Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veertig miljoen euro voor wegenwerken blijft onbenut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Wielertoerist zwaar gewond in Mechelen na val door put in wegdek

    Een 46-jarige wielertoerist heeft gisteren zware verwondingen opgelopen na een val in Mechelen. Bij het incident kwam nog een tweede fietser ten val. Hij kwam er vanaf met lichte verwondingen. Dat heeft de lokale politie van Mechelen vandaag gemeld.

    In de Stuivenbergvaart kwam een 46-jarige fietser uit Merchtem rond 11 uur ten val door een put in het wegdek. Een tweede fietser die naast hem reed, kwam eveneens ten val. Beide mannen maakten deel uit van een groepje wielertoeristen.

    De eerste fietser uit Merchtem werd met ernstige verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. De tweede fietser, een 20-jarige man uit Meise, liep lichte verwondingen op, maar werd eveneens overgebracht naar het ziekenhuis. (belga/ypu) 12/04/10 11u57


    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
      Wielertoerist zwaar gewond in Mechelen na val door put in wegdek

      Een 46-jarige wielertoerist heeft gisteren zware verwondingen opgelopen na een val in Mechelen. Bij het incident kwam nog een tweede fietser ten val. Hij kwam er vanaf met lichte verwondingen. Dat heeft de lokale politie van Mechelen vandaag gemeld.

      In de Stuivenbergvaart kwam een 46-jarige fietser uit Merchtem rond 11 uur ten val door een put in het wegdek. Een tweede fietser die naast hem reed, kwam eveneens ten val. Beide mannen maakten deel uit van een groepje wielertoeristen.

      De eerste fietser uit Merchtem werd met ernstige verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. De tweede fietser, een 20-jarige man uit Meise, liep lichte verwondingen op, maar werd eveneens overgebracht naar het ziekenhuis. (belga/ypu) 12/04/10 11u57


      http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-wegdek.dhtml


      Volgens mij zal het wel aan overdreven snelheid liggen

      Comment


      • #63
        Ik ben ook van mijn fiets gevallen 2 weken geleden vanwege de slechte staat van het fietspad.
        Doet nog pijn ...


        Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Volgens mij zal het wel aan overdreven snelheid liggen
        LOL, Leftlane ...

        Comment


        • #64
          ze mogen dien e 19 MEchelen -zaventem toch is dringend vernieuwe
          man man man toch wa is da allemaal op die rechter rijstrook kzakte bekan door de grond .

          Comment


          • #65
            Markeringen geschilderd op straat die nieuw asfalt krijgt

            • woensdag 14 april 2010
            • Auteur: (RDH)




            Markeringen geschilderd op straat die nieuw asfalt krijgt
            sbr






            LEDEGEM - In het West-Vlaamse Ledegem hebben wegarbeiders maandag wegmarkeringen geschilderd op een straat die volgende week opnieuw geasfalteerd wordt. Het gaat om een vergissing van de aannemer.

            Provincieraadslid Piet Vandermersch (Open VLD) keek vreemd op toen hij afgelopen maandag wegarbeiders aan het werk zag in zijn straat in Ledegem. 'De Rollegemstraat krijgt hier volgende week of de week daarop een nieuw laagje asfalt. Maandag zag ik plots dat een firma kegeltjes aan het plaatsen was. Ik dacht dat ze begonnen waren aan die asfalteringswerken', zegt Vandermersch.

            Maar tot zijn grote verbazing zag Vandermersch dat de wegarbeiders verf begonnen aan te brengen op de oude asfaltlaag.

            'Ik dacht meteen dat het om een nieuwe techniek ging. Eerst wegmarkeringen aanleggen, en dan een verse laag asfalt erover gooien', zegt hij al lachend.
            Toch vreest hij ook dat de gemeente voor deze kolder zal mogen opdraaien.

            'Die firma zal natuurlijk niet gratis gewerkt hebben.'

