Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijexamen bree

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nu we het toch over de centen hebben, ik weet niet wat jullie verdienen maar voor 1000€ moet ik toch bijna 1 maand werken, dat de rijscholen ook moeten verdienen is logisch, maar de staat kan de theorielessen sponeren op de middelbare scholen, waarom komen ze dan ook niet tussen in de praktijk lessen. ik denk dat dit gedeelte toch even belangrijk is als het al niet belangrijker is. En veel van onze ouders rijden op een verkeerde manier, dus zou het beter zijn als iedereen naar de rijschool ging.
    Dat mijn rijstijl beter zal zijn als ik lessen zou nemen kan goed zijn. Ik ben vandaag terug met mijn moeder gaan rijden om mijn slechte manier af te leren, ik heb zelf de indruk dat dat wel zal lukken en belangrijk ik voel nu wat ik vroeger fout deed, ik heb nu veel meer controle over de auto en voel me dus ook veiliger dan met de oude manier van rijden. Ik zou dus wel stom zijn als ik terug op de oude/slechte manier zou gaan rijden.

Comment

Mijn pa heeft zich een jaar begeleider van mij mogen noemen. Maar die bolt wel 50.000 km per jaar, en kon in veel gevallen met zijn inzicht voorspellen wat ik ging doen, en hoe ik het zou moeten doen. Dit was voor mij ontegensprekelijk de beste manier. Maar wanneer hij die ervaring niet had, had het beter geweest om het volledig via de rijschool te doen.

En als je valt over 1000 euro om te beginnen autorijden, kan je je beter afvragen waar je aan begint. Auto's, verbruik en onderhoud kosten nu eenmaal handenvol geld. Jammer, maar zo is het nu eenmaal.
      1991 BMW E30 318is

Comment

dat auto's veel geld kosten hoef je mij niet te vertellen, maar ik zou toch ondertussen mijn rijbewijs willen behalen om het te hebben in geval van nood. Ik doe alles met de fiets, werken, boodschappen doen, ....
        By the way onder de jongeren verzekering val ik niet meer, ik had mijn rijbewijs al 10 jaar kunnen hebben maar dit ter zaken.
        Het nut van een rijschool daar heeft iedereen duidelijk een andere mening over (iedereen zijn volste recht).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Sara, laten we redelijk zijn:

- volledige rijopleiding: 1000€
          - verzekering BA jongere: 800€
          - 15000km per jaar aan brandstof oprijden: 1000€
          - een tweedehands autootje kopen: 2500€

Bedenk je eens wat dat geeft als je op een totaal bedrag van 5300€ 1000€ wil sparen, en je bijgevolg met een foute rijstijl en gebrekkige rijvaardigheid de baan opgaat? Ik kan je verzekeren dat stomweg op je voorligger inklappen méér dan 1000€ kost om te repareren...
          Niet overdrijven Wooter.

"gebrekkige rijvaardigheid, foute rijstijl" zijn nogal cru uitgedrukte begrippen. Iemand kan ook goed rijden door bij het remmen de koppeling in te duwen. Het is niet correct en technisch niet optimaal, maar een gebrekkige rijvaardigheid en foute rijstijl is zonder meer overdreven. In jouw voorbeeld zou ik die EUR 1000 niet betalen voor het rijbewijs, maar wel extra investeren in een auto die bijvoorbeeld korter remt, zuiniger en veiliger is dan een klein autootje.

En EUR 1000 voor een rijbewijs is gewoon duur. IMO heel logisch dat mensen de keuze maken niet via de rijschool het rijbewijs te halen.

