Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Oh maar jij moet een zwaar leven hebben als je je al over zoiets opwindt Nu, als jij je wilt ergeren omdat de beste man 8,78 km/h te snel reed in omstandigheden waar wij het raden naar hebben, ga vooral je gang. Ik wou gewoon even bevestigen dat de beste man niet te voet zal moeten gaan zoals jij met enig plezier verkondigd.

    Overigens, mag ik uit het feit dat je topics start met de hieronder volgende wagens afleiden dat je toch enigszins van snelheid houdt? Of ben je zo'n miereneuker die tot de Duitse grens tuft tegen 120 om dan vervolgens daar zich eens volledig te laten gaan? Kan me moeilijk voorstellen dat je met die Q7 of Touareg op Zolder of de Nordschleife zou gaan rijden.

    M5 touring, golf R36, Q7 V12 TDI, CL63 AMG, GL63 AMG, V8 Vantage, CLS 65 AMG, Porsche GT3, Touareg W12,..

    Ik wind me niet op, het zijn blijkbaar wel diegenen die 140 rijden (als je maar 90 mag) en dan bang zijn dat ze wel eens serieus tegen de lamp kunnen lopen. Ik wil maar gewoon zeggen dat men dan hier niet moet komen klagen. Als hij geflitst is en een boete krijgt en/of zijn rijbewijs kwijtspeelt is dat eigen schuld dikke bult.
    Neen, ik kick niet op snelheid. Ik rij reeds 26 jaar met de wagen en 7 jaar met de moto en tracht de verkeersregels na te leven. Ik rij zo een 40000 km/jaar (met de wagen). Ik heb tot op heden (hout vasthouden) nog nooit een verkeersboete gehad.
    Ik zoek het ook niet.
    En toch kan ik perfect genieten van een auto- of motorit.
    Last edited by ; 17/03/2007, 00:47.

    Comment


    • Ik zoek het ook niet, maar zij weten mij te vinden

      Gelukkig ook nog maar eentje gehad.

      En om heel eerlijk te zijn, dat zijn er 90 te weinig

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
        Ik wind me niet op, het zijn blijkbaar wel diegenen die 140 rijden en dan bang zijn dat ze wel eens serieus tegen de lamp kunnen lopen. Ik wil maar gewoon zeggen dat men dan hier niet moet komen klagen. Als hij geflitst is en een boete krijgt en/of zijn rijbewijs kwijtspeelt is dat eigen schuld dikke bult.
        Neen, ik kick niet op snelheid. Ik rij reeds 26 jaar met de wagen en 7 jaar met de moto en tracht de verkeersregels na te leven. Ik rij zo een 40000 km/jaar (met de wagen). Ik heb tot op heden (hout vasthouden) nog nooit een verkeersboete gehad.
        Ik zoek het ook niet.

        Ok ik apprecieer het wel dat je een rustig antwoord geeft. Bedankt daarvoor.

        Maar puur uit nieuwsgierigheid, waarom vind je zo'n pk-beesten dan er...tja, "interessant"? Dat leid ik toch af uit het feit dat je er threads over start?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Ok ik apprecieer het wel dat je een rustig antwoord geeft. Bedankt daarvoor.

          Maar puur uit nieuwsgierigheid, waarom vind je zo'n pk-beesten dan er...tja, "interessant"? Dat leid ik toch af uit het feit dat je er threads over start?
          Bedoel je dat ik nieuwe modelllen (waaronder PK-monsters) post onder nieuwe auto's of scoops?
          Dat is louter om de nieuwswaarde. Soms zijn die dingen ook alleen al mooi om naar te kijken...
          Als men met een PK-monster alles eruit halen wil wat men denkt te kunnen dan kan (moet) men dat steeds op het circuit uitproberen... en daar is toch niks op tegen, het buitensporig verbruik even buiten beschouwing gelaten...

          Maar terug on-topic.
          De smog...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
            Subsidies voor roetfilters kunnen niet wegens te duur.
            Maar de lonen van bordjesdraaiers, daar is wel geld voor...

            Waarom subsidies, gewoon verplichten die dingen!
            €600 voor een set jantes kan er wel af, maar een roetfiltertje...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
              Waarom subsidies, gewoon verplichten die dingen!
              €600 voor een set jantes kan er wel af, maar een roetfiltertje...

              Wat kost zo'n ding eigenlijk?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Wat kost zo'n ding eigenlijk?
                €700 ofzo...

