Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof
Weer een ritje Hasselt-Brussel achter de rug (via Tienen en de E40)
Het was triest hoeveel volk 90 aan het rijden was BUITEN de voorziene zones. En de radio helpt niet;
"Denk eraan, het is smogalarm, OVERAL 90 of je gaat geflitst worden!!!"
"De hoofdpunten, het is smogalarm, op ALLE autostrades mag je maximum 90 rijden"
"De Politie gaat extra controleren op het smogalarm, je mag maximum 90 rijden"
In plaats van te vermelden dat het alleen geldig is in sommige zones, na de correcte signalisatie...maar nee...
Hmmm, raar, ik heb naar mnm en Q zitten luisteren en daar zeiden ze hee duidelijk dat het net NIET overal 90 was, maar enkel op de plaatsen waar dat aangegeven werd.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Hmmm, raar, ik heb naar mnm en Q zitten luisteren en daar zeiden ze hee duidelijk dat het net NIET overal 90 was, maar enkel op de plaatsen waar dat aangegeven werd.
Klopt, de borden op de autostrade gaven het zelf aan:
'Smog, max 90km/u tot afrit haasrode' Dus dan ga ik ervan uit dat het na de afrit haasrode 120 is...
Denk dat mijne carpooldriver Joe had opstaan...Op volume 14...ook al genoeg voor mijn vlammenwerper boven te halen en hem af te stoken, maar dat is weer een ander verhaal...
Vandaag zelf gereden, en mij niet te druk gemaakt. Onderweg wel 1 vrachtwagen (zonder oplegger) gezien die héél agressief tussen de vakken zat te wisselen...om dat met 1 km/u sneller auto's in te halen die braaf op het linkervak reden.
Had bij aankomst 4.2 L/100km, toch iets waar het smogalarm goed voor is!
Weer een ritje Hasselt-Brussel achter de rug (via Tienen en de E40)
Het was triest hoeveel volk 90 aan het rijden was BUITEN de voorziene zones. En de radio helpt niet;
"Denk eraan, het is smogalarm, OVERAL 90 of je gaat geflitst worden!!!"
"De hoofdpunten, het is smogalarm, op ALLE autostrades mag je maximum 90 rijden"
"De Politie gaat extra controleren op het smogalarm, je mag maximum 90 rijden"
In plaats van te vermelden dat het alleen geldig is in sommige zones, na de correcte signalisatie...maarnee...
Voor de rest was het rijden wel rustig, buiten natuurlijk de Duitse vrachtwagens die op het 3de vak aan het inhalen waren tegen 91, buiten de motorijders die van vak 4 naar 1 naar 4 vliegen tussen al de auto's door, buiten de werfcamionetten die zich nergens iets van aantrekken en overal aan het duwen waren, en de leaserijders die heel de tijd van links naar rechts schoven in hun vak om te zien waarom ze geen 140 konden doen.
Net een smsje van mijn kameraad;
Idem op de E313 . Snelheidsbeperking van 90km/u geldt van Antwerpen tot Geel-Oost en in Hasselt waren ze nog tegen 90km/u aan't bollen. Uiteraard ook op het linkse rijvak .
Had bij aankomst 4.2 L/100km, toch iets waar het smogalarm goed voor is!
Super, ik wou dat ik zo een verbruik kon halen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Vanaf maandag zullen autobestuurders in Parijs elkaar moeten afwisselen: de ene dag is gereserveerd voor nummerplaten met een oneven getal, de andere dag mogen enkel auto’s met een even nummerplaat op de baan. De maatregel komt er na de zware luchtvervuiling die de Franse hoofdstad al dagen teistert.
Bestaat in Athene al jaren. En ook in Rome is er bij mijn weten zo een soort van regeling (geweest)?. Moet zo een 7à8-tal jaar geleden zijn.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
was het in athene niet afgeschaft door links omdat de meer begoeden zich een extra auto aankochten met hopelijk een verschillende plak ?
Mmmm, voor zover ik weet niet. Kan altijd dat de regelgeving ondertussen is aangepast. Volgens mij mag je als particulier nog steeds niet met een diesel in Athene.
Maar dat er hier & daar al wel eens wat gefoefeld wordt in Griekenland is al lang geen geheim meer natuurlijk. Maar dat is op andere plaatsen in Europa niet anders uiteraard.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Is een beetje zoals de verhoogde controles vorige week. Behalve dat er geen verhoogde controles waren maar men gewoon de flitslocaties aanpaste naar locaties binnen de 90 km/u limiet ipv erbuiten. Op de E40 Haasrode-Luik had je vrij spel.
21 poorten, 700 agenten, 4000 boetes = nog geen 6 boetes/flik/poort. Alleé, 't was weer op zijn Frans...
Comment