Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vanaf wanneer was de 90km/u regel eigenlijk niet meer van toepassing?
    Op het nieuws gisteren zeiden ze tot 's middags.
    Dus ik vandaag vanaf 13u00 terug 140 gereden ook al stonden de borden er nog overal.

Hoor ik net van iemand dat ze deze voormiddag op de radio zeiden dat het van kracht is tot wanneer de borden weg zijn of omgedraait.

Hopelijk ben ik niet geflitst geworden want zou 3e boete in 3 weken tijd worden.

Comment

• bij mijn weten zijn reglementair geplaatste verkeersborden gewoon van toepassing. ook al zeggen ze op de radio iets anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
        Steek overigens ook nog even die boten van greanpeace in de fik

Neeneenee demonteren en recycleren die handel, da's veel milieuvriendelijker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
          bij mijn weten zijn reglementair geplaatste verkeersborden gewoon van toepassing. ook al zeggen ze op de radio iets anders.
          Ja, info over de radio heeft geen wettelijke waarde.
          Maar zoals altijd, is het gemakkelijker nieuwe wetten te bedenken dan uit te voeren.
          De borden weghalen vergt immers heel veel werk én personeel.

Misschien waren ze dat vergeten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
            Maar zoals altijd, is het gemakkelijker nieuwe wetten te bedenken dan uit te voeren.

Ik ben deze namiddag uit Nederland komende via Antwerpen naar Brussel gereden en ik heb ze toch ook nog altijd zien staan, wat ook logisch is. Ik zie ze nog niet direct op een minuutje al die borden gaan omdraaien.

Comment

tja, dan blijven die borden geldig. 90 tussen A'pen en Gent dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carioca Bekijk Berichten
                Vanaf wanneer was de 90km/u regel eigenlijk niet meer van toepassing?
                Op het nieuws gisteren zeiden ze tot 's middags.
                Dus ik vandaag vanaf 13u00 terug 140 gereden ook al stonden de borden er nog overal.

Hoor ik net van iemand dat ze deze voormiddag op de radio zeiden dat het van kracht is tot wanneer de borden weg zijn of omgedraait.

Hopelijk ben ik niet geflitst geworden want zou 3e boete in 3 weken tijd worden.

140 is nooit toegestaan.
                Bij mijn weten is 120 km/u nog steeds het maximum.
                Maar ja, als je daarenboven maar 90 mag, verschil van 50 per uur en eventueel 3e boete in 3 weken tijd..
                Ik vrees dat je in dat geval een tijdje te voet zal mogen gaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                  140 is nooit toegestaan.
                  Bij mijn weten is 120 km/u nog steeds het maximum.
                  Maar ja, als je daarenboven maar 90 mag, verschil van 50 per uur en eventueel 3e boete in 3 weken tijd..
                  Ik vrees dat je in dat geval een tijdje te voet zal mogen gaan...
                  Met alle respect maar jij weet net zo goed als ik dat hij dat niet vraagt om zo'n antwoord te krijgen he. Iedereen weet dat 120 km/h de maximaal toegestane snelheid is op Belgische autostrades

Trouwens, als hij 140 op de teller reed zijn dat maximaal 137 echte km/h, waar dan nog eens de marge van af gaat. Kom je uit op 128,78 km/h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

Trouwens, als hij 140 op de teller reed zijn dat maximaal 137 echte km/h, waar dan nog eens de marge van af gaat. Kom je uit op 128,78 km/h
                    En betaald hij gewoon de forfaitaire 150 euro. Maar men kan maar beter niet geflitst worden,het blijven altijd zure centjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                      En betaald hij gewoon de forfaitaire 150 euro. Maar men kan maar beter niet geflitst worden,het blijven altijd zure centjes.

Een waarheid als een koe

Comment

• Vandaag stond er in de Standaard een gans artikel over de zogenaamde smog en de veroorzakers van die smog.
                        Ben een beetje verschoten van de externe kostprijs van die vervuiling, met name de schade voor het milieu, gezondheid en dergelijke, een benzinewagen kost dan 1,6 euro per 100 gereden km's, en een diesel kost maar liefst 8,3 euro voor elke 100 km alsjeblieft!
                        Met roetfilter komt het neer op 2,5 euro/100km en dat is nog steeds een pak meer dan een benzine.
                        Voor LPG waren er geen cijfers vermeld maar ik kan me zo wel voorstellen dat die de meest gunstige cijfers kunnen voorleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                          Vandaag stond er in de Standaard een gans artikel over de zogenaamde smog en de veroorzakers van die smog.
                          Ben een beetje verschoten van de externe kostprijs van die vervuiling, met name de schade voor het milieu, gezondheid en dergelijke, een benzinewagen kost dan 1,6 euro per 100 gereden km's, en een diesel kost maar liefst 8,3 euro voor elke 100 km alsjeblieft!
                          Met roetfilter komt het neer op 2,5 euro/100km en dat is nog steeds een pak meer dan een benzine.
                          Voor LPG waren er geen cijfers vermeld maar ik kan me zo wel voorstellen dat die de meest gunstige cijfers kunnen voorleggen.