                Comment


                • Dat is toch ongeveer de consumentenprijs

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carioca Bekijk Berichten
                    Vanaf wanneer was de 90km/u regel eigenlijk niet meer van toepassing?
                    Op het nieuws gisteren zeiden ze tot 's middags.
                    Dus ik vandaag vanaf 13u00 terug 140 gereden ook al stonden de borden er nog overal.

                    Hoor ik net van iemand dat ze deze voormiddag op de radio zeiden dat het van kracht is tot wanneer de borden weg zijn of omgedraait.

                    Hopelijk ben ik niet geflitst geworden want zou 3e boete in 3 weken tijd worden.

                    Smogmaatregel loopt af


                    BRUSSEL - De snelheidsmaatregel werd gisteren opmerkelijk beter nageleefd dan op de eerste dag van het alarm.
                    De beperking tot 90 kilometer per uur zal nog een groot deel van de dag duren.

                    Sinds 13 uur worden de verkeersborden op de autosnelwegen weer omgedraaid, maar dat werk kan enkele uren in beslag nemen.


                    Tijdens de avondspits kunnen automobilisten waarschijnlijk weer 120 kilometer per uur rijden.

                    Minister van Milieu Kris Peeters zit vanmiddag samen met alle betrokken voor een eerste evaluatie. De automobilistenvereniging Touring is niet te spreken over de communicatie over de maatregel.

                    ,,De aanduiding met kleine borden langs de snelwegen was niet zichtbaar genoeg.'' Bij de VAB kwamen gelijkaardige klachten binnen.

                    Pas over enkele weken zal blijken of deze maatregel het aandeel fijn stof in de lucht genoeg heeft doen dalen.

                    rbo

                    Bron = http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF16032007_046

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Van 8,3 zonder naar 2,5 met roetfilter
                      Waar blijven die verplichte roetfilters dan gdv??????

                      Er bestaat nog iets veel beter dan enkel roetfilters om de roetuitstoot v diesels te verminderen : in de UK monteren ze er een lpg-installatie bij die terwijl dat demotor gewoon op diesel verder werkt een beetje lpg toevoegt ===> veel vollediger en dus schonere verbranding !

                      Die techniek kan zowel op diesels met roetfilter als op diesels zonder roetfilter .















                      Met een octrooi beschermt u uw technische vernieuwing (uitvinding) op een product of proces. U kunt een ander verbieden die uitvinding na te maken, te verkopen, of in te voeren. Octrooicentrum Nederland (OCNL) is de octrooiverlenende instantie voor Nederland en onderdeel van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met een octrooi beschermt u uw technische vernieuwing (uitvinding) op een product of proces. U kunt een ander verbieden die uitvinding na te maken, te verkopen, of in te voeren. Octrooicentrum Nederland (OCNL) is de octrooiverlenende instantie voor Nederland en onderdeel van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).



                      Hier met CNG (aardgas) :

                      http://www.dppnl.nl/myshop/nl/dieselen%20op%20gas.htm



                      In het Engels heet de techniek waarbij een dieselmotor naast diesel gelijktijdig ook een hoeveelheid lpg ingespoten krijgt : LPG / Propane Fumigation , in Nederland noemen ze het tegenwoordig dieselblending :


                      Prins Autogassystemen krijgt subsidie voor dieselblending

                      22-09-2009
                      Prins Autogassystemen heeft van Senternovem subsidie gekregen om het project 'Dieselblending' een impuls te kunnen geven. Samen met twee Aziatische partners, Arai uit India en Caeri uit China, is Prins erin geslaagd om aanspraak te maken op het subsidiebedrag van 'Internationaal Innoveren'. Dit succes is te danken aan de technische innovatie en de potentie die het Dieselblend systeem in zich heeft.

                      Dieselblending is een techniek waarbij, voornamelijk bij vrachtwagens en bussen, LPG (autogas) of CNG (aardgas) aan het brandstofmengsel wordt toegevoegd in plaats van diesel. Het grote voordeel hiervan is dat zowel nieuwe als bestaande vrachtwagens een stuk schoner voor het milieu worden en ook nog eens een fors lagere kilometerkostprijs hebben.

                      Daarnaast is het ook mogelijk om met het systeem het zo genaamde Biogas bij te mengen, maar ook waterstof( Hythane) waardoor er nog grotere milieuvoordelen behaald kunnen worden.



