Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijexamen bree

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

nieuw vraagje;
    wat doe je als je op je rijexamen stopt aan een zebrapad om een voetganger/fietser over te laten en die doet teken dat hij of zij wel wacht met oversteken tot dat je voorbij bent.
    doorrijden of toch wachten dat hij of zij over steekt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sara80 Bekijk Berichten
      nieuw vraagje;
      wat doe je als je op je rijexamen stopt aan een zebrapad om een voetganger/fietser over te laten en die doet teken dat hij of zij wel wacht met oversteken tot dat je voorbij bent.
      Doe wat je logisch lijkt (bvb doorrijden en je hand opsteken om te bedanken). Wat de meeste examinatoren niet apprecieren is dat je zou twijfelen of onduidelijkheid zou scheppen

Comment

nieuw vraagje;
        Volgens mij mag je gewoon doorrijden. Niemand weet hoe lang het kan duren alvorens een voetganger of fietser (wel met de fiets aan de hand) nodig heeft om wortel te schieten ?? (Je hebt je goeie intentie getoond door te stoppen, als de voetganger/fietser(met fiets aan de hand) geen aanstalten maakt om zich op het zebrapad te begeven of zelfs aangeeft dat hij wil wachten is er geen bezwaar om door te rijden). (Of je zou moeten uitstappen en die mensen met lichte of zware dwang naar de overkant sleuren ......).

Comment

nieuw vraagje;
          Als er oogcontact is geweest en wederzijdse (duidelijke) handgebaren is er volgens mij geen probleem en mag jij (bestuurder) doorrijden.

Lijkt me toch het meest logische.

Comment

Ik ben donderdag dus voor mijn rijexamen geweest en ja hoor ; gebuisd.
            Ik heb een hele verkeerde techniek ivm schakelen, ik duw zelfs als ik maar een beetje moet afremmen mijn koppeling in ook als ik dan niet moet terugschakelen.
            Nu heb ik even rondgehoord en blijkbaar doen de meeste mensen met een leeftijd van 50 jaar dit ook zo.
            Parkeren en keren was goed, snelheid en voorang ook.
            Dit is ook nog even het melden waard, examinator was heel correct. Goede uitleg op voorhand en ook naderhand.
            Nu terug oefenen en hopen dat ik mijn foute techniek krijg afgeleerd.

Comment

Ik ben donderdag dus voor mijn rijexamen geweest en ja hoor ; gebuisd.
              Ik heb een hele verkeerde techniek ivm schakelen, ik duw zelfs als ik maar een beetje moet afremmen mijn koppeling in ook als ik dan niet moet terugschakelen.
              Nu heb ik even rondgehoord en blijkbaar doen de meeste mensen met een leeftijd van 50 jaar dit ook zo.
              Parkeren en keren was goed, snelheid en voorang ook.
              Dit is ook nog even het melden waard, examinator was heel correct. Goede uitleg op voorhand en ook naderhand.
              Nu terug oefenen en hopen dat ik mijn foute techniek krijg afgeleerd.
              Inderdaad meen me ook te herrineren dat 1 van men ouders het ook zo doet, direct de koppeling induwen, voor het minste dat ze moeten remmen...foei foei
              Voor het nu nog goed aan te leren, zal denk ik een hele opgave zijn...toch in het begin, want je bent het nu zo gewend.
              Ook opletten dat je je koppeling, met de juiste methode ook weer niet te vroeg gaat induwen, want daar kijken ze ook fel achter!

Met wie heb je dan leren rijden? je ouders? en hebben zei dan ook het je verkeerd aangeleerd? of ben je het zelf zo beginnen doen.

Comment

ik heb met mijn moeder leren rijden maar mijn vader doet het ook zo. Ik denk gewoon dat het vroeger zo werd aangeleerd, omdat je op deze manier heel zuinig bent met de brandstof.
                Veilig rijden is dan weer wat anders, het verschil heb ik al duidelijk gemerkt.

Comment

Het is veeeel veiliger zonder koppeling ingedrukt rijden... dat bedoel je toch eh?

Comment

inderdaad, maar dat heb ik pas gemerkt toe ik op de juiste manier afremde en terugschakelde; en dan zijn het vooral de personen die geen stuur vasthebben die het merken; ze worden niet meer van hot naar her geslingerd.