            Burgemeester Bart Dochy (CD&V-VD) van Ledegem is op de hoogte van het probleem.
            'Het is een vergissing van het aannemersbedrijf. Normaal gezien zouden de asfalteringswerken drie weken geleden plaatsgevonden hebben. Maar dat is uitgesteld, en het wegmarkeringsbedrijf wist van dit uitstel. Toch hebben ze wegmarkeringen aangebracht. Het is dus een vergissing die aannemer. Deze werken zullen dan ook niet aangerekend worden aan de gemeente.'

            In het West-Vlaamse Ledegem hebben wegarbeiders maandag wegmarkeringen geschilderd op een straat die volgende week opnieuw geasfalteerd wordt. Het gaat om een vergissing van de aannemer.



            Kafka ?

            Comment


            • #66
              Al 822 schadeclaims wegens slechte staat Waalse wegen


              Sinds januari 2010 hebben al 822 automobilisten een schadeclaim ingediend wegens de slechte staat van de Waalse wegen. Het gaat om een sterke stijging ten opzichte van de voorbije jaren. Dat heeft Waals minister van Infrastructuur Benoît Lutgen vandaag in de bevoegde parlementscommissie geantwoord op een vraag van Caroline Cassart (MR).

              Ter vergelijking: in 2009 heeft het Waals gewest - voor feiten uit 2007 en 2008 - voor 123 dossiers een totaalbedrag van 121.083 euro uitbetaald. De zaken uit 2009 en 2010 zijn nog in behandeling. In de meeste gevallen gaat het om schade aan de vooruit, banden en velgen. (belga/adv) 03/05/10 18u20

              Comment


              • #67
                Waalse wegen krijgen grondige opknapbeurt

                De Waalse regering gaat zwaar investeren in de renovatie van haar snelwegen en belangrijke regionale wegen. Voor de komende jaren zijn niet minder dan 575 werven gepland. De hele operatie zou 885 miljoen euro kosten. De Waalse regering maakt tot 2014 alvast 639 miljoen euro vrij. Dat is 4,5 keer zoveel als oorspronkelijk was voorzien.
                "Het wegennet is ernstig ziek. Een eenvoudige facelift zal niet volstaan. We hebben nood aan een chirurgische ingreep", verklaarde minister van Openbare Werken Benoit Lutgen bij de presentatie van "Plan routes".

                Criteria
                In dat plan wordt een evaluatie gemaakt van de staat van de grote assen van het Waalse wegennet. Op basis van criteria als veiligheid, kwaliteit van het wegdek en belang voor de mobiliteit zijn de meest dringende herstelwerken in kaart gebracht. Investeringen op basis van specifieke regionale belangen behoren volgens Lutgen tot het verleden.

                Lening
                Het budget wordt gefinancierd met een lening van 400 miljoen euro bij de Europese Investeringsbank en 128 miljoen euro van Sofico, de maatschappij die instaat voor bijkomende infrastrucuurinvesteringen. De overige 111 miljoen euro wordt gehaald uit de recuperatie van btw-inkomsten.

                Secundaire wegen
                De Waalse regering voorziet ook meer fondsen voor de renovatie van de secundaire wegen. Het budget tot 2014 wordt opgetrokken tot 596 miljoen euro. De komende jaren wordt in totaal dus ruim 1,2 miljard euro voorzien voor het herstel van het wegennet. (belga/edp) 14/05/10 17u51


                Comment


                • #68
                  zijn't in de walen, walen die aan de wegen werken of zoals bij ons sjaloeki's ?
                  als walen zijn geen prob

                  vlamingen verdienen geen wegen waarvoor ze zelf ni willen werken

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    zijn't in de walen, walen die aan de wegen werken of zoals bij ons sjaloeki's ?
                    als walen zijn geen prob

