Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    Vandaag toch ook een Nederlander gehad die spontaan naar vak 3 ging omdat hij zag dat ik zou moeten inhalen op 2 om m'n snelheid te kunnen blijven aanhouden. Heeft een dankuhandje gekregen!
    Als ik kan ga ik ook uit de weg, maar hoeveel er dan zijn die toch eerst remmen en pas wanneer ik voorbij ben (met een open rijvak tussen dus) effectief hun manoeuvre doen..

Comment

• 'k Weet het, zie je heel veel, soms zou je twijfelen of je nog naar 't derde gaat omdat het maar belachelijk is. Maar elke keer ik een handje krijg is het weer goed om 5 prutsers te zien sukkelen

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Volgens humeur, geen richtingaanwijzer gebruiken = niet opschuiven, wel pinken is spontaan naar links. Als ik echt een goede dag heb dan zal ik zelf spontaan naar links schuiven zonder dat ie daarvoor zijn richtingaanwijzer moet gebruiken. Gewoonlijk krijgt die dan wel een aan/uit beweging/gebaar met mijn hand naar hem gericht. In Nederland moet je wel uitkijken want daar duwen ze hun auto zonder te (ver)pinken gewoon het andere rijvak op. Arrogantie ten top!Het is dan maar te hopen dat je goed je spiegels gebruikt hebt.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• toen nog tijdens de sneeuw .

mede bmw rijder die vast zat mee geholpen terug op de baan te zetten . kreeg 20 euro fooi .

geeft je idd nog hoop in de mensheid .
          Nooit discussueren met idioten, ze trekken u naar beneden op hun niveau en dan verslagen ze u.

Comment

• het zou nog beter voor de mensheid geweest zijn mocht je ze niet aanvaard hebben
            Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Gisteren waren blijkbaar de vriendelijke camionchauffeurs op de baan en waren de cowboys thuis gebleven.

Vrachtwagens die opzij gaan omdat ze moeilijk de oprit opgeraken, zelf een lijnbus gezien die dat deed!

Vrachtwagenchauffeur die in de file zelfs half over de pechstrook ging rijden om wat moto's tussen te laten. Normaal blijven die mannen rustig bollen.
              BMW X5 45e

Comment

• Bijna dagelijks dat ik mijn ‘kleine’ straatje inrijd staan er auto’s te wachten om de ‘grote’ baan op te rijden. Daar ik daar zelf ook veel sta te wachten heb ik mezelf de gewoonte aangeleerd om aan het kruispunt te stoppen, hoewel ik voorrang heb, zodat de wachtenden netjes de baan kunnen oprijden. Maar als er van die types zijn die me ‘forceren’ om hen voorrang te geven door midden op de kleinere baan te staan en met hun neus al half op de grote baan. Dan kan ik het niet laten om voor hun neus in te slaan. ‘k Heb me daar gisteren weer op betrapt. Een mens heeft soms kleine kantjes hé.

Comment

• Vanavond in de file op de Antwerpse ring: moto's tussen 2e en 3e vak. Zo nu en dan eentje. Ineens zwaantjes, op 't gemak laverend, en ook: gesticulerend naar iedereen die niet opzij ging

Kwaad dat ze niet in hun spiegels keken en ze deden ook dat teken naar die mensen: met hun vingers naar hun ogen en de spiegels wijzen

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Zwaantjes mogen dat, en die gasten weten ook zich opvallend te maken. Vorige week nog uitvoerig les gekregen over hoe op te vallen op de motorfiets

Comment

• Gisteren opweg naar huis op de A12. Het was redelijk druk op het rechterbaanvak dus ik bleef links rijden ( zonder iemand te storen want de achterliggers waren nog ver weg, voor ik hier wordt aanzien als linksklever ).
                      In de verte kwam een moto met hoge snelheid afgevlogen. aangezien ik ook sneller reed dan het rechterbaanvak en ik geen goesting had om af te remmen en in te voegen vor die moto , heb ik mijn pinker naar links opgezet en heel dicht tegen de middenberm gaan rijden zodat de moto gemakkelijk tussen kon.

Erna nog een voetje gehad van die rijder
                      BMW X5 45e

Comment

• File filteren met de moto = zalig!

---
                        I am here: http://tapatalk.com/map.php?xrs1bz
                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          In de verte kwam een moto met hoge snelheid afgevlogen. aangezien ik ook sneller reed dan het rechterbaanvak en ik geen goesting had om af te remmen en in te voegen vor die moto , heb ik mijn pinker naar links opgezet en heel dicht tegen de middenberm gaan rijden zodat de moto gemakkelijk tussen kon.

