Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbeperking van 90 km/u bij overschrijding fijn stof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
    Wutputt, ik heb de indruk dat jij wel wat op de hoogte bent van de problematiek, daarom vraag ik even door.

Hoe zit het met fijn stof dat de direct ingespoten benzines veroorzaken, ik heb al verschillende malen gelezen dat deze direct ingespoten motoren in tegenstelling tot de indirecte wel een fijn-stof probleem hebben. Is dat zo en in welke mate? Is het vergelijkbaar met de diesels?
    direkt ingespoten benzines gaan idd roeten omdat ze een te arm mengsel hebben...om zuinig te zijn

daarom ook dat de meeste direct ingespoten benzines in een andere 'niet besparende' modus gaan bij vollast

maar wutputt kan dat beter vertellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
      Wutputt, ik heb de indruk dat jij wel wat op de hoogte bent van de problematiek, daarom vraag ik even door.

Hoe zit het met fijn stof dat de direct ingespoten benzines veroorzaken, ik heb al verschillende malen gelezen dat deze direct ingespoten motoren in tegenstelling tot de indirecte wel een fijn-stof probleem hebben. Is dat zo en in welke mate? Is het vergelijkbaar met de diesels?
      Klopt, door over te schakelen naar armmengsel direct injectie onstaat er ook fijn stof uitstoot bij benzinemotoren. De samenstelling ervan verschilt wel wat van die van diesels, maar 't is fijn stof. Echt heel veel info is hier nog niet over te vinden, maar laat ons zeggen dat het zo'n factor 10 minder uitgesproken is als bij diesels.

In 2010 komt de Euro V norm er, en dan zal er ook voor benzinemotoren een limiet komen op de partikeluitstoot. Er wordt algemeen aangenomen dat de armmengsel directe injectie benzinemotoren hier geen problemen mee zullen hebben om deze te halen.
      Last edited by Wutputt; 18/03/2007, 00:10.
      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• is er misschien hoop voor mensen die geflitst zijn op een plaats waar er '90 smog' staat?

als ge gaat kijken wat smog juist is, dan komde op dit uit:

"Het woord smog is een combinatie van de Engelse woorden smoke en fog. Letterlijk vertaald betekent smog: door rook en uitlaatgassen vervuilde mist."

Ik heb gedurende die dagen GEEN MIST gezien dus eigenlijk kan je dit wel betwisten denk ik

dit kan natuurlijk niet op plaatsen zoals de antwerpse ring waar er van '90' borden boven de baan hangen maar op de E19 waar er '90 smog' borden staan, heb ik toch gene mist gezien

tis maar een tip e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
          is er misschien hoop voor mensen die geflitst zijn op een plaats waar er '90 smog' staat?

als ge gaat kijken wat smog juist is, dan komde op dit uit:

"Het woord smog is een combinatie van de Engelse woorden smoke en fog. Letterlijk vertaald betekent smog: door rook en uitlaatgassen vervuilde mist."

Ik heb gedurende die dagen GEEN MIST gezien dus eigenlijk kan je dit wel betwisten denk ik

dit kan natuurlijk niet op plaatsen zoals de antwerpse ring waar er van '90' borden boven de baan hangen maar op de E19 waar er '90 smog' borden staan, heb ik toch gene mist gezien

tis maar een tip e
          Eigenlijk... heb je gelijk
          Senna, Driven To Perfection

Comment

• Vandaag op het nieuws gezien en gehoord dat de scheepvaart vrijgesteld is van welke reglementering dan ook qua CO² uitstoot. Ook de luchtvaart is daarin vrijgesteld. Niet alleen tanken ze taksvrij (luchtvaart zeker, scheepvaart zal wel geen dikke taksen betalen met hun bunkerolie) maar ze zijn ook ook nog eens verantwoordelijk voor bijna de helft van de CO² uitstoot wereldwijd. Hier is het natuurlijk een kwestie dat ze de violen wereldwijd niet gelijkgestemd krijgen (om ze taksvrij te laten tanken wel maar dat is een ander geval) naar het schijnt. Maten en gewichten zijn er om gehanteerd (of zou gemanipuleerd hier beter passen?) te worden. Zoals ook iedere Belg gelijk is voor de wet maar de wet niet gelijk voor iedere Belg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
              Eigenlijk... heb je gelijk
              Gelijk ? Totaal niet. Het verkeersbord is de 90, de SMOG komt er maar facultatief bij, voor hetzelfde geld kunnen ze er GEURHINDER opzetten, dat doet niks af van de snelheid die op het reglementaire ronde bord met rode boord staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                Gelijk ? Totaal niet. Het verkeersbord is de 90, de SMOG komt er maar facultatief bij, voor hetzelfde geld kunnen ze er GEURHINDER opzetten, dat doet niks af van de snelheid die op het reglementaire ronde bord met rode boord staat.
                Om die snelheid te moeten rijden moet er ook aan dat blauwe bord voldaan worden. Net zoals er een bord staat met 90 en eronder van +3,5 ton, dan moet ik met m'n wagen geen 90 gaan rijden...

Comment

• dat denk ik toch ook hoor...dat er aan de voorwaarde onder het ronde bord moet voldaan worden om het ronde bord te doen gelden...zie voorbeeld "3,5 T"

Comment

• Dan kunnen ze er beter doodeenvoudig die SMOG van weglaten. SMOG is misschien zelfs geen woord in een van de drie nationale talen hier in België.

Comment

Dan kunnen ze er beter doodeenvoudig die SMOG van weglaten. SMOG is misschien zelfs geen woord in een van de drie nationale talen hier in België.

klik.

Comment

Dan kunnen ze er beter doodeenvoudig die SMOG van weglaten. SMOG is misschien zelfs geen woord in een van de drie nationale talen hier in België.
                        Daarin deel ik m'n mening

Comment

• zelfs Van Dale geeft mij gelijk

1 met rook en uitlaatgassen verontreinigde mist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                            Dus zou er SMOG-ALARM op de borden moeten staan en niet SMOG als je juist wilt interpreteren volgens de van dale...

Comment

• Dan zal Landuyt op z'n vingers moeten getikt worden zeker eh ?? Wie gaat het doen ? Gij of ik ?? (Bij nader inzien, ik moet de kippen van m'n dochter nog gaan eten geven, doe gij het maar .... )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                Dku Frankie.

Heb die site direct bij m'n favorieten gezet. Kan nog van dienst zijn in de toekomst.

Comment

Dan zal Landuyt op z'n vingers moeten getikt worden zeker eh ?? Wie gaat het doen ? Gij of ik ?? (Bij nader inzien, ik moet de kippen van m'n dochter nog gaan eten geven, doe gij het maar .... )
                                  lol

Comment

• Dat ze hun flitsers maar bovenhalen dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Dat ze hun flitsers maar bovenhalen dan
                                      ... Zoekt sleutels van 130i.

Als ze mij tegenhouden voor 120 te rijden wegens fijn stof gaan ze mij toch eens moeten uitleggen hoe ik met mijn benzine fijn stof produceer

Comment

• Kga morgen ook met de naft naar 't school gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                          ... Zoekt sleutels van 130i.

Als ze mij tegenhouden voor 120 te rijden wegens fijn stof gaan ze mij toch eens moeten uitleggen hoe ik met mijn benzine fijn stof produceer
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                                          Klopt, door over te schakelen naar armmengsel direct injectie onstaat er ook fijn stof uitstoot bij benzinemotoren. De samenstelling ervan verschilt wel wat van die van diesels, maar 't is fijn stof.

Comment

Working...
                                          X