Van 8,3 zonder naar 2,5 met roetfilter
                          Waar blijven die verplichte roetfilters dan gdv??????

Comment

Van 8,3 zonder naar 2,5 met roetfilter
                            Waar blijven die verplichte roetfilters dan gdv??????
                            Die roetfilters werden ook vermeld in het artikel. Belgie geeft bij aankoop van een wagen met roetfilter EN max. uitstoot van 130g CO2/100km een belastingskorting van ocharme 150 euro.
                            Vorig jaar zijn zo 1400 wagens ingeschreven, compleet te verwaarlozen uiteraard.
                            In Nederland daarentegen krijgt men 600 euro bij aankoop van eender welke dieselwagen met roetfilter, en krijgt men 500 euro indien men een filter plaatst op een oude dieselwagen. Daar wordt er tenminste toch iets gedaan.
                            Zelfde voor de meeste andere landen in Europa, heb het artikel niet meer liggen maar veel Europese landen moedigen het gebruik van roetfilters aan mits premies die de 150 euro van hier in belgie ruimschoots overtreffen.

Comment

Met alle respect maar jij weet net zo goed als ik dat hij dat niet vraagt om zo'n antwoord te krijgen he. Iedereen weet dat 120 km/h de maximaal toegestane snelheid is op Belgische autostrades

En 128,78 is nog 8,78 te veel.
                              Moeten we hier bewuste overtredingen weer gaan goedpraten ?
                              Ik dacht dat we op dit forum die tijd al lang voorbij waren.

Comment

En 128,78 is nog 8,78 te veel.
                                Moeten we hier bewuste overtredingen weer gaan goedpraten ?
                                Ik dacht dat we op dit forum die tijd al lang voorbij waren.

Oh maar jij moet een zwaar leven hebben als je je al over zoiets opwindt Nu, als jij je wilt ergeren omdat de beste man 8,78 km/h te snel reed in omstandigheden waar wij het raden naar hebben, ga vooral je gang. Ik wou gewoon even bevestigen dat de beste man niet te voet zal moeten gaan zoals jij met enig plezier verkondigd.

Overigens, mag ik uit het feit dat je topics start met de hieronder volgende wagens afleiden dat je toch enigszins van snelheid houdt? Of ben je zo'n miereneuker die tot de Duitse grens tuft tegen 120 om dan vervolgens daar zich eens volledig te laten gaan? Kan me moeilijk voorstellen dat je met die Q7 of Touareg op Zolder of de Nordschleife zou gaan rijden.

M5 touring, golf R36, Q7 V12 TDI, CL63 AMG, GL63 AMG, V8 Vantage, CLS 65 AMG, Porsche GT3, Touareg W12,..

Comment

Allez, weeral zo ne separatist.
                                  En waarom speek je niet over de Nederlanders , de Fransen en de Duitsers dan ? Die hebben ook niks gedaan...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                                  Ze doen nog niet mee. Het kan nog veranderen.

Euhm, dieje post was sarcasme, een vervolg van Faust z'n gedachtengang op de vorige pagina. Ben fiere Belg, geboren op 21/07!

Comment

• Ik denk dat er hier weinig op het forum zitten die NOOIT te snel rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                      Euhm, dieje post was sarcasme, een vervolg van Faust z'n gedachtengang op de vorige pagina. Ben fiere Belg, geboren op 21/07!
                                      Had het niet door...
                                      Allé, blij dat er hier ook Belgen op het forum zitten...
                                      Ik amuseer me zowel met de Walen als de Vlamingen en bij beiden heb je werkers, profiteurs, zeveraars, niet zeveraars, geestigaards, bekrompen mentaliteiten,...

We zijn tenslotte allemaal maar mensen hè?

Comment

Had het niet door...
                                        Allé, blij dat er hier ook Belgen op het forum zitten...
                                        Ik amuseer me zowel met de Walen als de Vlamingen en bij beiden heb je werkers, profiteurs, zeveraars, niet zeveraars, geestigaards, bekrompen mentaliteiten,...

We zijn tenslotte allemaal maar mensen hè?

Amen! Mag ik da inkaderen? Als iedereen nu nog zo zou denken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                          Amen! Mag ik da inkaderen? Als iedereen nu nog zo zou denken...
                                          Laat dat kaderke maar zitten...

Comment

Working...
                                          X