Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenVolgens mij wordt er meer vervuild door files dan door 100 of 120 te rijden.
alles dat het verkeer afremt zorgt voor meer vervuiling hé. Men moet immers terug optrekken. Zo zijn verkeersdrempels ook een enorme vervuiler, zeker omdat dat imho nutteloze dingen zijn voor mensen met gezond verstand. Als je door een wijk rijdt waar kinderen spelen, zal een normale mens toch wel het verstand hebben om trager te rijden. Dom geplaatste verkeerslichten zijn ook zo'n vervuiler, neem nu bvb de 2e lichten van aan de Mechelsesteenweg richting het centrum van Leuven. Al het verkeer dat van de E314 vanuit Haasrode komt en er daar afwil, komt daar te staan voor de lichten, terwijl er daar geen zijstraten of afritten meer zijn, daar zou het verkeer gemakkelijk kunnen doorrijden tot aan de volgende lichten. Daar telkens iedereen van 0 naar 50 (het kan zelfs 70 zijn) laten optrekken zorgt ook veel vervuiling. Volgens mij kan men daarom beter is heel de verkeerssituatie gaan bekijken en dan op de auto's beginnen te vitten. We kunnen wagens immers niet gaan bannen uit het verkeer en door extra belastingen te rekenen voor de grotere vervuilers gaat men ook niet meteen de vervuiling weghalen, daarom pleit ik om alle nutteloze punten die voor vervuiling zorgen te laten verdwijnen.
Comment
-
wel grappig: zelfs de milieubewegingen schieten deze maatregel keihard af en ontmaskeren onze regering als een bende incompetenten die verkapte belastingsverhogingen doorvoeren onder het mom van het milieu (zie ook de verpakkingstaks)!
de fijne stof reglementering is B E L A C H E L I J K
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichtende fijne stof reglementering is B E L A C H E L I J K
of catalogeren we dat onder de tol van de vooruitgang ?
Comment
-
die kinderen hebben ook veel te maken met het gebrek aan sport in mijn ogen. en het teveel in de watten leggen van de ouders.
ik ken verschillende gezinnen die hun kinderen niet met de fiets laten rijden omdat ze nogal "kortademig" zijn. Aan sport doen kennen ze echter niet, liever de comp.
Nu wordt veel te snel van die puffertjes voorgeschreven. en die werken serieus verslavend.
Comment
-
Inderdaad.....allemaal gelijk hebt ge....gisterenavond rond 08.30 uur was ik in Bonheiden mijn wekelijkse kilometers aan het joggen...en in een donker straatje staat er een aftandse Renault geparkeerd ...4 jongeren erin lekker wiet aan het doempen...alle vier bijna in coma....zo lekker was het.
Geef dan mij maar mijn kilometertjes in die oooooooo zo ongezonde lucht.
Comment
-
de gazetten weten ook weer niet wat ze schrijven, de ene zegt dat er geen extra controles zijn en de andere dat er al 1000x overtredingen zijn
BRUSSEL - De wegpolitie heeft woensdag tot 15.30 uur een kleine drieduizend bestuurders geverbaliseerd in de smogzones, waar een snelheidsbeperking van 90 kilometer per uur geldt. Dat meldt Eddy Greif van de wegpolitie. In totaal is de snelheid beperkt op 465 kilometer snelweg.
leuke bijverdienste weer.
interessant om weten : "De politie controleert enkel op plaatsen waar de signalisatie correct werd aangebracht. ", wat als je prijs hebt en ze pas twee uur later signalisatie aanbrengen?
hoe zit het feitelijk met andere landen?4 rings driver
Comment
-
daarjuist op nieuws: deze maatregel geldt alleen voor Vlaanderen, terwijl er in Wallonië veel meer fijn stof wordt geproduceerd in de regio's rond Charleroi enzo..
+ vandaag hebben 500 (vijfhonded!!) bussen geprotesteerd in Brussel
dus terwijl 'wij' trager (zouden moeten) rijden, gaan er doodleuk 500 fijn sotf producerende stinkende bussen doorBrussel rijden
+ VTMreed tegen 90 op de autostrade en ze werden doodleuk voorbijgestoken door vrachtwagens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtendaarjuist op nieuws: deze maatregel geldt alleen voor Vlaanderen, terwijl er in Wallonië veel meer fijn stof wordt geproduceerd in de regio's rond Charleroi enzo..
+ vandaag hebben 500 (vijfhonded!!) bussen geprotesteerd in Brussel
dus terwijl 'wij' trager (zouden moeten) rijden, gaan er doodleuk 500 fijn sotf producerende stinkende bussen doorBrussel rijden
+ VTMreed tegen 90 op de autostrade en ze werden doodleuk voorbijgestoken door vrachtwagens
Comment
Comment