Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeer schade

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeer schade

Ik heb even jullie mening nodig over een situatie.

Gisteren morgen was ik in zaventem en diende ik mij te parkeren tussen een rij wagens. Er was weinig plaats voorhanden dus na even rond te vind ik een plaatse dat evenwel vrij klein is maar zeker doenbaar. (ik moet elke dag zo inparkeren bij me thuis dus ik ben er niet vreemd aan)

Het was even vooruit en achteruit rijden maar ik geraak er zonder problemen in

Ik krijg nu ineens telefoon van politie vilvoorde dat ik betrokken was bij een aanrijding ...
    Ik zeg, "ok, ik weet van geen aanrijding, kan u mij even zeggen waarover het gaat ? "

Hij:"er staat hier iemand bij me die aangifte wil doen van een aanrijding tijdens uw inparkeren"

Ik: "fair enough, waar is de schade, dan kan ik even aan mijn wagen checken of daar ook schade is"

Hij: "haar schade is op de achterbumper, de uwe moet dus op de voorbumper zijn"

Ik loop naar de wagen en vind niet het minste spoor van schade

Ik: "geen schade te zien hoor, en mocht ik van een contact weten dan zou ik het zeker niet nalaten te zeggen want ik vind het zelf vreselijk mocht iemand het bij me doen"

Hij: "ik moet toegeven dat de schade miniem is"

Ik: "ik denk niet dat ik de schade veroorzaakt heb hoor"

Hij: "mevrouw zegt dat u zich in een kleine parkeerplaats heeft gezet en dat uw wat vooruit en achteruit heeft moeten rijden, en dat uw een goede chauffeur moet zijn om dat te kunnen doen zonder contact"

Ik: "dat zal dat idd zo zijn dat ik een goede chauffeur ben, want ik heb naar mijn weten GEEN contact gemaakt, en het feit dat er geen schade is aan mijn wagen kan dit enkel maar bevestigen"

Hij: "kijk, als u de aanrijding niet erkend dan maak ik een PV op met VLUCHTMISDRIJF !"

Ik: "kijk , ik kan moeilijk iets toegeven dat ik niet weet dat ik gedaan heb"

Hij: "kijk probeer het anders eens met mevrouw overeen te komen"

Ik krijg die persoon aan de lijn

Ik doe op nieuw hetzelfde verhaarl: "ik heb geen contact gehad met de wagen dus ik denk niet dat de schade van mij is ..."

Zij: "ja maar ik moet dat wel betalen want het is een firmawagen ..."

Ik: "dus u heeft mij de aanrijding zien veroorzaken ?"

Zij: "ik heb u zien in parkeren en dat was een kleine parkeerplaats , u heeft een paar keer vooruit en achteruit gereden ..., ik heb dan s'avonds naar de carwash geweest (ik heb kunnen zwijgen ) en heb gezien dat er een krasje was in de achterbumper"

Ik: "kijk als u een zelf getuige zou zijn geweest van een aanrijding kon u dat gewoon komen melden toch !"

We kwamen er dus niet uit ...

Mijn mening is dat iemand anders die dag of een andere dag al tegen haar wagen heeft gereden. Zij heeft het gewoon op mij gestoken.

Ik heb gevraagd dat iemand een PV komt opstellen van mijn wagen dat er effectief geen schade is !

Wat gaat er nu gebeuren ?
    Ik kan toch niet schuldig bevonden worden omdat iemand DENKT dat ik tegen haar wagen ZOU kunnen gereden zijn !?

PS: Ik heb nog uit de goedheid van mijn hart voorgesteld dat als ze schade had ik het er gerust wil uitpolieren, maar dat wou ze niet ... "

Als er geen schade aan jouw auto is, en iemand is dat komen vaststellen dan heeft ze geen poot om op te staan imho.

En als betrokken partij kan ze moeilijk een onafhankelijk getuige genoemd worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Ik heb even jullie mening nodig over een situatie.

