Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
    Dze maatregel tart alle verbeelding.

Vandaag uren op de Vlaamse autowegen gereden en geprobeerd waar aangegeven de 90 aan te houden. Een hele dag ergernis.
    Als je die 90 aanhoudt (en liefts eronder blijft) lijk je wel het grootste kieken en een gevaar op de weg want iedereen rijdt je aan veel hogere snelheid voorbij.
    Dit is dus een klucht van formaat die dringend moet herzien worden. OK, op de Brusselse en Antwerpse ring viel het wel mee, maar dara kan je zelden sneller dan 100, dus ook vandaag niet.
    allesinds kassa kassa in brussel. De afhandeling van de boete's zal op de 'gewone wijze' gebeuren, aldus minister Peeters. 't Ettelijke chauffeurs zulen dus voor de rechtbank verschijnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
      En daarbij: 't is mooi weer, dus een normaal mens wordt dan goedgezind, en dus redelijk rustig en kalm. En dan zit ik er niks mee in om gewoon even tegen 90 te tuffen. Zonnetje schijnt, leuk muziekje op, ...
      Zonnetje, muziekje ... kheb airco noch radio in mijn BMW en ik moet er vrijdag 300 km mee doen aan 90 kmh
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        We zullen morgen zien of het extra files creëert. Als dat zo is geef ik je gelijk. Tot dan niet.
        Ik had toch een pak meer fileleed vandaag dan op een normale woensdag. Maar natuurlijk kun je uitgaande van 1 dag niets zeggen.

Maar als't morgen en overmorgen nog van dat is. Tsja dan heeft die 90 km/u regel wel een beetje het tegenovergestelde doel bereikt.
        The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
          Ik had toch een pak meer fileleed vandaag dan op een normale woensdag. Maar natuurlijk kun je uitgaande van 1 dag niets zeggen.

Maar als't morgen en overmorgen nog van dat is. Tsja dan heeft die 90 km/u regel wel een beetje het tegenovergestelde doel bereikt.
          een algemene regel kan pas iets bereiken als iedereen hem kent. Dat was nu niet 't geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
            Zie, dat bedoel ik dus met naïef.
            De milieuproblemen is een probleem waar iedereen op deze wereldbol moet aan werken. Het is trouwens een verloren zaak. Alsof dat litertje meer of minder een verschil gaat zijn. In China gaan ze walgelijk inefficiënt om met hun olievoorraden...
            Fijn stof (en bvb NOx ook) zijn lokale problemen. M.a.w. wat er in Vlaanderen daarvan in de lucht gegooid wordt zal ook in Vlaanderen z'n gevolgen kennen. Er is natuurlijk invloed van buitenaf in de grensstreken. Maar het reduceren van Fijn stof in China gaat niets veranderen aan ons milieu

Broeikassen dat is een andere zaak, dat is een echt wereldsysteem.
            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten

In Nederland heeft men die lagere snelheden ook een tijd proberen toe te passen, ondermeer net om de doorstroming te verbeteren. De maatregelen zijn daar recentelijk terug afgevoerd omdat ze het tegenovergestelde effect bereikten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                een algemene regel kan pas iets bereiken als iedereen hem kent. Dat was nu niet 't geval.
                Ook een feit. Het viel me trouwens op, dat er enkel aan de rechterberm signalisatie voorzien was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                  In Nederland heeft men die lagere snelheden ook een tijd proberen toe te passen, ondermeer net om de doorstroming te verbeteren. De maatregelen zijn daar recentelijk terug afgevoerd omdat ze het tegenovergestelde effect bereikten...
                  op alle grote assen is daar nog rijstrookbewaking, en ik vind dat toch wel redelijk goed werken

zoek eens de bron waarin je zegt dat het is afgevoerd

Comment

• Bon mijn mening over die 90 km/u maatregel:

't Is heel goed dat men er iets aan wilt doen, maar dit lijkt me een beetje de foute implementatie. Blokrijden forceren op momenten dat het verkeer drukker wordt heeft veel meer effect, aangezien men zo het accellereren en decellereren zo veel mogelijk aan banden kan leggen. Of misschien moet men onze bestuurders 'ns aanleren om milieuvriendelijk te rijden. Want ik heb de indruk dat daar nog een enorm potentieel ligt. Dit is natuurlijk een maatregel waar je op korte termijn niets mee bent, maar 't zou verdomd veel kunnen helpen in de toekomst. Trouwens, met milieuvriendelijke rijstijl bedoel ik geen 'bompa-rijstijl' waarbij je enkel het gaspedaal mag strelen. Er zijn enkele eenvoudige maatregelen waarmee je de uitstoot van schadelijke stoffen kunt terugdringen zonder aan de 'vlotheid' van je rijstijl te raken.

En als laatste noot vraag ik me af waarom men geen onderscheid heeft gemaakt tussen diesel- en ottomotoren. Er is namelijk een waanzinnig verschil in uitstoot van fijn stof tussen beiden. Daar waar een diesel - zelfs mét roetfilter - bij accelereren enorm veel fijn stof uitstoot, moet je de uitstoot van fijn stof bij benzines zoeken bij de remmen, niet bij de motor, m.a.w. die is waanzinnig klein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      op alle grote assen is daar nog rijstrookbewaking, en ik vind dat toch wel redelijk goed werken

zoek eens de bron waarin je zegt dat het is afgevoerd
                      Ik heb even gegoogled:

Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.

