Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK
    gooi dit topic voor mijn part maar dicht
    als ze op een autoforum met groenen beginnen te lullen over autovrije dagen
    Dat het niet in uw kraam past wisten we al.
    Maar toch moeten we er aan denken dat onze manier van leven (en daarbij bedoel ik niet alleen het overmatige autogebruik) een serieuze inpact heeft op de natuur. De aardbol moet nog lang mee.

Comment

beginnen te lullen over autovrije dagen
      toch niet in het bmw gedeelte ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
        Dat het niet in uw kraam past wisten we al.
        Maar toch moeten we er aan denken dat onze manier van leven (en daarbij bedoel ik niet alleen het overmatige autogebruik) een serieuze inpact heeft op de natuur. De aardbol moet nog lang mee.
        laat uwe porsche liever eens zien

meneer 90

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          laat uwe porsche liever eens zien

meneer 90
          Niets speciaals hoor.

hier een pic.

Comment

Niets speciaals hoor.
            heeleel mooi, blijft het comfortabel, tegen 90 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              heeleel mooi, blijft het comfortabel, tegen 90 ?
              Neen.
              Daarom rijd ik sneller, dan zweeft ie.

En als reactie op het meerverbruik: Ik heb bomen in mijn tuin en nog bouwgronden met bomen op.

Comment

• als je lekker groen wil rijden koop dat een hybride ofzo....
                BMW E10 1600ti 1967
                BMW E10 2002tii 1973
                BMW E30 325i sedan 1986
                BMW E36 318is cabrio 1995
                BMW E36 320i cabrio 1994
                BMW E91 318d touring 2006
                MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

als je lekker groen wil rijden koop dat een hybride ofzo....
                  Zie reactie hierboven.

Mijn gemiddeld verbruik bedraagt 11.5l/100km
                  En dat is benzine, geen vuile diesel.

Comment

• minder als een touy v6

Comment

Zie reactie hierboven.

Mijn gemiddeld verbruik bedraagt 11.5l/100km
                      En dat is benzine, geen vuile diesel.
                      daarom dat er nu dieselpartikelfilters zijn hé...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                        daarom dat er nu dieselpartikelfilters zijn hé...
                        Dan nog is diesel véél vervuilender.

Comment

als je lekker groen wil rijden koop dat een hybride ofzo....
                          Bewust met hetgeen omspringen dat je hebt is ook een vorm van 'groen' zijn.

Comment

Neen.
                            Daarom rijd ik sneller, dan zweeft ie.

En als reactie op het meerverbruik: Ik heb bomen in mijn tuin en nog bouwgronden met bomen op.
                            Ge kunt nog altijd LPG in uwe Porsche leggen he, dan ben je helemaal milieuvriendelijk.
                            In Porsche leggen ze trouwens veel LPG, althans in de Cayennekes toch, maar deze laatsten zullen nog wel een paar literkes meer zuipen vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                              Jij en je ***partij hebben het recht niet de mensen van hun auto te willen beroven. Denk.....
                              blablablabla.......

Comment

• veel zinnigs komt er precies ook niet uit
                                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• dubbel post....
                                  Last edited by McClane; 01/06/2006, 09:06.
                                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Ik snap ook niet waarom ze de automobilist willen kl*ten.
                                    Het wegverkeer in Belgie is verantwoordelijk voor 8% van de vervuiling, dus een minderheid. En toch moeten ze net die groep boycotten

En over die autoloze zondagen:
                                    - Mijn grootmoeder woont aan de kust en in Luxemburg. Mijn vader werkt alle dagen behalve zondag. Wanneer moeten we haar anders bezoeken?
                                    - Mijn sport (hockey) zit vooral geconcentreerd in de rand rond Brussel en Antwerpen. Hoe moeten wij als team daar geraken als men niet met de wagen mag rijden? Belangrijke noot: De keeperstas is gigantisch, past bvb niet in de koffer van een VW Passat.

Ik pak tijdens de week al genoeg het openbaar vervoer, laat me dan in het weekend tenminste nog de vrijheid om met de wagen te rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane
                                      veel zinnigs komt er precies ook niet uit
                                      Is normaal, hij/zij is duidelijk fan van de partij Groen! (het oude Agalev dus). Niemand uit die partij heeft ooit iets zinnigs gezegd (alle voorstellen die ze ooit hebben gedaan, hadden als voornaamste gevolg.... een stijging van de belastingen).

