Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bestaat er ergens een groter apenland dan België?

Eerst verspreiden de vluchtheuvels en zones 30 zich als 1 of andere vieze epidemie, waardoor
    1.auto's telken afremmen en weer optrokken
    2.aan 30 km/u is elke auto veel vervuilender

En dan komen ze tot de constatatie dat er teveel fijn stof is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyper
      Bestaat er ergens een groter apenland dan België?

NEE !!! Maar toch respekt voor de apen aub !!! Ons land met zijn vijf regeringkskes en nog eens niet zo groot als Londen... Wanneer ons belastingsgeld eens GOED beheerd zou worden dan reden wij allemaal met een auto naar ons goesting. Dan was België het nieuwe MONACO !!!
      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

de zeveraars van de staat zouden beter subsidies geven om een roetfilter op diesels te plaatsen. (voor de wagens waar dat zo'n ding op de optielijst staat)
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Wat je hier leest slaat toch werkelijk alles

Wel Antonio, als jij in Monaco of in elk ander land geboren was en je ouders waren arm zou je alleen maar mogen dromen van wat je nu hebt.

En roetfilters gesubsidieerd door de overheid
          Verplichten die handel en standaard erop zetten tegen meerprijs.
          Maar ja, hier geven ze meer om een setje velgen die de buren kunnen zien dan om propere lucht.

Comment

ik ben die "ik ben minister en ik wil een nieuwe wet"-mentaliteit al grondig beu

weer zo'n stomme maatregel

Comment

Laten we ff een stukje van het voorwoord in het nieuwste automobiel klassieker magazine als voorbeeld nemen.

Vrije interpretatie:
              Na een experiment in een of andere stad in nederland heeft men gemerkt dat de verlaging van de snelheid het tegenovergestelde effect heeft, meer files en dus meer uitstoot. Men kan beter de snelheid verhogen van 120 naar 240, dan maakt iedereen maar half zo lang gebruik van de snelweg, en de uitstoot per kilometer gaat niet X2. maw: een vermindering van uitstoot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                Men kan beter de snelheid verhogen van 120 naar 240, dan maakt iedereen maar half zo lang gebruik van de snelweg, en de uitstoot per kilometer gaat niet X2. maw: een vermindering van uitstoot.
                dit kan niet, de uitstoot evenals het verbruik gaat exponentieel naar boven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                  dit kan niet, de uitstoot evenals het verbruik gaat exponentieel naar boven
                  Dacht toch dat het zo stond in dat automobiel klassieker magazine.

Staat trouwens een leuk verslag in over een witte 220S W180

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                    Een staatsgreep!!
                    Eerder de auto in het buitenland inschrijven...

'k zoek me (ooit) toch een woning in het buitenland te kopen

Comment

Het lijkt me een redelijke maatregel, indien het effectief ook een positieve invloed heeft op de luchtkwaliteit. Ik zal de eerste zijn om me er aan te houden. Het andere voorstel om op sommige dagen de even nummerplaten en op andere dagen de oneven nummerplaten te laten rijden is dan weer een kaakslag voor de gewone werkmens. Die wat betere verdieners kopen ( of hebben reeds een ) tweede voertuig met een aangepaste nummerplaat en kunnen altijd rijden.
                      Weet ge weer ze meer zouden moeten op aandringen. Op pendelaars die in grote steden werken, die zouden ze moeten verplichten om het openbaar vervoer te gebruiken. Ik sta dagelijks in de file richting Brussel. Telkens zie ik een massa mensen alleen in de auto. Als ze nu eens met de trein zouden gaan , toch veel gemakkelijker. Dat zijn toch niet allemaal vertegenwoordigers die dagelijks verschillende klanten moeten afhaspelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                        Laten we ff een stukje van het voorwoord in het nieuwste automobiel klassieker magazine als voorbeeld nemen.

Vrije interpretatie:
                        Na een experiment in een of andere stad in nederland heeft men gemerkt dat de verlaging van de snelheid het tegenovergestelde effect heeft, meer files en dus meer uitstoot. Men kan beter de snelheid verhogen van 120 naar 240, dan maakt iedereen maar half zo lang gebruik van de snelweg, en de uitstoot per kilometer gaat niet X2. maw: een vermindering van uitstoot.
                        Zoiet kan ik alleen maar toejuichen

Comment

Pfff weeral zo ne kloteregel erbij. Ik krijg hier alsmaar meer den indruk dat ons land aan het evolueren is naar iets als "The land of the free" Amerika.

Comment

Ook al rijd ik zelf nog niet met de wagen..
                            ik vindt 90 véél te weinig.
                            ik vindt zelfs dat ze van 120 km/u naar 140km/u mogen gaan...

off-topic: juist hetzelfde voor aan het school,je mag 30 rijden...;
                            we werden dus gewoon voorbij gestoken door een coureur hé
                            dat is gewooon genant
                            natuurlijk aan school moet het veilig zijn.en MOET je traag rijden, want het is voor de veiligheid ...maar 30 DAT is gwn te traaag!
                            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300

off-topic: juist hetzelfde voor aan het school,je mag 30 rijden...;
                              we werden dus gewoon voorbij gestoken door een coureur hé
                              dat is gewooon genant
                              natuurlijk aan school moet het veilig zijn.en MOET je traag rijden, want het is voor de veiligheid ...maar 30 DAT is gwn te traaag!
                              Dan reed die coureur te snel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                                Waar halen ze het toch allemaal...
                                Fijn stof heeft zo vele oorzaken, het komt bijvoorbeeld uit het Duitse Ruhrgebied ...
                                Dat verschil van 30/uur zal het nu ook niet gaan maken.
                                Mss ni, maar nen auto rijdt veel zuiniger aan 90 per uur op autostrade dan tegen 120 e De uitstoot zal dan ook wel minder zijn

Ikzelf heb er geen problemen mee. Als je naar de Provence gaat, dan zijn er onderweg in Metz en Lyon ook heel wat stukken waar er maar 90 mag worden gereden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox
                                  Mss ni, maar nen auto rijdt veel zuiniger aan 90 per uur op autostrade dan tegen 120 e De uitstoot zal dan ook wel minder zijn

Ikzelf heb er geen problemen mee. Als je naar de Provence gaat, dan zijn er onderweg in Metz en Lyon ook heel wat stukken waar er maar 90 mag worden gereden
                                  Ja, maar er ontstaan meer files als de snelheid gedrukt wordt naar 90 omdat iedereen langer op de baan is. En daardoor net meer uitstoot

Echt? Ik rij daar toch sneller hoor.

Comment

Ze zouden beter de diesel auto's nog wat meer promoten dan krijgen ze nog minder fijnstof . Neen ik bedoel dat ze daar goed verkeerd zijn om de lpg niet meer aan te moedigen . Fijnstof word juist veroorzaakt door de diesel rijders .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300
                                      Ook nog wat taalles nodig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                                        Zoiet kan ik alleen maar toejuichen
                                        tuurlijk wil je dat toejuichen, maar het is onwaar

trouwens tegen hogere snelheden moet de tussenafstand tussen de wagens groter zijn (bij 120 is de remweg kwadratisch langer als bij 90 zodat er minder wagens op de baan kunnen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                                          Ook nog wat taalles nodig
                                          idd ik maak veel spellingsfouten
                                          sorry!
                                          maar ik ben dan ook nog maar 13 hé
                                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Working...
                                          X