Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Veel gevaarlijker vandaag op de autosnelweg!
    Alles zit vol, veel minder plaats om nog een afrit te pakken... En idd, dikwijls nog een hoger verbruik dan tegen 120.

    Afvoeren die regel!

    2006-2010 '97 VW Golf III TDI
    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
    2012-...
    '07 BMW 118d

    Comment


    • Subsidies voor roetfilters kunnen niet wegens te duur.
      Maar de lonen van bordjesdraaiers, daar is wel geld voor...

      Comment


      • Op de E40 Brussel-Gent zal het niet veel uitgehaald hebben daar was er een ongeval met de bijhorende file. Als ik de 90 kilometer per uur test deed reed quasi iedereen me voorbij uitgezonderd de bejaarde dame die extreem gespannen was door de ochtendspits. In dit land mag je als minister bijna zeker zijn dat zo een regel bijna niet nageleefd wordt. Waarom dan invoeren als het volk er niet achter staat?

        Comment


        • je moet ni rekenen op de staat om maatregelen te treffen

          ik men het in, antwerpen werd de regel zowel om 14 uur als om 23 bijna redelijk perfect gevolgd

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
            die kinderen hebben ook veel te maken met het gebrek aan sport in mijn ogen. en het teveel in de watten leggen van de ouders.
            ik ken verschillende gezinnen die hun kinderen niet met de fiets laten rijden omdat ze nogal "kortademig" zijn. Aan sport doen kennen ze echter niet, liever de comp.

            Nu wordt veel te snel van die puffertjes voorgeschreven. en die werken serieus verslavend.

            Ik heb inspanningsastma. Weet ge wat den dokter zei toen ik da kreeg (jaar of 12)? Veel sporten.

            Comment


            • Ik stel voor da ze mij en m'n collega's gewoon een paar dagen vrij geven. Da zal toch ook al helpen , ni?

              Comment


              • vooral het bericht dat in wallonie er geen rekening mee gehouden wordt omdat ze daar op het verstand van de walen rekenen deed men wenkbrauwen fronsen.

                Comment


                • vond echt belachelijk van gisteren.
                  De bedoeling van die beperking is om minder stof in de lucht te krijgen.
                  Maar als iedereen trager rijdt, maar ze rijden dan ook langer om de zelfde afstand te doen. Dan komt dat praktisch op hetzelfde neer van hoeveelheid stof. En dan nog eens meer files ook.
                  Seat Ibiza 1.9 "Formula Sport" 2007

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                    vooral het bericht dat in wallonie er geen rekening mee gehouden wordt omdat ze daar op het verstand van de walen rekenen deed men wenkbrauwen fronsen.
                    Aan de hoeveelheid Vlamingen te zien, die de regels niet volgden, is het wel duidelijk dat er hier niet op gezond verstand moet gerekend worden.

                    Er is een groot deel dat 90 probeert te rijden, (chapeau) maar dat is dan weer tegen de zin van de vrachtwagens die hen aan 95 proberen voorbijsteken (gezond verstand? waar?). Een ander deel trekt er zich geen reet van aan en blaast maar verder.
                    Raar genoeg vond ik het idd best wel iets ontspannender om tegen 90 naar het werk te cruisen...

                    En zeg nu zelf, welke levensontregelende situaties gaan er ontstaan omdat je eens tegen 90 moet rijden, Belgen zijn vooral goed in zagen en zelfbeklag, iets wat enkel kan gebeuren als alle primaire en secundaire levensbehoeften zijn vervuld en je er dus eigenlijk geen reden toe hebt, raar toch hé het menselijk ras^^

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gregmct Bekijk Berichten
                      vond echt belachelijk van gisteren.
                      De bedoeling van die beperking is om minder stof in de lucht te krijgen.
                      Maar als iedereen trager rijdt, maar ze rijden dan ook langer om de zelfde afstand te doen. Dan komt dat praktisch op hetzelfde neer van hoeveelheid stof. En dan nog eens meer files ook.