Gisteren morgen was ik in zaventem en diende ik mij te parkeren tussen een rij wagens. Er was weinig plaats voorhanden dus na even rond te vind ik een plaatse dat evenwel vrij klein is maar zeker doenbaar. (ik moet elke dag zo inparkeren bij me thuis dus ik ben er niet vreemd aan)

Het was even vooruit en achteruit rijden maar ik geraak er zonder problemen in

Ik krijg nu ineens telefoon van politie vilvoorde dat ik betrokken was bij een aanrijding ...
      Ik zeg, "ok, ik weet van geen aanrijding, kan u mij even zeggen waarover het gaat ? "

Hij:"er staat hier iemand bij me die aangifte wil doen van een aanrijding tijdens uw inparkeren"

Ik: "fair enough, waar is de schade, dan kan ik even aan mijn wagen checken of daar ook schade is"

Hij: "haar schade is op de achterbumper, de uwe moet dus op de voorbumper zijn"

Ik loop naar de wagen en vind niet het minste spoor van schade

Ik: "geen schade te zien hoor, en mocht ik van een contact weten dan zou ik het zeker niet nalaten te zeggen want ik vind het zelf vreselijk mocht iemand het bij me doen"

Hij: "ik moet toegeven dat de schade miniem is"

Ik: "ik denk niet dat ik de schade veroorzaakt heb hoor"

Hij: "mevrouw zegt dat u zich in een kleine parkeerplaats heeft gezet en dat uw wat vooruit en achteruit heeft moeten rijden, en dat uw een goede chauffeur moet zijn om dat te kunnen doen zonder contact"

Ik: "dat zal dat idd zo zijn dat ik een goede chauffeur ben, want ik heb naar mijn weten GEEN contact gemaakt, en het feit dat er geen schade is aan mijn wagen kan dit enkel maar bevestigen"

Hij: "kijk, als u de aanrijding niet erkend dan maak ik een PV op met VLUCHTMISDRIJF !"

Ik: "kijk , ik kan moeilijk iets toegeven dat ik niet weet dat ik gedaan heb"

Hij: "kijk probeer het anders eens met mevrouw overeen te komen"

Ik krijg die persoon aan de lijn

Ik doe op nieuw hetzelfde verhaarl: "ik heb geen contact gehad met de wagen dus ik denk niet dat de schade van mij is ..."

Zij: "ja maar ik moet dat wel betalen want het is een firmawagen ..."

Ik: "dus u heeft mij de aanrijding zien veroorzaken ?"

Zij: "ik heb u zien in parkeren en dat was een kleine parkeerplaats , u heeft een paar keer vooruit en achteruit gereden ..., ik heb dan s'avonds naar de carwash geweest (ik heb kunnen zwijgen ) en heb gezien dat er een krasje was in de achterbumper"

Ik: "kijk als u een zelf getuige zou zijn geweest van een aanrijding kon u dat gewoon komen melden toch !"

We kwamen er dus niet uit ...

Mijn mening is dat iemand anders die dag of een andere dag al tegen haar wagen heeft gereden. Zij heeft het gewoon op mij gestoken.

Ik heb gevraagd dat iemand een PV komt opstellen van mijn wagen dat er effectief geen schade is !

Wat gaat er nu gebeuren ?
      Ik kan toch niet schuldig bevonden worden omdat iemand DENKT dat ik tegen haar wagen ZOU kunnen gereden zijn !?

PS: Ik heb nog uit de goedheid van mijn hart voorgesteld dat als ze schade had ik het er gerust wil uitpolieren, maar dat wou ze niet ... "
      Als er aan jouw wagen geen schade is, is het haar woord tegen het uwe.
      Politie kan dan PV opmaken, en eventueel bij jou komen kijken of er schade is.
      Ik denk niet dat je veel te vrezen hebt.

