Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN
    Als ik deze zomer bij u ben en ik ben met de zafira zullen we eens een ritje maken
    Ik wil u best geloven hoor. Probleem is dat in de Espace al die verbruiksmeter-gadgets nog niet zit (wel een turbometer ).
    En vorige examenreeks reed ik tegen 160 naar school, en was het gemiddeld verbruik ongeveer 8.3 liter. Nu doe ik dat op mijn gemakje tegen 120, en het verbruik is 7,6 gemiddeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
      In Nederland hebben ze dat geprobeerd.

Op de Utrechtse baan bij Voorburg hebben ze een zone 80 ingesteld (ipv 100), om de files te verminderen (werkte in theorie). Echter bleek dat in praktijk er meer files waren dan voorheen. Toen men Den Haag van de problemen op de hoogte stelde, was het antwoord: "het is voor het milieu, files willen we niet vermijden". Tot daar de Euro ook viel, en dat files enkel meer vervuiling opleverden. Dus die zone 80 gaat ook weer afgeschaft worden.
      Tja, in Nederland ...

(ik kan inderdaad niet bewijzen dat het wél werkt, maar ik geloof er toch wel in)

Comment

Ik wil u best geloven hoor. Probleem is dat in de Espace al die verbruiksmeter-gadgets nog niet zit (wel een turbometer ).
        En vorige examenreeks reed ik tegen 160 naar school, en was het gemiddeld verbruik ongeveer 8.3 liter. Nu doe ik dat op mijn gemakje tegen 120, en het verbruik is 7,6 gemiddeld.
        Nu durf ik eigenlijk niets te zeggen . Ik ga het eens uittesten zondag en dan post ik hier wat fotokes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN
          Nu durf ik eigenlijk niets te zeggen . Ik ga het eens uittesten zondag en dan post ik hier wat fotokes
          Oppassen met snelheden he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren
            Tja, in Nederland ...

(ik kan inderdaad niet bewijzen dat het wél werkt, maar ik geloof er toch wel in)
            Mja, dit was wel op een baan van 100, dus geen snelweg.
            Maar ik vraag me af wie gaat vertragen eerlijk gezegd.
            Op de Ring van Antwerpen mag je ook maar 100p/u, maar eerlijk gezegd zie ik er daar weinig 100 rijden...

Comment

• mja, ik heb geen tijd om alles hier te overlezen om te kijken als m'n reactie hier wel of niet instaat (dus sorry indien ik aan het dubbelposten ben ). Maar die snelheidsbeperking doet bij mij één gedachte naar boven brengen...

De uitstoot van fijn stof is naar mijns inziens alleen maar afhankelijk van hoeveel toeren je motor draait want dat bepaald hoeveel naft/diesel er per tijdseenheid wordt verbrand. Dus hun plan werkt grof gezien alleen maar als je die 120 en 90 km/h in dezelfde versnelling rijdt. Maar (als ik nu naar onze mondeo kijk), dan rij ik in 5de 120km/h aan +-3000tr/min, kijk ik dan bij 90km/h, dan zit +- aan 2000tr/min. Persoonlijk rij ik dan liever in 4de (aan natuurlijk weer een hoger toerental) 90km/h, want dan heb ik wat meer koppel als ik plots versnellen. Dus zou hun regel maar weinig zin hebben. Ieder model heeft natuurlijk een ander koppelbereik en transmissieverhouding, maar mijns inziens zal deze maatregel weinig zin hebben zonder er voldoende uitleg bij te geven. Want ik denk niet dat iedere wegbestuurder een even kennis heeft van de techniek die zich in een auto afspeeld. Dus zeg je tegen de modale bestuurder 120->90 zonder boe of ba, dan zijn er denk ik veel bestuurders die hem gewoon in 4de zullen stoppen (of van 6de naar 5de).

Dan even over de politiek. Groen moet er idd zijn, want als je het nu wil of niet, we zijn (al jaaaren lang) het milieu naar de kl*ten aan het helpen. Maar de manier waarop we bezig zijn kan toch niet. Het is denk ik bewezen dat lpg milieuvriendelijker is dan benzine en vooral diesel. Dus wat zou je doen als groene minister, idd lpg promoten zodat al die vuile dieselrijders bij hun volgende auto veranderen naar lpg. Maar wat doen ze in de plaats? Ja idd, ze gaan effe lekker belasting/tax heffen op het installeren van een lpg installatie. Komaan zeg ... waarom heb je dan groen nodig? En zo zijn er nog voorbeelden, zoals bv investeren in onderzoek naar efficientere alternatieven voor fossiele brandstoffen. Maar nee, de druk van de oliemaatschappijen is te groot...dus opnieuw, waarom hebben we dan een groene partij nodig? En zeg nu aub niet om nog meerwindmolens te zetten die toch meer stilstaan en onderhoud nodig hebben dan dat ze energie in het net stoppen ...