                      LMAO
                      dat is nu ook weer niet waar he... Het gaat over de uitstoot/verbruik per afgelegde kilometer.
                      Anders zou het inderdaad wel hééél dom zijn

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                        Aan de hoeveelheid Vlamingen te zien, die de regels niet volgden, is het wel duidelijk dat er hier niet op gezond verstand moet gerekend worden.

                        Er is een groot deel dat 90 probeert te rijden, (chapeau) maar dat is dan weer tegen de zin van de vrachtwagens die hen aan 95 proberen voorbijsteken (gezond verstand? waar?). Een ander deel trekt er zich geen reet van aan en blaast maar verder.
                        Raar genoeg vond ik het idd best wel iets ontspannender om tegen 90 naar het werk te cruisen...

                        En zeg nu zelf, welke levensontregelende situaties gaan er ontstaan omdat je eens tegen 90 moet rijden, Belgen zijn vooral goed in zagen en zelfbeklag, iets wat enkel kan gebeuren als alle primaire en secundaire levensbehoeften zijn vervuld en je er dus eigenlijk geen reden toe hebt, raar toch hé het menselijk ras^^

                        Denkt ge nu echt dat de Walen 90 gaan bollen...

                        Comment


                        • Van mij mogen ze doen wat ze willen, maar dan doet iedereen mee.
                          Nu vlaanderen dit en wallonie dat. Sorry maar dan mag van mij de opsplitsing volledig komen. Want dan is het juist voor het zicht dat we bij elkaar blijven. dus 90 moeten rijden voor de vervuiling oké maar dan ook in wallonie. Waarom moeten wij als dwaze vlamingen weeral verplicht worden via flitsers onze snelheid terug te schroeven, als ze 5km verder lustig mogen verderzoeven.
                          Dat zijn gewoon zaken die ik niet begrijp.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                            Van mij mogen ze doen wat ze willen, maar dan doet iedereen mee.
                            Nu vlaanderen dit en wallonie dat. Sorry maar dan mag van mij de opsplitsing volledig komen. Want dan is het juist voor het zicht dat we bij elkaar blijven. dus 90 moeten rijden voor de vervuiling oké maar dan ook in wallonie. Waarom moeten wij als dwaze vlamingen weeral verplicht worden via flitsers onze snelheid terug te schroeven, als ze 5km verder lustig mogen verderzoeven.
                            Dat zijn gewoon zaken die ik niet begrijp.
                            Dat komt er nu juist van als je alles wil opsplitsen.
                            Moest dit een federale bevoegdheid zijn, dan was dit voor iedereen wel of niet. Nu mogen we de CD&V'ers bedanken (gingen die de boel niet net veranderen?).

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
                              Denkt ge nu echt dat de Walen 90 gaan bollen...
                              Waar heb jij dat gelezen dat ik dat denk?

                              Wat ik wil zeggen is dat er geen commentaar op de Walen moet gegeven worden, aangezien de Vlamingen juist geen haar beter zijn!

                              Comment


                              • Ik rijd graag goed door met mijn geen-fijn-stof-uitstotende benzineslurper en dus vind ik de 90 km/u-regel nogal dwaas.

                                In de steden kan men het probleem veel efficiënter aanpakken door wagens te ontmoedigen de stad in te rijden : carpooling en dan met tram/bus het centrum in. Want het stadsverkeer zorgt wellicht voor veel meer uitstoot dan het snelwegverkeer.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                  Subsidies voor roetfilters kunnen niet wegens te duur.
                                  Maar de lonen van bordjesdraaiers, daar is wel geld voor...

