Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wie zegt dat ze geen toelating hadden, voor 't zelfde geld is meneer agent gewoon mogen beschikken na zijn controle?

Comment

• Ik kan maar zeggen wat ik gezien heb. Natuurlijk begrijp ik die gasten wel als ze daar moeten manoeuvreren met een frontlader. Maar op het moment dat de agent stopte was er zichtbaar geen reden om de rechterrijstrook af te zetten.

Comment

• staan we in de file, toetert er iemand achter ons. Mijn vrouw draait plots het raampje open en roept 'dat heeft geen zin!'. Vent stapt uit en komt naar ons en vraagt "wadist madam?" Mijn vrouw zegt 'dat helpt niet, claxonneren, ge kunt beter gaan zien wat er gebeurd is'. Waarop die vent "ja, eigenlijk hebde gelijk, da zal ik eens doen"...
        Ik dacht écht dat hij agressief ging beginnen doen. Als ik dat in haar plaats had geroepen, was het prijs geweest, denk ik.
        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Sturen zonder rijbewijs/Niet in het bezit van IK/geen verzekering op Rijksweg te Dilsen. De politieploeg is een snelheidsmeting aan het uitvoeren. Tegenover staat de bestuurder van een Mercedes met zijn grootlichten de tegenliggers te "waarschuwen". Dit duurt reeds enige tijd. Controle van bestuurder. V.W. (31j) kan geen Ik, rijbewijs noch verzekering voorleggen. Zijn voertuig wordt ingehouden. Na administratieve afhandeling verlaat betrokkene de plaats, te voet.

Wilt ge al eens iemand helpen. (blogspot politie Maasland)

Comment

• Als je motor afstaat en je staat geparkeerd, ben je dan een bestuurder?
            Anders heb ik als minderjarige vaak een voertuig "bestuurd", nog voor ik mijn rijbewijs had. Nooit van iemand een opmerking gekregen toen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
              Als je motor afstaat en je staat geparkeerd, ben je dan een bestuurder?
              Anders heb ik als minderjarige vaak een voertuig "bestuurd", nog voor ik mijn rijbewijs had. Nooit van iemand een opmerking gekregen toen.
              Als je dronken achter het stuur van een geparkeerde auto op de openbare weg je roes uitslaapt kan je een bekeuring krijgen... Kan ook op minderjarigen toegepast worden. (zeker als de sleutel erop zit)

Comment

• klopt wat Dirk schrijft, als je dronken de deurkruk van een wagen vastpakt om deur te openen aan kant chauffeur kan je al een boete krijgen voor dronken rijden !

en ja je kan ook een inhouding rijbewijs krijgen als je geen 18 bent en ook nog geen rijbewijs hebt, ze kunnen dat bij de politie onthouden tot je er wel één hebt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                  klopt wat Dirk schrijft, als je dronken de deurkruk van een wagen vastpakt om deur te openen aan kant chauffeur kan je al een boete krijgen voor dronken rijden !

en ja je kan ook een inhouding rijbewijs krijgen als je geen 18 bent en ook nog geen rijbewijs hebt, ze kunnen dat bij de politie onthouden tot je er wel één hebt!
                  vallen -18 jarigen niet onder de verantwoordelijkheid van de ouders ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    vallen -18 jarigen niet onder de verantwoordelijkheid van de ouders ?
                    17+, verzekering op eigen naam en op stap met een "camino" (198x) aan 85 waar 70 mag !

Comment

• Vandaag even op & af geweest naar Le Havre. Wat was het toch weer leuk rijden op de A29, lekker cruisen.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Vorige week aan een kruispunt met lichten voorrang gekregen met de moto door iemand die van rechts kwam. Sympathiek van die gast! Het was een kennis van mij, maar hij kon mij niet herkend hebben.

Comment

• Daarnet mijn jongste zoon en petekindje naar school gebracht na het middageten.... Ik ging over het trottoir richting zebrapad, maar de trottoir was helemaal versperd door een vrachtwagen, zo'n 20 meter voor het zebrapad (ze waren aan een huis aan't werken). Ik geraakte dus niet aan het zebrapad zonder het straat op te komen en besloot dan maar ter plekke over te steken...

De lieve dame in een peugeot 206cc die kwam aangereden had heel snel de situatie door en is gestopt voor mij en de kids om ons over te laten gaan, net alsof er een zebrapad was!
                          Die dame had de situatie pijlsnel door, petje af hoor.... Zeg niet te gauw, ... zo zie je maar...

Ik heb dan ook erg vriendelijk gelachten en zij wuifde vriendelijk terug. Zo zou het elke dag in het verkeer moeten gaan...

Comment

Working...
                          X