Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat te denken van dat artikel dat het werkelijke verbruik van de door de overheid gesponsorde ecomodellen zowat 50% hoger ligt dan aangegeven?
    Dat is geen factor 2, maar des te erger omdat die premies worden uitgeloofd op basis van het normverbruik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Nou, wordt dan maar ziek... als er iets al lang bewezen is, is dat benzinemotoren in de praktijk nauwelijks tot nooit hun opgegeven waardes halen. Als je jezelf een beetje laat gaan, verbruiken ze gemakkelijk tweemaal zoveel, wat bij dieselmotoren nooit het geval is, zelfs al moeten ze eens hun roetfilter regeneren (wat trouwens niet bij elke rit is eh ).
      als jij mij kan bewijzen dat je met je ECO alfa in je signature gemiddeld over een jaar gezien nog maar in de buurt komt van het opgegeven gebruik dan zal ik misschien mijn mening een beetje bijstellen. Ok?

En ik moet geen foto's van boordcomputers die er toch naast zitten zien.
      Liters op tankbonnetjes en kmstanden dat zijn bewijzen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
        Wat te denken van dat artikel dat het werkelijke verbruik van de door de overheid gesponsorde ecomodellen zowat 50% hoger ligt dan aangegeven?
        Dat is geen factor 2, maar des te erger omdat die premies worden uitgeloofd op basis van het normverbruik...
        Er schuilt een grond van waarheid in, kan ik niet ontkennen. Over de correctheid van die metingen spreek ik me zeker niet uit, het klopt idd dat een regeneratie van de roetfilter het verbruik doet stijgen en ik vind het niet correct wanneer dat niet in de cijfers wordt opgenomen.

Idem wanneer je een auto koopt en dan optioneel veel grotere velgen laat monteren. Hierdoor stijgt het verbruik ook, en dat wordt niet in rekening gebracht. Laat staan als je 'em full option neemt, en het gewicht van de wagen nog wat aandikt.

Maar je kan ook niet ontkennen dat het verbruik bij benzinewagens in grotere mate afhankelijk is van diens bestuurder. De vergelijking tussen de M3 en Prius, die Topgear maakte, vond ik een schitterend voorbeeld daarvan.

Comment

Maar je kan ook niet ontkennen dat het verbruik bij benzinewagens in grotere mate afhankelijk is van diens bestuurder. De vergelijking tussen de M3 en Prius, die Topgear maakte, vond ik een schitterend voorbeeld daarvan.
          natuurlijk,
          maar als je echt in bompa modus rijd dan haal je met een moderne benzine wel het normverbruik (onze bompa is zelf een goed voorbeeld daarvan)
          doe je diezelfde bompa modus met je eco diesel dan kom je er nog niet aan hoe hard je ook probeert.
          (ik heb het telkens over langdurige gemiddelden, steekproeven zoals je daar aahaalt wil iets zeggen maar zijn zeker niet een bewijs of zelfs niet representatief)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
            als jij mij kan bewijzen dat je met je ECO alfa in je signature gemiddeld over een jaar gezien nog maar in de buurt komt van het opgegeven gebruik dan zal ik misschien mijn mening een beetje bijstellen. Ok?

En ik moet geen foto's van boordcomputers die er toch naast zitten zien.
            Liters op tankbonnetjes en kmstanden dat zijn bewijzen
            Kan ik helaas niet. Maar ik kan bewijzen dat m'n Audi, met regelmaat tot rijbewijsverslindende snelheden gebracht (kan ook bewijzen dat ik mijn rijbewijs een 8-tal dagen kwijt was ), slechts 7.7 liter gem. op m'n tankkaart verbruikt. En dat voor een permanent 4 wiel aangedreven, 240 pk sterke, 3 liter V6. Bewijs jij maar eens het tegendeel, met een benzinemotor, en het zal niet van de poes zijn, dat weet ik nu al.

That's ok eh... je hoort mij daar nooit of te nimmer om zeuren. Ik zal ook wel liever met een V6T rondrijden.
            Maar ik kan daarom helaas niet zo ongenuanceerd anti-diesel zijn. Er is een tijd geweest dat benzine nog lood moest bevatten, is toch ook geen reden om nu nog benzine af te schaffen? Laat ons dus de evoluties afwachten, de normen verstrengen continu, dus wat dat betreft zal het er alleen maar op vooruit gaan voor alle motoren.

Comment

Kan ik helaas niet. Maar ik kan bewijzen dat m'n Audi, met regelmaat tot rijbewijsverslindende snelheden gebracht (kan ook bewijzen dat ik mijn rijbewijs een 8-tal dagen kwijt was ), slechts 7.7 liter gem. op m'n tankkaart verbruikt. En dat voor een permanent 4 wiel aangedreven, 240 pk sterke, 3 liter V6. Bewijs jij maar eens het tegendeel, met een benzinemotor, en het zal niet van de poes zijn, dat weet ik nu al.

