Ik bedoel het stuk vanaf de Marcel Thirylaan tot de Tervuursesteenweg, ik denk dat Woluwelaan en Woluwedal hier regelmatig verward worden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof
Collapse
X
-
Veel fijn dieselroet door windarme dagen
Er hangt al verschillende dagen veel fijn dieselroet in de lucht, omdat er weinig wind is. Daardoor wordt de luchtverontreiniging slecht verdund. Dat stelt Frans Fierens van de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu (Ircel).
"De toestand zal de komende dagen verbeteren, aangezien het weer zal veranderen", aldus Fierens.
Gevaarlijk voor gezondheid
Opvallend is momenteel de grote hoeveelheid aan 'black carbon', een onderdeel van fijn stof, in de lucht. "De fractie black carbon is van de fijnstofcomponenten erg gevaarlijk voor de gezondheid", luidt het.
Mensen die gevoelig zijn voor luchtverontreiniging, blijven beter binnen en vermijden best zware inspanningen.
De alarmdrempels werden nog niet bereikt en zullen ook niet bereikt worden vanwege de komende weersverandering, aldus nog Fierens.
De fractie black carbon wordt nog niet zo lang gemeten, en bijgevolg is er nog geen regulering voor, besluit Fierens. (belga/lb) 02/10/11 13u25
Comment
-
Zal ook te maken hebben dat het een week droog is gebleven.
Stof blijft dan meer in de lucht.Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
2014 Golf 7 R ---> Verkocht
2008 BMW E91 335i --> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
breng ze op geen ideekes. dit is de meest belachelijke regelinvoering ooit uit gevonden. Moet er altijd om lachen dat ik 90 zou moeten rijden op de snelweg om dan op mijn werk met een boot te varen (van de overheid met totaal veroudere motoren) en er dan 800 liter diesel te gaan doordraaien... die halve liter dat ik uitspaar met 90 te rijden zal het probleem zeker oplossen.
Comment
-
Weg met die ellendige verkeersdrempels want remmen ervoor veroorzaakt extra uitstoot v fijnstof :
Remmen schaadt de gezondheid :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1790505/2014/02/10/Remmen-schaadt-de-gezondheid.dhtml
http://www.autoblog.nl/nieuws/remmen-is-slecht-voor-je-gezondheid-64982#post-64982
Comment
-
Remmen, dat is toch niet meer van deze tijd, laten uitbollen en enkel remmen als het echt nodig is, dat is het nieuwe rijden (Eco driving).
En wie remt er nu nog voor verkeersdrempels, 99% vlamt daar gewoon aan volle snelheid over.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenRemmen, dat is toch niet meer van deze tijd, laten uitbollen en enkel remmen als het echt nodig is, dat is het nieuwe rijden (Eco driving).
En wie remt er nu nog voor verkeersdrempels, 99% vlamt daar gewoon aan volle snelheid over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenRemmen, dat is toch niet meer van deze tijd, laten uitbollen en enkel remmen als het echt nodig is, dat is het nieuwe rijden (Eco driving).
En wie remt er nu nog voor verkeersdrempels, 99% vlamt daar gewoon aan volle snelheid over.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
Gevaarlijk voor gezondheid
Opvallend is momenteel de grote hoeveelheid aan 'black carbon', een onderdeel van fijn stof, in de lucht. "De fractie black carbon is van de fijnstofcomponenten erg gevaarlijk voor de gezondheid", luidt het.
Mensen die gevoelig zijn voor luchtverontreiniging, blijven beter binnen en vermijden best zware inspanningen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...me-dagen.dhtml
Comment
-
Tis weer zover, vanaf donderdag 13-03-2014 om 0600. Vrijdag avond/zaterdag geven ze al winderig weer dus het zal hopelijk beperkt blijven tot die 2 dagen.
Vorige keer was het in de smog-zone opvallend aangenaam rijden. BUITEN de smog-zone was het opvallend ONAANGENAAM rijden...al die kiekens die "oh ik zal voor de zekerheid NERGENS harder dan 85 rijden want ik weet niet juist waar het is anders dan ga ik GEFLITST worden", die voorbijgestoken worden door al de rest...levensgevaarlijk...Last edited by TooTall; 12/03/2014, 13:15.
Comment
-
-
Als je smogbord van 90 ziet staan mag je 90.
Maar wanneer eindigt de zone met wat voor soort bord?
Sent from my car (while driving) using Tapatalk..2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
Comment