Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
    Als je in verantwoorde omstandigheden doorduwt kan er quasi niets misgaan.
    die kun je bijna nooit garanderen

tenslotte zijn ze de sigaret, tot mijn diepste spijt - maar ik begrijp het wel, ook serjeus aan het aanvallen

Comment

Als je in verantwoorde omstandigheden doorduwt kan er quasi niets misgaan. Maar er zijn er die hun grens en die van hun wagen niet kennen en dan gaat het mis ja. De rotte appels die het verpesten voor de rest.
      En wat is verantwoord? Voor jou kan iets verantwoord zijn dat voor een ander totaal onverantwoord kan zijn, zoiets hangt van individu tot individu af.

Je mag er zeker van zijn dat een verminderde snelheid tot minder doden zal leiden, door de mindere snelheid en de verminderde uitstoot. Maar meestal is geld belangrijker dan mensenlevens, spijtig genoeg.

Comment

Niemand kan ontkennen dat de laatste decennia het verkeer exponentiëel toegenomen is. Bij mijn weten is België niet gegroeid. Het lijkt mij logisch dat er maatregelen getroffen worden, beter laat dan nooit.
        Alle beetjes helpen, trouwens door de vergrijzing van onze maatschappij kan je er op aan dat de komende jaren de gemiddelde snelheid sowieso gaat afnemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
          En wat is verantwoord? Voor jou kan iets verantwoord zijn dat voor een ander totaal onverantwoord kan zijn, zoiets hangt van individu tot individu af.

Je mag er zeker van zijn dat een verminderde snelheid tot minder doden zal leiden, door de mindere snelheid en de verminderde uitstoot. Maar meestal is geld belangrijker dan mensenlevens, spijtig genoeg.
          Ik lap de maximumsnelheden al 15 jaar aan m'n laars en nog geen enkel accident gehad. Wel blikschade omdat een of andere dronkaard zich in mijn gat parkeerde.

Waarschijnlijk, maar wel tot meer aggressie.
          Koop een naft, plant een paar bomen en zeik niet meer over het milieu!

Comment

alleen bij diegene die er nu al last van hebben

voor de rest knappe post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              alleen bij diegene die er nu al last van hebben

voor de rest knappe post
              Ik heb geen last van agressie, wel van een zware voet.

dank u vriendelijk.

Comment

een dag zonder SUV's, 4x4's en al da ander vet spul ...
                2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Ik heb geen last van agressie, wel van een zware voet.
                  jouw zware voet lokt bij de sukkels die de regels volgen soms agressie uit

en brengt die overheid tot deze maatregelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere
                    een dag zonder SUV's, 4x4's en al da ander vet spul ...
                    Here we go again

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      jouw zware voet lokt bij de sukkels die de regels volgen soms agressie uit

en brengt die overheid tot deze maatregelen
                      Er zijn ook dingen die anderen doen en bij mij agressie uitlokken.

Comment

Ik lap de maximumsnelheden al 15 jaar aan m'n laars en nog geen enkel accident gehad. Wel blikschade omdat een of andere dronkaard zich in mijn gat parkeerde.

Koop een naft, plant een paar bomen en zeik niet meer over het milieu!
                        Wauw, ik ben echt onder de indruk, jij moet echt wel een sublieme chauffeur zijn, proficiat.

Al een geluk dat ze de wapenwet gaan verstrengen.
                        Ik heb een diesel die ik héél bewust weinig gebruik, waarom een diesel kan je hier lezen: http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...2&postcount=24.
                        Btw, het ging in deze topic wel over het milieu hé, misschien al vergeten? Of was je misschien gaan zeiken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                          Wauw, ik ben echt onder de indruk, jij moet echt wel een sublieme chauffeur zijn, proficiat.

Al een geluk dat ze de wapenwet gaan verstrengen.
                          Ik heb een diesel die ik héél bewust weinig gebruik, waarom een diesel kan je hier lezen: http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...2&postcount=24.
                          Btw, het ging in deze topic wel over het milieu hé, misschien al vergeten? Of was je misschien gaan zeiken?
                          Ik rij niet echt veel, misschien daarmee

Ik heb ook een diesel op naam van kantoor maar een werknemer rijdt er mee
                          Eind dit jaar loopt het leasecontract af en dan gaan we voor een naft.

Comment

dit tekent weer op een staaltje DIKKE ZEVER van de belgische staat

hoezo we willen files vermijden
                            BMW E10 1600ti 1967
                            BMW E10 2002tii 1973
                            BMW E30 325i sedan 1986
                            BMW E36 318is cabrio 1995
                            BMW E36 320i cabrio 1994
                            BMW E91 318d touring 2006
                            MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Ik rij niet echt veel, misschien daarmee

Ik heb ook een diesel op naam van kantoor maar een werknemer rijdt er mee
                              Eind dit jaar loopt het leasecontract af en dan gaan we voor een naft.
                              Is er al een keuze gemaakt welke benzine het zal worden na het leascontract?

Comment

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof
                                M.a.w. benzine- en LPG-rijders moeten zich hier niet aan houden ... OK
                                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

BULL****:

90km/h ?

GEVOLG:

Meer files
                                  Meer stilstaand verkeer
                                  Meer gasuitstoot
                                  Meer ongevallen (kop-staart)

Kortom: foute (groene) boel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
                                    Is er al een keuze gemaakt welke benzine het zal worden na het leascontract?
                                    Nog niet. Maar kandidaten genoeg

Comment

Lijkt me alweer een belachelijke regel van de regering.

Fijn stof is weldegelijk een probleem en is schadelijk, ook voor de mens en niet enkel voor de groenen hun hartje, maar ik denk dat de automobilist alweer als de grote boeman wordt afgeschilderd.

Ik heb hier een word-bestand met wat info die ik heb opgezocht.

Mijn conclusie:

De eerste waarden tonen aan dat het verkeer zorgt voor "maar" 9% van alle uitstoot van fijn stof.
                                      Deze cijfers zijn van Nederland en moeten dus enigsins genuanceerd worden want Nederland ondervindt een grote vervuiling van het Ruhr-gebied wat in België minder sterk is en in België zijn er, denk ik, meer dieselwagens waardoor de procentuele rol van de automobilist toeneemt.
                                      Ik schat het aandeel van de autommobiliest dus iets hoger maar nog steeds niet dé oorzaak van alle uitstoot fijn stof.

Op de kaart van België zien we de uitstoot die volgens Europese normen over het algemeen goed tot vrij goed zijn.

Uit de tabel van de Europese normen blijkt dat België relatief goed "op schema" zit. Maar toch zal moeten werken voor de toekomstige norm.
                                      Maar dit zal naar alle waarschijnlijkheid wel lukken als je de evolutie bekijkt: in 1997 110µg/m³ en in 2005 "maar" 50µg/m³.

De nieuwe wet lijkt me dus redelijk overdreven want de situatie is niet zo erg maar vergt toch nog een inspannig die ook van de automobilist zal moeten komen.
                                      Willen of niet maar werken aan de toekomst moeten we werken!

Allé, das toch mijn mening.
                                      Last edited by porschepipo; 19/05/2006, 21:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
                                        maar ik denk dat de automobilist alweer als de grote boeman wordt afgeschilderd.

Willen of niet maar werken aan de toekomst moeten we werken!

Allé, das toch mijn mening.
                                        sensibilisatie zeker

jep het is onze job

ik steek alvast een sig op om erover na te denken

Comment

Wanneer het probleem van fijn stof vermeden kan worden door de dorstige bakken (zoals de mijne nu +/- 12.5 liter benzine gemiddeld), dan ben ik de eerste om een wet uit te vaardigen om deze te verbieden op de openbare weg. Natuurlijk, wat doen wij met de vrachtwagens die 30-40-50-60 liter/uur verbruiken ? De economie valt dan stil. Het geeft geen zin om dan de dorstige personenwagens uit de handel te nemen. Het heeft geen zin, zoals de groenen het graag hebben, om meer taxen uit te vaardigen. Ik denk niet dat de staat een vangnet heeft om het fijnstof te verwijderen (hetgeen ze ons wel willen doen geloven).
                                          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Working...
                                          X