Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

(Belga) Vanaf deze zomer komen er tijdelijke snelheidsbeperkingen tot 90 km/u over 465 km autosnelweg bij een overschrijding van de luchtkwaliteitsnorm. Dat maakte Vlaams minister van Openbare Werken en Leefmilieu Kris Peeters vrijdag bekend.

De beperking geldt voor iedereen en gaat in wanneer een overschrijding van de luchtwaardenorm wordt vastgesteld. De signalisatie gebeurt enerzijds via al bestaande dynamische verkeersborden en anderzijds via vaste verkeersborden. Die vaste borden worden nog voor het bouwverlof van deze zomer geplaatst en kunnen afgedekt worden wanneer de situatie geen snelheidsbeperking vereist. Het verkeer is de belangrijkste bron van fijn stof en daarom besliste minister Peeters in de sector van het verkeer prioritair maatregelen te nemen. (scs)
    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Straks kunt ge beter te voet gaan !! pff..

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
        (Belga) Vanaf deze zomer komen er tijdelijke snelheidsbeperkingen tot 90 km/u over 465 km autosnelweg bij een overschrijding van de luchtkwaliteitsnorm. Dat maakte Vlaams minister van Openbare Werken en Leefmilieu Kris Peeters vrijdag bekend.

De beperking geldt voor iedereen en gaat in wanneer een overschrijding van de luchtwaardenorm wordt vastgesteld. De signalisatie gebeurt enerzijds via al bestaande dynamische verkeersborden en anderzijds via vaste verkeersborden. Die vaste borden worden nog voor het bouwverlof van deze zomer geplaatst en kunnen afgedekt worden wanneer de situatie geen snelheidsbeperking vereist. Het verkeer is de belangrijkste bron van fijn stof en daarom besliste minister Peeters in de sector van het verkeer prioritair maatregelen te nemen. (scs)
        Waar halen ze het toch allemaal...
        Fijn stof heeft zo vele oorzaken, het komt bijvoorbeeld uit het Duitse Ruhrgebied ...
        Dat verschil van 30/uur zal het nu ook niet gaan maken.

Comment

Hoeveel dynamische borden staan er ? Bijna geen.
          De rest zal aangeduid worden met nieuwe borden ?
          En dat nog vóór het bouwverlof ? (dit is binnen 8 weken !)
          Wie gelooft dat.

Comment

En op vlak van verkeersveiligheid vind ik 't ook niet kunnen. Vrachtwagens zullen hun 90 aanhouden en dan zullen de autos daar zitten snuffelen rond die mastodonten...

Comment

Ik kom toch zelden op de autostade tegenwoordig dus... Wat een idiote regeling, echt weer iets Belgisch Wat gaat het volgende zijn? Een verbod op t lossen van een scheet tijdens de zomermaanden zodoende dat je t broeikaseffect niet verhoogd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                Hoeveel dynamische borden staan er ? Bijna geen.
                De rest zal aangeduid worden met nieuwe borden ?
                En dat nog vóór het bouwverlof ? (dit is binnen 8 weken !)
                Wie gelooft dat.
                Ik...een put delven, er een bord inplaatsen en beton inkieperen pakt een half uur per bord

Comment

Waar halen ze het toch allemaal...
                  Fijn stof heeft zo vele oorzaken, het komt bijvoorbeeld uit het Duitse Ruhrgebied ...
                  Dat verschil van 30/uur zal het nu ook niet gaan maken.
                  Alle beetjes maken uiteindelijk een groot verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
                    Ik kom toch zelden op de autostade tegenwoordig dus... Wat een idiote regeling, echt weer iets Belgisch Wat gaat het volgende zijn? Een verbod op t lossen van een scheet tijdens de zomermaanden zodoende dat je t broeikaseffect niet verhoogd?
                    Dat was toch al invoege? Je weet toch dat 't verboden is remsporen te maken, of dat nu op de weg is of in je slip, dat maakt niet uit, 't is verboden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken
                      Ik...een put delven, er een bord inplaatsen en beton inkieperen pakt een half uur per bord
                      Dat moeten toch elektronische borden zijn, die plaats je niet op een half uurtje.
                      Toch geen afdekborden zeker.
                      Wie gaat daarvoor rondrijden om die kap daar telkens terug op en af te doen.

Comment

Dat moeten toch elektronische borden zijn, die plaats je niet op een half uurtje.
                        Snelle adelheid van de overheid?

Nee tis inderdaad maar een stomme regel, ook gevaarlijk zoals eerder gezegd. Tenzij ze de vrachtwagens dan maar 60 of 70km/h laten rijden.

Comment

Dat vraag ik mij ook af

Comment

Het verkeer is de belangrijkste bron van fijn stof en daarom besliste minister Peeters in de sector van het verkeer prioritair maatregelen te nemen.
                            Dus alle ministers gaan hun dieseltanken inleveren voor een Toyota Prius?

En ik blijf toch knallen met m'n benzineketel!

Comment

Ge ziet het toch al komen...?

Da systeem zal goed werken voor een maand of 2...

... daarna wordt dat eens "vergeten"...

... en binnen 6 maand worden de borden nooit meer afgedekt en is er een algemene snelheidsverlaging naar 90 km/u.

BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken
                                En op vlak van verkeersveiligheid vind ik 't ook niet kunnen. Vrachtwagens zullen hun 90 aanhouden en dan zullen de autos daar zitten snuffelen rond die mastodonten...
                                net positief !
                                in usa rijden vrachtwagens en auto's al jaren dezelfde snelheid, 90 of 105

véél relaxter

ik met m'n lpg-stoof ben de dupe van de dieselaars

Comment

Tja, dan blokkeer ik 'm in 3de versnelling. Dan produceer ik meer stof als tegen 120 kmh in 6de.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                                    Tja, dan blokkeer ik 'm in 3de versnelling. Dan produceer ik meer stof als tegen 120 kmh in 6de.

Inderdaad. Op wat slaat die maatregel nu

Comment

Op de moment dat ge denkt dat we het nu wel gehad hebben krijgt ge zoiets.

Comment

Tis beter voor de mechaniek, en dan kan ik nog eens gaan rondtoeren in het geitje

Comment

Working...
                                        X