Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wacht maar als wallonie ook de parkeersmurfen ontdekt.
    Dan mag je aan je conditie beginnen werken door zo snel mogelijk naar een betaalautomaat te lopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
      Ook ne motorijder miss? Hebt veel mensen die het tegenovergestelde doen, helemaal links gaan rijden . Jaloezie ofzo??
      Net niet, ik doe dat met opzet. In drukker verkeer (als ik op de linker rijstrook zit) pas ik m'n snelheid zo aan dat ik rechts naast me niemand heb, ga met m'n linker banden op de witte volle lijn rijden, en pink naar links, zodat de motard weet dat 'ie wat mij betreft zorgeloos en veilig rechts van me kan inhalen.

Dat gaat veel vaker goed zo, dan ik me eerst een rijstrook naar rechts zet om 'm te laten passeren.

Toen ik nog motor reed vond ik dat ook 't aangenaamste, en dan kregen de automobilisten van mij ook een voetje als bedanking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Net niet, ik doe dat met opzet. In drukker verkeer (als ik op de linker rijstrook zit) pas ik m'n snelheid zo aan dat ik rechts naast me niemand heb, ga met m'n linker banden op de witte volle lijn rijden, en pink naar links, zodat de motard weet dat 'ie wat mij betreft zorgeloos en veilig rechts van me kan inhalen.

Dat gaat veel vaker goed zo, dan ik me eerst een rijstrook naar rechts zet om 'm te laten passeren.

Toen ik nog motor reed vond ik dat ook 't aangenaamste, en dan kregen de automobilisten van mij ook een voetje als bedanking.
        Ah op een 2 baansvak bedoel je, bij een enkele strook is het toch veiliger links? Motorijders moeten trouwens links, dus de kant van de autobestuurder rijden. Ben geen motorijder maar een vriend van me vertelde mij dit.

Comment

• Vandaag reed ik rustig door het stadscentrum bij ons, met de Berlingo van het werk. Niemand voor of achter mij, mooi weer, een goed liedje op StuBru. Voor een keertje had ik dus geen zin om snel te rijden. Ik cruise dus op mijn gemak door de hoofdstraat, ineens een flik voor mij. Die doet teken dat ik moet afslaan naar rechts. "Goed, mss is er wat verder iets gebeurd, waardoor ik er niet door kan of mag", dacht ik. Ik rijd het marktplein op. Nog meer flikken en een hoop lageschoolkinderen. Ik wil er naast rijden (ze stonden op de parkeerplaatsen), maar ze doen teken dat ik tss hen in moet rijden. Net op dat moment realiseer ik me dat ik mijn gordel niet aan heb (ik had even echt geen zin, en ik moest maar een kilometertje rijden, doch dit is niet echt van mijn gewoonte). De agent die naast me staat: "Ah, ge hebt uw gordel niet aan." Ik dacht dat ik het zitten had, doch komt er een klein meisje met een zelf gemaakt cadeautje aandraven. "Omdat u traag reed, mijnheer." Waren ze blijkbaar alle trage chauffeurs aan het belonen omdat ze zo voorzichtig rijden. Wel grappig dat het gebeurt op een moment dat ik eens geen zin heb om iets sneller te rijden.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Een paar dagen geleden ontdekt dat op een baan die ik vaak neem om naar school te gaan en terug te komen de snelheid VERHOOGD (ja, je leest het goed!!) is van 70 naar 90
            Ik ben blij, nu kan ik legaal 100 rijden

Comment

• Mooi gebaar!

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
              een zelf gemaakt cadeautje
              Wat was het?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                Mooi gebaar!

Wat was het?

Een gebreid vierkantje. Het is te zeggen: de dagonalen bestaan uit tandenstokers, en daaromheen werd gebreid. Eén van die breidraden, hangt er al koordje aan. Ik heb zo'n vermoeden dat het dient om aan de binnenspiegel te hangen.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                  Waren ze blijkbaar alle trage chauffeurs aan het belonen omdat ze zo voorzichtig rijden.
                  Dat zou vaker mogen gebeuren, diegene die het goed doen aanmoedigen om het blijven goed te doen i.p.v. altijd maar te verbaliseren. Acties zoals met de BOB sleutelhanger en het gordeldiertje bijvoorbeeld.

Misschien een hint voor de politiekorpsen die niet weten wat doen met het overschot aan euries van al hun boetes.

Comment

• Grappig.
                    M'n vriendin, die misschien 5 glazen alcohol op een jaar drinkt, wilde absoluut zo'n BOB sleutelhanger. Nog nooit is ze tegengehouden.

Pas na jaren heb ik er haar eentje cadeau kunnen doen.
                    Ik die zuip als een Zwitser, Rus en (vul zelf maar aan)
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Grappig.
                      M'n vriendin, die misschien 5 glazen alcohol op een jaar drinkt, wilde absoluut zo'n BOB sleutelhanger. Nog nooit is ze tegengehouden.

