Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veertig miljoen euro voor wegenwerken blijft onbenut

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Veertig miljoen euro voor wegenwerken blijft onbenut

Veertig miljoen euro voor wegenwerken blijft onbenut

In heel Vlaanderen is vorig jaar 40 miljoen euro die voorzien was voor wegenwerken onbenut gebleven.

Van de 153 geplande investeringsprojecten voor 2007 heeft het Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer er slechts 97 uitgevoerd, zo vernam Vlaams parlementslid Joris Vandenbroucke (Vl.Pro).

"Daardoor is 40 miljoen euro van de voorziene 161 miljoen euro gewoon blijven liggen."

Provincie Antwerpen
    Vooral de provincie Antwerpen scoort slecht: daar is maar de helft van de geplande projecten gerealiseerd, waardoor 20 miljoen euro ongebruikt bleef.

Vandenbroucke vraagt een onderzoek naar de werking van het Agentschap Wegen en Verkeer en zal aan Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) vragen wat er met het niet-gebruikte geld gebeurd is. (belga/ka)

Bron : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-onbenut.dhtml

Het is regelrecht schandalig. Stukken autostrade maanden- tot jarenlang laten opengebroken liggen of afgezet laten, en elke autostrade die opnieuw wordt gedaan is na een half jaar al terug om zeep. "Het is de schuld van de overladen vrachtwagens" -> waarom zijn de vernieuwde autostrades in Frankrijk, Duitsland e.a. dan wel gedurende jaaaren nog goed? Het grootste Schandproject is de viaduct in Gentbrugge: hoogst waarschijnlijk via 'tweaken' van de aanbestedingsprocedure (zij die het kasteel van de heer Stadsbader weten liggen in Zwevegem, zullen begrijpen wat ik bedoel) weer vriendjespolitiek, ondermaatse werken, en 't dan maar op te snel rijdende automobilisten steken. Wat een apenland is dit soms toch...

Comment

Om het voorbeeld van gTa wat bij te staan:

Bij terugkomen van de Ring natuurlijk in Duitsland wegenwerken gepasseerd. 4 lagen asfalt van elk een goede 20 cm dik ofzo. In totaal bijna een meter asfalt.

België: Een laagje erover en klaar. "Wegenwerken".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
        Om het voorbeeld van gTa wat bij te staan:

Bij terugkomen van de Ring natuurlijk in Duitsland wegenwerken gepasseerd. 4 lagen asfalt van elk een goede 20 cm dik ofzo. In totaal bijna een meter asfalt.

België: Een laagje erover en klaar. "Wegenwerken".
        De fundering van gewapend beton doet al veel

Best geleidelijkaan alles opbreken en weer vanaf 0 beginnen met een stevige fundering. Kost wel wat meer, maar blijft ook veel langer goed.

Comment

ligt het bij gebrek aan aannemers, of aan wat ligt het ?

Comment

Laatst op de E17 nog een bordje gezien : 'spoorvorming over 17 (!) km'.

Je zou toch beschaamd zijn dat je zoiets moet zetten... ?

Comment

En dan nog hun bordjes 'ecologisch maaibeheer'. Om toch maar een excuus te hebben om het niet af te rijden...

Comment

bermen zijn natuurgebied

Comment

Efficiente planning van het ambtenarenkorps.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    bermen zijn natuurgebied

http://nl.wikipedia.org/wiki/Berm
                    Wat 'n flauw excuus. 't Is ronduit gevaarlijk dat je amper over dat 'natuurgebied' kan kijken als je op een kruispunt staat. En bovendien oogt het nog enorm slordig ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                      En bovendien oogt het nog enorm slordig ook.
                      ik vind mijn tuin magnifiek ecologisch

Comment

ik vind mijn tuin magnifiek ecologisch
                        Ik wil die wel eens zien

Comment

eigelijk is't ot

Comment

Onlangs zag ik voorbij Antwerpen een bord bij wegenwerken: "Geef ons 2 weken tijd en wij geven u 30 jaar (of zoiets)".

Bijna...

Ik denk dat die aannemers gewoon een onderhoudscontract krijgen.

Gegarandeerd werk.

De kwaliteit van de wegen is rechtuit slecht.

Comment

eigelijk is't ot

Lijkt eigenlijk wel goed op mijn tuin (zowel voor als achteraan).

En dat in een wijk waar iedereen een tuinier heeft.

Onlangs passeerde er een buurvrouw: "Ja meneer, uwen tuin, het trekt ook op niet veel eh!"

Zaagwijf

Comment

ik heb hier zo 7000 vierkantige meters. tussen de kasseien van de oprit staat nu ook gras. en nu ga ik nog een paar geitenwollen sokken breien.

Comment

alleen daarom wil ik dat hebben, ik zou nogal afrijden met een oude tracteur

dag ecologie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    en nu ga ik nog een paar geitenwollen sokken breien.
                                    Het wordt dan ook kouder

Comment

alleen daarom wil ik dat hebben, ik zou nogal afrijden met een oude tracteur

dag ecologie
                                      mijn tractor is naar de dinges.

ik heb wel 2 van die engelse grasmachines gekocht laatst, voor een prikje. helaas lopen zo'n dingen vast op lang gras.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Efficiente planning van het ambtenarenkorps.
                                        is dat de reden, want nergens enige melding hoe het komt ?

Comment

Working...
                                        X