Comment

ik weet nu wat ik fout doe, dus ik weet ook waar ik aan moet werken.
            Ik heb ook al gemerkt dat een grotere auto veel baanvaster is dan mama haar C2'ke.
            Trouwens slagen van de eerste keer is blijkbaar een uitzondering, ik weet nu wat er van me verwacht word dus het zal wel in de sacoche komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sara80 Bekijk Berichten
              ik weet nu wat ik fout doe, dus ik weet ook waar ik aan moet werken.
              Ik heb ook al gemerkt dat een grotere auto veel baanvaster is dan mama haar C2'ke.
              Trouwens slagen van de eerste keer is blijkbaar een uitzondering, ik weet nu wat er van me verwacht word dus het zal wel in de sacoche komen.
              Bijna iedereen in m'n vriendenkring was geslaagd vd eerste maal,inclusief mezelf Buizen is geen schande,verre van maar slagen vd eerste keer is dus weldegelijk mogelijk... Gwn extreem puntueel zijn,echt overacten tot en met.

Wat betreft die C2,denk dat zowat alle wagens baanvaster zijn Ok m'n Corrado is nu geen referentie ma bon

Comment

alle ik ben geslaagd na een 3é keer proberen en de 6uren verplichte rijles. Had vandaag een makkelijke rit, ben wel stilgevallen in het begin en het parkeren ging ook niet zo best, maar dat lag aan de zenuwen. Dit zij de examinator ook wel dus daar heeft hij rekening mee gehouden (merci daarvoor).
                Eigenlijk heb ik nog nooit zo slecht gereden (mijn gevoel), maar ik heb mijn papier dus ik ben er vanaf.
                Voor al degene die nog moeten gaan veel succes.

Comment

Net hetzelfde als bij mij dus.
                  Derde keer, slechtste keer. Maar toch erdoor...
                  Commerciële soep!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sara80 Bekijk Berichten
                    alle ik ben geslaagd na een 3é keer proberen en de 6uren verplichte rijles. Had vandaag een makkelijke rit, ben wel stilgevallen in het begin en het parkeren ging ook niet zo best, maar dat lag aan de zenuwen. Dit zij de examinator ook wel dus daar heeft hij rekening mee gehouden (merci daarvoor).
                    Eigenlijk heb ik nog nooit zo slecht gereden (mijn gevoel), maar ik heb mijn papier dus ik ben er vanaf.
                    Voor al degene die nog moeten gaan veel succes.
                    Congrats!

Comment

Zeker commerciële soep

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                      Net hetzelfde als bij mij dus.
                      Derde keer, slechtste keer. Maar toch erdoor...
                      Commerciële soep!
                      Vandaag heeft onze dochter een ferme deuk opgelopen in haar vertrouwen.
                      Ze is voor de tweede maal gebuisd in haar praktijkexamen.
                      Voor haar en mijn gevoel heeft ze het parcours zo goed als perfect gereden.
                      Terug aangekomen bij het examencentrum waren we er beide vast van overtuigd dat zij geslaagd was, maar de examinator besliste daar anders over. De grond zakte weg onder onze voeten !
                      Op een beleefde manier heb ik mijn mening erover gezegd, maar het mocht allemaal niet baten.
                      Dus nu mag ze terug gaan lessen bij de rijschool.
                      Wat ik wel weet is dat de ene examinator veel te streng is, en de andere te veel door de vingers ziet. Zo was er een meisje voor ons dat bij de 2e keer geslaagd is, een keer geen voorrang verleend, en met 1 wiel op het trottoir bij het parkeren.
                      Zij had voor het examen toevallig hetzelfde nummertje gekozen als onze dochter, en toch was dit een hele andere route (zal wel aan de examinator liggen).

Eigenlijk zou ik graag een klacht indienen, maar wat schiet ik ermee op ? Haar naam is gekend in het examenkantoor en bij het volgende examen zal ze extra geviseerd worden.

Mocht er toch iemand zijn die vindt dat er een klacht moet ingediend worden, laat iets van je horen graag.

Comment

Ik wou ook een klacht indienen (na de eerste keer al), maar heb me uiteindelijk bedacht.
                        Niets aan te doen, maar je mag er zo goed als zeker van zijn dat als ze rijles is gaan volgen ze er wel door gaat zijn als ze even goed rijdt.

Comment

Welke 3 fouten heeft uw dochter bij het examen dan gemaakt, want ge moogt 2 kleine fouten maken.