That's ok eh... je hoort mij daar nooit of te nimmer om zeuren. Ik zal ook wel liever met een V6T rondrijden.
              Maar ik kan daarom helaas niet zo ongenuanceerd anti-diesel zijn. Er is een tijd geweest dat benzine nog lood moest bevatten, is toch ook geen reden om nu nog benzine af te schaffen? Laat ons dus de evoluties afwachten, de normen verstrengen continu, dus wat dat betreft zal het er alleen maar op vooruit gaan voor alle motoren.
              tuurlijk verbruik jij met je diesel minder dan met een benzine dezelde prestatie neerzetten. In een liter benzine zit nu eenmaal ook minder chemische energie opgeslagen dan in een lieter diesel. Het zou heel straf zijn als hij minder zou verbruiken want dan zouden ze diesel in het algemeen moeten verbieden

ik kan je volgen he, maar ik had het over de hypociete maatregelen die pro diesel zijn en je kan niet ontkennen dat in totaal een liter diesel opstoken een pak meer bucht de lucht in dumpt dan een liter benzine (moderne wagens telkens)

het algemeen gegeven dat je diesel minder liters opstookt lijkt mij pas bij echt hoge kilometers/jaar enig (twijfelachtig) voordeel naar melieu toe te bieden.

en normverbruiken van tegenwoordig die dan nogeens gehanteerd worden voor het bepalen van de eco zever haal je nooit dat was het punt

Comment

en normverbruiken van tegenwoordig die dan nogeens gehanteerd worden voor het bepalen van de eco zever haal je nooit dat was het punt
                Net zoals benzinemotoren in de praktijk nooit hun verbruikscijfers halen, toch? Al kloppen de cijfers niet, de verhoudingen houden min of meer stand. Je moet daarvoor geen ECO-testen uitvoeren, want geen kat gebruikt z'n auto zo.

Is CO2 schadelijk? De Maya's voorspelden -gebaseerd op sterrenkunde- dat het einde van deze cyclus zou gepaard gaan met veel water/neerslag.

Comment

Is CO2 schadelijk? De Maya's voorspelden -gebaseerd op sterrenkunde- dat het einde van deze cyclus zou gepaard gaan met veel water/neerslag.
                  tja mijn mening daarover is nogal radicaal en vooral niet geneigd om te geloven dat CO2 van auto-uistoot een hol te maken heeft met melieu
                  dus is het enige dieselvoordeel in mijn ogen onbestaand

Comment

dus is het enige dieselvoordeel in mijn ogen onbestaand
                    De Saudi's delen uw mening denk ik.

Comment

De Saudi's delen uw mening denk ik.
                      awel en die mensen hebben veel geld dus lijkt mij een goeie keuze

Comment

• Hier se, nog wat olie bij op het vuur. Het reinste bewijs dat het er alleen om gaat om de mensen te kloten. Want anders zou dit nooit kunnen gebeuren

Prins Filip heeft dinsdag het smogalarm niet gerespecteerd. Toen de kroonprins 's middags terugkeerde van een officiële opdracht in Antwerpen, zoefde zijn chauffeur met een snelheid van 140 kilometer per uur over het linkerrijvak van de E19 in de richting van Brussel, zo getuigen verscheidene boze bestuurders. De prinselijke wagen werd geëscorteerd door twee zwaantjes.

Uitzondering
                        "Prioritaire voertuigen die een dringende opdracht moeten uitvoeren, zijn niet verplicht zich aan de snelheidsregels te houden, ook niet aan het smogalarm", klinkt het bij de politie. Wat er zo hoogdringend was, wilde men niet kwijt. (belga/vsv)

Hoogdringend zeker... laat me ni lachen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk Berichten
                          Hier se, nog wat olie bij op het vuur. Het reinste bewijs dat het er alleen om gaat om de mensen te kloten. Want anders zou dit nooit kunnen gebeuren

Prins Filip heeft dinsdag het smogalarm niet gerespecteerd. Toen de kroonprins 's middags terugkeerde van een officiële opdracht in Antwerpen, zoefde zijn chauffeur met een snelheid van 140 kilometer per uur over het linkerrijvak van de E19 in de richting van Brussel, zo getuigen verscheidene boze bestuurders. De prinselijke wagen werd geëscorteerd door twee zwaantjes.

Uitzondering
                          "Prioritaire voertuigen die een dringende opdracht moeten uitvoeren, zijn niet verplicht zich aan de snelheidsregels te houden, ook niet aan het smogalarm", klinkt het bij de politie. Wat er zo hoogdringend was, wilde men niet kwijt. (belga/vsv)

Eej how, zijn fritten werden wel koud he!

