Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Niet sneller dan 120 dan nemen ze je rijbewijs niet af.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
      wordt er eigenlijk effectief gecontroleerd of niet ? ik moet vanavond een serieuze autostradeafstand rijden die ik normaalgesproken aan 140 zou doen, maar als er de kans is dat ik mijn rijbewijs verlies ga ik toch even passen denk ik
      het is niet overal hé.
      enkel de ring en zo.
      er moeten allesinds borden staan

      Comment


      • Ik heb er mij vandaag goed aan gehouden, het valt mij wel op dat veel werkvolkcamionetten en SUV's die regel aan hun laars lappen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
          enkel de ring en zo.
          't Gaat over 465 km, dus da's niet niks. Specifiek voor Alex : 90 km/u al zeker vanaf Leuven t.e.m. Gent/Zwijnaarde. Daarna moest ik afbuigen richting Kortrijk.


          Nog maar weinig zoveel stommiteiten en agressie op de baan gezien als vandaag. Iedereen plakt op elkaar, moet zich ertussen wringen om een afrit/oprit te nemen, de verkeersstroom vertraagt en versnelt constant omdat de meesten geen cc hebben en er niet in slagen constant te rijden. Man man man lange tijd geleden dat het zo irritant rijden was

          'k Ben er trouwens zeker van dat ook de vrachtwagenchauffeurs zich ontzettend geërgerd zullen hebben door al die zwalpende auto's, die net wel, dan weer niet, dan weer wel en dan weer niet, 90 km/u rijden. Veiligheidsafstand houden was onmogelijk, omdat je dan ook het 3de vak moet benutten... waardoor je amper nog naar het eerste vak geraakt om af te rijden. Dezelfde snelheid voor vrachtwagens als voor auto's = dom dom dom!
          Last edited by Caesar2; 15/03/2007, 18:13.
          BMW E46 318d '05

          VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

          Comment


          • blij dat ik niet dezelfde banen als jou volg

            nog nooit zo relaxed gereden als de laatste 2 dagen
            toegegeven, ik rijd niet tijdens de spits

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
              Raar genoeg vond ik het idd best wel iets ontspannender om tegen 90 naar het werk te cruisen...

              Ik ben veel minder geconcentreerd tegen 90. Dan begin ik de streepjes die tergend traag passeren in't oog te houden ipv het verkeer...

              2006-2010 '97 VW Golf III TDI
              2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
              2012-...
              '07 BMW 118d

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                't Gaat over 465 km, dus da's niet niks. Specifiek voor Alex : 90 km/u al zeker vanaf Leuven t.e.m. Gent/Zwijnaarde. Daarna moest ik afbuigen richting Kortrijk.


                Nog maar weinig zoveel stommiteiten en agressie op de baan gezien als vandaag. Iedereen plakt op elkaar, moet zich ertussen wringen om een afrit/oprit te nemen, de verkeersstroom vertraagt en versnelt constant omdat de meesten geen cc hebben en er niet in slagen constant te rijden. Man man man lange tijd geleden dat het zo irritant rijden was