Als de examinator daadwerkelijk 3 fouten heeft vastgesteld denk ik niet dat ge iets tegen hem kunt beginnen, het examen is voorbij en niets kan nog aangetoond worden. Ge kunt misschien wel om een andere examinator vragen als ge volgende keer een afspraak maakt.

Comment

ff wa duidelijkheid scheppen hier:

examencentrums werken NIET met vaste routes. Ja, je trekt een nummertje, maar dit nummertje slaat op bepaalde punten die je moet passeren. Hoe en in welke volgorde is volledig vrij te kiezen door de examinator. Hierdoor zijn er dus superveel verschillende mogelijke routes.

Zo was er een meisje voor ons dat bij de 2e keer geslaagd is, een keer geen voorrang verleend, en met 1 wiel op het trottoir bij het parkeren.
                            Hoe weet je dit? Zat je bij hen in de auto? Als je het "horen zeggen" hebt kan er heel veel informatie verloren gegaan zijn. Ze had één wiel op het trottoir bij het parkeren? Waarschijnlijk zal dit wel licht geraakt zijn, wat mag...

Trouwens slagen van de eerste keer is blijkbaar een uitzondering
                            Echt niet. Bijna iedereen die ik ken met een rijbewijs was er van de eerste keer door. MEESTAL als je er niet door bent, is het wel verdiend. Soms is er wel wat discussie mogelijk omdat volgens uzelf er niet veel fout is gelopen, vergeet echter niet dat de examinators (veel) meer ervaring hebben, en jijzelf mogelijk zonder het te weten ook een foute techniek gebruikt (waar je dus niets fout aan merkt, ook niet als je zoon/dochter het doet)

Over het fout aanleren door een vrije begeleider, dit is vaak wel waar. Deze begeleiders rijden meestal al zo lang dat ze denken alles te weten, maar eigelijk rijden ze met een foute techniek (vooral koppelen/ontkoppelen is een probleem). Hoewel je dit ook niet kunt veralgemenen. Mijn vader heeft mij leren rijden (64 jaar) en ik was er van de eerste keer door met 2 kleine opmerkingen (mijn 8 jaar oudere broer, en 11 en 12 jaar oudere zussen waren er indertijd ook alle 3 van de eerste keer door).

Als je kan rijden, hoef je je over het examen echt geen zorgen te maken!

Handige website btw: http://www.derijprof.be/
                            Last edited by VRX; 27/04/2009, 14:52.
                            Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                            Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                            Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                            Honda Del Sol - 120pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Ik heb daar geen goede herinneringen aan. Destijds bekend als het examencentrum met de meest gebuisden in België. Dat was wel meer dan 20j geleden. Een keer heeft mijn vader klacht ingediend tegen een examinator met het resultaat dat m'n oudste broer dan toch geslaagd was. Hopelijk is het er ondertussen beter.

Vroeger lieten ze iedereen het centrum inrijden richting kerk waar ongeveer op de helft een piepklein verkeersbord eenrichtingsverkeer hing. 50% reed daar gewoon rechtdoor met het gekende resultaat : kom nog maar eens een keer terug.
                              Waar is dit?

Comment

Dit centrum is ook op vandaag nog steeds het centrum met de meest gebuisden. Er wordt met veel willekeur gewerkt. Met de rijschool laten ze u veel makkelijker door. Ik vraag me af hoe dat komt!? Maar die rijschool kost dan wel weer schandalig veel geld. En laat me niet lachen met benzine, afschrijvingskosten, verzekering, taks, loon: zelfs dat verantwoord zo'n prijs niet. Want die kosten verrekenen ze dan ook nog eens in de belastingen als aftrekposten. Sorry, maar ik heb ook gestudeerd hé!

