Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
nu nog een rijbewijs dat in geldigheidsduur beperkt is en pas kan verlengd worden na een vereenvoudigd examen, en verkeersbelasting die over heel europa gelijk mee in de brandstofprijs verrekend is, en we zijn op goede weg.
ergens begrijp ik ook niet dat je voor een klasse b een rijbewijs moet hebben en niet voor zo'n brommobiel
anderzijds is het bewezen dat er zovéél accidenten met die auto'tjes gebeuren dat een rijbewijs nodig is ?
ik denk dat veel accidenten zijn voorkomen door mensen met voldoende verkeersinzicht, die toevallig niet in zo'n wagentje zaten. ze willen volwaardig deelnemen aan het verkeer, en dat vereist nu eenmaal een rijbewijs. verkeer is een sociaal gebeuren, iedereen gelijk voor de wet, nietwaar?
Heb dit topic even doorgelezen en moet zeggen wat een flauwekul er wordt verteld over brommobielen, dat zij het verkeer ophouden is al even flauw excuses moet je eens achter een tractor hangen , een paarden span of een groep fietsers waar je 90 mag en met een volle witte lijn, die zal je 90% meer tegen komen op de openbare weg dan zo een brommobiel.
Ik ga voor mijn kinderen als die tegen ze 16 jaar zijn zo een brommobiel(cabrio) kopen, ja dat willen ze zelf ook, dit om de volgende reden tegen dat ze 18 zijn zullen ze zich beter op de openbare weg gedragen/geïntegreerd, omdat ze de verkeersregels beter moeten respecteren en ook dat ze met een soort wagen rijden en hiervoor gedragingen moeten vertonen van een normale wagen. Ja akkoord voor een gewone wagen +45km moet je hiervoor een rijbewijs B hebben maar wees redelijk er zijn mensen die er niet in slagen om deze te behalen, ga je dan die mensen uitsluiten. Dan zouden ze ook niet met de fiets mogen rijden, die moeten zelfs stoppen aan hetzelfde stopstreep/stopbord B7 als jij met je rijbewijs B, denk daar maar eens aan als je met de fiets rijd.
O ja en over de prijs moet je zeker niet praten ieder betaalt voor iets wat die wil, ieder zijn portemonnee, er bestaat nog iets als tweedehands.
Waar ik volledig akkoord mee ga is dat er een verplichte nummerplaat moeten hebben, eigenlijk voor alles wat twee en meer wielen heeft zou dit moeten zijn(kom wel). Stel je voor dat een fietser zijdelings je wagen raakt een rijd door
Sinds wanneer moeten tractoren een verplicht zwaailicht hebben? Die zijn zelfs zelden in orde met de wetgeving, knipperlichten, stoplichten....... die niet werken, terwijl die ook niet naar de keuring moeten maar wel op de openbare weg rijden en dit nog eens met huisbrandolie.
Btw; Raar fenomeen in Wallonië rijden meer brommobielen dan in Vlaanderen, hoe zou dat komen
Ja akkoord voor een gewone wagen +45km moet je hiervoor een rijbewijs B hebben maar wees redelijk er zijn mensen die er niet in slagen om deze te behalen, ga je dan die mensen uitsluiten. Dan zouden ze ook niet met de fiets mogen rijden, die moeten zelfs stoppen aan hetzelfde stopstreep/stopbord B7 als jij met je rijbewijs B, denk daar maar eens aan als je met de fiets rijd.
En het doel van het rijexamen is ? ...
... jawel deze mensen uitsluiten uit het verkeer die het ECHT niet kunnen of snappen.
En geef nu zelf toe, dat rijexamen is nu reeds véél te eenvoudig !
Ik ben voorstander van een veel strenger en om het x aantal jaar terugkerend examen
- rijbewijs moet ook verplicht worden voor bestuurders van die ondingen, ze begeven zich in identieke verkeerssituaties zoals andere volwaardige voertuigen
- nummerplaat, idem dito, moet verplicht worden
inderdaad, maar zo zijn er nog een paar aanklagenswaardige zaken, zoals al die ex-miliciens die met sprekend gemak jaren terug alle rijbewijzen haalden in het leger, en nu zonder opfrissing van theorie noch praktijk op de baan mogen met vrachtwagens
- rijbewijs moet ook verplicht worden voor bestuurders van die ondingen, ze begeven zich in identieke verkeerssituaties zoals andere volwaardige voertuigen
- nummerplaat, idem dito, moet verplicht worden
voila, simpel als dat!
Vind ik ook. Je bent bestuurder van een vervoermiddel = rijbewijs.
Vind ik ook. Je bent bestuurder van een vervoermiddel = rijbewijs.
Je hebt natuurlijk gelijk.
Anderzijds, die groep van 'brommobielrijders' zijn meestal mensen die niet bekwaam zijn om een rijbewijs te halen, ofwel omdat ze te dom zijn, ofwel omwille van het financiële aspect. Zo'n brommobiel is het enigste vervoermiddel waar je droog in zit en geen rijbewijs voor nodig hebt. Je kan dat die mensen toch niet afnemen, wel? Uiteindelijk is die 'brommobielgroep' ook zó klein dat ze niet echt storend is in het verkeer, net omdat ze met zo weinig zijn. Ik denk trouwens dat er veel mensen zijn met een rijbewijs die met een gewone (snelle) auto rijden, veel minder bekwaam zijn om deel te nemen aan het verkeer.
Comment