                      Doorontwikkeling

                      Prins gaat het volledige subsidiebedrag investeren in de verdere ontwikkeling van het Dieselblend systeem. De eerste klanten hebben zich reeds gemeld en E-mission Low, distributeur van het Prins Dieselblend systeem, heeft een aantal vrachtwagens van haar opdrachtgevers inmiddels voorzien van het Prins Dieselblend systeem. Vanaf het eind van deze maand zal het systeem op grote schaal leverbaar zijn.


                      Prins Autogassystemen heeft van Senternovem subsidie gekregen om het project 'Dieselblending' een impuls te kunnen geven. Samen met twee Aziatische partners, Arai uit India en Caeri uit China, is Prins erin geslaagd om aanspraak te maken op het subsidiebedrag van 'Internationaal Innoveren'. Dit succes is te danken aan ...
                      Last edited by ; 27/09/2009, 22:57. Reden: Tegenwoordig spreken ze ook v dieselblending ipv fumigatie

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        Wat kost zo'n ding eigenlijk?
                        Bosal heeft een roetfilter ontwikkelt die ingebouwd kan worden in bestaande wagens, hij zou zo'n 400 euro gaan kosten.

                        Bosal, de Lummense producent voor roetfilters heeft als eerste gespecialiseerd bedrijf op de Belgische markt een roetfilter ontwikkeld voor dieselvoertuigen. Het gaat om een filter die ingebouwd kan worden in bestaande wagens en een slordige vierhonderd euro zal kosten. De roetfilter, die volledig ontwikkeld werd op Lummense bodem, is vooral bestemd voor oudere en dieselwagens die niet beantwoorden aan de meest recente milieunormering. (stm)

                        Comment


                        • Je moet wel weten dat achteraf geïnstalleerde roetfilters niet de efficiëntie halen van fabriekaf gemonteerde roetfilters (die laatsten werken met een regeneratieproces of toevoeging van ureum).
                          The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                            Vandaag stond er in de Standaard een gans artikel over de zogenaamde smog en de veroorzakers van die smog.
                            Ben een beetje verschoten van de externe kostprijs van die vervuiling, met name de schade voor het milieu, gezondheid en dergelijke, een benzinewagen kost dan 1,6 euro per 100 gereden km's, en een diesel kost maar liefst 8,3 euro voor elke 100 km alsjeblieft!
                            Met roetfilter komt het neer op 2,5 euro/100km en dat is nog steeds een pak meer dan een benzine.
                            Voor LPG waren er geen cijfers vermeld maar ik kan me zo wel voorstellen dat die de meest gunstige cijfers kunnen voorleggen.
                            Heeft De Standaard ook vermeld uit welk rapport ze dit gehaald hebben? Want die verschillen lijken me toch wat overdreven. Ik zal de eerste zijn die het grote verschil in milieu- en klimaatinpact tussen diesels en benzines erkent, ik heb dit dan ook al verschillende malen aangekaart in't verleden (ik val in herhalen ). Maar 't verschil lijkt me hier toch wat te groot.

                            Ik heb een vermoeden dat niet alle verschillende soorten uitstoot in rekening gebracht, hetgeen het wat overdeven verschil tussen benzines en diesel verklaart. Uit de rapporten die ik al gelezen heb kwam de diesel er telkens 3 à 4 keer vervuilender uit als benzine, en LPG zo'n 15% minder vervuilend.

                            Ook de impact van een roetfilter lijkt me te groot, ik denk dat men enkel de gewicht-uitstoot van partikels (fijn stof) in rekening gebracht heeft geen differenctiatie gemaakt heeft tussen de verschillende gradaties waarin het fijne stof voorkomt. Het fijne stof dat we goed kunnen zien zijn de grotere partikels, qua gewicht vormen zij de grootste fractie in de uitstoot van dieselmotoren. Maar diesels stoten ook steeds meer en meer kleinere fijn stof partikels uit. Deze zijn een pak schadelijker als de grotere partikels maar vormen leggen maar een klein gewicht in de schaal als we kijken naar de totale uitstoot van fijn stof. Wat een roetfilter doet is het fileren van de grotere partikels. Als je gaat kijken naar het gewichtaantal fijn stof voor en na de roetfilter, dan zie je een drastische daling. Echter de kleinere partikels kan een roetfilter niet weg filteren. Qua gewicht betekenen ze niets, maar het zijn wel de meest schadelijkste.
                            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                              Je moet wel weten dat achteraf geïnstalleerde roetfilters niet de efficiëntie halen van fabriekaf gemonteerde roetfilters (die laatsten werken met een regeneratieproces of toevoeging van ureum).
                              Een 'diesel-oxikatfilter' volgens Bosal, een combinatie van een katalysator en een roetfilter.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                Daarnet was er nog een dokter op tv (longspecialist). Hij vond het allemaal bangmakerij en blijkbaar zouden we beter tegen fijn stof kunnen dan we denken (holbewoners liepen ook rond hun vuurtje zei hij)
                                Goede argumenten...
                                Ik denk dat de grootste schadelijke gevolgen van het fijne stof, uitgestoten door het verkeer, de carcinogene allerkleinste partikels zijn en het feit dat fijn stof een agitator is voor smog.
                                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Een 'diesel-oxikatfilter' volgens Bosal, een combinatie van een katalysator en een roetfilter.
                                  Maakt niet echt veel uit op de effeciëntie of ze de roetfilter en de standaard oxidatiekatalysator in een huis steken of apart