Nuja dat is mijn mening hé en kritiek leveren is altijd tof ...
              Last edited by BoTJe; 01/06/2006, 19:28.

Comment

Oppassen met snelheden he
                ik heb hier nergens neergetypt waar ik deze snelheden heb gehaald of zal halen

Comment

• in nederland verlagen ze rond de ranstad nog steeds de snelhebden met succes bij druk verkeer...logisch ook, je krijgt meer wagens tegen lagere snelheid op hetzelfde stuk

blokrijden is ook effectief

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BoTJe
                    De uitstoot van fijn stof is naar mijns inziens alleen maar afhankelijk van hoeveel toeren je motor draait want dat bepaald hoeveel naft/diesel er per tijdseenheid wordt verbrand. Dus hun plan werkt grof gezien alleen maar als je die 120 en 90 km/h in dezelfde versnelling rijdt. Maar (als ik nu naar onze mondeo kijk), dan rij ik in 5de 120km/h aan +-3000tr/min, kijk ik dan bij 90km/h, dan zit +- aan 2000tr/min. Persoonlijk rij ik dan liever in 4de (aan natuurlijk weer een hoger toerental) 90km/h, want dan heb ik wat meer koppel als ik plots versnellen. Dus zou hun regel maar weinig zin hebben. Ieder model heeft natuurlijk een ander koppelbereik en transmissieverhouding, maar mijns inziens zal deze maatregel weinig zin hebben zonder er voldoende uitleg bij te geven. Want ik denk niet dat iedere wegbestuurder een even kennis heeft van de techniek die zich in een auto afspeeld. Dus zeg je tegen de modale bestuurder 120->90 zonder boe of ba, dan zijn er denk ik veel bestuurders die hem gewoon in 4de zullen stoppen (of van 6de naar 5de).

Nuja dat is mijn mening hé en kritiek leveren is altijd tof ...
                    absoluut is het de bedoeling dat je in hoogste versnelling blijft, behalve rami met zijn gallardo mss dan

bijna elke auto kan tegen 2000 toeren draaien, zelfs mijn benzine rijdt perfect daartegen

ik mag dan zogzezegd mijn auto wel lui rijden, volgens sommigen (want dat bestaat niet, alleen door te hard te knallen, of gebrekkig onderhoud gaan de prestaties naar beneden bij mechanische toestellen), maar hij gaat nog steeds volgens de cijfers van het boekje naar 100

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      absoluut is het de bedoeling dat je in hoogste versnelling blijft, behalve rami met zijn gallardo mss dan
                      Ja, maar dat vertellen ze er toch niet bij, en ik heb gekeken naar die betreffende nieuwsuitzending op VTM! Ik zeg nu niet dat de modale mens dom is ofzo, maar als je sommige dingen gewoon niet weet hoe kan jeje er dan aan houden?

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      bijna elke auto kan tegen 2000 toeren draaien, zelfs mijn benzine rijdt perfect daartegen
                      Waar zeg ik ergens dat da niet gaat? Ik zeg gewoon dat het (in mijn geval dan toch) makkelijker is om in 4de 90 te rijden dan in 5de. Vooral omdat ik dan wat meer koppel heb.

Bijvoorbeeld: ik ben gezapig 90 aant rijden omdat er mij daarjuist een bordje verteld dat er gevaar is op smogvorming. Achter mij rijdt er ne gast een goeie 130 en ziet plots dat het verkeer voor hem stukken trager is. Ik zie dat gebeuren in m'n achteruitkijkspiegel en wil vlug wat meer gas geven zodat die kerel mij ni ramt. Maar ik zit in 5de en geraak niet zo vlug weg, want het koppel ontbreekt...

Tis een banaal voorbeeld en ik overdrijf misschien ook wat en het is ook niet echt bij de kwestie, maar zo'n dingen gebeuren toch?

Ik wil alleen maar zeggen als je wetten kan uitschrijven al wat je wilt, je moet er voldoende voorlichting bij geven. (wat mijns inziens niet gebeurt is)

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      ik mag dan zogzezegd mijn auto wel lui rijden, volgens sommigen (want dat bestaat niet, alleen door te hard te knallen, of gebrekkig onderhoud gaan de prestaties naar beneden bij mechanische toestellen), maar hij gaat nog steeds volgens de cijfers van het boekje naar 100.
                      Ik weet nu niet of ge da met uw naft bedoeld, maar het is bij diesels dat ge roetvorming krijgt door 'lui' te rijden. Wat dan vooral lijdt tot 'luiere' prestaties van de motor. M'n vader rijdt ook zoals gij definieerd en de prestaties van onze mercedes 250D zijn er dan ook naar: O-100 in meer dan 20s.Hoe dat juist zit bij een benzine moto weet ik zo niet ...
                      Last edited by BoTJe; 01/06/2006, 20:19.