Comment

• Inderdaad meer files dan anders, vooral na 9u was het drukker dan anders. Heb vandaag 290km afgelegd en mij netjes aan de 90km/u gehouden. Enfin, ik heb er gaan probleem mee. Blijkbaar het grootste deel van de bestuurders wel. Gem. verbruik 8,3l/100km terwijl dat anders 11,3l/100km is.

Comment

• Al meer dan 3.000 overtreders op de bon

"....In de smogzones waar de politie controleert, wordt nog altijd een op de drie bestuurders geflitst. Wie tegen de lamp is gelopen, mag een boete verwachten.Wie bovendien meer dan 130 kilometer per uur reed, dus 40 kilometer per uur te snel, kan zelfs zijn rijbewijs verliezen....."
                          bron

Ze zijn goed bezig daar in Vlaanderen.

Comment

• Een modefenomeen dat België nog eens heeft overgenomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Al meer dan 3.000 overtreders op de bon

"....In de smogzones waar de politie controleert, wordt nog altijd een op de drie bestuurders geflitst. Wie tegen de lamp is gelopen, mag een boete verwachten.Wie bovendien meer dan 130 kilometer per uur reed, dus 40 kilometer per uur te snel, kan zelfs zijn rijbewijs verliezen....."
                              bron

Ze zijn goed bezig daar in Vlaanderen.
                              130 is verbeterd ( dus +6% = 137.8 en daar nog eens de afwijking van je kmteller )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                130 is verbeterd ( dus +6% = 137.8 en daar nog eens de afwijking van je kmteller )
                                uiteraard.

Comment

daarnet op de livestream van stubru: iemand die aan 90 per uur reed op de snelweg en werd voorbijgestoken door een wagen aan minstens 150km/u met de nummerplaats 'P ...'. Stubru naar 't parlement gebeld, verteld dat ze een aanrijding gehad hadden met zo'n wagen met P en of ze effe konden uitzoeken wie 't was...

Bleek dat JM Dedecker te zijn. Bellen ze die op, vragen ze zijn mening daarover: 'ja, ik vind dat een zeer goed initiatief, als iedereen zich daaraan wat houd is dat in orde.'.
                                  Toen Stubru dan vertelde dat iemand hem had zien laagvliegen stond 'ie met 't bakkes vol tanden. Onozelaar.
                                  't Was wel 'minstens 115 km/u' hé snol.

'k Heb het trouwens ook gehoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                    Zonnetje, muziekje ... kheb airco noch radio in mijn BMW en ik moet er vrijdag 300 km mee doen aan 90 kmh
                                    Jij hebt toch 'n leuke sound?

Comment

daarnet op de livestream van stubru: iemand die aan 90 per uur reed op de snelweg en werd voorbijgestoken door een wagen aan minstens 150km/u met de nummerplaats 'P ...'. Stubru naar 't parlement gebeld, verteld dat ze een aanrijding gehad hadden met zo'n wagen met P en of ze effe konden uitzoeken wie 't was...

Bleek dat JM Dedecker te zijn. Bellen ze die op, vragen ze zijn mening daarover: 'ja, ik vind dat een zeer goed initiatief, als iedereen zich daaraan wat houd is dat in orde.'.
                                      Toen Stubru dan vertelde dat iemand hem had zien laagvliegen stond 'ie met 't bakkes vol tanden. Onozelaar.

Oorspronkelijk geplaatst door DS
                                      Senator Dedecker zou 115 km/u gereden hebben

BRUSSEL - Een luisteraar van Studio Brussel heeft vandaag op de E40 tussen Drongen en St-Denijs-Westrem een auto met nummerplaat P71 zien rijden die, volgens de luisteraar, minstens 115 km/uur reed.

Via het parlement kwam StuBru-presentator Tomas De Soete te weten dat senator Jean-Marie Dedecker de bezitter is van nummerplaat P71.

De Soete confronteerde de senator woensdagmiddag met de feiten en vroeg hem of hij zich bewust is van de snelsheidsbeperking als gevolg van het fijn stof in de lucht.
                                      ,,Zou u zich aan die snelheidsbeperking houden?'', vroeg de StuBru-presentator.

,,We zullen proberen'', was zijn antwoord. Maar Dedecker ontkende noch bevestigde dat hij te snel gereden had.

,,Hebt u politieagenten in dienst om dat te melden?'', vroeg Dedecker, die ook verwees naar de verklikkersmaatschappij van onder meer de communisten en de voormalige DDR.

De maatschappij draagt solidariteit hoog in het vaandel, repliceerde De Soete.

,,Ons Kyoto-kalf is ook een gouden kalf'', was het antwoord van Dedecker.

avb
                                      Bron = http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF14032007_134

Comment

• Trekt op niks...

M'n vader die bijna alle dagen op de baan zit ergerde zich vandaag dood. Meer files, en een veel hoger verbruik dan vroeger...

Resultaat:

Veel geërgerde personen, meer frustraties, meer agressie, meer ongelukken, ...

Goed bezig...
                                        nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                                          Trekt op niks...

M'n vader die bijna alle dagen op de baan zit ergerde zich vandaag dood. Meer files, en een veel hoger verbruik dan vroeger...

Resultaat:

Veel geërgerde personen, meer frustraties, meer agressie, meer ongelukken, ...

Goed bezig...
                                          Ik heb mensen gesproken die vandaag meer ontspannen thuiskwamen, geen gejaag

edit:
                                          daarentegen zagen ze wel personen die aan bovenstaande quote voldeden !!!

Comment

Working...
                                          X