Comment

Als ze zelf niet voor rede vatbaar is zou ik ook moeilijk beginnen doen. Laat dan maar een PV opstellen en spreek uw rechtsverzekering aan. Gezien u eigen wagen totaal geen schade heeft opgelopen lijkt het me moeilijk om de schuld in uw schoenen te schuiven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Als ze zelf niet voor rede vatbaar is zou ik ook moeilijk beginnen doen. Laat dan maar een PV opstellen en spreek uw rechtsverzekering aan. Gezien u eigen wagen totaal geen schade heeft opgelopen lijkt het me moeilijk om de schuld in uw schoenen te schuiven.
          Er hebben die dag alleen al waarschijnlijk meerdere mensen achter ingeparkeerd ... laat staan de dagen ervoor ...

Comment

Aaarghh. Ik voel de irritatie al bij mezelf.

The power of denial. Als het dan nog de waarheid is (dat je geen contact maakte, wat ik geloof) is dat nog makkelijker om vol te houden.

Als er in extremis een rechtzaak van komt (not likely), lijkt het gezien je wax-it bezigheden weinig waarschijnlijk voor de rechter dat je nochalant met jouw of andermans wagen omgaat.

Haar woord tegen het jouwe, maar als ze geen rechtstreekse getuige van het voorval heeft, kan daar niet veel mee gebeuren. Zo zou het inderdaad wel makkelijk zijn voor vanalles en nogwat. Iedere kras op je bumper die je wil hersteld zien, laat je zo makkelijk betalen door iemand die eens toevallig voor je staat geparkeerd. Zeg dan maar dat hij er moet tegengereden zijn. Zo lukt dat dus niet.

Comment

Moeilijke zaak. Jouw woord tegen dat van haar imho.

Stel dat je tegen haar was gereden dan kan er gerust lichte schade aan haar voertuig zijn en geen aan dat van jou. Dus dat bewijst volgens mij weinig of niets.

Dit zou ik zelf nooit voorstellen. Want ergens geef je zo toe dat je er toch iets mee te maken hebt. Indien zij er echt een zaak van wil maken, zal deze zin waarschijnlijk nogwel naar boven komen.
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                Moeilijke zaak. Jouw woord tegen dat van haar imho.
                En dan ben je in mijn ogen onschuldig tot het tegendeel bewezen is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Welkom in het Belgisch rechtssysteem!
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    idd, heb het zelf al eens meegemaakt, er stak toen zelf een briefje onder de ruitenwisser van een getuige. Aan de wagen van tegenparij was geen schade, dus zelf moeten herstellen,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                      Dit zou ik zelf nooit voorstellen. Want ergens geef je zo toe dat je er toch iets mee te maken hebt. Indien zij er echt een zaak van wil maken, zal deze zin waarschijnlijk nogwel naar boven komen.
                      Ik stelde dat gewoon voor omdat ik nu eenmaal zo iemand ben die graag wil helpen ...
                      Haar probleem zou dan ook opgelost geweest zijn ...

Nu komt er uiteraard een hele boel bij kijken om het op te lossen terwijl ik er gewoon niets mee te maken heb ... dat zal me misschien nog meer tijd kosten dan er even met mijn machine over te gaan als ik in de buurt ben

Ik vind het erg dat iemand u beschuldigd van een aanrijding terwijl ze de aanrijding NIET gezien heeft, dat ze enkel gezien heeft dat het een kleine plaats was en dat ik wat vooruit en achteruit heb gereden om erin te raken ...
                      Ze gaat er dus vanuit dat ik er ZOU kunnen zijn tegengeren , en daarom wordt ik beschuldigd van vluchtmisdrijf omdat ik ontken contact te hebben gehad ...

Comment

als er geen schade is aan uw auto hoef je niks te vrezen en kunnen ze je niks doen ...

wel uw auto eens gaan tonen zodat ze effectief zien dat er geen schade aan is

Comment

Kan je bewijzen dat je na de aanrijding de schade aan jouw wagen niet uitgepolierd hebt?

