Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De politie beschadigt mijn auto!?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De politie beschadigt mijn auto!?!

Zoiets kom je alleen maar tegen in een film denk ik . Ik heb een volledig verslag uitgetypt dat ik bij de politie ga binnenbrengen... Je moet maar is lezen.

Iemand die enig advies heeft??

Rond 15u reed ik (mijn verloofde Sara en Muriel met haar kindje) met mijn wagen (bmw 520) vanuit Mechelen richting Boortmeerbeek via de Leuvensesteenweg. Aan de Trianonlaan wilde ik rechts afdraaien richting Goorstraat om naar mijn schoonouders te rijden die in de M*** wonen. Ik kwam onmiddellijk in een file terecht omdat er een wielerwedstrijd geörganiseerd werd. Ter hoogte van de Trianonbrug zag ik dat ik niet links mocht afdraaien omdat er wielrenners uit de Goorstraat gereden kwamen. Er stonden 2 politiemannen in het midden van de straat en de politieman (De heer Van Baal) aan mijn kant, deed teken dat we mochten doorrijden omdat er geen wielrenners aankwamen. Ik stopte voor het kruispunt ter hoogte van de politieman om te vragen hoe ik de M****straat kon bereiken. Zijn reactie was: DAN STOPTE IN ENE KEER MAAR en dan sloeg die hard op de motorkap van mijn wagen zonder enige reden. Hierop heb ik geclaxonneerd en gevraagd waarom die dat deed. De andere politieman riep rustig daar, rijdt u alstublief rustig verder. Ik heb dit gedaan en heb mij in de eerste zijstraat rechts geparkeerd om te kijken of mijn auto al dan niet beschadigd was. De handafdruk van de politieman stond duidelijk afgedrukt in de auto waarbij er schade is aan de motorkap. Vermoedelijk afkomstig van zijn ring.

Ik ben direct terug gegaan naar de Trianonbrug om uitleg te vragen en ik heb bijkomend gevraagd of ik zijn politiekaart met zijn naam op mocht zien om klacht in te dienen. Hij heeft daarop terug geroepen dat zijn naam Van Baal was en dat ik mijn PV wel zou aankrijgen. Hij wilde me verder niet te woord staan. Ik heb daarop de verantwoordelijke geëist te spreken van hem. Die heeft politieman Van Baal ook opgeroepen met zijn walkietalkie.

De commissaris zelf kwam ter plekke en heeft mij onmiddellijk meegedeeld: Luister, als je klacht indient tegen mijn collega kom je serieus in de problemen. Ik heb daarop geantwoord dat er geen enkele reden was om mijn wagen te beschadigen. De commissaris zei me: geef mij direct uw identiteitskaart voordat je vlucht... Ik heb daarop geantwoord dat ik niet zou vluchten omdat ik klacht wil indienen. De reactie daarop was dat ik nooit zou winnen want het was mijn woord tegen dat van een bevoegd persoon. Kort erna is de commissaris mee gewandeld naar mijn auto en heeft hij gezien dat deze beschadigd was. De commissaris zei me dat zijn collega compleet andere feiten heeft gezegd. Ik zou niet hebben willen stoppen op zijn teken en daarom heeft hij het recht in eigen handen genomen om op mijn auto te kloppen. De commissaris zei daarbij: een politieman mag het heft in eigen handen nemen en alle mogelijke middellen gebruiken om een voertuig tot stilstand te brengen. Ik wist even niet wat mij overkwam... Die politieman had de feiten compleet verdraaid mede omdat hij ongetwijfeld de achterpoortjes kent om dergelijke feiten te kunnen ontkennen. Hij vertelde helemaal de waarheid niet. Ik heb nooit een stopteken gekregen, enkel maar een teken om door te rijden. Ik ben gestopt voor het kruispunt ter hoogte van de politieman om vriendelijk uitleg te vragen. Ik heb niemand in gevaar gebracht omdat alle bestuurders in file aanschoven. En de uitleg DAN STOPT U MAAR sloeg enkel op het feit omdat er in de verte opnieuw wielrenners aankwamen. Deze heb ik ook op geen enkel moment gehinderd. Na de vraag van de 2 de politieman om toch door te rijden heb ik dit ook gedaan. Achteraf bekeken vraag ik me af of ik niet beter had uitgestapt zodat ik een foto kon maken van mijn auto. Maar dan had ik wel degelijk het verkeer opgehouden.