Comment

• en dan nog het knapste.

Oorspronkelijk geplaatst door Groen! (de partij)
                                        Kernuitstap: logische beslissing

Paarsgroen heeft in de vorige legislatuur beslist om de Belgische kernreactoren, van zodra ze 40 jaar in werking zijn geweest, te sluiten. Meer dan logisch, want aan het huidige verbruikstempo is er nog voldoende uranium voor de komende 50 jaar. Dus met kernenergie gaat gegarandeerd het licht uit!

Bovendien is kernenergie gevaarlijk. Totnogtoe is het bij ons nog niet echt fout gegaan, maar in zowat alle kerncentrales in West-Europa vinden regelmatig incidenten plaats.
                                        Kernreactoren produceren radioactief afval, en niemand heeft er een oplossing voor. We zadelen de generaties na ons op honderdduizenden jaren radioactiviteit. Elektriciteit opwekken via kernreactoren is duur en niet efficiënt. Enkel dankzij jarenlange subsidies en een monopolie kon men in België nucleaire elektriciteit produceren.

Een kerncentrale produceert enkel elektriciteit en loost warmte als afval. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld warmtekrachtkoppeling met gasgestookte centrales: deze gebruiken de warmte die vrijkomt bij de productie van elektriciteit ook nog voor verwarming.

Met energiebesparing en energie-efficiëntie en door energie anders op te wekken, zorgen we ervoor dat ook onze kinderen en kleinkinderen in hun energiebehoefte kunnen voorzien.

Bij mijn weten zijn deze veel properder voor het milieu dan thermische centrales die werken op gas, steenkool en aardolie. Ik wil wel eens zien welke toestanden we krijgen als binnen 9 jaar de kerncentrale van Doel zijn reactors moet stilleggen.
                                        De terugval van energieopwekking zal niet kunnen opgevangen worden door een paar windmolens alleen. Waar zitten we dan met de Kyoto-norm. Die groene rakkers kraaien maar onzin uit. Schaf dit en dat af. In plaats van "Back To The Futere" is het "Back To The Stenentijdperk"
                                        Last edited by McClane; 01/06/2006, 09:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                                          Is normaal, hij/zij is duidelijk fan van de partij Groen! (het oude Agalev dus). Niemand uit die partij heeft ooit iets zinnigs gezegd (alle voorstellen die ze ooit hebben gedaan, hadden als voornaamste gevolg.... een stijging van de belastingen).
                                          Jouw reactie is even kortzichtig en dom als die van de persoon die je hier viseert. Soms is het toch opmerkelijk hoe een man van jouw leeftijd die in het onderwijs staat zo kort door de bocht kan gaan.

Ik onderschrijf bobo zijn mening, een partij als groen heeft zijn nut net als andere partijen. Het zou helemaal geen kwaad kunnen om een beetje groener te gaan denken. Niet extreem maar het gebruik van een wagen is een punt waar we kunnen naar kijken. Een maatregel die iedereen in ons land goed zou doen op kritische momenten kan ik alleen maar toejuichen.

Het is bijvoorbeeld opvallend hoeveel kinderen tegenwoordig last hebben van hun luchtwegen en allergiën. Dit is rechtstreeks een gevolg van luchtvervuiling en is nergens voor nodig.

Autorijders worden al is geviseerd omdat er bij hen ook veel verspilling is. Net zo goed probeert men ook de verwarming van gebouwen op een efficientere manier aan te pakken want dat is ook 1 van de grote boosdoeners in deze problematiek.

Wat opvallend is hier op het forum is dat wanneer men ook maar iets of wat kritiek geeft of het gebruik van een wagen tracht te beperken dat iedereen op zijn achterste poten staat. Ik ben een autoliefhebber maar ben niet blind voor de gevolgen en daarin snap ik veel mensen hier niet. Gaat het nu over milieu of over snelheid of verkeersveiligheid, altijd worden hier, soms op een zeer directe manier, andere mensen bij betrokken die de schuldige zijn. Buschauffeurs, groenen, bestuurders van ligiers, ministers, suv-rijders, fietsers, ...

Als ik dan nog naar de leeftijd hier van sommigen kijk die hier op een dergelijke manier hun profileren dan denk ik van het ziet er niet goed uit in de toekomst.

PS: bij voorbaat mijn excuses voor de spellingfouten die er zeer waarschijnlijk wel zullen zijn
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X