Erna nog een voetje gehad van die rijder
                          Ik twijfel altijd als ik met de motorfiets zo iemand tegenkom... Aan de ene kant zeer vriendelijk dat je als automobilist aangeeft dat je niet in mijn weg gaat rijden als ik voorbij wil, maar aan de andere kant was je plaats op de rijbaan natuurlijk rechts...

Deze ochtend twee vrachtwagens die mekaar inhalen. Ik ga daar van z'n leven nooit tussen rijden met de motorfiets, maar de rechtse vrachtwagen ging enthousiast op de pechstrook rijden dat ik me schuldig voelde om niét daarop in te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Ik twijfel altijd als ik met de motorfiets zo iemand tegenkom... Aan de ene kant zeer vriendelijk dat je als automobilist aangeeft dat je niet in mijn weg gaat rijden als ik voorbij wil, maar aan de andere kant was je plaats op de rijbaan natuurlijk rechts...
                            Tuurlijk maar aangezien ik zelf een hele stoet auto's aan het inhalen was, en die mens op zijn moto gehaast leek aan zijn snelheid te zien vond ik dat de beste oplossing
                            BMW X5 45e

Comment

• Dan nog zou ik u met de moto nie inhalen.
                              Juist gelijk ze op een gewoon baan ook altijd bijna op t fietspad gaan rijden om u met de moto door te laten als inhalen eigenlijk nie gaat. Dan blijf ik er nog achter.

Comment

• Vandaag een collega GS rijder geholpen die met een platte BATT stond.

Comment

• Gisteren zeg ik momo met zijn E38 al telefonerend op de A12 rijden. Wat niet zo fijn is. Wat wel leuk was is dat hij gevolgd werd door een zwaantje en dat duidelijk niet door had.

---
                                  I am here: http://tapatalk.com/map.php?qqbey5

Comment

• Vergeet ik een afrit te nemen en moet ik doorrijden naar de volgende afrit. Daar aangekomen rijdt voor me een vrachtwagen net van de afrit de voorrangsweg op. Ik kan meerijden en zie in mijn spiegel in de verte een blauwe auto naderen, en een motorrijder staan.

Plots komt vanop de snelweg nog een witte bestelwagen de voorrangsweg op gereden, net voor die blauwe auto. Die blauwe auto moet natuurlijk remmen.

Ik kijk even verder nog eens in mijn spiegels, en die motorfiets is vertrokken, heeft zijn blauwe lampjes opgezet en rijdt naast de witte bestelwagen. Even verder mocht ie aan de kant gaan staan.

Comment

• Deze week toch een mooi actie gezien van een politieagent in een anonieme wagen.
                                      Voor de mensen die Brussel een beetje kennen. Als je op de Willebroekkaai(? of laan) rijdt, richting Saintecletteplein / Ijzer, heb je eerste de lichten om richting de Havenlaan te rijden. Wel het stukken tussen dat kruispunt en het volgende (om af te slaan richting Brussel-Noord station) zijn ze aan het werken aan die kantoor gebouwen. Op tijd en stond zetten de werkmannen daar de rechterrijstrook af omdat daar vrachtwagens moeten worden gelost, of om gewoon wat meer plaats te hebben.
                                      Nu was het dat tweede geval. Ze hadden daar zonder meer met kegels de rechterrijstrook afgezet, waardoor het verkeer opstropte. Ik voeg netjes in, totdat ik zie dat de Peugeot 407 achter mij ook wil invoege, maar toch aarzelt om dan op de rechterrijstrook te blijven rijden tot aan de kegels. Opeens stapt de bestuurder van de 407 uit, (had de blauwe lichten in de wagen aangezet) en ging verhaal halen bij de bouwvakkers. Het bleek een politieagent (in uniform) te zijn.
                                      Toch wel een positieve verkeerservaring om dat je toch opmerkt dat te pas en te onpas rijstroken worden geblokkeerd, zonder enige aanwijsbare reden.

Comment

• misschien om er voor te zorgen dat als er iets van brokstukken of dergelijke naar beneden komt, het niet op een passerende auto is?

Comment

• Dan nog moet dat aangevraagd worden en moet de werf er dan op voorzien zijn. Ge kunt niet zomaar wat met kegeltjes gaan verschuiven omdat ge u daar beter bij voelt.

Comment

Working...
                                          X