Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof
Ik heb zelf kinderen en geloof mij hier heb je echt een punt gescoord. Het is algemeen geweten dat de luchtwegen toestand bij kinderen van pakweg de eerste 6 levensjaren veel zwakker zijn dan vroeger vanwege de luchtvervuiling.
het was een zwarte en ik vind het jammer, maar tis echt waar ik stond versteld van de discipline
en het was op het viaduct van merksem aan het sneeuwen, door de inversie boven de dok
Er is een ongeschreven wet die zegt dat SUV's met 140 km/h in de sneeuw veiliger zijn en properder vanwege de tientallen filters dan een standaard berline met 90 km/h op droog wegdek. De politie laat zoiets gewoon toe. Vind ik niet meer dan normaal. Jij weet dat goed genoeg Bobo (met de G) dat een 4x4 veiliger is en respekt afdwingd in het verkeer. De politie heeft dat goed begrepen...
allemaal dikke zever ..da fijn stof is weer iets dat ze in leven roepen om nog maar eens boetes kunnen uit te schrijven... er rijden idd veel stinkende voertuigen rond, maar ze moeten iedereen niet over dezelfde kam scheren ...
ik durf mezelf op te sluiten met de 535 in een garagebox, en gedurende 15 minuten volgas te geven met de ramen naar beneden..ik zal nieteens rook zien...
het is hun eigen onmacht dat hen ertoe aanzet om domme regels op te leggen...als het hen toch om het geld te doen is , dat ze dan maar snel met premies afkomen die de wagens met roetfilter belonen en boetes voor al de rest waarvan je de uitstoot kan proeven...
Ik heb zelf kinderen en geloof mij hier heb je echt een punt gescoord. Het is algemeen geweten dat de luchtwegen toestand bij kinderen van pakweg de eerste 6 levensjaren veel zwakker zijn dan vroeger vanwege de luchtvervuiling.
Ik zal het een beetje duidelijker maken. Fijn stof kan irritaties veroorzaken aan de luchtwegen en hoesten als gevolg hebben. De symptomen lijken (lees wel : lijken) op die van een verkoudheid (keelirritatie, lopende neus, hoesten, enz....).
Een verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus.
Fijn stof kan zich wel nestellen in de longblaasjes en kanker veroorzaken. Dit lijkt dan op longkanker veroorzaakt door roken.
Let op, ik vind ook dat fijn stof zeer ongezond is en dat er maatregelen moeten genomen worden. Maar verkoudheden veroorzaken, nee.
Comment