                                  Voor alle duidelijkheid. Ik ben absoluut niet tegen roetfilters, 't zou zeer goed zijn dat de overheid de installatie ervan, zelf aftermarket, zou promoten. Maar ik wil gewoon zeggen dat de roetfilter de fijn stof problematiek oplost. 't Is geen wondermiddel, het helpt alleen wat.

                                  Vele mensen denken onterecht dat een roetfilter alle roetproblemen van een diesel oplost. Dit is totaal niet het geval.
                                  The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                    Dat ze ook maar eens de zone 30 & 50 verbieden en de flitspalen en drempels verwijderen. Jaagt ons verbruik veel te veel de hoogte in.
                                    Zone 30 en 50 hangt er vanaf waar ze die neerpoten en op welk tijdstip van de dag. Als die dingen terecht in een drukke omgeving staan, zal dit eerder bevordelijk zijn voor de uitstoot van schadelijke emissies. Maar als die dingen om de haverklap uit de grond springen, dan is't idd een dooddoenere op vlak van emissies.

                                    Ivm met de invloed van verkeersdrempels heb ik volgende resultaten teruggevonden in een rapport. Het zijn berekende waarden, dus er zit wel een foutenmarge op. Maar ze geven toch een idee.

                                    Uitstoot van NOx (g/km) benzine/diesel: +55%/+75%
                                    Uitstoot van fijn stof (g/km): benzine/diesel: nvt/+75%

                                    Bij de berekening van fijn stof is wel de uitstoot van fijn stof door te remmen niet in rekening gebracht, enkel de uitlaatgasemissies.


                                    Een andere interessant gegeven is de invloed van een groene golf, m.a.w. op elkaar afgestemde verkeerslichten, ipv elk verkeerslicht met een eigen controle:

                                    Uitstoot van NOx (g/km) benzine/diesel: -40%/-40%
                                    Uitstoot van fijn stof (g/km): benzine/diesel: nvt/-35%

                                    Ook hier is er geen rekening gehoudne met de uitstoot van fijn stof door de remmen.
                                    The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                                    Comment


                                    • Wutputt, ik heb de indruk dat jij wel wat op de hoogte bent van de problematiek, daarom vraag ik even door.

                                      Hoe zit het met fijn stof dat de direct ingespoten benzines veroorzaken, ik heb al verschillende malen gelezen dat deze direct ingespoten motoren in tegenstelling tot de indirecte wel een fijn-stof probleem hebben. Is dat zo en in welke mate? Is het vergelijkbaar met de diesels?

                                      Comment


                                      • langs de ene kant moet het fijn stof verminderd worden enzo, en langs de andere kant worden mensen die dat proberen door op LPG te rijden, gestraft met een extra taks op LPG....ik moest elk jaar een 125extra (dacht ik) taks betalen omdat ik op LPG reed

                                        maarja, omdat ze op LPG ni zoveel konden 'pakken' met de accijnzen, zullen ze het dan maar met dien extra taks 'pakken' e...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                                          Een andere interessant gegeven is de invloed van een groene golf, m.a.w. op elkaar afgestemde verkeerslichten, ipv elk verkeerslicht met een eigen controle:

                                          Uitstoot van NOx (g/km) benzine/diesel: -40%/-40%
                                          Uitstoot van fijn stof (g/km): benzine/diesel: nvt/-35%

                                          Ook hier is er geen rekening gehoudne met de uitstoot van fijn stof door de remmen.

                                          In Duitsland heb je dat heel vaak, zo een "grüne Welle".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X