                    vlamingen verdienen geen wegen waarvoor ze zelf ni willen werken
                    Toch politieke ambities Bobo?
                    Vrees echter dat dit zowat overal gebeurt.
                    In Griekenland zijn het de Albanezen en de Bulgaren die daar met Europees geld al jàààààààren de wegen aanleggen onder oog van de leidinggevende Griek. In Angola zijn het Chinese gedeporteerde "gevangen" en in Dubai zijn het Paki-boys.... Denk dat het een beetje een wereld verspreid iets is.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #70
                      Loopt inderdaad compleet fout. Maar is dat in dit land niet met alles wat met politiek te maken heeft. In plaats van al die dure communitaire twisten,nog duurdere verkiezingen elke twee jaar en nog veel duurde verschillende parlementen en regeringen zou men beter zorgen dat de wegen perfect in orde waren (en dat er minder armoede was en meer investeringen in onderzoek naar ziektebestrijding,.....). Maar die politiekers blijven toch gewoon lullen hoor.
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • #71
                        'Snelwegen worden te goedkoop hersteld'

                        13/07/10 07u38




                        We besparen te veel op het herstel van onze snelwegen, waardoor die bij extreme hitte of koude te snel kapot gaan. Dat concludeert Etienne De Winne, professor Wegenbouwkunde aan de Universiteit Gent, in de Coreliokranten na de problemen van gisteren op de E40, waar bulten in het wegdek voor ellenlange files zorgden.

                        De problemen met scheuren en bulten door de hitte komen er nauwelijks enkele maanden nadat de vrieskou diepe putten in de Belgische wegen veroorzaakte.

                        "De beste oplossing voor het herstel van wegen is een dubbele laag van gewapend beton met een laag asfalt ertussen", zegt De Winne. "Dan kan je voor dertig of veertig jaar gerust zijn. Wat men nu doet - gewoon een nieuwe laag asfalt bovenop het bestaande beton leggen - is goedkoper maar zal al snel tot nieuwe problemen leiden. Asfalt scheurt gemakkelijk door in de winter, beton wipt dan weer omhoog bij warm weer."

                        Het Agentschap Wegen en Verkeer laat weten dat de volledige betonlaag vervangen "een te zware investering is". (belga/adb)

                        Comment


                        • #72
                          Het is echt erg gesteld met de wegen, onlangs had ik nog een dikke bult op mijn band omdat ik op de snelweg in een put ben gereden

                          Comment


                          • #73
                            Acht meter diep gat in weg in Sint-Gillis

                            20/07/10 14u04
                            In Sint-Gillis zit een gat van acht meter diep en drie meter lang in het wegdek. Het bevindt zich de Henri Jasparlaan vlak bij de Hallepoort, meldt de VRT-nieuwsdienst.

                            De oorzaak is nog onbekend, maar er is geen sprake van een gaslek. Het verkeer kan er niet meer door. (sam)


                            Comment


                            • #74
                              Wanneer je Brussel inrijdt/uitrijdt van/naar de A12 zijn ze ook gestart met werken aan een bruggetje van hoop en al 5 meter lang. Hierdoor onstonden er serieuze filles de eerste dagen. Nu het vakantie is, valt het mee. Nu met het bouwverlof ligt dat daar open en ik lees op het bord dat die werken nog tot 27/08 nog bezig gaan zijn .

                              Ik vind dat persoonlijk schandalig.

                              Comment


                              • #75
                                Crevits maakt zich 'grote zorgen' over toestand Vlaamse wegen

                                • zondag 19 september 2010, 07u19
                                • Bron: belga
                                • Auteur: bpr




                                Crevits maakt zich 'grote zorgen' over toestand Vlaamse wegen
                                jimmy kets









                                Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) maakt zich 'grote zorgen over de toestand van de wegen' in Vlaanderen. Dat zegt ze in een interview met De Zondag.
                                Daarin toont ze zich ook voorstander om het geld dat Vlaanderen uit flitspalen haalt 'naar Vlaanderen te laten terugvloeien'.


                                'Binnenkort krijgen we een nieuw rapport voorgeschoteld waarin de toestand (van de wegen, red.) in 2010 beschreven zal staan. Ik vermoed dat het dit jaar nog erger is dan vorig jaar', aldus Crevits.