De commissaris was erg partijdig maar heeft uiteindelijk dan toch een andere politiecombi opgeroepen om een eerlijk oordeel te vellen. Deze is rond 15u40 aangekomen. De politieagente heeft ook de schade aan mijn wagen vastgesteld. Kort erna heeft die mevrouw een PV opgesteld waarbij ik alle boorddocumenten van mijn wagen heb laten zien. Deze waren allemaal in orde.

De politieagente liet me weten dat dit waarschijnlijk 3 maanden zou duren voordat ik een verslag zou bekomen met dossiernummer. Bijkomend zou een uitspraak meer dan een jaar kunnen duren met waarschijnlijk een seponering als gevolg. Maar mijn wagen is beschadigd en ik begrijp niet dat een politieman dergelijke feiten ongestraft kan begaan.

Er was 1 getuige. Dat was de wedstrijdleiding zelf. Die man stond ook op het kruispunt. Ik heb die man gevraagd of hij de feiten ook aan de politiemensen wilde meedelen. Die is daarmee akkoord gegaan. Ik vrees echter over zijn uitleg achteraf bekeken. Die man stond na de wedstrijd toen ik doorreed, te lachen met politieman Van Baal. Waarschijnlijk was het dus een kennis van deze politieman.

De commissaris liet me weten dat we geen kans maakten om tegen hen op te boksen. De schade aan de wagen is niet groot maar ik wil deze vergoed zien. Bijkomend vind ik dergelijk gedrag van een politieman niet kunnen zonder reden.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

te gek voor woorden!
    Hou je op zo'n moment maar eens rustig !
    Succes
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Fak zotte kerel die flik.
      Zoek Van Baal gewoon op en slaag eens met een ring op de motorkap van zijn wagen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
        te gek voor woorden!
        Hou je op zo'n moment maar eens rustig !
        Succes
        Het straffe van al is dat als de politieman klacht tegen mij zou indienen dan kan ik nog een boete van 250 € kan krijgen omdat ik zogezegd de politieman zijn bevel tot stoppen genegeerd had.

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
          Fak zotte kerel die flik.
          Zoek Van Baal gewoon op en slaag eens met een ring op de motorkap van zijn wagen .
          Ik heb dit voorval via internet ook doorgestuurd naar comité P. Een politieman zei me dat ik daar onregelmatigheden van de politie aan mocht doorgeven. Ik weet wel niet wat daarmee gaat gebeuren. Het is natuurlijk geen "groot misdrijf". De verzekering is ook al op de hoogte maar ik heb geen PV nummer gekregen. Bijkomend weet ik niet of het PV opgemaakt is door de politie van Mechelen of Haacht of...

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Je kan en zal er niks uithalen, zoveel is zeker want het is zoals ze zeiden uw woord tegen het hunne en jij zal aan het kortste eind trekken. Klacht indienen bij het Comité P hoef je zelfs niet te proberen want dat is een pot nat.

Je zal al mogen blij zijn als dit topic openblijft want ook op dit forum hebben de orderdiensten behoorlijk wat in de pap te brokken, getuige mijn topic over mistoestanden bij de Politie in het verkeer die ik een tijd geleden opende en kort daarop gesloten werd zonder dat het een inbreuk op het reglement was.

Comment

Kan je hem niet zoeken via het internet?
              De politie zone hier heeft wel een website met foto's van alle flikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                Bijkomend weet ik niet of het PV opgemaakt is door de politie van Mechelen of Haacht of...
                ga toch maar voor alle zekerheid opnieuw pv laten opmaken bij platklakken die niets te maken hebben met die Van Baal.

Comment

aan je verslag te lezen, heb je je erg rustig gedragen tegen de politieman die je motorkap sloeg. Dat is al zeker positief. Zij moeten nu voor jou opdraaien.

Een andere mens zou gaan uitvliegen of in hevige discussie gaan

Comment

Klacht indienen bij een andere politiezone dan degene die betrokken is. Weer een typisch voorbeeld van een politieman die denkt dat hij meer is dan een gewone burger..

Comment

Politie hier bij ons is ooit veroordeeld geweest voor stalking en hebben onlangs een moordonderzoek compleet de mist in laten gaan wegens procedurefouten. De twee verdachten lopen hier nu vrij rond.

Als die agent ook maar een greintje beroepsethiek heeft geeft hij zijn fout toe en wacht hij zijn sanctie af. Dit geval toont maar weer eens aan dat er toch het een en ander scheelt bij sommige politiearrondissementen.
                      Ik hoop alleen dat de betrokken agent de volgende keer twee keer nadenkt voordat hij zoiets stoms doet, maar aan zijn eerste reactie te zien wsl niet.