Wat een kutwijf. Droog in de kakker is de enige oplossing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Wat een kutwijf. Droog in de kakker is de enige oplossing
                            dan wil ik er ook wel eens een deukje in rijden bij haar

Comment

Dat is heel vriendelijk, maar misschien niet zo slim. Want zo geef je eigenlijk toe dat je schade (aan jouw voorbumper bijvoorbeeld) kan doen verdwijnen.

Maar voor alle duidelijkheid: als zij schadevergoeding wil van jou zal ze moeten bewijzen dat jij tegen haar auto bent gereden. En dat zal moeilijk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                                Dat is heel vriendelijk, maar misschien niet zo slim. Want zo geef je eigenlijk toe dat je schade (aan jouw voorbumper bijvoorbeeld) kan doen verdwijnen.

Maar voor alle duidelijkheid: als zij schadevergoeding wil van jou zal ze moeten bewijzen dat jij tegen haar auto bent gereden. En dat zal moeilijk zijn.
                                Heb wel vermeld aan de agent die de PV opsteld dat hij NU moet komen kijken naar de wagen !
                                Hij staat nog helemaal vuil dus ik heb nog niet gewassen of gepolierd ...

Als ze mij volgende week vragen of ik de wagen wil gaan tonen moet ze niet afkomen met de uitspraak "ja maar ge hebt dat er misschien uitgepolierd ..."

Comment

Wax-it: ga vandaag bij een lokale politiepost langs en laat PV opmaken, zodat een agent vaststellingen kan doen van de toestand van je wagen vandaag, en je kan verhoren.

Dit niét doen, kan betekenen dat je lustig dit weekend de auto wast, binnen 3 weken de wijkagent over de vloer krijgt die opschrijft "niets te zien, de auto is al gewassen" en je vervolgens voor de politierechter in het nauw gedreven kan worden omdat er twijfels bestaan over het feit dat je de krassen er al had kunnen uitpolieren of de bumper herstellen.

De lui- en laksheid van politiediensten wordt nl. zelden als excuus gebruikt om je vrij te spreken.

Denk eraan: de enige die aan jouw verdediging werkt, ben jezelf. En zonder een vaststelling van een politieagent, is er niemand die kan getuigen dat er vandaag geen krassen op je auto staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Wax-it: ga vandaag bij een lokale politiepost langs en laat PV opmaken, zodat een agent vaststellingen kan doen van de toestand van je wagen vandaag, en je kan verhoren.

Dit niét doen, kan betekenen dat je lustig dit weekend de auto wast, binnen 3 weken de wijkagent over de vloer krijgt die opschrijft "niets te zien, de auto is al gewassen" en je vervolgens voor de politierechter in het nauw gedreven kan worden omdat er twijfels bestaan over het feit dat je de krassen er al had kunnen uitpolieren of de bumper herstellen.

De lui- en laksheid van politiediensten wordt nl. zelden als excuus gebruikt om je vrij te spreken.

Denk eraan: de enige die aan jouw verdediging werkt, ben jezelf. En zonder een vaststelling van een politieagent, is er niemand die kan getuigen dat er vandaag geen krassen op je auto staan.
                                    Hartelijk bedankt voor je positieve inbreng !!!

Ik ga dat vanmiddag dan ook meteen gaan doen

Comment

gewoon volhouden dat jij niet tegen haar auto gereden bent. Als er geen sporen van aanrijding op uw auto zijn en er zijn geen getuigen dan zal je niets moeten betalen... dan wordt er geredeneerd dat ieder zijn eigen schade betaalt.... net zoals bij een ongeval waar er geen aansprakelijkheid van 1 vd 2 partijen kan vastgesteld worden ... dan moet ieder opdraaien voor zijn eigen schade

Comment

Succes ermee!

Comment

Working...
                                        X