Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aixam en Ligier in zone 30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

nu nog een rijbewijs dat in geldigheidsduur beperkt is en pas kan verlengd worden na een vereenvoudigd examen, en verkeersbelasting die over heel europa gelijk mee in de brandstofprijs verrekend is, en we zijn op goede weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
      ja, maar niet zomaar, zonder rijbewijs. da's gewoon onverantwoord.
      ergens begrijp ik ook niet dat je voor een klasse b een rijbewijs moet hebben en niet voor zo'n brommobiel

anderzijds is het bewezen dat er zovéél accidenten met die auto'tjes gebeuren dat een rijbewijs nodig is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ergens begrijp ik ook niet dat je voor een klasse b een rijbewijs moet hebben en niet voor zo'n brommobiel

anderzijds is het bewezen dat er zovéél accidenten met die auto'tjes gebeuren dat een rijbewijs nodig is ?
        ik denk dat veel accidenten zijn voorkomen door mensen met voldoende verkeersinzicht, die toevallig niet in zo'n wagentje zaten. ze willen volwaardig deelnemen aan het verkeer, en dat vereist nu eenmaal een rijbewijs. verkeer is een sociaal gebeuren, iedereen gelijk voor de wet, nietwaar?

Comment

Je kan beter een 126 kopen dat maakt tenminste lawaai, stinkt naar naft en gaat goed vooruit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
            verkeer is een sociaal gebeuren, iedereen gelijk voor de wet, nietwaar?
            in principe heb je gelijk
            maar de wet schrijft geen rijbewijs voor en ik ben daar persoonlijk ook geen vragende partij voor

hoe zit het eigelijk met dronken rijden als je in een ligier zit

en bijkomend...ze kunnen je rijbewijs afpakken als je zat fietst, mag je dan ook niet meer fietsen of ligier-en als je rijbewijs is afgepakt ?

Comment

op een ligier of aixam zitten ook soepelere uitstootnormen
              al verbruiken ze ni veel

ik ben een abssoluut voorstander van dit soort wagens bij ongs

Comment

Heb dit topic even doorgelezen en moet zeggen wat een flauwekul er wordt verteld over brommobielen, dat zij het verkeer ophouden is al even flauw excuses moet je eens achter een tractor hangen , een paarden span of een groep fietsers waar je 90 mag en met een volle witte lijn, die zal je 90% meer tegen komen op de openbare weg dan zo een brommobiel.
                Ik ga voor mijn kinderen als die tegen ze 16 jaar zijn zo een brommobiel(cabrio) kopen, ja dat willen ze zelf ook, dit om de volgende reden tegen dat ze 18 zijn zullen ze zich beter op de openbare weg gedragen/geïntegreerd, omdat ze de verkeersregels beter moeten respecteren en ook dat ze met een soort wagen rijden en hiervoor gedragingen moeten vertonen van een normale wagen. Ja akkoord voor een gewone wagen +45km moet je hiervoor een rijbewijs B hebben maar wees redelijk er zijn mensen die er niet in slagen om deze te behalen, ga je dan die mensen uitsluiten. Dan zouden ze ook niet met de fiets mogen rijden, die moeten zelfs stoppen aan hetzelfde stopstreep/stopbord B7 als jij met je rijbewijs B, denk daar maar eens aan als je met de fiets rijd.

O ja en over de prijs moet je zeker niet praten ieder betaalt voor iets wat die wil, ieder zijn portemonnee, er bestaat nog iets als tweedehands.
                Waar ik volledig akkoord mee ga is dat er een verplichte nummerplaat moeten hebben, eigenlijk voor alles wat twee en meer wielen heeft zou dit moeten zijn(kom wel). Stel je voor dat een fietser zijdelings je wagen raakt een rijd door

Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                en die hebben een verplicht oranje zwaailicht
                Sinds wanneer moeten tractoren een verplicht zwaailicht hebben? Die zijn zelfs zelden in orde met de wetgeving, knipperlichten, stoplichten....... die niet werken, terwijl die ook niet naar de keuring moeten maar wel op de openbare weg rijden en dit nog eens met huisbrandolie.