Comment

een echte schande ...
                        hopelijk wordt uw schade vergoed maar ik vrees ervoor

wat denken die flikken wel ?

iets helemaal anders en minder erg maar vrijdagmiddag waren we in de frituur waar we elke vrijdag frieten gaan eten en waar ik soms wat vlees lever , en een flik die na ons frieten besteld krijgt ze vroeger dan ons
                        ik zeg tegen de bazin.. waarom krijgt hij zijn frieten vroeger dan ons ? wij waren voor hem he
                        ja kweet het zegt ze maar hij wil zijn frieten altijd direkt hebben en het is gene gemakkelijken hoor

Comment

En dan zijn de flikken verwonderd dat ze op hun gezicht krijgen omdat ze van die toeren uithalen Ik word er echt ziek van, van die machts misbruik...

Comment

Van Baal ---> shitlisted

Comment

Schandalig!
                              Maar goede reactie, nog maar te weinig mensen zouden geen stappen durven te ondernemen. En dan doen ze natuurlijk rustig verder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                Schandalig!
                                Maar goede reactie, nog maar te weinig mensen zouden geen stappen durven te ondernemen. En dan doen ze natuurlijk rustig verder.
                                Ik denk dat heel veel mensen net erg hard zouden reageren. Op dat moment zou het er voor mij zelfs niet meer toe doen of dat nu een flik is of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                  Schandalig!

Het maakt gewoon niet uit wat je doet: klacht indienen bij een andere pz of het comité P, je trekt gewoon altijd aan het kortste eind tenzij je bewijzen hebt en dan stap je beter naar de pers nadat zij hun verklaringen hebben afgelegd.

Comment

heb ook al verschillende keren klacht neergelegd tegen de politie, vooral wegens bedreigingen en inbreuken tegen de deontologie;

ookal krijg je misschien je schade niet terug, klacht indienen bij comité P is de boodschap.

je hebt er zeer goed aan gedaan aan te dringen op een PV van het voorval.

je moet nogal lef hebben om tegen de commissaris in te blijven gaan tot je je zin krijgt.

alles gedetailleerd neerschrijven en hiermee een afspraak vragen bij de controle op de politie is zeker een mogelijkheid. Informeer bij een advocaat wat je kan doen.

Je moet hier tegenin gaan uit principe. Omdat je je niet moet laten bedreigen door die klootzakken in uniform die u daar gewoon staan uit te lachen.

dit is de site van AIG politieinspectie:

hier ben ik al 2 keer geweest, in Gent dan. Adressen staan erbij per provincie.

het kan lang duren, maar als je erachter zit kan het iets worden.

Die smeerlap van Baal wordt dan op het matje geroepen en kan het eens gaan uitleggen. Sommigen beginnen te blijten als ze opgeroepen worden bij zo'n verhoor. Dus tis zeker geen lachertje.

daarmee heb je je geld niet terug, maar op zijn minst een statement gemaakt dat iemand met een uniform niet zomaar weg geraakt met dergelijk gedrag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
                                      heb ook al verschillende keren klacht neergelegd tegen de politie, vooral wegens bedreigingen en inbreuken tegen de deontologie;

ookal krijg je misschien je schade niet terug, klacht indienen bij comité P is de boodschap.

je hebt er zeer goed aan gedaan aan te dringen op een PV van het voorval.

je moet nogal lef hebben om tegen de commissaris in te blijven gaan tot je je zin krijgt.

alles gedetailleerd neerschrijven en hiermee een afspraak vragen bij de controle op de politie is zeker een mogelijkheid. Informeer bij een advocaat wat je kan doen.

Je moet hier tegenin gaan uit principe. Omdat je je niet moet laten bedreigen door die klootzakken in uniform die u daar gewoon staan uit te lachen.

dit is de site van AIG politieinspectie:

hier ben ik al 2 keer geweest, in Gent dan. Adressen staan erbij per provincie.

het kan lang duren, maar als je erachter zit kan het iets worden.

Die smeerlap van Baal wordt dan op het matje geroepen en kan het eens gaan uitleggen. Sommigen beginnen te blijten als ze opgeroepen worden bij zo'n verhoor. Dus tis zeker geen lachertje.

daarmee heb je je geld niet terug, maar op zijn minst een statement gemaakt dat iemand met een uniform niet zomaar weg geraakt met dergelijk gedrag.
                                      Dat zou ik 100% zeker ook doen. En idd, het gaat hem echt niet om het geld hier.

Comment

Als je verzekerd bent voor rechtsbijstand laat de verzekering er een advocaat opzetten. Dat kost je niets.

Comment

Working...
                                        X