Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je hebt natuurlijk gelijk.
Anderzijds, die groep van 'brommobielrijders' zijn meestal mensen die niet bekwaam zijn om een rijbewijs te halen, ofwel omdat ze te dom zijn
Leuke redenering: iemand is te lomp om een rijbewijs te halen voor een normale auto, dus we steken hem in een trage blikken doos waarmee hij nog een groter gevaar op de weg is
Een hele tijd terug stond er in Humo eens een reportage over brommobielrijders, het waren enerzijds mensen die na ettelijke pogingen er maar niet in slaagden om hun rijbewijs te halen en anderzijds mensen die al zoveel stoten hadden uitgehaald dat ze een levenslang rijverbod hadden opgelopen, met andere woorden: mensen die bewezen hebben de verkeersregels onvoldoende te kennen of er lak aan te hebben. Het is misschien hard, maar dat is niet het soort mensen dat je op de openbare weg achter het stuur van een gemotoriseerd voertuig wil hebben.
ofwel omwille van het financiële aspect.
Een brommobiel kost vaak meer dan een kleine gezinswagen op de occasiemarkt.
Zo'n brommobiel is het enigste vervoermiddel waar je droog in zit en geen rijbewijs voor nodig hebt. Je kan dat die mensen toch niet afnemen, wel?
En waarom niet? Als ik het te bont maak met mijn auto, moet ik de komende tijd ook met de bus gaan hoor.
Ik ga voor mijn kinderen als die tegen ze 16 jaar zijn zo een brommobiel(cabrio) kopen, ja dat willen ze zelf ook, dit om de volgende reden tegen dat ze 18 zijn zullen ze zich beter op de openbare weg gedragen/geïntegreerd, omdat ze de verkeersregels beter moeten respecteren en ook dat ze met een soort wagen rijden en hiervoor gedragingen moeten vertonen van een normale wagen. ...
O ja en over de prijs moet je zeker niet praten ieder betaalt voor iets wat die wil, ieder zijn portemonnee, er bestaat nog iets als tweedehands.
1) nieuw én tweedehands overstijgen de prijzen van zo'n brommobiel die van een échte auto
2) veiligheid is quasi nihil in deze bakjes. Het is nobel dat je je kinderen iets gunt, maar ik weet niet ofdat ze het gaan appreciëren als papa/mama hun een doodskist geven voor hun verjaardag
3) bovendien, zoveel geld opblazen voor een nep-auto, terwijl ze een jaar later al met een voorlopig rijbewijs mogen gaan rijden met een échte auto?
Leuke redenering: iemand is te lomp om een rijbewijs te halen voor een normale auto, dus we steken hem in een trage blikken doos waarmee hij nog een groter gevaar op de weg is
Veroorzaken die onnozele brommobielen met hun lompe chauffeurs dan zoveel ongelukken dat je daar zo'n probleem mee hebt? Laat die mensen toch... .
Een hele tijd terug stond er in Humo eens een reportage over brommobielrijders, het waren enerzijds mensen die na ettelijke pogingen er maar niet in slaagden om hun rijbewijs te halen en anderzijds mensen die al zoveel stoten hadden uitgehaald dat ze een levenslang rijverbod hadden opgelopen, met andere woorden: mensen die bewezen hebben de verkeersregels onvoldoende te kennen of er lak aan te hebben. Het is misschien hard, maar dat is niet het soort mensen dat je op de openbare weg achter het stuur van een gemotoriseerd voertuig wil hebben.
Oké, die met een levenslang rijverbod zouden ze dan moeten verbieden om zelfs met zo'n brommobiel te rijden. Voor die anderen vind ik het oké, ook domme mensen mogen zich vervoeren hé.
Er is echt geen enkele zinnige reden om Aixams en dergelijke toe te laten op de openbare weg. Het idee alleen al is absurd en tart alle logica, ik begrijp echt niet hoe ze er ooit op gekomen zijn van dit toe te laten. Als je geen normaal rijbewijs kan halen dan is de openbare weg geen plaats voor jou.
Er is echt geen enkele zinnige reden om Aixams en dergelijke toe te laten op de openbare weg. Het idee alleen al is absurd en tart alle logica, ik begrijp echt niet hoe ze er ooit op gekomen zijn van dit toe te laten. Als je geen normaal rijbewijs kan halen dan is de openbare weg geen plaats voor jou.
Ah zo, paard en kar op de openbare weg schaffen we dan meteen ook maar af, die rijden nog trager, en zijn ook ooh zo hinderlijk.... .
Ik ga voor mijn kinderen als die tegen ze 16 jaar zijn zo een brommobiel(cabrio) kopen, ja dat willen ze zelf ook,
mag je als 16jarige in zo'n zeepkist kruipen en op de openbare weg rijden?
zie het zo al voor mij.
