Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daarnet even proberen meerijden met de navara op de snelweg met een zwarte ferrari f430 (denk ik, heb alleen de achterkant gezien ) en nog een mercedes die wat aan het spelen waren. De navara bleef doorgaan tot 220 km/u (op de teller), dan was het fut eruit. Navara v6

Comment

• aan de flikken die een zwangere vriendin en haar vriend hebben laten doorrijden maandagnacht.

Waren tegengehouden omdat ze te snel reden. (dacht toch da het daarvoor was)
      Toen hij zag wa er aan de hand was (water was ondertss gebroken... Toen ik met haar aan de telefoon was) heeft hij hen laten doorrijden en erbij gezegd da hij de nummerplaat zal doorgeven zodat zen collega's hen niet zouden tegenhouden en dat er ook geen flitsboetes zouden doorgestuurd worden (lijkt me wel sterk da van die flitsboetes)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        voor de vrachtwagenchauffeur die me vrije baan gaf tussen Dudzele en de herdersbrug door het even op zijn Grieks te doen. Hoort niet maar kan het wel appreciëren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
          Euhhh, maakte van 1 rijvak er 2, door gebruik te maken van de pechstrook. Hij deed dit spontaan. Normaalste zaak op de Griekse eilanden...
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten

Wel erg dat er mensen zijn die niet doorhebben dat hun spiegel nog is ingeklapt, je komt dat regelmatig eens tegen.

Comment

• In pan vallen 15m van een tankstation en spontaan 4 man die stopte om te helpen duwen. Top

Was wel behoorlijk pissed. Ik denken: komaan kga het halen! nog effen ! begint men stadsmus te schokken en baf twas gedaan. Wel moeten tanken tegen de max prijs, ik niet verder denken rijd ik 200m verder, kom een tankstation tegen die aan de minimumprijs staat.

Wat hebben we vandaag geleerd:
              *Vertrouw nooit op de benzinemeter van een franse wagen
              *Kijken naar de prijs en indien de maximum prijs => klein beetje tanken en op zoek naar een goeikoper

Comment

• 15 meter? Daar dient de startmotor toch voor?

Comment

• Ik hou u nie tegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                    Zalig dat duimpje erbij
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      15 meter? Daar dient de startmotor toch voor?
                      Wooter het was een franse auto

Mja ik herken dat : zo een beetje tanken en dan verder rijden. Ik heb ooit eens heel veel kleine beetjes mogen tanken. Wat een kutbaan zeg! Elke zoveel kms een pomp, maar wel steeds duurder en duurder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                        In pan vallen 15m van een tankstation en spontaan 4 man die stopte om te helpen duwen. Top

Was wel behoorlijk pissed. Ik denken: komaan kga het halen! nog effen ! begint men stadsmus te schokken en baf twas gedaan. Wel moeten tanken tegen de max prijs, ik niet verder denken rijd ik 200m verder, kom een tankstation tegen die aan de minimumprijs staat.

Wat hebben we vandaag geleerd:
                        *Vertrouw nooit op de benzinemeter van een franse wagen
                        *Kijken naar de prijs en indien de maximum prijs => klein beetje tanken en op zoek naar een goeikoper
                        Lol, heb 2 jaar geleden hetzelfde mee gemaakt . Op 50m van het tankstation stil gevallen en spontaan stopte een mede astra-rijder met jonge gasten die hielpen duwen.

Comment

• Vanmorgen op de E40 >- BXL reed iedereen rechts.
                          Database error.
                          The database has encountered a problem.

Comment

• Ik mag hier 3 keer posten op één traject enkel naar m'n werk .

Het begon op de boerenbaantjes naar mijn werk. Eerst is dat via een iets grotere weg waar een vrachtwagen voorop rijdt (uiteraard traag...), gevolgd door een E93 en ik.
                            De vrachtwagen vervolgt de semi-grote weg en zowel de BMW cab als ik nemen het boerenbaantje. De BMW maakt echter geen aanstalten om sneller te rijden dan de vrachtwagen (ja, het was mist, ik versta dat). Inhalen is er onmogelijk omdat de baan maar 1,5 auto's breed is. Ik steek even mijn neus aan het venster (ga iets korter rijden en wijk even uit naar links, NIET associaal bumperkleven mind you) en bij de volgende inham gaat hij op de rem, pinker naar rechts en laat me gewoon voor. Even bedankt met mijn vier pinkers en niet meer teruggezien, maar als ik die mens nu mocht tegenkomen betaal ik hem met plezier ne koffie .