Al verschijdene keren moeten blazen en nog nooit een bob sleutel gekregen en als ik ernaar vraag dan hebben ze er meestal geen meer. Ik die nooit dronken achter het stuur zit . Mijn vader, die meer dronken dan nuchter achter het stuur zit (wel ne voorzichtige chauffeur, in heel zijn leven nog maar 3 accidentjes gehad) die heeft er wel al eentje kunnen bemachtigen .
                      Als ze mij nog is doen blazen ga ik eerst achter de sleutel vragen en als ze er geen meer hebben weiger ik te blazen, nem!

Comment

Mijn vader, die meer dronken dan nuchter achter het stuur zit (wel ne voorzichtige chauffeur, in heel zijn leven nog maar 3 accidentjes gehad) die heeft er wel al eentje kunnen bemachtigen
                        dronken en voorzichtig rijden gaan niet samen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
                          Ik noem ze dan ook vaak wielerTERRORisten
                          Ge moet es met de fiets gaan rondrijden op de Belgische wegen

Comment

• De wegen in NL!!!

Jongens, wat een verademing om daar op te rijden ipv die brakke wegen hier in België
                            Daar gaat een auto 100.000km langer mee, enkel en alleen door de staat van het wegdek

De mensen die erop rijden zijn evenwel vrij achterlijk, maar bon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                              dronken en voorzichtig rijden gaan niet samen
                              Mijn vader rijd nooit te snel, dronken of niet, nen alcoholist kan er wat beter tegen zeker e . Past op, ik keur het niet goed, maar zulken mensen worden bijna nooit tegengehouden! Ik werk vaak in het weekend, hoe dikwijls dat ik zondag of zaterdagmorgen niet achter iemand rij die serieus gedronken heeft, moeite om hun auto op de weg te houden... schandalig!
                              Last edited by ; 07/10/2007, 18:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                Grappig.

Ik zoek ze gewoon op als ik weet waar ze staan op weg naar huis en zelfs dan kom ik ze niet tegen
                                Op die 5 jaar dat ik met de wagen rij nog nooit een alcoholcontrole gezien in de streek .
                                Nu ja, de witte Galaxy kom ik ook zelden tegen, ze houden het ook best zo

Comment

• over dat te snel of niet te snel, ik weet niet of ik een alleenstaand geval ben (ik denk van niet), maar bij mij is het gewoon dat ik op de autostrade een relatieve snelheid > 0 wil hebben. Anders lijkt het alsof je stilstaat (aangezien de relatieve snelheid dan 0 is ).

Als iedereen 90 rijdt, rij ik 95, iedereen 120 ik 125 en vanaf 130 maakt het mij nie uit, dan mag iedereen mij voorbij sjeezen als ik 130 rij Wel in de buurt van flitspalen dan, dan kan ik nog is lachen als er iemand geflitst wordt

Das nie omdat ik de snelste wil zijn of de beste of whatever ... puur psychologisch, 't moet gewoon vooruit gaan en dat is bij mij bij alles zo. Lange vergaderingen zijn dan ook niet aan mij besteed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
                                    over dat te snel of niet te snel, ik weet niet of ik een alleenstaand geval ben (ik denk van niet), maar bij mij is het gewoon dat ik op de autostrade een relatieve snelheid > 0 wil hebben. Anders lijkt het alsof je stilstaat (aangezien de relatieve snelheid dan 0 is ).

Als iedereen 90 rijdt, rij ik 95, iedereen 120 ik 125 en vanaf 130 maakt het mij nie uit, dan mag iedereen mij voorbij sjeezen als ik 130 rij Wel in de buurt van flitspalen dan, dan kan ik nog is lachen als er iemand geflitst wordt

Das nie omdat ik de snelste wil zijn of de beste of whatever ... puur psychologisch, 't moet gewoon vooruit gaan en dat is bij mij bij alles zo. Lange vergaderingen zijn dan ook niet aan mij besteed
                                    Dat is nu is exact hoe ik rijd en er over denk! Van de eerste tot de laatste zin

Comment

• Mensen die je laten invoegen, kan ik wel appreciëren. Zij zullen dan ook steeds bedankt worden door eens extra te pinken.

Comment

• Mensen die thumbs up geven als ik op één wiel rij. Altijd fijn.

Comment

Al verschijdene keren moeten blazen en nog nooit een bob sleutel gekregen en als ik ernaar vraag dan hebben ze er meestal geen meer. Ik die nooit dronken achter het stuur zit . Mijn vader, die meer dronken dan nuchter achter het stuur zit (wel ne voorzichtige chauffeur, in heel zijn leven nog maar 3 accidentjes gehad) die heeft er wel al eentje kunnen bemachtigen .
                                          Als ze mij nog is doen blazen ga ik eerst achter de sleutel vragen en als ze er geen meer hebben weiger ik te blazen, nem!
                                          Gewoon naar de bureau rijden en daar uw sleutelhanger vragen. Wel zien dat ze op de hoogte zijn, anders kijken ze alleen maar stom.
                                          1976 Porsche 924 (verkocht)
                                          2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                          2011 Volvo V60 T6 AWD
                                          2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

Working...
                                          X