                                  en niet te vergeten: de oude aftandse camionettes die zijn uitgereden om op de plek van die bordjes te geraken en om te draaien

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                                  En als laatste noot vraag ik me af waarom men geen onderscheid heeft gemaakt tussen diesel- en ottomotoren. Er is namelijk een waanzinnig verschil in uitstoot van fijn stof tussen beiden. Daar waar een diesel - zelfs mét roetfilter - bij accelereren enorm veel fijn stof uitstoot, moet je de uitstoot van fijn stof bij benzines zoeken bij de remmen, niet bij de motor, m.a.w. die is waanzinnig klein.
                                  Kan je soms meer vertellen over het verschil tussen bezine en diesels?
                                  Waarom worden benzinewagens fiscaal afgestraft bij het tanken dan, als de uitstoot daar lager van is?

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                  Aan de hoeveelheid Vlamingen te zien, die de regels niet volgden, is het wel duidelijk dat er hier niet op gezond verstand moet gerekend worden.

                                  Er is een groot deel dat 90 probeert te rijden, (chapeau) maar dat is dan weer tegen de zin van de vrachtwagens die hen aan 95 proberen voorbijsteken (gezond verstand? waar?). Een ander deel trekt er zich geen reet van aan en blaast maar verder.
                                  Raar genoeg vond ik het idd best wel iets ontspannender om tegen 90 naar het werk te cruisen...

                                  En zeg nu zelf, welke levensontregelende situaties gaan er ontstaan omdat je eens tegen 90 moet rijden, Belgen zijn vooral goed in zagen en zelfbeklag, iets wat enkel kan gebeuren als alle primaire en secundaire levensbehoeften zijn vervuld en je er dus eigenlijk geen reden toe hebt, raar toch hé het menselijk ras^^
                                  Groot deel van die vrachtwagens is allicht uit het buitenland afkomstig en niet of amper op de hoogte van de maatregel. Zeker niet omdat ze dan ook nog eens gewoon doorreizen.

                                  En als een maatregel flagrant overtreden wordt door zo een groot deel van de bevolking dan lijkt dit imho dat die maatregel geen draagvlak kent en dus ook niet moet doorgevoerd worden, als we ervan uitgaan nog in een democratie te leven.

                                  Ik denk dat dit een pleister op een houten been is. 1/3 van het stof is afkomstig van het verkeer, de overige 2/3 uit de industrie en landbouw. Ik heb echter nog geen enkele minister gehoord die voorstelt om alle koeien te verbannen (gezien hun bijdrage aan de CO2 uitstoot hoger ligt dan de gemiddelde wagen. No kidding, is onderzocht)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                    Ik heb echter nog geen enkele minister gehoord die voorstelt om alle koeien te verbannen (gezien hun bijdrage aan de CO2 uitstoot hoger ligt dan de gemiddelde wagen. No kidding, is onderzocht)
                                    daarom : probeer naast voor uw deur het fijn stof op te vegen ook minder vlees te eten

                                    bella de koe zal u ook dankbaar zijn als ze aan haar eventueel poten de roetbrakende slachtkamion wordt ingetrokken

                                    Comment


                                    • Wat heeft het voor nut als auto's van 120 naar 90 gedwongen worden en vrachtwagens 90 mogen blijven rijden ?

                                      Comment


                                      • Je zou denken dat als je 90 gaat met je vrachtwagen er niemand meer zou voorbij steken. Dat zou je inderdaad denken. Ik heb er inderdaad enkele opgemerkt die mooi meevolgden. Het waren er weinig. Zeer weinig.
                                        Het valt wel sterk te betwijfelen als dit iets zal uithalen, ik heb alleen veel meer en veel langere files gezien. de milieutol van die files zullen toch wel zwaarder doorwegen dan het vlotter rijden.

                                        Comment


                                        • wordt er eigenlijk effectief gecontroleerd of niet ? ik moet vanavond een serieuze autostradeafstand rijden die ik normaalgesproken aan 140 zou doen, maar als er de kans is dat ik mijn rijbewijs verlies ga ik toch even passen denk ik
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

                                          Comment

                                          Working...
                                          X