Daarna rij ik op de autosnelweg (bijna geen mist, perfect zicht) en kom achter een auto die met de achterste mistlichten aan bolt. Ik haal hem op een correcte manier in (voeg dus niet kort in na die auto, snij hem niet de pas af, pink niet met mijn phares) en daarna zet ik 3x kort zelf mijn achterste mistpharen aan/uit. Enkele seconden later zie ik de voorste mistpharen uitgaan, waaruit ik concludeer dat de achterste ook uit zijn (in veel auto's kan je niet enkel achterste mistlichten voeren, en in het slechtste geval heeft ze zich gemist van knopke maar was de goede intentie er wel en da's wat telt!).

Dan, als ik er bijna ben, valt er plots een 'gat'. Ik heb nog een middenvakrijder voor mij, maar links en rechts + voor die middenvakrijder een hele tijd niets. Ik haal hem correct in langs links, en voeg dan (met voldoende afstand - dus NIET de pas afgesneden!) terug in naar het eerste rijvak. Ietsje later gaat hij zelf ook rechts rijden, hij had het dus door!

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Vandaag in het naar huis rijden zowaar 4 auto's gehad die in de graskant gingen staan om mij te laten passeren (langs boerewegels). Mijn record stond tot nu toe op 2.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Ik mag hier 3 keer posten op één traject enkel naar m'n werk .

Het begon op de boerenbaantjes naar mijn werk. Eerst is dat via een iets grotere weg waar een vrachtwagen voorop rijdt (uiteraard traag...), gevolgd door een E93 en ik.
                                De vrachtwagen vervolgt de semi-grote weg en zowel de BMW cab als ik nemen het boerenbaantje. De BMW maakt echter geen aanstalten om sneller te rijden dan de vrachtwagen (ja, het was mist, ik versta dat). Inhalen is er onmogelijk omdat de baan maar 1,5 auto's breed is. Ik steek even mijn neus aan het venster (ga iets korter rijden en wijk even uit naar links, NIET associaal bumperkleven mind you) en bij de volgende inham gaat hij op de rem, pinker naar rechts en laat me gewoon voor. Even bedankt met mijn vier pinkers en niet meer teruggezien, maar als ik die mens nu mocht tegenkomen betaal ik hem met plezier ne koffie .

Daarna rij ik op de autosnelweg (bijna geen mist, perfect zicht) en kom achter een auto die met de achterste mistlichten aan bolt. Ik haal hem op een correcte manier in (voeg dus niet kort in na die auto, snij hem niet de pas af, pink niet met mijn phares) en daarna zet ik 3x kort zelf mijn achterste mistpharen aan/uit. Enkele seconden later zie ik de voorste mistpharen uitgaan, waaruit ik concludeer dat de achterste ook uit zijn (in veel auto's kan je niet enkel achterste mistlichten voeren, en in het slechtste geval heeft ze zich gemist van knopke maar was de goede intentie er wel en da's wat telt!).

Dan, als ik er bijna ben, valt er plots een 'gat'. Ik heb nog een middenvakrijder voor mij, maar links en rechts + voor die middenvakrijder een hele tijd niets. Ik haal hem correct in langs links, en voeg dan (met voldoende afstand - dus NIET de pas afgesneden!) terug in naar het eerste rijvak. Ietsje later gaat hij zelf ook rechts rijden, hij had het dus door!

AF-lezers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  15 meter? Daar dient de startmotor toch voor?
                                  Heb da nog al gezien, wagen den remorque op met enkel startmotor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                                    Ik heb eigenlijk nog nooit naar de prijs van brandstof gekeken, wat ik wel doe is enkel tanken bij een deftig merk

Comment

• Ode aan de politie van Marseille. Kraantje gaan halen in stad Marseille, met 9 opleggers kon het er just gepast op. Kon geen brug meer onder, dus moest langs de markt, plots kwam de politie zich spontaan aanbieden om te helpen: kruispunten afzetten, auto's laten verplaatsen, paalkes uit de grond halen ...
                                      Wat waren we blij. Wel wat uitgescholden geweest door de lokale bevolking (als je dat nog lokale bevolking kunt noemen), ook al waren we daar voor hun stadsbestuur.

Comment

• ode aan de linksrijders op de E19 Brussel Antwerpen...dankzij hen kao ik rustig op het rechter vak iedereen passeren

Comment

Working...
                                        X