Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Geff
    Als de aardbol nog lang mee moet, moet de hele aardbol wel wat meewerken en niet alleen de rijke landen! Als ze in die andere landen ook eens mee werken met die Kyoto zever en niet in Europa alleen!!

    Ik ben een jaar of twee geleden naar Egypte geweest met name naar Cairo. Ik zat in een hotel met een prachtig zicht op de Nijl. Maar twas eigenlijk meer "smog boven de Nijl". Als je ziet wat daar allemaal rondbold, dat zijn die oude sleuren van auto's die je hier dertig jaar geleden zag rijden. Ik denk niet dat die daar al loodvrij rijden en hier maar lullen over de emissiewaarden wanneer men een nieuw model probeert te lanceren!
    Je moet het zo ver niet zoeken...

    Amerika doet ook niet meer aan Kyoto hoor ! Al staan ze op bepaalde vlakken toch wel verder dan ons. Bv. Afzuigsystemen op de benzinepompen zodat de verdampte naft niet verloren gaat en om te voorkomen dat ie in de atmosfeer z'n ding gaat doen. Maar dat heeft weinig te maken met fijn stof natuurlijk...

    Comment


    • Trager rijden is in ieder geval een oplossing voor de files, op voorwaarde dat het verkeer allemaal dezelfde norm heeft en de snelheidsverschillen op de vershillende rijvakken beperkt zijn.

      Wat betreft dat verbruik en de relatie van de juiste versnelling aangepast aan de snelheid. Het is denk ik toch wel vrij algemeen bekend dat je niet te hoog in toeren moet gaan rijden, dat is ook totaal niet aangenaam. En als je denkt aanstormende weggebruikers te kunnen ontwijken door in een hogere versnelling te rijden zou je wel is van tijd tot tijd bedrogen kunnen uitkomen :-) Als het toch een groot probleem moest zijn, ga dan gewoon met een automaat rijden, die doet het denkwerk voor jou, simpel toch.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        absoluut is het de bedoeling dat je in hoogste versnelling blijft, behalve rami met zijn gallardo mss dan

        bijna elke auto kan tegen 2000 toeren draaien, zelfs mijn benzine rijdt perfect daartegen

        ik mag dan zogzezegd mijn auto wel lui rijden, volgens sommigen (want dat bestaat niet, alleen door te hard te knallen, of gebrekkig onderhoud gaan de prestaties naar beneden bij mechanische toestellen), maar hij gaat nog steeds volgens de cijfers van het boekje naar 100
        Als ik in de hoogste versnelling (6de) blijf rijden tegen 90km/u, dan denk ik dat m'n Vectra op rollantie draait. Hij maakt maar 2000 t/min bij 120km/u.
        Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

        Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
        Opel Astra Coupé 1.8 92kw
        Opel Zafira 1.8 85kw
        VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
        Mazda 323F 1.6 66kw
        Mazda 323 1.7 diesel 42kw
        Opel Manta B 1.6 55kw

        Comment


        • draait zo'n 19 diesel dan niet mooi rond tegen 2000 ?

          tegen 50 in de kom draait mijn benzine-automaat 1100 toeren

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BoTJe
            De uitstoot van fijn stof is naar mijns inziens alleen maar afhankelijk van hoeveel toeren je motor draait want dat bepaald hoeveel naft/diesel er per tijdseenheid wordt verbrand.
            Fijn stof uitstoot van een motor wordt voornamelijk veroorzaakt wanneer je versnelt. Het is idd zo dat een diesel bij hogere toeren meer fijn stof zal produceren, maar deze hoeveelheden zijn maar klein in vergelijking met de hoeveelheden roet die ontstaan bij het accellereren.
            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
              Oorspronkelijk geplaatst door TTN
              Van 120km naar 90km/u zou minder stof veroorzaken?
              Wel de theorie hierachter weet ik niet, maar ik weet uit eigen ondervinding dat je nog steeds minder verbruikt aan 120 dan aan 90km/u . In ons geval, gaan we zelfs hoger dan verbruiken we minder. Tegen 160 verbruik ik 6,5l.
              Ik sta voor 100% achter je beweringen, maar dat hierboven van dat verbruik zou ik toch ook wel eens willen zien in cijfers. eerlijk gezegd.
              Kan zeker zijn dat hij bij 120 minder verbruikt als bij 90. Het punt waarbij een auto het minste verbruikt aan constante snelheid verschilt sterk van auto tot auto. Bij de ene kan dit op minder dan 90 liggen, bij de ander kan dit zelfs boven de 150 liggen.
              The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                Kan zeker zijn dat hij bij 120 minder verbruikt als bij 90. Het punt waarbij een auto het minste verbruikt aan constante snelheid verschilt sterk van auto tot auto. Bij de ene kan dit op minder dan 90 liggen, bij de ander kan dit zelfs boven de 150 liggen.
                zeker en vast, maar omdat veel meer als het gemiddelde van de wagens tegen 90 minder verbruikt, is voor deze snelheid gekozen

                Comment


                • di 13/03/07 - Op sommige stukken van de autosnelwegen mogen bestuurders de komende dagen maar 90 kilometer per uur rijden. Dat komt omdat er te veel fijn stof in de lucht zit.