                'k Ben er trouwens zeker van dat ook de vrachtwagenchauffeurs zich ontzettend geërgerd zullen hebben door al die zwalpende auto's, die net wel, dan weer niet, dan weer wel en dan weer niet, 90 km/u rijden. Veiligheidsafstand houden was onmogelijk, omdat je dan ook het 3de vak moet benutten... waardoor je amper nog naar het eerste vak geraakt om af te rijden. Dezelfde snelheid voor vrachtwagens als voor auto's = dom dom dom!
                Idd... juist vandaag moest ik om 9.30 in Dikkebus (Ieper) zijn ,dus van Tienen ...±220 km enkel .
                Dus vroeg opgestaan en dan rustig naar ginder gereden ... tegen 100 vanaf Leuven.
                Man man man ... wat een agressie toch , omdat ze moeten 90 rijden ...
                ik heb er nieks op tegen dat sommige harder rijden, ik rij zelf ook soms te hard, maar op zo'n mannier ??? doe me toch vragen stellen over sommige hun intelligentie. Worden gewoon Oermensen achter hun stuur
                Sommige zien gewoon rood van woede
                .
                Ik heb dus tegen 100 naar Dikkebus gereden, 100 ... gewoon om de vrachtwagens voor te blijven, MAAR dan heb je van die bussen die rijden ook honderd en die gaan dan wat in je gat hangen.
                Ik kan je verzekeren als zo’n bus in je gat hangt, dan ga je op den duur wel uit de weg ... foei foei foei .... voor de rest viel het allemaal wel best mee ... en eigelijk heb ik geen ene flitser gezien
                Last edited by TheStraffe; 15/03/2007, 19:13.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                  Kan je soms meer vertellen over het verschil tussen bezine en diesels?
                  Een diesel en een benzinemotor hebben een verschillende soort verbranding. Bij diesel worden vloeistofdruppeltjes verbrand, bij een benzine wordt een gas verbrand. Daardoor heb je een andere manier van verbranden. Bij een diesel worden de vloeistofdeeltjes van buiten naar binnen verbrand. Het vlammenfront eet als het ware het dieseldeeltje op. Echter tegen dat het flammenfront in het midden van het deeltje gearriveerd is, valt de vlam vaak stil. Dit is vooral het geval bij de dieseldeeltjes die tegen de wanden van de cilinder zitten.

                  Bij een dieselmotor verandert de mengselverhouding ook continu waardoor ook de uitstoot continu wijzigt. Trap je het gaspedaal in dan stijgt plots de diesel/lucht-verhouding en zullen er meer dieseldeeltjes zijn waarbij het vlammenfront niet tot in het midden van het deeltje geraakt en je hebt extra roetuitstoot De verbranding van een benzine gebeurt altijd bij ongeveer dezelfde mengselverhouding, hierdoor is de uitstoot ook constanter.

                  Iets meer info kun je hier vinden. Maar ik zal 'ns een grotere uiteenzetting over emissies van auto's maken in de 'hoe werkt wat?'-rubriek.



                  Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                  Waarom worden benzinewagens fiscaal afgestraft bij het tanken dan, als de uitstoot daar lager van is?
                  Dat vraag ik me al jaren af, want het is compleet onlogisch.

                  De achtergrond achter deze onlogica heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat men de transportsector niet wilt benadelen en met de CO2-hype die momenteel in politieke rangen z'n ronde doet.




                  Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                  Ik denk dat dit een pleister op een houten been is. 1/3 van het stof is afkomstig van het verkeer, de overige 2/3 uit de industrie en landbouw. Ik heb echter nog geen enkele minister gehoord die voorstelt om alle koeien te verbannen (gezien hun bijdrage aan de CO2 uitstoot hoger ligt dan de gemiddelde wagen. No kidding, is onderzocht)
                  Volgens mij ging het niet over de CO2-uitstoot van koeien maar wel over hun boeren scheten die methaan (CH4) bevatten. Methaan heeft afhankelijk van welke tijdsspanne je bekijkt 23 tot 62 meer 'broeikaseffect' als CO2. Natuurlijk door te ademen stoten koeien, net als mensen en andere dieren, CO2 en H2O uit, beiden broeikasgassen. Maar 't zijn de scheten en boeren die de koeien (en ook schapen) de das om doen
                  The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                  Comment


                  • Ik vond het niet erg van 90 te rijden. Kreed wel eerder 95-100 ma da kon ni altijd

                    En bijgevolg ook zuiniger gereden. Vant werk in Brussel tot thuis op een normale donderdag 4.8 à 5.2 op de teller. Vandaag 4.3 l / 100km met een dieptepunt op 4.1 toen ik in Zaventem moest stoppen voor een kleine file

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                      Ik vond het niet erg van 90 te rijden. Kreed wel eerder 95-100 ma da kon ni altijd

                      En bijgevolg ook zuiniger gereden. Vant werk in Brussel tot thuis op een normale donderdag 4.8 à 5.2 op de teller. Vandaag 4.3 l / 100km met een dieptepunt op 4.1 toen ik in Zaventem moest stoppen voor een kleine file
                      mijn auto verbruikt ook minder maar ik doe er wel 7 minuten langer over om op mijn werk te geraken.
                      Liever 7min langer in mijn bed dan in mijn auto ( zeker deze ochtend )

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                        Liever 7min langer in mijn bed dan in mijn auto ( zeker deze ochtend )
                        gij zo geen auto-lover !

