Het zal toch voornamelijk met planning te maken hebben, en we weten allemaal hoe goed de overheid dat kan.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Veertig miljoen euro voor wegenwerken blijft onbenut
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenHet zal toch voornamelijk met planning te maken hebben, en we weten allemaal hoe goed de overheid dat kan.
"le ministre des travaux public"
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
en die wil dan nog eens geld afluizen van de buitenlanders die hier passeren.
Comment
-
Totaal off-topic !
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
eigelijk is't ot
(Onze stads'gras'perkje ligt er al enkele jaren als een woestijn bij, daarom is die nu compleet overdekt met een reuze-trampoline)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwie kent er iemand die aktief in de wegenbouw werkt ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenik ken er wel een paar die goed op een spade kunnen leunen. tellen die ook mee?The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenZijn er dan ook andere?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenik denk het wel, maar die ken ik niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
Lijkt eigenlijk wel goed op mijn tuin (zowel voor als achteraan).
En dat in een wijk waar iedereen een tuinier heeft.
Onlangs passeerde er een buurvrouw: "Ja meneer, uwen tuin, het trekt ook op niet veel eh!"
Zaagwijf
Ontopic: Gewapend beton onder het asvalt klinkt enorm duur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk BerichtenWow ! ... wanneer mogen onze 8 cavia's bij jou op vakantie voor een deskundige ecologische maaibeurt ?
Comment
-
Daerden heeft 500 miljoen euro veil voor Waalse wegen
BRUSSEL - Het vijfjarenplan om de Waalse wegen te renoveren, kost 500 miljoen euro. Dat zegt Waals minister van Uitrusting Michel Daerden donderdag in Le Soir.
Daerden wil 500 miljoen euro besteden aan het renoveren van het wegennet in het zuiden van het land.
Daarmee moet via de financieringsmaatschappij Sofico het vijfjarenplan 2009-2014 van de Waalse administratie gefinancierd worden.
Het bedrag komt bovenop de 153 miljoen euro waarmee de wegen momenteel onderhouden worden. Het vernieuwen van het wegdek krijgt de allerhoogste prioriteit.
De voorbije maanden steeg het aantal klachten over de staat van de Waalse regionale wegen en snelwegen.
jns
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenen hoeveel steekpenningen hij ontvangt staat er niet bi.j
Comment
-
In plaats een wegdek te herstellen zetten ze gewoon een bordje "wegdek in slechte staat"... Een gat in de weg? Een goede schep "pek" erin en 't zal wel goed komen. Ik denk dat de spoorvorming op de E19 nu nóg gevaarlijk is geworden want dat goedje is spekglad als het heeft geregend.
Comment
-
Vorstschade aan Limburgs wegendek loopt in miljoenen
De schade die de voorbije vorstperiode heeft veroorzaakt aan het wegdek in Limburg loopt op tot 2 miljoen euro. Dat blijkt uit een voorlopig schatting van de dienst Wegen en Verkeer Limburg. Ook de andere provincies werden getroffen, maar in mindere mate.
Van 26 december tot 10 januari lag de gemiddelde dagtemperatuur in Ukkel onder het vriespunt. Het gaat om een van de langste en strengste vorstperiodes die ons land de jongste jaren troffen. De gevolgen voor het wegendek zijn niet gering.
"Vooral de combinatie van neerslag en vorst is desastreus", aldus Jo Lieben van Wegen en Verkeer.
"Het water kruipt in kleine barsten en zet onder invloed van de vriestemperatuur uit. Daardoor ontstaan grote putten in het asfalt."
Twee miljoen euro
Uit een voorlopige evaluatie blijkt dat de kosten in Limburg oplopen tot minstens 2 miljoen euro.
"De gaten in het wegdek worden eerst tijdelijk opgevuld met koud asfalt", licht Lieben toe. "Pas vanaf april, als we zeker zijn dat het niet meer vriest, kan er een definitieve herstelling worden uitgevoerd met warm asfalt."
Ook de andere provincies werden getroffen door de vrieskou, maar voor een definitieve balans is het wachten tot april.
"Wij zijn nog volop in de weer met extra controles om te bekijken waar er eerst moet worden opgetreden", zegt Wegen en Verkeer Antwerpen. "In vergelijking met Limburg blijven de kosten bij ons al bij al beperkt", luidt het in Oost-Vlaanderen. "De relatief geringe sneeuwval bleek onze redding."
Nog steeds vorst
Op dinsdag 27 januari begon het in Ukkel opnieuw te vriezen en die winterprik houdt volgens de voorspellingen van het KMI nog even aan. De kosten voor het herstellen van de wegen lopen dus vermoedelijk nog een stuk op. (belga/adv)
Comment
-
woensdag 11 februari 2009 | Bron: BELGA Te weinig geld om alle Vlaamse wegen te herstellen
De geraamde schade aan alle Vlaamse snel- en gewestwegen bedraagt momenteel liefst 379,70 miljoen euro. Het geplande budget om dit jaar herstellingen uit te voeren, ligt echter meer dan vier keer lager.
Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) voorziet amper 90 miljoen euro, zo schrijft Het Laatste Nieuws woensdag.
Nu alle putten, scheuren, slijtage en verzakkingen in één keer herstellen, is volgens Crevits sowieso geen optie.
'We kunnen toch onmogelijk alle wegen gaan openbreken? Dan staat het verkeer in gans Vlaanderen stil. Daarom dat we een planning maakten. Die 379,70 miljoen euro aan schade willen we in zeven jaar tijd herstellen. Daarvoor hebben we elk jaar iets meer dan 54 miljoen euro nodig.'
Maar elk jaar komt er natuurlijk ook schade bij. 'Klopt, ook daar zijn al schattingen van gemaakt. De volgende drie jaar voorzien we 198,74 miljoen euro aan nieuwe schade.
Willen we die ook telkens herstellen, dan moet er jaarlijks nog eens 66 miljoen euro bij. In totaal maakt dat 120 miljoen euro per jaar om nieuwe schade te herstellen en de oude achterstand weg te werken.
Met ons huidig jaarbudget zitten we daar nog iets onder, we hopen dat dat volgend jaar in orde zal zijn.' jbs
Bron : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...09_019&ref=rss
Comment
-
Dertig procent meer lekke banden op Vlaamse wegen
Honderdduizenden automobilisten rijden rond op banden die tot op de draad versleten zijn.
Daardoor zijn er op twee jaar tijd dertig procent meer lekke banden op Vlaamse wegen. "Levensgevaarlijk", klinkt het bij de pechverhelpers. 23/05/09 09u02
Bron : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...se-wegen.dhtml
En de staat vd wegen is ook niet bevorderlijk voor de levensduur en staat vd banden
Comment
-
Ging er geen meldpunt komen waar je slechte punten op het Vlaamse wegennet kon aanduiden?
Ja dus: http://www.meldpuntwegen.be/
Comment
Comment