                  "De snelheidsbeperking zal gelden op bepaalde delen van de Grote Binnen- en Buitenring rond Brussel en de ring rond Antwerpen", zegt Frans Fierens van de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu (ICL).
                  andere snelwegen beperkt worden als er veel mensen in de buurt wonen.
                  De signalisatie gebeurt op de dynamische verkeersborden en op vaste verkeersborden langs de weg. Die borden werden vorig jaar al geplaatst maar bleven tot nu toe afgedekt.
                  De snelheidsbeperkingen gelden minstens tot vrijdag. "In het weekend wordt het weer beter en mag weer overal 120 kilometer per uur gereden worden", zegt Fierens.

                  De lucht is al enkele dagen sterk vervuild. Zo zit er te veel fijn stof in de lucht, vooral in Brussel. De stofdeeltjes blijven bovendien hangen omdat er te weinig wind is.
                  De Vlaamse regering had eerder al beslist om een snelheidsbeperking in te voeren als er te veel fijn stof in de lucht zit. Het verkeer is de grootste oorzaak van fijn stof in de lucht.
                  Het ICL raadt mensen die gevoelig zijn voor luchtvervuiling, aan geen zware lichamelijke inspanningen. Vooral jonge kinderen, ouderen of hartpatiënten doen best kalmer aan. Het ICL raadt iedereen aan geen langdurige inspanningen te doen, zoals joggen

                  Bron : vrtnieuws.net
                  BMW E46 318d '05

                  VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                  Comment


                  • 1 april valt vroeg dit jaar
                    dit menen ze toch niet

                    Comment


                    • In Nederland hebben ze toch op veel autowegen de snelheid verlaagt naar 100 of zelfs 80 voor een betere doorstroming en een betere milieu. Er staan bv van die leuke belerende bordjes à la "Rij 80 in zen 5"

                      Nu hebben ze eindelijk door dat die langzamere snelheid gedeeltelijk voor extra files zorgt en de uitstoot dus nog veel groter is
                      Rij bv. maar is van Breda richting Dordrecht, prachtige 3 vaksbaan, max. snelheid 100 over quasi de gehele lijn.
                      Beetje gek geworden zijn ze daar

                      Comment


                      • Overigens heb ik deze maatregel in Zwitserland aan de lijve ondervonden: overal 80 op de autostrade. En ze zijn er hier in geslaagd in een paar dagen tijd al die borden te veranderen
                        Ik hield me er dan ook aan, alleen de Italianen en de Duitsers bleven rustig doorrijden.
                        De maatregel werd getroffen omdat dat fijn stof nogal makkelijk tussen de bergen blijft hangen, en omdat er in die periode ook bijna geen wind was.
                        Maar 80 is echt wel langzaam

                        Comment


                        • In het Brussels hoofdstedelijk gewest zullen trouwens extra snelheidscontroles voor die 90 km/u gehouden worden.
                          BMW E46 318d '05

                          VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                          Comment


                          • Iedereen zal morgen wel zien dat dit domme systeem niet werkt.
                            En vermindering van fijn stof door met z'n allen nog langer over de afstanden te doen ? Laat me niet lachen...

                            Comment


                            • ja volvo, jij rekent je uren ook nog mee in je verbruik zeker ?

                              blokrijden helpt, zoals in holland, voor de doorstroming
                              vind ik toch

                              Comment


                              • Hoe naïef...

                                Brussel en Antwerpen zijn volgebouwd, en de verwarming van die extra gebouwen zorgen voor een pak meer uitstoot dan het wegverkeer...

                                En ondertussen halen ze nog de groene zones weg...

                                Comment


                                • Volgens mij is het gewoon een maatregel die ze nemen omdat iedereen die ziet en merkt, zodoende moeten ze geen ECHTE maatregelen nemen die onze economie pijn doet.

                                  Zo simpel is het..

                                  Comment


                                  • het gaat vooral over bewustwording, en we zouden lichtere wagens moeten gebruiken, op lucht

                                    Comment


                                    • Er is geen oplossing, ze zitten daar met tevéél op een hoopje!

                                      Tuurlijk wordt hierdoor het geweten van de grote massa gesust...

                                      Comment


                                      • Maakt niet veel uit...

                                        Als onze wegen zo blijven aftakelen zonder er iets aan te doen rijden we binnenkort niet meer.
                                        Afgelopen weekend van D naar B gevlogen tegen +200 km/u en je hebt het wel door als je Belgie binnenrijd..

                                        En waarom steeds weer auto's en chauffeurs aanpakken ?
                                        Is er nu niks beters te vinden om leeg te melken ?
                                        Of je nu 90 of 120 rijdt, gaat dat de wereld redden, don't think so.
                                        www.perfectshine.be

                                        Comment


                                        • Voila,het is net een europese top over milieu geweest en ze gaan eens impulsief een maatregel treffen...
                                          Of zou hun redenatie zijn '' we flitsen morgen wat miljoenen samen en investeren dit in milieu vriendelijke zooi''

                                          Comment

                                          Working...
                                          X