Comment

Ik had geen problemen met het rijexamen in Bree, was er van de eerste keer foutloos door (met rijschool).
                                  Mijn vriendin was echter onder vrije begeleiding geweest en was de eerste 2 keer gebuisd. De eerste keer was het terecht, ze had bij het parkeren lichtjes de spiegel van een geparkeerde auto geraakt. De 2de keer echter was ze met het keren in een straat volgens de examinator over een borduur gereden terwijl zij en haar begeleider hadden niets gevoeld, lijkt me straf dat de examinator dat dan wel ziet en voelt als 'ie achter zit...
                                  Ze vroeg voor wat ze dan nog niet geslaagd was en het antwoord luidde "bij een manoeuvre op straat heeft het rijden over een borduur meteen een faling tot gevolg"

Na de verplichte 6u rijles (bij dezelfde rijschool als ik had) is ze dus met de rijschool opgegaan en was ze meteen geslaagd...
                                  Pittig detail: Ze had 2 examinators bij, 1 van die 2 zou veel te streng zijn en werd daarom herschoold...

Toen ik mijn rijbewijs pas had geloofde ik die verhalen van "ik had maar 1 stom fout en kwas gebuisd" niet meteen, maar nu ik al meerdere van die dingen gehoord heb uit mijn directe omgeving begin ik er toch ook overtuigd van te geraken dat het geldklopperij is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                    Ik had geen problemen met het rijexamen in Bree, was er van de eerste keer foutloos door (met rijschool).
                                    Mijn vriendin was echter onder vrije begeleiding geweest en was de eerste 2 keer gebuisd. De eerste keer was het terecht, ze had bij het parkeren lichtjes de spiegel van een geparkeerde auto geraakt. De 2de keer echter was ze met het keren in een straat volgens de examinator over een borduur gereden terwijl zij en haar begeleider hadden niets gevoeld, lijkt me straf dat de examinator dat dan wel ziet en voelt als 'ie achter zit...
                                    Ze vroeg voor wat ze dan nog niet geslaagd was en het antwoord luidde "bij een manoeuvre op straat heeft het rijden over een borduur meteen een faling tot gevolg"

Na de verplichte 6u rijles (bij dezelfde rijschool als ik had) is ze dus met de rijschool opgegaan en was ze meteen geslaagd...
                                    Pittig detail: Ze had 2 examinators bij, 1 van die 2 zou veel te streng zijn en werd daarom herschoold...

Toen ik mijn rijbewijs pas had geloofde ik die verhalen van "ik had maar 1 stom fout en kwas gebuisd" niet meteen, maar nu ik al meerdere van die dingen gehoord heb uit mijn directe omgeving begin ik er toch ook overtuigd van te geraken dat het geldklopperij is.
                                    Ik was in bree, voor de eerste keer door op men rijexamen en niet opgegaan via de rijschool maar met de auto van thuis en men vader als begeleider, nu er zijn maar 2examen centra's in limburg, alken en bree en natuurlijk, het is een instelling wat een pak geld opbrengt en ik vergelijk het een beetje met de scheidsrechters in het voetbal, je hebt er die wel ens iet door de vinger zien en je hebt muggezifters zowiezo, maar je kan er toch totaal niks aan veranderen en daar moet je bovenstaan.

Comment

tijdens mijn examen verdiende ik mijn rijbewijs eigenlijk niet..
                                      ik heb het toch
                                      vrouwen

Comment

Je moet vooral de dingen doen waar een examinator fel op let, bv heel duidelijk in je spiegels kijken voor je afslaat. handjes mooi aan het stuur, kameraad was bv 1ste gebuisd, had wel goed gereden, maar bijna de hele tijd met 1 hand op de versnellingspook.
                                        zeker niet trager dan de toegelaten snelheid, belachelijk traag langs wegen met voorrang van rechts doorrijden etc.,

Ik was er van de 1ste keer door, heb wel 4 uur rijles gevolgd om slechte schakeltechniek af te leren. (ik nam mijn bochten soms met de koppeling ingedrukt)

't is niet dat je in een rijschool echt beter leert rijden, daar is toch ervaring voor nodig.
                                        maar die instructeurs geven wel goeie tips waar je op moet letten om bij een rijexamen te slagen.

Comment

Ik ben de 31ste geslaagd na 3 keer te zijn moeten gaan. Alle drie keer met rijschool alleen andere instructeur nu en zonder opmerkingen geslaagd. Dus als ge u niet goed voelt bij u instructeur verandert dan echt naar een andere.

Comment

Working...
                                          X