Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het "positieve verkeerservaringen"-topic
Collapse
X
-
Wel, vandaag 70km gaan fietsen en aangenaam verrast door heel veel automobilisten. Ik reed de kanten van Neerijse, Huldenberg, Overijse,... en voor wie die streek kent, dat is nogal klimmen en bochtig. Met als gevolg dat auto's fietsers niet zo makkelijk kunnen inhalen. Daarom deed ik elke keer van zodra ik overzicht had teken aan de auto's dat ze door konden als de weg vrij was, de meesten gaven me een bedankt gebaar en dat is wel aangenaam als ze toch die beleefdheid hebben. Zo zie je maar wielertoerist is niet altijd terrorist.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTPirre is hier de meest voorbeeldige van ons allemaal int verkeer denk ik zo!
Nice man!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PirreIk heb hier al genoeg liggen zeiken op het ontoelaatbare gedrag van heel wat wielertoeristen, daarom wil ik me zelf niet verlagen tot dergelijke praktijken en tracht ik me zo veel mogelijk aan de regels te houden en defensief te fietsen. Zo word ik zelf niet wat ik zo verafschuw.
Comment
-
Ik rij vandaag op de ring van Brugge en zie een oud vrouwke op de middellijn staan. Op een baan waar je 70 km/h mag. Ik kijk in m'n spiegels en zet m'n 4 pinkers aan en doe teken aan het vrouwke dat ze over mag. Begint er daar plotseling iemand te claxoneren. Ik wacht rustig tot het vrouwke over is en rij verder.
Iets verder op zijn er lichten en komt er een camionette naast me staan en weer claxoneren. Ik dacht, nu gaan we het krijgen é. Zag er nog een felle uit. Draaide z'n ruit naar beneden en zei: "Sorry dat ik zo claxoneerde é, wist niet waarom je zo plotseling stopte. Ik deed een gebaar dat het nikske was en reed verder.
Toch sjiek dat die gast zich excuseerde. Ik stop om een verdwaald vrouwke over te laten, zou ik er nog spel en miserie voor krijgen ook.
Ik denk dat het misschien ook aan het schitterend weertje lag, dat hij zo fel niet was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977Ik rij vandaag op de ring van Brugge en zie een oud vrouwke op de middellijn staan. Op een baan waar je 70 km/h mag. Ik kijk in m'n spiegels en zet m'n 4 pinkers aan en doe teken aan het vrouwke dat ze over mag. Begint er daar plotseling iemand te claxoneren. Ik wacht rustig tot het vrouwke over is en rij verder.
Iets verder op zijn er lichten en komt er een camionette naast me staan en weer claxoneren. Ik dacht, nu gaan we het krijgen é. Zag er nog een felle uit. Draaide z'n ruit naar beneden en zei: "Sorry dat ik zo claxoneerde é, wist niet waarom je zo plotseling stopte. Ik deed een gebaar dat het nikske was en reed verder.
Toch sjiek dat die gast zich excuseerde. Ik stop om een verdwaald vrouwke over te laten, zou ik er nog spel en miserie voor krijgen ook.
Ik denk dat het misschien ook aan het schitterend weertje lag, dat hij zo fel niet was
Comment
-
Daarnet iets leuk meegemaakt. Ik moest aan de oude mechelsesteenweg oversteken, dus ik stond te wachten aan het zebrapad, terwijl ik een Golf V in volle vaart zie afkomen. Beter wachten dus, want ik wou niet uit mijn sokken gereden worden. Blijkbaar merkt de vrouw die met de Golf reed me vrij laat op, ze smijt alles dicht, zodat haar ABS aanschoot en stond al wat over zebrapad. Gevolg ze rijdt wat achteruit en doet haar raampje open om te excuseren dat ze me eerst niet gezien had. Altijd leuk als mensen op die manier hun onoplettendheid van door te rijden rechtzetten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichtenmet wat voor een auto ? dan hou ik mijn ogen eens extra open
Greetz,
Comment
-
liefst niet te kort couperen zoals ik gisteren.
op het boerenbaantje dat ik dagelijks doe, kan je moeilijk met 2 passeren. dus stopt er altijd ééntje waar het wat breder is. Laat het nu net in de bocht zijn waar ik dus de binnenkant van moet hebben. Naast de asfalt lag echter een grote plas. Kan geen kwaad denk ik. maar de plas was redelijk diep. (lees 15cm) Resultaat een *splash* hoger dan mijn wagen volledig over mijn wagen en degene die stond te wachten.
Niet normaal. ik zag niets meer van het water en na 200meter stond hij nog te druppen dat het niet normaal was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenZalig !!
Zachte, zompige bermen langs Westvlaamse boerenwegeltjes : dé plek bij uitstek om je kar zodanig smerig te maken dat het een lieve lust is.
wordt er wel weer afgesproied op de eerste autostrade
Comment
-
Er wordt nogal eens vlug gereden in het centrum van Lo, ook door d evele vrachtwagens die daar door het centrum denderen.
Toen ik vanmorgen vertrok thuis, deed er iemand na 200 meter teken dat ik moets vertragen. Ik stomverbassd, er stond maar 45 op de teller, dus ik zwaai met mijn arm zo van : "what the ***? ik rij mar 45!" tot ik nog 200 meter verder een witte Ford galaxy met zo'n tuuter zie staan
Bij deze dus m'n excuses voor m'n reactie. Dank u onbekende mijnheer.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment