Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• toch nog mensen die aan mijn kant staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
      die in het onderwijs staat

Sinds wanneer sta ik in het onderwijs?
      Weet jij iets dat ik niet weet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050

dat komt nog wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Groen!
          blablablabla.......
          veel zinnigs antwoorden lukt percies niet hé.... is dat een voorwaade om bij groen te zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
            veel zinnigs antwoorden lukt percies niet hé.... is dat een voorwaade om bij groen te zijn?
            't Is geen absolute voorwaarde, maar het helpt wel

Comment

't Is geen absolute voorwaarde, maar het helpt wel
              zoals in het onderwijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Groen!
                zoals in het onderwijs
                Maar jongen toch, heb je het nu nog niet begrepen?
                Ik sta helemaal niet in het onderwijs!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane
                  en dan nog het knapste.

Bij mijn weten zijn deze veel properder voor het milieu dan thermische centrales die werken op gas, steenkool en aardolie. Ik wil wel eens zien welke toestanden we krijgen als binnen 9 jaar de kerncentrale van Doel zijn reactors moet stilleggen.
                  De terugval van energieopwekking zal niet kunnen opgevangen worden door een paar windmolens alleen. Waar zitten we dan met de Kyoto-norm. Die groene rakkers kraaien maar onzin uit. Schaf dit en dat af. In plaats van "Back To The Futere" is het "Back To The Stenentijdperk"
                  we kunnen idd nog niet zonder kernenergie, en het is vrij milieuvriendelijk op het gigantisch toxisch afval na

maarrr...dat probleem is eerder voor de generaties na ons - hoeven wij ons niet aan te trekken, toch ?

over die 90 per uur regel...wat moeten automobilisten zich in het kruis getast voelen als er eens 5 keer per jaar een beperking zal zijn op een beperkt aantal autosnelwegen...en dan maar hopen dat de verontreiniging niet verder gaat of er moeten nog meer, en mss ergere maatregelen getroffen worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    we kunnen idd nog niet zonder kernenergie, en het is vrij milieuvriendelijk op het gigantisch toxisch afval na

maarrr...dat probleem is eerder voor de generaties na ons - hoeven wij ons niet aan te trekken, toch ?

over die 90 per uur regel...wat moeten automobilisten zich in het kruis getast voelen als er eens 5 keer per jaar een beperking zal zijn op een beperkt aantal autosnelwegen...en dan maar hopen dat de verontreiniging niet verder gaat of er moeten nog meer, en mss ergere maatregelen getroffen worden
                    Die 90 regel is zever, stel dat mensen het in hun kop halen om lekker 90 te gaan tuffen in 3e ipv 120 in 6e, wat denk je dat het meest zal verontreinigen? Ik zou gewoon alle wagens die op leeftijd zijn een paar keer per jaar van de weg bannen, dat zijn de grote vervuilers.

Comment

Oeps ik dacht dat ooit gelezen te hebben.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Die 90 regel is zever, stel dat mensen het in hun kop halen om lekker 90 te gaan tuffen in 3e ipv 120 in 6e, wat denk je dat het meest zal verontreinigen? Ik zou gewoon alle wagens die op leeftijd zijn een paar keer per jaar van de weg bannen, dat zijn de grote vervuilers.
                        welke normale mens haalt nou in zijn hoofd om 90 in derde op de autoweg te rijden ? zulke personen kan men beter van de weg halen

oude auto's produceren meer emmisies, akkoord
                        mss is het duits systeem van wegenbelasting een idee'tje voor groen!

Comment

welke normale mens haalt nou in zijn hoofd om 90 in derde op de autoweg te rijden ? zulke personen kan men beter van de weg halen

Idd. Uitstoot meten op keuring, en aan de hand daarvan belasting betalen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                            Idd. Uitstoot meten op keuring, en aan de hand daarvan belasting betalen!
                            verweven met het aantal km's dan toch, want het zou voor oldie-of-classic-fanaten die enkele keren per jaar buiten komen, redelijk duur worden

elke belg mag evenveel vetzakkerij in de lucht blazen, op jaarbasis gezien voor een standaardbelasting (en als je meer betaalt, mag je dan ook meer vervuilen ?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                              Het is bijvoorbeeld opvallend hoeveel kinderen tegenwoordig last hebben van hun luchtwegen en allergiën. Dit is rechtstreeks een gevolg van luchtvervuiling en is nergens voor nodig.
                              Het feit dat kinderen steeds meer last hebben van allergieën (juiste spelling ) is niet enkel en alleen toe te schrijven aan de luchtvervuiling. Het feit dat we steeds meer geobsedeerd zijn door properheid en van onze woningen bijna een ziekenhuisomgeving maken, draagt hier evenveel aan bij.
                              Men moet ook beseffen dat de vervuiling veroorzaakt door personenwagens minder dan 10% van de totale luchtvervuiling vertegenwoordigt. De grote boosdoeners zijn het vrachtvervoer en de industrie. Het beperken van de snelheid of autoloze zondagen zullen niets aan het fenomeen veranderen want dit is slechts een druppel op een hete plaat.

Als dan toch bepaalde zondagen autoloos moeten worden op bepaalde
                              autosnelwegen, stel ik bv. de E40 tussen Brussel en de kust voor. We zullen eens zien wat de reactie zal zijn van de zelfstandigen aan de kust.

Comment

Als dan toch bepaalde zondagen autoloos moeten worden op bepaalde
                                autosnelwegen, stel ik bv. de E40 tussen Brussel en de kust voor. We zullen eens zien wat de reactie zal zijn van de zelfstandigen aan de kust.
                                en we zullen ook eens zien hoe de mensen in de omliggende dorpen reageren als er wordt sluipgereden

wat heeft dit er nou mee te maken

kwa allergieen zit je er wel pal op, en al die detergenten zijn ook niet goed voor de vissen en voor de mannelijkheid

Comment

verweven met het aantal km's dan toch, want het zou voor oldie-of-classic-fanaten die enkele keren per jaar buiten komen, redelijk duur worden

elke belg mag evenveel vetzakkerij in de lucht blazen, op jaarbasis gezien voor een standaardbelasting (en als je meer betaalt, mag je dan ook meer vervuilen ?)
                                  Mja, uiteraard, gereden kilometers zien ze toch ook op keuring dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                    Mja, uiteraard, gereden kilometers zien ze toch ook op keuring dus...
                                    En hoe ga je de wagens die jonger dan 4 jaar zijn belasten?

Comment

En hoe ga je de wagens die jonger dan 4 jaar zijn belasten?
                                      Ofwel moeten die elk jaar hun uitstoot laten testen, ofwel op de gegevens van de constructeur, en dat ze zelf hun km-stand moeten doorgeven.

Comment

• je zit wel weer met het probleem dat die zo makkelijk vervalst kunnen worden, en wij belgen met onze eerlijkheid kwa betalen van belastingen...

Comment

beter 80 of 100 km/h. dan rij ik respectievelijk in 4de of 5de aan 2000tr/min en een momentaal verbruik van rond de 4 liter.
                                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Working...
                                          X