Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik bedoel het stuk vanaf de Marcel Thirylaan tot de Tervuursesteenweg, ik denk dat Woluwelaan en Woluwedal hier regelmatig verward worden

Comment

• Veel fijn dieselroet door windarme dagen

Er hangt al verschillende dagen veel fijn dieselroet in de lucht, omdat er weinig wind is. Daardoor wordt de luchtverontreiniging slecht verdund. Dat stelt Frans Fierens van de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu (Ircel).

"De toestand zal de komende dagen verbeteren, aangezien het weer zal veranderen", aldus Fierens.

Gevaarlijk voor gezondheid
      Opvallend is momenteel de grote hoeveelheid aan 'black carbon', een onderdeel van fijn stof, in de lucht. "De fractie black carbon is van de fijnstofcomponenten erg gevaarlijk voor de gezondheid", luidt het.
      Mensen die gevoelig zijn voor luchtverontreiniging, blijven beter binnen en vermijden best zware inspanningen.

De alarmdrempels werden nog niet bereikt en zullen ook niet bereikt worden vanwege de komende weersverandering, aldus nog Fierens.
      De fractie black carbon wordt nog niet zo lang gemeten, en bijgevolg is er nog geen regulering voor, besluit Fierens. (belga/lb) 02/10/11 13u25

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Zal ook te maken hebben dat het een week droog is gebleven.
        Stof blijft dan meer in de lucht.
        Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
        2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
        2014 Golf 7 R ---> Verkocht
        2008 BMW E91 335i --> Verkocht
        2015 Golf 7 GTD

Comment

• breng ze op geen ideekes. dit is de meest belachelijke regelinvoering ooit uit gevonden. Moet er altijd om lachen dat ik 90 zou moeten rijden op de snelweg om dan op mijn werk met een boot te varen (van de overheid met totaal veroudere motoren) en er dan 800 liter diesel te gaan doordraaien... die halve liter dat ik uitspaar met 90 te rijden zal het probleem zeker oplossen.

Comment

• Bijna 2.000 bestuurders beboet voor te snel rijden bij smogalarm :

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1319416/bijna-2-000-bestuurders-beboet-voor-te-snel-rijden-bij-smogalarm.aspx

Comment

• Ook even vermelden dat het smogalarm van deze week nutteloos was, gezien de hoge waardes van begin deze week al gezakt waren door de wind, nog voor we maar 90 meer mochten.

Comment

• typische reactie van de overheid, maar steeds weer te laat ook

als ze nu even verstand gebruiken : extra taks op alles wat smog veroorzaakt, vb duurdere diesel, dat is lange termijn oplossing

Comment

• Weg met die ellendige verkeersdrempels want remmen ervoor veroorzaakt extra uitstoot v fijnstof :

Remmen schaadt de gezondheid :

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1790505/2014/02/10/Remmen-schaadt-de-gezondheid.dhtml

http://www.autoblog.nl/nieuws/remmen-is-slecht-voor-je-gezondheid-64982#post-64982
                  Last edited by ; 13/02/2014, 02:06.

Comment

• Misschien is 't stilaan beter dat we op de self destruction knop van deze aardbol drukken.

Comment

• Remmen, dat is toch niet meer van deze tijd, laten uitbollen en enkel remmen als het echt nodig is, dat is het nieuwe rijden (Eco driving).

En wie remt er nu nog voor verkeersdrempels, 99% vlamt daar gewoon aan volle snelheid over.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Remmen, dat is toch niet meer van deze tijd, laten uitbollen en enkel remmen als het echt nodig is, dat is het nieuwe rijden (Eco driving).

En wie remt er nu nog voor verkeersdrempels, 99% vlamt daar gewoon aan volle snelheid over.
                        Als ik dat moet doen dan liggen m'n opsmukspoilerkes toch ergens in de kant hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Remmen, dat is toch niet meer van deze tijd, laten uitbollen en enkel remmen als het echt nodig is, dat is het nieuwe rijden (Eco driving).

Als ik dat doe gaat mijn vrouw met rolstoel 'door het dak' en ligt de rolstoeflift ergens tussen de koeien.

Comment

• Het enige goede aan dit winderige regenweer is dat er deze zomer nog geen enkele keer smogalarm is geweest
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• zelfde verhaal met de banden en remblokken
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten

Gevaarlijk voor gezondheid
                                Opvallend is momenteel de grote hoeveelheid aan 'black carbon', een onderdeel van fijn stof, in de lucht. "De fractie black carbon is van de fijnstofcomponenten erg gevaarlijk voor de gezondheid", luidt het.
                                Mensen die gevoelig zijn voor luchtverontreiniging, blijven beter binnen en vermijden best zware inspanningen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...me-dagen.dhtml
                                Oei oei, black carbon....

Comment

• Tis weer zover, vanaf donderdag 13-03-2014 om 0600. Vrijdag avond/zaterdag geven ze al winderig weer dus het zal hopelijk beperkt blijven tot die 2 dagen.

Vorige keer was het in de smog-zone opvallend aangenaam rijden. BUITEN de smog-zone was het opvallend ONAANGENAAM rijden...al die kiekens die "oh ik zal voor de zekerheid NERGENS harder dan 85 rijden want ik weet niet juist waar het is anders dan ga ik GEFLITST worden", die voorbijgestoken worden door al de rest...levensgevaarlijk...
                                  Last edited by TooTall; 12/03/2014, 13:15.
                                  Mijn Skoda

Comment

• Ik kwam er zo eentje tegen jaren terug die 90 reed op de linker rijstrook van de E314 in Tielt-Winge.

Comment

• Inderdaad, die mensen dus. Afgrijselijk.
                                      Mijn Skoda

Comment

• Wat een ellende weer. Levert gewoon niks op (behalve voor de staatskas)
                                        2.0 JTDm

Comment

• Als je smogbord van 90 ziet staan mag je 90.
                                          Maar wanneer eindigt de zone met wat voor soort bord?

Sent from my car (while driving) using Tapatalk..
                                          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Working...
                                          X