                                Zoals ze eerder al aankondigde, wil de minister alle snelwegen tegen 2015 'in een aanvaardbare staat krijgen'.


                                'Vanaf dan moeten we naar een cyclisch onderhoud van de snelwegen, zoals dat in Nederland bestaat. Een systeem waar ik op dit moment enkel jaloers naar kan kijken', geeft Crevits toe.


                                Inkomsten uit flitspalen

                                In het interview verdedigt de minister ook haar beslissing om nieuwe flitspalen aan te kondigen. 'Ik ben me ervan bewust dat het niet sexy is om nieuwe flitspalen aan te kondigen, maar het is nu eenmaal een manier om het aantal verkeersslachtoffers naar beneden te halen', stelt ze.


                                Wel wil Crevits het geld dat Vlaanderen uit flitspalen haalt liefst naar Vlaanderen zien terugvloeien, voor investeringen in infrastructuur voor mobiliteit.
                                'Dat staat nu trouwens in het eerste pakket van de staatshervorming', geeft ze nog mee.




                                Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) maakt zich 'grote zorgen over de toestand van de wegen' in Vlaanderen. Dat zegt ze in een interview met De Zondag. Daarin toont ze zich ook voorstander om het geld dat Vlaanderen uit flitspalen haalt 'naar Vlaanderen te laten terugvloeien'.

                                Comment


                                • #76
                                  Europa maakt 250 miljoen euro vrij voor Waalse wegen


                                  De Europese Investeringsbank (EIB) cofinanciert de 575 werven voor het herstellen van Waalse wegen en snelwegen. Zo meldt Le Soir vandaag. De raad van bestuur van de EIB heeft beslist om hiervoor 250 miljoen euro uit te trekken.

                                  Ook de beheerder van het Waalse wegennet, de Société wallonne de financement complémentaire (Sofico), komt met 114 miljoen over de brug, terwijl de banken om een bijdrage van 136 miljoen gevraagd zullen worden. Dit alles zou goed zijn voor 75 procent van de kosten. De rest zou moeten komen van een toekomstig wegenvignet voor lichte voertuigen.

                                  Waals minister van Openbare Werken Benoît Lutgen vindt de beslissing van de EIB uitstekend nieuws en spreekt van een erkenning van de geloofwaardigheid van het gewest. (belga/adv) 22/09/10 09u12



                                  HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                                    Crevits maakt zich 'grote zorgen' over toestand Vlaamse wegen

                                    • zondag 19 september 2010, 07u19
                                    • Bron: belga
                                    • Auteur: bpr




                                    Crevits maakt zich 'grote zorgen' over toestand Vlaamse wegen
                                    jimmy kets









                                    Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) maakt zich 'grote zorgen over de toestand van de wegen' in Vlaanderen. Dat zegt ze in een interview met De Zondag.
                                    Daarin toont ze zich ook voorstander om het geld dat Vlaanderen uit flitspalen haalt 'naar Vlaanderen te laten terugvloeien'.


                                    'Binnenkort krijgen we een nieuw rapport voorgeschoteld waarin de toestand (van de wegen, red.) in 2010 beschreven zal staan. Ik vermoed dat het dit jaar nog erger is dan vorig jaar', aldus Crevits.


                                    Zoals ze eerder al aankondigde, wil de minister alle snelwegen tegen 2015 'in een aanvaardbare staat krijgen'.


                                    'Vanaf dan moeten we naar een cyclisch onderhoud van de snelwegen, zoals dat in Nederland bestaat. Een systeem waar ik op dit moment enkel jaloers naar kan kijken', geeft Crevits toe.


                                    Inkomsten uit flitspalen

                                    In het interview verdedigt de minister ook haar beslissing om nieuwe flitspalen aan te kondigen. 'Ik ben me ervan bewust dat het niet sexy is om nieuwe flitspalen aan te kondigen, maar het is nu eenmaal een manier om het aantal verkeersslachtoffers naar beneden te halen', stelt ze.