Comment

Welke examinator had je als ik vragen mag? Je mag per pm antwoorden.

Comment

ik weet zijn naam niet meer, maar het was een jongere man begin 30 denk ik

Comment

De koppeling indrukken is niét zuiniger:
                          - met ingedrukte koppeling gaat de motor "ralenti" draaien, en wordt dus brandstof verbruikt
                          - met koppeling niet ingedrukt, kan je op de motor afremmen en wordt de brandstoftoevoer afgesloten terwijl de motor blijft draaien door het draaien van de wielen

Ik weet ook dat iedereen van +50 zo rijdt, maar het is absoluut geen goeie rijtechniek.

Comment

idd. maar dus bijna iedereen die met zijn/haar ouders leert rijden leert het dus verkeerd.

Comment

Da's niet het probleem van het examencentrum. Er zijn genoeg rijscholen waar je een degelijke rijopleiding kan krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Da's niet het probleem van het examencentrum. Er zijn genoeg rijscholen waar je een degelijke rijopleiding kan krijgen.
                                Als je genoeg pleuros op tafel kan/wil leggen...

Comment

kenny de man, daar zeg je het. Als de rijscholen wat goedkoper waren dan zouden er veel meer mensen daarvoor kiezen. We zouden dan mss wel een hoop betere chauffeurs hebben en minder accidenten. Maar ja, iedereen moet leven.

Comment

Sara, laten we redelijk zijn:

- volledige rijopleiding: 1000€
                                    - verzekering BA jongere: 800€
                                    - 15000km per jaar aan brandstof oprijden: 1000€
                                    - een tweedehands autootje kopen: 2500€

Bedenk je eens wat dat geeft als je op een totaal bedrag van 5300€ 1000€ wil sparen, en je bijgevolg met een foute rijstijl en gebrekkige rijvaardigheid de baan opgaat? Ik kan je verzekeren dat stomweg op je voorligger inklappen méér dan 1000€ kost om te repareren...

Comment

Sara, ik raad je toch aan om een paar uren rijles te volgen bij een rijschool om van die verkeerde techniek af te geraken hoor. Er zijn nog wel meer dingen waar die op letten waar je ouders niet op letten.
                                      Mijn pa bijvoorbeeld kon mij vroeger niet uitleggen hoe je deftig moest vertrekken, gewoon doordat hij al zodanig lang rijdt dat hij er niet meer bij nadenkt en het dus gewoon een automatisme is voor hem.

Comment

kenny de man, daar zeg je het. Als de rijscholen wat goedkoper waren dan zouden er veel meer mensen daarvoor kiezen. We zouden dan mss wel een hoop betere chauffeurs hebben en minder accidenten. Maar ja, iedereen moet leven.
                                        Over de (on)zin van rijscholen mag je je eigen mening hebben, maar dat rijscholen (te) duur zijn vind ik toch wel lichtjes overdreven.

Rijscholen zitten met een hoge personeelskost (+- 35 euro/uur), verbruik (+-8 euro/uur), afschrijvingskost voertuig (Opel astra, BMW 1, Mercedes A,...), administratiekost,...
                                        Je zit snel aan een 50 euro/uur als je nog wat winst wil maken...

Al ben ik (ook) wel van mening dat de regering dringend geld in een deftige basisopleiding ( en dan heb ik het niet enkel over het rijbewijs) voor jongeren moet pompen.

Toch nog veel succes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten
                                          Over de (on)zin van rijscholen mag je je eigen mening hebben, maar dat rijscholen (te) duur zijn vind ik toch wel lichtjes overdreven.

Rijscholen zitten met een hoge personeelskost (+- 35 euro/uur), verbruik (+-8 euro/uur), afschrijvingskost voertuig (Opel astra, BMW 1, Mercedes A,...), administratiekost,...
                                          Je zit snel aan een 50 euro/uur als je nog wat winst wil maken...

Al ben ik (ook) wel van mening dat de regering dringend geld in een deftige basisopleiding ( en dan heb ik het niet enkel over het rijbewijs) voor jongeren moet pompen.

Toch nog veel succes.
                                          wie verplicht er hen eigenlijk om BMW,Mercedes etc te gebruiken als leswagens? Dat zij dat willen doen om hun te profileren in de concurrentiestrijd maakt onze zaak toch niet uiteindelijk?

Comment

Working...
                                          X