"mama ik ga naar men lief"
*stapt in axiam cabrio met verzwaarde batterij voor zijn boemboemmuziek*
In onze tijd waren dat camino's en waalse kangaroo's.
mag je als 16jarige in zo'n zeepkist kruipen en op de openbare weg rijden?
zie het zo al voor mij.
"mama ik ga naar men lief"
*stapt in axiam cabrio met verzwaarde batterij voor zijn boemboemmuziek*
In onze tijd waren dat camino's en waalse kangaroo's.
En dan gaan pimpen aan de terraskes
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Ah zo, paard en kar op de openbare weg schaffen we dan meteen ook maar af, die rijden nog trager, en zijn ook ooh zo hinderlijk.... .
Dat is een totaal andere discussie, maar nu je er toch over begint, het feit dat een 14jarige met zijn paard zonder begeleiding op de openbare weg mag is inderdaad ook behoorlijk scheef. Het zou volgens mij dan ook geen slecht idee zijn om hier een gericht examen in te voeren, waar de kennis van de verkeersregels en het beheersen van het paard getest worden.
Trouwens, het gaat niet zozeer om de snelheid waarmee aixams zicht voortbewegen, maar om het feit dat de bestuurders geen theoretisch en praktisch examen moeten afleggen, en dus ook niet over de nodige kennis beschikken om zich veilig door het verkeer te begeven. En dan zwijgen we nog van het feit dat ze niet uniek onderscheiden kunnen worden door middel van een nummerplaat.
die hebben zo een eigen gedeelte van de weg ter beschikking, voetpad genaamd. ze hebben bij 't oversteken zelfs voorrang en zo. lijkt me meer dan voldoende te zijn. 'k gun ze die oversteek-voorrang, als ze 't maar netjes doen, niet op 5 meter van een zebrapad. dat is niet netjes.
Dat is een totaal andere discussie, maar nu je er toch over begint, het feit dat een 14jarige met zijn paard zondr begeleiding op de openbare weg mag is inderdaad ook behoorlijk scheef. Heet zou volgens mij dan ook geen slecht idee zijn om hier een gericht examen in te voeren, waar de kennis van de verkeersregels en het beheersen van het paard getest worden.
Dat is geen andere discussie, ze rijden nog trager dan een axiam en ze rijden op de rijweg. En wat met de wielertoeristen die in groep (minstens met 15) op de weg rijden, die rijden ook hoogstens maar een 40 per uur.
Trouwens, het gaat niet zozeer om de snelheid waarmee aixams zicht voortbewegen, maar om het feit dat de bestuuders geen theoretisch en praktisch examen moeten afleggen, en dus ook niet over de nodige kennis beschikken om zich veilig door het verkeer te begeven. En dan zwijgen we nog van het feit dat ze niet uniek onderscheiden kunnen worden door middel van een nummerplaat.
I.v.m. die nummerplaat volg ik u, met de rest niet. Fietsers, voetgangers, paard en kar, bromfiets klasse A,... ze hoeven allen geen rijbewijs te hebben, en ze maken ook deel uit van het verkeer.
Fietsers, voetgangers, paard en kar, bromfiets klasse A,... ze hoeven allen geen rijbewijs te hebben, en ze maken ook deel uit van het verkeer.
't lijkt me niet onverstandig om ook voor fietsers een basiscursusje, mét officieel attest, in het lessenpakket van de lagere school op te nemen. wie dat attestje niet heeft, mag bijvoorbeeld niet zonder begeleiding fietsen.
't lijkt me niet onverstandig om ook voor fietsers een basiscursusje, mét officieel attest, in het lessenpakket van de lagere school op te nemen. wie dat attestje niet heeft, mag bijvoorbeeld niet zonder begeleiding fietsen.
Da's nog iets anders dan een (dure) rijschool, en inderdaad wel een vrij goed idee. Laat die axiamrijders dan ook zo'n attestje halen, voor een paar luttele euro's dan.
Da's nog iets anders dan een (dure) rijschool, en inderdaad wel een vrij goed idee. Laat die axiamrijders dan ook zo'n attestje halen, voor een paar luttele euro's dan.
't hoeft allemaal geen stukken van mensen te kosten, dat zie je me nergens zeggen, en hoor je me nergens typen.
ik ben trouwens ook voorstander van het periodiek hernieuwen van het rijbewijs middels een eenvoudig examen, dat niet moet worden voorafgegaan door een of andere dure bijscholing. de wetgeving op verkeersgebied verandert wekelijks, maar een rijbewijs is voor de rest van je leven... als je niet te vaak dronken rondrijdt, of te snel rijdt, kan je wat aanrommelen op de baan...
Comment