                                    Wel wil Crevits het geld dat Vlaanderen uit flitspalen haalt liefst naar Vlaanderen zien terugvloeien, voor investeringen in infrastructuur voor mobiliteit.
                                    'Dat staat nu trouwens in het eerste pakket van de staatshervorming', geeft ze nog mee.



                                    http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100919_010
                                    Dat is niet het enigste waar ons Hilde jaloers zou op moeten zijn bij de Nederlanders, in hetzelfde artikel liet zij ook haar "liefde" voor slimme verkeerslichten blijken, NOG iets waar onze noorderburen al jaren op voor staan. Hopelijk maakt Mevr. Crevits zo snel mogelijke tijd en geld vrij voor deze lichten en niet alleen in Leuven.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Allez,
                                      Minister Crevits was daarnet op tv trots aan het verkondigen dat ze al 170 miljoen euro, jaja, 170 he, dat is ik weet al niet meer hoeveel keer meer dan het jaar ervoor. (dat durven ze dan nog zeggen)
                                      30 euro per auto is dat, ofwel, 1x tanken voor 60 euro.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Vlaamse autosnelwegen gaan erop vooruit, gewestwegen verslechteren

                                        28/10/10, 16u13

                                        Bijna de helft van de autosnelwegen in Vlaanderen zijn in goede staat. Op de gewestwegen is de toestand minder rooskleurig: één op de vijf gewestwegen ligt er slecht tot zeer slecht bij. Dat blijkt uit het rapport over de toestand van de Vlaamse wegen dat het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) aan het Vlaams parlement voorstelde.



                                        Zo goed als de helft (47%) van de autosnelwegen lag er in maart dit jaar, op het moment van de metingen, goed tot uitstekend bij. Dat is een fikse stijging ten opzichte van vorig jaar, toen nog maar 39% er goed bij lag. Ook de veiligheid op de snelwegen stijgt. Tegelijk is echter ook het aantal snelwegen dat er slecht tot zeer slecht bij ligt, gestegen, zij het minder sterk: van 10,6% naar 11,3%. Oorzaak daarvan is de strenge winter, die heel wat schade veroorzaakte.


                                        Gewestwegen verslechteren

                                        Van de gewestwegen ligt maar één op de vijf er uitstekend bij. Eén op de vijf gewestwegen heeft dringend onderhoud nodig, één op de drie moet binnen de drie jaar aangepakt worden.

                                        Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) nam zich begin dit jaar voor om tegen 2015 de onderhoudsachterstand op de autosnelwegen weg te werken en tegen 2020 de gewestwegen aan te pakken.
                                        Wat de snelwegen betreft, zit ze alvast op koers. Volgens ramingen van het AWV is er jaarlijks 55 miljoen euro nodig om autosnelwegen tegen 2015 op te lappen. Dit jaar werd alvast 58 miljoen uitgetrokken. (belga/dea)


                                        Comment


                                        • #80
                                          En er blijven zoveel klachten over stukgereden velgen en ophangingen binnen komen dat de politierechtbanken niet meer kunnen volgen. Juist van de juridische dienst gehoord dat er momenteel een achterstand is van bijna 20 maanden. Kleine bedragen zoals één band stukgereden worden al niet meer behandeld maar direct verworpen. Rij vandaag door een put en ga je daarvoor aangifte doen en naar de verzekering dan duurt het in totaal al snel 2 jaar alvorens je gaat weten dat er iets vergoed gaat worden. En dan is de kans nog heel klein dat je een cent gaat zien want de Rechters beginnen meer en meer te verwerpen. Vooral voor district Leuven begint het een ramp te worden. Ze verplichten bijna de mensen een onniumverzekering te nemen wil je zoiets vergoed zien. Een uitspraak : de bestuurder moet beter het verkeer opvolgen en eventuele obstakels zoals putten in het wegdek vermijden. Hij moet zijn snelheid aanpassen aan de staat van het wegdel waar hij zich bevindt. Of hoe de klant hoorde dat er voor 3000 euro aan stukgereden velgen en ophanging zijn eigen stomme fout was.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X