Comment

Ik weet nu niet of ge da met uw naft bedoeld, maar het is bij diesels dat ge roetvorming krijgt door 'lui' te rijden. Wat dan vooral lijdt tot 'luiere' prestaties van de motor. M'n vader rijdt ook zoals gij definieerd en de prestaties van onze mercedes 250D zijn er dan ook naar: O-100 in meer dan 20s.Hoe dat juist zit bij een benzine moto weet ik zo niet ...
                        ik betwist niet dat je met een diesel een pijp vol smog krijgt bij een luie rijstijl

maar 1 keer per dag terugschakelen en vol gas geven volstaat
                        (dan blaas je er gelijk je roet van die dag op een liefst onbevolkt gebied door)

een 250 d 124 zijn tijd ligt rond de 18.5, dus ver zit je er niet boven
                        Last edited by bobo; 01/06/2006, 20:25.

Comment

• Blijkbaar is Groen! iemand die geen kritiek kan verdragen. Hij/zij is verdwenen.
                          Groen! als je dit leest: je moet het niet persoonlijk opvatten, dit is een openbaar forum en iedereen heeft het recht hier zijn mening neer te schrijven. Als je actief wil zijn op dergelijk forum, moet je ook kunnen aanvaarden dat anderen niet met je akkoord zijn en dit dan ook laten blijken.

Comment

ik betwist niet dat je met een diesel een pijp vol smog krijgt bij een luie rijstijl

maar 1 keer per dag terugschakelen en vol gas geven volstaat
                            (dan blaas je er gelijk je roet van die dag op een liefst onbevolkt gebied door)
                            IK heb het over roetvorming op de kleppen ...

Comment

IK heb het over roetvorming op de kleppen ...
                              1 keer per dag vol hernemen volstaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                                Blijkbaar is Groen! iemand die geen kritiek kan verdragen. Hij/zij is verdwenen.
                                Groen! als je dit leest: je moet het niet persoonlijk opvatten, dit is een openbaar forum en iedereen heeft het recht hier zijn mening neer te schrijven. Als je actief wil zijn op dergelijk forum, moet je ook kunnen aanvaarden dat anderen niet met je akkoord zijn en dit dan ook laten blijken.
                                voila

Comment

1 keer per dag vol hernemen volstaat
                                  Daarom dat het nog altijd zo traag gaat ! Nuja opnieuw, dit is naast de kwestie ... ! Je vat wel wat ik bedoel denk ik

Comment

• met een porsche ben je sneller idd

Comment

met een porsche ben je sneller idd
                                      waarom niet, laten we maar helemaal offtopic gaan ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                                        Dat het niet in uw kraam past wisten we al.
                                        Maar toch moeten we er aan denken dat onze manier van leven (en daarbij bedoel ik niet alleen het overmatige autogebruik) een serieuze inpact heeft op de natuur. De aardbol moet nog lang mee.
                                        Als de aardbol nog lang mee moet, moet de hele aardbol wel wat meewerken en niet alleen de rijke landen! Als ze in die andere landen ook eens mee werken met die Kyoto zever en niet in Europa alleen!!

Ik ben een jaar of twee geleden naar Egypte geweest met name naar Cairo. Ik zat in een hotel met een prachtig zicht op de Nijl. Maar twas eigenlijk meer "smog boven de Nijl". Als je ziet wat daar allemaal rondbold, dat zijn die oude sleuren van auto's die je hier dertig jaar geleden zag rijden. Ik denk niet dat die daar al loodvrij rijden en hier maar lullen over de emissiewaarden wanneer men een nieuw model probeert te lanceren!
                                        Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                                        Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                                        Opel Zafira 1.8 85kw
                                        VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                                        Mazda 323F 1.6 66kw
                                        Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                                        Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geff
                                          Als de aardbol nog lang mee moet, moet de hele aardbol wel wat meewerken en niet alleen de rijke landen! Als ze in die andere landen ook eens mee werken met die Kyoto zever en niet in Europa alleen!!

Ik ben een jaar of twee geleden naar Egypte geweest met name naar Cairo. Ik zat in een hotel met een prachtig zicht op de Nijl. Maar twas eigenlijk meer "smog boven de Nijl". Als je ziet wat daar allemaal rondbold, dat zijn die oude sleuren van auto's die je hier dertig jaar geleden zag rijden. Ik denk niet dat die daar al loodvrij rijden en hier maar lullen over de emissiewaarden wanneer men een nieuw model probeert te lanceren!
                                          Tja, westerse cultuur vs. oosterse cultuur

Comment

Working...
                                          X