Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof
Wij allemaal, tenminste de autoliefhebbers ondere ons. Want ik vraag mij eerlijk gezegd af wat jij hier komt zoeken... Ik denk dat jij beter op een fietsersforum kan gaan zitten, misschien bij de wielerterroristen onder hen (want gelukkig zijn er ook nog goeie fietsers)...
Ik verspil geen tijd meer aan discussies met jou, laat dat duidelijk zijn...
De smogverkeersborden, de verkeersborden die de maximaal toegelaten snelheid op de Vlaamse snelwegen moeten beperken tot 90 kilometer per uur bij luchtvervuiling, zijn niet gereglementeerd. Daardoor kan er niet geverbaliseerd worden bij overtredingen. Dat meldt politierechter Eric Verstuyft in een reactie op het bericht van 'Knack.be', waarin de vraag gesteld werd of de smogborden wel conform de wet zijn.
"Niet wettelijk"
"Smog is niet gereglementeerd en niet terug te vinden in de wet", bevestigt Verstuyft. Daardoor zijn boetes bij overtredingen niet wettelijk. Eddy Greif van de federale politie had eerder aan Knack.be laten weten dat er perfect geverbaliseerd kan worden als iemand sneller dan 90 kilometer per uur rijdt bij een smogalarm.
Bij een dispuut is het echter de politierechter die de knoop moet doorhakken. Het ziet er dus naar uit dat boetes die voor de politierechtbank komen nietig verklaard zullen worden. (belga/svm)
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Het komt misschien nog allemaal in orde. Afschaffen den boel .
Wij allemaal, tenminste de autoliefhebbers ondere ons. Want ik vraag mij eerlijk gezegd af wat jij hier komt zoeken...
Als ik zo'n uitspraken als u doe vliegen de infractions me zonder enige uitleg rond de oren. Enfin, vermits ik hier dus nagenoeg niets meer mag zeggen van de moderators, ook al blijf ik beleefd, ga ik mega-ongelooflijk-super-beleefd blijven.
Een simpele vraag. Autoliefhebber en een beetje milieubewust zijn, gaat dat niet samen? Of is autoliefhebber zijn synoniem aan vervuiler zijn?
Ik denk dat jij beter op een fietsersforum kan gaan zitten, misschien bij de wielerterroristen onder hen (want gelukkig zijn er ook nog goeie fietsers)...
Waarom moet ik op een fietserforum gaan 'zitten'? Waarom denk je dat ik tot de soort der 'wielerterroristen' zou behoren?
de onderborden 'smog' zijn op alle draaibare borden op mijn traject weggehaald
ten eerste moesten ze er niet ophangen dus weggegooid geld in aanschaf
en nu weer al die werkuren om ze eraf te halen
Waarvoor is dat nu weer goed dat ze die d'r af hebben gehaald
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment