Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
    Als je kijkt hoe zot sommigen nu al rijden, zou ik er niet aan moeten denken hoe bepaalde mensen zich zouden gedragen op de weg als die verkeersdrempels weg zijn.
    Slaat nergens op.
    Ik nodig je hier in Zwitserland uit. Geen verkeersdrempel te zien, en er wordt hier nog véél rustiger gereden.

Comment

Als heel 't forum zo denkt, zou ik denken: bende hypocrieten. Want de helft van 't forum rijdt met een BMW rond. En geen kleintje ...

Heel het forum denkt zo niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Slaat nergens op.
        Ik nodig je hier in Zwitserland uit. Geen verkeersdrempel te zien, en er wordt hier nog véél rustiger gereden.
        Zwitsers zijn geen Belgen. Belgen zijn boeren en/of zotten in 't verkeer.

Reden we allemaal maar zoals de Duitsers ...

Comment

Heel het forum denkt zo niet.

Ik zei 'als'.

En niet heel het forum (ah nee, ik denk zo niet, goed hé ), maar een groot deel wél.

En voor ik hier de naam moraalridder krijg: ik rij ook wel 'ns te hard hé. Regelmatig zelfs. 't Is ook vaker 130 dan 120. Maar ik ga niet moeilijk doen voor een beperking over korte afstand, zeker niet wanneer je op die plaatsen de helft van de tijd toch sowieso niet harder kan.

Comment

En voorts is het hier weer zoals altijd: iedereen weet het weer beter, en klaagt steen en been. Maar verder denken dan hun neus lang is, how maar...
            En nee, da's geen persoonlijke aanval.

Leuk dat je even iedereen over de kam scheert. Wat een gezever zeg.
            Ik was het nochtans met een aantal van je argumenten eens. Behalve met die tijdswinst: waarom voeren we dan ineens niet over heel België max 90 km/h in als het toch bijna geen verschil oplevert, én milieuvriendelijker is. Die drie minuten zijn voor jou misschien niet belangrijk, goed. Voor anderen wel. Net hetzelfde als de overheid die hele spoorwegen aanlegt om een paar minuten sneller in Brussel te zijn.

De enige die steen en been klaagt ben jij. Wij proberen gewoon een discussie te voeren.
            Ik weet niet of je er al aan gedacht hebt, maar je kunt ook je mening vertellen zonder het verdere gezever. Zoals ik zei, ik was het namelijk met het gros van je stellingen eens.
            Jammer.

Comment

Ik zei 'als'.

En niet heel het forum (ah nee, ik denk zo niet, goed hé ), maar een groot deel wél.

En voor ik hier de naam moraalridder krijg: ik rij ook wel 'ns te hard hé. Regelmatig zelfs. 't Is ook vaker 130 dan 120. Maar ik ga niet moeilijk doen voor een beperking over korte afstand, zeker niet wanneer je op die plaatsen de helft van de tijd toch sowieso niet harder kan.

Kijk, dat laatste vind ik nu een discussie waardig. Rustig je mening zonder verder gezever
              No hard feelings btw

Comment

Zwitsers zijn geen Belgen. Belgen zijn boeren en/of zotten in 't verkeer.

Reden we allemaal maar zoals de Duitsers ...
                En jij denkt dat er minder Duitse zotten als Belgische zotten in het verkeer zijn?
                Think again
                Als een Duitser zot rijdt, dan rijdt hij ook ECHT zot hoor

edit: diegene die geen zot zijn, rijden gewoon beter. Dat is het enige verschil. Ze LEREN namelijk iets in de rijschool daar.

Comment

• wij hebben geen voorbeeldfunctie en wij vinden die regelkes ni uit e
                  dus als er iemand met een hybride zou moeten beginnen rijden, zijn zij het wel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                    wij hebben geen voorbeeldfunctie en wij vinden die regelkes ni uit e
                    dus als er iemand met een hybride zou moeten beginnen rijden, zijn zij het wel...

tja als iedereen zo gaat redeneren...

Comment

Jullie kunnen eigenlijk toch écht wel een pakske zagen hoor.

90 op de ringen rond Brussel en de ring rond Antwerpen. So what? De helft van de tijd dat je daar komt, kàn je niet eens 90 km/h rijden. En als je het wél kan, levert het je àmper tijdwinst op. Gesteld dat je al de héle R1 afrijdt (laat ons zeggen vanaf de E19 Antwerpen-Breda tot net voorbij de Kennedytunnel), verlies je misschien welgeteld 3 minuten. Blijkbaar is dat voor iederèèn een ramp...
                      (Op de R1/R2 mag je nu trouwens ook 'maar' 100. Of zijn jullie dat vergeten? )

En daarbij: 't is mooi weer, dus een normaal mens wordt dan goedgezind, en dus redelijk rustig en kalm. En dan zit ik er niks mee in om gewoon even tegen 90 te tuffen. Zonnetje schijnt, leuk muziekje op, ...

En dan de commentaren à la 'wat maakt dat nu uit?'. Awel, als je 't wil weten: reken het zélf eens uit. Ik denk dat je nog zou kunnen verschieten. Besef wel dat het verband tussen de uitstoot en de snelheid nièt lineair, maar exponentieel is ...
                      Je hebt gelijk, wel 2 opmerkingen:

Maar 3 min? Dat zijn dus 6 min op een dag als je die route dagelijks aflegt. Dat is in een jaar tijd (ik neem 300 dagen) 30u... Dat is op die route al 3 werkdagen weg, foetsjie..
                      En als de maximumsnelheid elders ook naar beneden gehaald wordt...

En het verbruik neemt zeker niet exponentieel toe, eerder lineair.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten

tja als iedereen zo gaat redeneren...
                        is hetzelfde dat ze het rookverbod verkondigen in een café met een sigaret in hunnen bek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                          En het verbruik neemt zeker niet exponentieel toe, eerder lineair.

Niet waar hoor.

bron

Comment

• Tot 120-130 is dat lineair...

Comment

Tot 120-130 is dat lineair...
                              Als je persé je gelijk wil hebben mij best. Geniet ervan

Comment

Als heel 't forum zo denkt, zou ik denken: bende hypocrieten. Want de helft van 't forum rijdt met een BMW rond. En geen kleintje ...

Iemand trouwens al eens een testrit gedaan met een hybride?

Is een hybride wagen dan zo mileuvriendelijk? Dacht dat de afgedankte batterijen veel schadelijker zijn dan een heel leven met een niet hybride wagen te hebben gereden

Comment

Als je persé je gelijk wil hebben mij best. Geniet ervan
                                  Tja

Comment

Tja

Comment

Kan Revel moeilijk ongelijk geven, tot 120km/u is het zo goed als lineair

Maar volgens m'n boordcomputer kan het tussen 120 en 90 meer dan 1,5l/100km schelen Misschien toch wel de moeite kwa uitstoot?

Comment

• De dieselaars zijn de grote BOOSDOENERS en al die op l.p.g. zijn hier de duppe van .

Comment

• Tiens, vanaf de zomer? ik meen me te herinneren dat we nog winter zijn, laat staan dat de lente al begonnen zijn en sebiet is het al van dat

90 per uur

Comment

Working...
                                          X