Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is weer zo ver !

Maandag te veel fijn stof in Vlaamse lucht

BRUSSEL - Maandag zal er overal in Vlaanderen te veel fijn stof in de lucht zitten. Dat blijkt uit voorspellingen van IRCEL, de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu.
    De alarmdrempel van 70 microgram fijn stof per kubieke meter wordt overal overschreden. Op sommige plaatsen wordt zelfs 100 microgram voorspeld en ook de vooruitzichten voor dinsdag zijn slecht.

Als die voorspellingen zondag bevestigd worden, kondigt de Vlaamse overheid het smogalarm af.

Dat zou betekenen dat we maandag en dinsdag slechts 90 kilometer per uur mogen rijden op de autosnelwegen en ringwegen.

De alarmdrempel wordt normaal maar 1 à 2 keer per jaar overschreden. De vorige keer gebeurde dat in december vorig jaar.

Dat meldt de VRT.
    Last edited by ; 16/02/2008, 20:24.

Comment

• Eene keer was ook voldoende geweest

Ik had het ook al gehoord op de radio, maar vond het topic hier niet direct.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik zie het al zo voor me als ik zo'n 50 meter boven antwerpen ste, de smerige xolk die niet wordt weggeblazen

Comment

• Ik vind het maar een passieve maatregel. In de plaats zouden ze beter grote ventilatoren plaatsen ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Ik vind het maar een passieve maatregel. In de plaats zouden ze beter grote ventilatoren plaatsen ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk Berichten
              De voorbije week was er weer smog alarm op bepaalde Vlaamse wegen. Hoewel ik me er aan hou. (ik ga niet betalen voor de overheid hé) vind ik dit echt weer eens een dwaze daad van de overheid.

Zou me niet beter eens de volledige milieu/verkeer politiek herzien.

De erg vervuildende auto's (en dat zijn niet de supercars die enkel op zondag buiten komen,maar de oude slecht onderhouden wagens) zouden beter uit het verkeer gehaald worden door de autokeuring te verstrengen en omruilpremies te geven.

De kilometerstaks eindelijk invoeren.

Wat denken jullie ervan?

Mijn gedacht ? Ophouden met zeveren over vervuiling van auto's. Precies of ze 30-40 jaar geleden het niet wisten dat een wagen vervuilt en dat er altijd maar meer wagens in het verkeer zouden komen.

Automobilisten worden al genoeg geplukt. We betalen genoeg, we hebben dus HET RECHT om te vervuilen.

Das mijn PERSOONLIJK gedacht ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Ik vind het maar een passieve maatregel. In de plaats zouden ze beter grote ventilatoren plaatsen ofzo
                Beter recept:

a. Auto die 300 kan
                b. volgas

a+b = c: luchtverplaatsing

resultaat: flipper is happy
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Wat een ziekelijke maatregel. Ze weten nu reeds dat er morgen teveel fijn stof in de lucht zal zijn. En toch mogen we vandaag nog volop stof uitbraken.
                  Dat ze eens consequent zijn. Die maatregel afvoeren ofwel een permanente snelheidsbeperking van 90km/u.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                    Wat een ziekelijke maatregel. Ze weten nu reeds dat er morgen teveel fijn stof in de lucht zal zijn. En toch mogen we vandaag nog volop stof uitbraken.
                    Dat ze eens consequent zijn. Die maatregel afvoeren ofwel een permanente snelheidsbeperking van 90km/u.

Het is inderdaad nogal hypocriet.
                    Zonet de site www.irceline.be bezocht.
                    De voorspelling van vandaag was alarmerend, doch de huidige metingen tonen het complete tegendeel aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                      Het is weer zo ver !

Maandag te veel fijn stof in Vlaamse lucht

BRUSSEL - Maandag zal er overal in Vlaanderen te veel fijn stof in de lucht zitten. Dat blijkt uit voorspellingen van IRCEL, de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu.
                      De alarmdrempel van 70 microgram fijn stof per kubieke meter wordt overal overschreden. Op sommige plaatsen wordt zelfs 100 microgram voorspeld en ook de vooruitzichten voor dinsdag zijn slecht.

Als die voorspellingen zondag bevestigd worden, kondigt de Vlaamse overheid het smogalarm af.

Dat zou betekenen dat we maandag en dinsdag slechts 90 kilometer per uur mogen rijden op de autosnelwegen en ringwegen.

De alarmdrempel wordt normaal maar 1 à 2 keer per jaar overschreden. De vorige keer gebeurde dat in december vorig jaar.

Dat meldt de VRT.

Comment

• Voor mij geen probleem da smogalarm. Daar waar de beperking geldt, rijden we meestal toch trager omdat het file is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                          Voor mij geen probleem da smogalarm. Daar waar de beperking geldt, rijden we meestal toch trager omdat het file is
                          tis da,

positief bekijken, ik ga weer zuinig rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk Berichten

Automobilisten worden al genoeg geplukt. We betalen genoeg, we hebben dus HET RECHT om te vervuilen.
                            Stel dat we allemaal strontrijk zijn. We betalen jaarlijks 25.000 euro dieseltaks voor onze mazoutstoven. Hebben we dan het recht om onze roetdoempers dag en nacht tegen 5.000 toeren te laten draaien en ons milieu daarmee naar de kloten te helpen? We sterven allemaal rond ons 40ste aan longkanker en al onze kinderen aerosollen vanaf dat ze geboren worden. Moet kunnen hé? We betalen 'r tenslotte voor.

Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk Berichten
                            Das mijn PERSOONLIJK gedacht ...
                            En hou 't maar voor u eigen ook. Dat het verstand niet altijd met de jaren komt is met uw uitlating weeral eens bewezen.

Comment

• Word allemaal overroepen

Comment

• Zijn ze dus weer daar met diene "GROTE ZEVER" want dat is 't hoor
                                Bij 90 zal de vervuiling minstens zo erg (om ni te zeggen erger) zijn dan bij 120 !
                                Wat volgens mij evenmin kan .....met dit weertype smog
                                Ze proberen daar in Brussel ons vanalles wijs te maken & de meesten trappen er nog in ook.......manipulatie noemen ze zoiets
                                't enige wat zou kunnen helpen(indien er echt smog is) , maak den diesel een pak duurder & bevries onmiddelijk de prijzen v/d loodvrije benzine & alle problemen zijn zo goed als opgelost!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk Berichten
                                  Zijn ze dus weer daar met diene "GROTE ZEVER" want dat is 't hoor
                                  Bij 90 zal de vervuiling minstens zo erg (om ni te zeggen erger) zijn dan bij 120 !
                                  Ze proberen daar in Brussel ons vanalles wijs te maken & de meesten trappen er nog in ook.......manipulatie noemen ze zoiets
                                  't enige wat zou kunnen helpen(indien er echt smog is) , maak den diesel een pak duurder & bevries onmiddelijk de prijzen v/d loodvrije benzine & alle problemen zijn zo goed als opgelost!!!!!
                                  Maakt benzine ni duurder, maakt nafte goedkoper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk Berichten
                                    Zijn ze dus weer daar met diene "GROTE ZEVER" want dat is 't hoor
                                    Kan je dat staven met iets? Of is dat uit uw duimpke gezogen?

Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk Berichten
                                    Het zijn toch klootzakken daar in Brussel hé. Smog? Neen hoor, dat is een verzinseltje... euhm.... om in 't nieuws te komen hé. Zoiets?

Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk Berichten
                                    Dat gaat morgen zeker helpen.

Comment

• @Jakkel: Is niet dat 90 per uur, het probleem de wereld gaat uithelpen hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                        @Jakkel: Is niet dat 90 per uur, het probleem de wereld gaat uithelpen hé
                                        Dat heb ik ook niet gezegd hé. Slechter voor het milieu zal het in elk geval niet zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Dat heb ik ook niet gezegd hé. Slechter voor het milieu zal het in elk geval niet zijn.
                                          Janee dat ook niet.

Ik geloof niet echt in deze oplossing, deze maatregel is ook te politiek geladen.

Comment

Working...
                                          X