Comment

• in theorie, benzine zit hoger in de kolom als mazout
                            kruipt er in de aanmaak van benzine meer co², niet ?

nou is co² natuurlijk geen fijn stof

Comment

natuurlijk,
                              maar als je echt in bompa modus rijd dan haal je met een moderne benzine wel het normverbruik (onze bompa is zelf een goed voorbeeld daarvan)
                              doe je diezelfde bompa modus met je eco diesel dan kom je er nog niet aan hoe hard je ook probeert.
                              (ik heb het telkens over langdurige gemiddelden, steekproeven zoals je daar aahaalt wil iets zeggen maar zijn zeker niet een bewijs of zelfs niet representatief)
                              hoe oud is jouw bompa zijn kar ?
                              ik zat met mijn 220 cdi automaat bvb aan 6.1, waar mercedes 7.1 opgaf

ik denk dat het verschil met de opgegeven waarden tss de constructeur en de consument geen verschil geeft benzine en diesel, zal straks eens wat spritoefeningen gaan doen

Comment

Hier se, nog wat olie bij op het vuur. Het reinste bewijs dat het er alleen om gaat om de mensen te kloten. Want anders zou dit nooit kunnen gebeuren

Uitzondering

Moest ik prins zijn zou ik niet aan 140 rijden , maar aan 240 denk ik

Comment

• Mij gedacht. Trouwens, Laurenke is wel goe bezig met dat ideeke om een rijbewijs voor snelle wagens te kunnen behalen. Ik ben het ni rap met ene van 't koningshuis eens maar deze keer is het echt een uitzondering waard...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    hoe oud is jouw bompa zijn kar ?
                                    ik zat met mijn 220 cdi automaat bvb aan 6.1, waar mercedes 7.1 opgaf

ik denk dat het verschil met de opgegeven waarden tss de constructeur en de consument geen verschil geeft benzine en diesel, zal straks eens wat spritoefeningen gaan doen
                                    2jaar oud, 1,4benzine, rijd in zijn stijl rond de opgegeven waardes

Comment

Mij gedacht. Trouwens, Laurenke is wel goe bezig met dat ideeke om een rijbewijs voor snelle wagens te kunnen behalen. Ik ben het ni rap met ene van 't koningshuis eens maar deze keer is het echt een uitzondering waard...
                                      Heeft geen nut, je wordt dan nog altijd geflitst.

Comment

• Ik denk dat Laurenke er meer achter bedoelt maar dat em het ni goed durft zeggen omdat anders vake weer van zijn oorekes zou gaan maken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DaBomma Bekijk Berichten
                                          Het ergst van al: compleet geschifte achterlijke mongolen die op de autostrade menen dat ze mij moeten beletten m'n gat te vegen aan die 90 km/u door ostentatief helemaal links te blijven rijden en zodoende mij de weg te versperren. Compleet geschift en achterlijk ja, want 2 van die "law enforcers" reden godverdomme respektievelijk met een Range Rover Sport en een Q7 V12!!! Hoe achterlijk kun je zijn? Hoe meer kan je verdienen voor eeuwig in slaap te worden gedaan door een vredelievend spuitje?
                                          Dus wie in een vervuilende auto rijdt mag ZEKER zijn laars lappen aan maatregelen tegen vervuiling? Dat is uw motto zeker?
                                          Trouwens rijdt gij zelf met een diesel? Dan stoot ge al meer 'smog' uit dan die 2 auto's samen.
                                          Ben jij echt zo onnozel of doe je maar alsof? Ten eerste stoot mijn wagen geen smog uit, wel CO2, en ten tweede rijden die Q7 V12 en die Range Rover Sport even goed op diesel (of het moest dat ene model geweest zijn dat op benzine rijdt). Aangezien het aantal uitgestote fijne stofdeeltjes rechtstreeks afhankelijk is van het verbruik denk ik echt niet dat 1+2 < 3 in dit geval...

Type - Gem. verbruik - CO2-uitstoot
                                          1.
                                          Range Rover Sport 3.0 TDV6 9,2 243
                                          Range Rover Sport 3.6 TDV8 11,1 294
                                          Range Rover Sport 5.0 V8 S/C 14,9 348
                                          Energielabel: G
                                          2.
                                          Audi Q7 6.0 V12 TDI quattro 11,3 298
                                          Energielabel: G

3. (mijn auto)
                                          Audi A4 2.0 TDI 120pk 4,9 129
                                          Energielabel: B

Ik wilde dus maar aankaarten dat het van een ongelooflijke hypocrisie getuigt als bestuurders van zo'n wagens anderen gaan opleggen om die 90km/u te respecteren.

Comment

Working...
                                          X