                        Comment


                        • ik hou er me relax aan

                          CC op 95km:h, chillen in de zon, CD'tje luisteren, no stress....


                          ....en als ik de afrit neem, en terug moet accellereren dan pomp ik alle roet uit m'n Beemer

                          Zolang Walenland niet meedoet ga je hier geen gevolg van krijgen in stofpercentage...

                          Comment


                          • daarstraks op de E19 richting Antwerpen wast toch wel vrij druk...mijne maat reed een 140 en er staken er niet veel voorbij...wel veel mensen die nog trager reden dan de 90 dus veel vrachtwagens die opt middenvak voorbij aant steken waren...

                            maar sommige 'smogborden' ziede totaal ni staan ze als er zo'n 'haag' van vrachtwagens opt eerste vak aant bollen is...hebben er speciaal op gelet en we hebben er op de E19 geen zien staan tussen Rumst en Antwerpen...

                            Comment


                            • heeft er in feite iemand controle gezien ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                heeft er in feite iemand controle gezien ?
                                Ja hoor. Leuven-Brussel rond 15u, een 5-tal km na de oprit Leuven, verdekt opgesteld tegen de peiler van een brug. Uiteraard even mijn stoplichten laten branden voor ik de wagen gepasseerd was.

                                En op nog 2 andere plaatsen Volvo's van de flikken aan de kant zien staan, maar ik ga ervanuit dat die enkel op serieuze laagvliegers mikten.
                                BMW E46 318d '05

                                VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                                Comment


                                • heb er geen gezien op het traject Rumst-Kruibeke...

                                  er was wel een (Wodca?)controle op de afrit Kontich maar dat was het

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                    Ja hoor. Leuven-Brussel rond 15u, een 5-tal km na de oprit Leuven, verdekt opgesteld tegen de peiler van een brug. Uiteraard even mijn stoplichten laten branden voor ik de wagen gepasseerd was.

                                    En op nog 2 andere plaatsen Volvo's van de flikken aan de kant zien staan, maar ik ga ervanuit dat die enkel op serieuze laagvliegers mikten.
                                    ja oke, als je om 15 uur het nog niet had gehoord of al zeker gelezen
                                    dan mocht je gepakt worden

                                    bij wijze van spreken

                                    Comment


                                    • Op het nieuws zeiden ze dat het morgenmiddag gedaan is. Eindelijk!

                                      Comment


                                      • Het onbegrijpelijke aan dit stof-circus :

                                        Op de website www.ircel.be kan je gehele historiek zien van zogezegd slechte dagen met hoge concentraties stof :

                                        Op 19, 20, 21, 23 en 24/12 2006 en op 05, 18 en 19/02 2007 waren de concentraties stof minstens zo hoog als deze dagen maar toen deed men niks.
                                        Nu wel. Nochtans staan die borden daar al van midden vorig jaar.
                                        Ook vandaag werd er zwaar overdreven : in Vlaanderen vind je nauwelijks een alarmerende waarde, als ze er al zijn zijn ze in Wallonië te vinden.

                                        En dan het belangrijkste : er worden voor vandaag geen waarschuwingen gegeven.... zie : http://www.irceline.be/~celinair/dut...enrl_java.html
                                        Maar wel moet iedereen 90 rijden. Begrijpe wie begrijpen kan...

                                        Het is allemaal compleet idioot...

                                        Men kan wel bordjesdraaiers betalen (voor die 90-smog-bordjes) maar een premie voor een roetfilter zoals in Nederland, daar heeft men hier geen cent voor veil...

                                        Comment


                                        • het gaf een-wij-gevoel

                                          Comment

                                          Working...
                                          X