Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof
Als je in verantwoorde omstandigheden doorduwt kan er quasi niets misgaan. Maar er zijn er die hun grens en die van hun wagen niet kennen en dan gaat het mis ja. De rotte appels die het verpesten voor de rest.
En wat is verantwoord? Voor jou kan iets verantwoord zijn dat voor een ander totaal onverantwoord kan zijn, zoiets hangt van individu tot individu af.
Je mag er zeker van zijn dat een verminderde snelheid tot minder doden zal leiden, door de mindere snelheid en de verminderde uitstoot. Maar meestal is geld belangrijker dan mensenlevens, spijtig genoeg.
Niemand kan ontkennen dat de laatste decennia het verkeer exponentiëel toegenomen is. Bij mijn weten is België niet gegroeid. Het lijkt mij logisch dat er maatregelen getroffen worden, beter laat dan nooit.
Alle beetjes helpen, trouwens door de vergrijzing van onze maatschappij kan je er op aan dat de komende jaren de gemiddelde snelheid sowieso gaat afnemen.
En wat is verantwoord? Voor jou kan iets verantwoord zijn dat voor een ander totaal onverantwoord kan zijn, zoiets hangt van individu tot individu af.
Je mag er zeker van zijn dat een verminderde snelheid tot minder doden zal leiden, door de mindere snelheid en de verminderde uitstoot. Maar meestal is geld belangrijker dan mensenlevens, spijtig genoeg.
Ik lap de maximumsnelheden al 15 jaar aan m'n laars en nog geen enkel accident gehad. Wel blikschade omdat een of andere dronkaard zich in mijn gat parkeerde.
Waarschijnlijk, maar wel tot meer aggressie.
Koop een naft, plant een paar bomen en zeik niet meer over het milieu!
Ik lap de maximumsnelheden al 15 jaar aan m'n laars en nog geen enkel accident gehad. Wel blikschade omdat een of andere dronkaard zich in mijn gat parkeerde.
Waarschijnlijk, maar wel tot meer aggressie.
Koop een naft, plant een paar bomen en zeik niet meer over het milieu!
Wauw, ik ben echt onder de indruk, jij moet echt wel een sublieme chauffeur zijn, proficiat.
dit tekent weer op een staaltje DIKKE ZEVER van de belgische staat
hoezo we willen files vermijden
BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
Lijkt me alweer een belachelijke regel van de regering.
Fijn stof is weldegelijk een probleem en is schadelijk, ook voor de mens en niet enkel voor de groenen hun hartje, maar ik denk dat de automobilist alweer als de grote boeman wordt afgeschilderd.
Ik heb hier een word-bestand met wat info die ik heb opgezocht.
Op de kaart van België zien we de uitstoot die volgens Europese normen over het algemeen goed tot vrij goed zijn.
Uit de tabel van de Europese normen blijkt dat België relatief goed "op schema" zit. Maar toch zal moeten werken voor de toekomstige norm.
Maar dit zal naar alle waarschijnlijkheid wel lukken als je de evolutie bekijkt: in 1997 110µg/m³ en in 2005 "maar" 50µg/m³.
De nieuwe wet lijkt me dus redelijk overdreven want de situatie is niet zo erg maar vergt toch nog een inspannig die ook van de automobilist zal moeten komen.
Willen of niet maar werken aan de toekomst moeten we werken!
Wanneer het probleem van fijn stof vermeden kan worden door de dorstige bakken (zoals de mijne nu +/- 12.5 liter benzine gemiddeld), dan ben ik de eerste om een wet uit te vaardigen om deze te verbieden op de openbare weg. Natuurlijk, wat doen wij met de vrachtwagens die 30-40-50-60 liter/uur verbruiken ? De economie valt dan stil. Het geeft geen zin om dan de dorstige personenwagens uit de handel te nemen. Het heeft geen zin, zoals de groenen het graag hebben, om meer taxen uit te vaardigen. Ik denk niet dat de staat een vangnet heeft om het fijnstof te verwijderen (hetgeen ze ons wel willen doen geloven).
Comment