Btw; Raar fenomeen in Wallonië rijden meer brommobielen dan in Vlaanderen, hoe zou dat komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aixam Bekijk Berichten

Btw; Raar fenomeen in Wallonië rijden meer brommobielen dan in Vlaanderen, hoe zou dat komen
                  Retorische vraag?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aixam Bekijk Berichten
                    Ja akkoord voor een gewone wagen +45km moet je hiervoor een rijbewijs B hebben maar wees redelijk er zijn mensen die er niet in slagen om deze te behalen, ga je dan die mensen uitsluiten. Dan zouden ze ook niet met de fiets mogen rijden, die moeten zelfs stoppen aan hetzelfde stopstreep/stopbord B7 als jij met je rijbewijs B, denk daar maar eens aan als je met de fiets rijd.
                    En het doel van het rijexamen is ? ...

... jawel deze mensen uitsluiten uit het verkeer die het ECHT niet kunnen of snappen.

En geef nu zelf toe, dat rijexamen is nu reeds véél te eenvoudig !
                    Ik ben voorstander van een veel strenger en om het x aantal jaar terugkerend examen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                      Retorische vraag?

Comment

Ik was niet geslaagd op mijn rij-examen omdat ik te traag reed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                          ik ook ... naart schijnt mocht je in het industiepark 90 per uur

ik daar 50 tuffen

Comment

Jij behoort tot het doelpubliek van Aixam en Ligier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willy.wonka Bekijk Berichten
                              Jij behoort tot het doelpubliek van Aixam en Ligier.
                              Dat zijn leuke autootjes

Comment

Ik reed op m'n motor rijexamen ook te traag maar was wel geslaagd (ik reed 30 in de bebouwde kom)

En om terug on-topic te gaan. Ik heb totaal geen probleem met die 'brommobielen' op de weg. Ze mogen wel een nummerplaat krijgen vind 'k.

Comment

- rijbewijs moet ook verplicht worden voor bestuurders van die ondingen, ze begeven zich in identieke verkeerssituaties zoals andere volwaardige voertuigen
                                  - nummerplaat, idem dito, moet verplicht worden

voila, simpel als dat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik reed op m'n motor rijexamen ook te traag maar was wel geslaagd (ik reed 30 in de bebouwde kom)

En om terug on-topic te gaan. Ik heb totaal geen probleem met die 'brommobielen' op de weg. Ze mogen wel een nummerplaat krijgen vind 'k.
                                    Dat vind ik ook, als ze er K&N luchtfilter in monteren, kunnen ze ons in de bebouwde kom te snel af zijn

*mmmm, nog een gedacht*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Ze mogen wel een nummerplaat krijgen vind 'k.
                                      inderdaad, maar zo zijn er nog een paar aanklagenswaardige zaken, zoals al die ex-miliciens die met sprekend gemak jaren terug alle rijbewijzen haalden in het leger, en nu zonder opfrissing van theorie noch praktijk op de baan mogen met vrachtwagens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                        - rijbewijs moet ook verplicht worden voor bestuurders van die ondingen, ze begeven zich in identieke verkeerssituaties zoals andere volwaardige voertuigen
                                        - nummerplaat, idem dito, moet verplicht worden

voila, simpel als dat!
                                        Vind ik ook. Je bent bestuurder van een vervoermiddel = rijbewijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                          Vind ik ook. Je bent bestuurder van een vervoermiddel = rijbewijs.
                                          Je hebt natuurlijk gelijk.
                                          Anderzijds, die groep van 'brommobielrijders' zijn meestal mensen die niet bekwaam zijn om een rijbewijs te halen, ofwel omdat ze te dom zijn, ofwel omwille van het financiële aspect. Zo'n brommobiel is het enigste vervoermiddel waar je droog in zit en geen rijbewijs voor nodig hebt. Je kan dat die mensen toch niet afnemen, wel? Uiteindelijk is die 'brommobielgroep' ook zó klein dat ze niet echt storend is in het verkeer, net omdat ze met zo weinig zijn. Ik denk trouwens dat er veel mensen zijn met een rijbewijs die met een gewone (snelle) auto rijden, veel minder bekwaam zijn om deel te nemen aan het verkeer.

Comment

Working...
                                          X