dat het ofwel toffe jongens waren, ofwel dat hun jeep geen geijkte snelheidsmeter heeft
In eider geval had het bij een collega misschien een hoop gezever betekend
Ik ben braaf verder naar huis gereden
Niet geijkt, geen zin in papierwerk, 't zijn mannen van interventie en niet van verkeer, ... Genoeg redenen waarom ze je hebben laten gaan .
Of het zijn agenten die redeneren zoals ik zou doen? Als het niet meteen gevaarlijk is, en een beetje aangepast aan de omstandigheden, zien ze er geen erg in?
Of bestaat dat niet, en is dat nu een illusie?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Of het zijn agenten die redeneren zoals ik zou doen? Als het niet meteen gevaarlijk is, en een beetje aangepast aan de omstandigheden, zien ze er geen erg in?
Daarnet zat ik met de motor in Izegem achter een zwarte Mercedes E-klasse AMG die nogal gehaast was. Ik had zin om hem wat te volgen maar ik heb nog niet genoeg zelfvertrouwen om een sliert van 4-5 auto's te gaan inhalen op een bochtige weg. Maar wat een geluid komt er uit die bak :-).
Comment