Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
    Dit heeft mij toch even geërgerd: 2 fietsers die aan het trainen waren achter een kleine bestelwagen. Bestelwagen reed constant met 4 pinkers op, snelheid varieerde tussen de 30 en de 50 op een baan van 90 waar nergens mogelijkheid is om in te halen. Baan van Berlaar - Heikant richting Lier.

Bestaat hier eigenlijk wetgeving rond? Ik neem aan dat dat niet mag, 2 fietsers die op een paar centimeter van de bumper van het bestelwagentje rijden, of wel? Het verkeer ophouden deden ze in ieder geval, foto's zijn genomen rond 13u.

Het grappige was wel dat een mevrouw uit een zijstraat kwam opgereden voor de bestelwagen en gewoon 20 bleef rijden.

Ik zie dit trouwens de laatste tijd wel meer, dit is al de derde.
    da's idd om u dood te ergeren! Ik probeer die baan zoveel mogelijk te vermijden, nergens kans om voorbij te gaan en ge hebt ALTIJD wel een of andere pipo die de rest ophoudt. En nee, ook al hoopt ge dat die op één van de 2 rotondes afslaat, ze moeten altijd rechtdoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
      Heb je geclaxonneerd?
      Onmiddellijk politie bellen ja. Ze zullen het snel leren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
        Ja dan springen die metéén in hun combi om die fietsers een zware boete te geven!

AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Ben je er dan overgesprongen ? Van het linkerrijvak direct naar de helft van de pechstrook ? (Of ligt die pechstrook ginder aan de linkerkant ??)
          2-vaks autostrade.
          snok nekeer aan uw stuur tegen 90 naar rechts en je zult zien hoe snel je daar bent, maar dat weet je ongetwijfeld wel

Comment

Heb je geclaxonneerd?
            Veel gaat dat niet uithalen he.

Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten
            Owkeej, ik rijd zelf met de koersfiets, maar dat is er wel over.
            En dan nog zonder helm zo te zien?
            Ja zonder helm, als dat busje bruusk moest remmen had het niet mooi geweest denk ik.

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
            Bestelwagen of niet, volgens mij moeten die fietsers gewoon op het fietspad rijden daar.
            Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
            yup, die mogen niet op de rijbaan als er fietspad voorzien is
            Ik dacht dat er misschien bijzondere regels waren in dit geval, blijkbaar niet.

Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
            da's idd om u dood te ergeren! Ik probeer die baan zoveel mogelijk te vermijden, nergens kans om voorbij te gaan en ge hebt ALTIJD wel een of andere pipo die de rest ophoudt. En nee, ook al hoopt ge dat die op één van de 2 rotondes afslaat, ze moeten altijd rechtdoor
            Haha, ja dat ken ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
            Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
            Ja dan springen die metéén in hun combi om die fietsers een zware boete te geven!

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            Die gaan zich haasten om ter plekke te komen..
            Ik denk ook dat de politie niet staat te springen om zo'n dingen te gaan bekeuren/controleren.

Comment

• 2-vaksautostrades i.c.m. Franse bestuurders

bah.
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                Veel gaat dat niet uithalen he.

Is toch serieus irritant voor hun als je je claxon de hele tijd in gedrukt houdt, ze zullen het wel leren.

Comment

Is toch serieus irritant voor hun als je je claxon de hele tijd in gedrukt houdt, ze zullen het wel leren.
                  Het zal in ieder geval irritant zijn, want ik heb de belachelijkste claxon ooit. Volgende keer is proberen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                    2-vaksautostrades i.c.m. Franse bestuurders

bah.
                    Ik erger me de laatste tijd meer in België dan in Frankrijk....in Frankrijk werkt de "scare"-techniek nog wel redelijk...gewoon op ze afknallen en dan gaan ze uit schrik aan kant.
                    In België hebben ze zo'n schrik precies niet...

"Zie Maria, daar komt weer zo'n weekendongeval aangevlamd, die peist toch ni da'k aan de kant ga zekers???"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Ik erger me de laatste tijd meer in België dan in Frankrijk....in Frankrijk werkt de "scare"-techniek nog wel redelijk...gewoon op ze afknallen en dan gaan ze uit schrik aan kant.
                      In België hebben ze zo'n schrik precies niet...

"Zie Maria, daar komt weer zo'n weekendongeval aangevlamd, die peist toch ni da'k aan de kant ga zekers???"
                      So true !

Frankrijk by night ...

Oudenaarde -> Flassans-sur-isole ... 2 keer remmen voor voorligger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        So true !

Frankrijk by night ...

Oudenaarde -> Flassans-sur-isole ... 2 keer remmen voor voorligger

Ben zo onder de 6 uur gedoken van La Plagne naar Leuven

En dan nog niet eens overdreven hard, max 200-210 (kleine aan boord)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Ben zo onder de 6 uur gedoken van La Plagne naar Leuven

En dan nog niet eens overdreven hard, max 200-210 (kleine aan boord)
                          Haha, zalig ...

Ik zeg hetzelfde, maar in mijn Golfe was het :
                          niet overdreven hard 160 op teller (kleine aan boord)

Comment

• Aixams, Ligiers, whatevers.

Comment

• eergisteren aan auto's die zich pal voor de uitrit van een parkeergarage parkeren, om vervolgens in het naastliggende hotel te gaan inchecken.

En vanmorgen aan mensen die zo laaghartig zijn om banden van SUV's af te laten en geen signatuur achterlaten behalve een papiertje (op de venster gekleefd) met een hele uitleg, getekend "de volgende generatie" .
                              Dan sta je daar, met twee platte banden, net voor je belangrijke afspraak.
                              Ze waren in een hele buurt aan het werk geweest. Een Hyundai Santa Fe en een Land Rover Discovery waren luchtloos.

Blij dat ikzelf niet met een SUV rij, maar met een simpele koekendoos.
                              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• in adam smijten ze smarts

Comment

• pfff, t is altijd iets hé
                                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• ongeveer zo ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                      eergisteren aan auto's die zich pal voor de uitrit van een parkeergarage parkeren, om vervolgens in het naastliggende hotel te gaan inchecken.

En vanmorgen aan mensen die zo laaghartig zijn om banden van SUV's af te laten en geen signatuur achterlaten behalve een papiertje (op de venster gekleefd) met een hele uitleg, getekend "de volgende generatie" .
                                      Dan sta je daar, met twee platte banden, net voor je belangrijke afspraak.
                                      Ze waren in een hele buurt aan het werk geweest. Een Hyundai Santa Fe en een Land Rover Discovery waren luchtloos.

Blij dat ikzelf niet met een SUV rij, maar met een simpele koekendoos.
                                      Hun auto's vervuilen waarschijnlijk meer dan zo'n suv geval. Moest ik ooit ééntje zien dan stek ik hem vast en geef ik hem aan!! Van andermans gerief MOET je afblijven!!!

Comment

• Die boomknuffelaars toch

Eerst steken ze banden plat, en dan laten ze een briefje achter met de vraag 'of je even wil nadenken om geen andere wagen te komen'.

Denken ze dat ze met die tactiek ver gaan komen?

Comment

• mensen die denken dat ze iemand een dienst bewijzen door voetgangers laten over te steken., da's levensgevaarlijk.

om te beginnen, achterliggende auto's zien dat niet dat er wordt gestopt om iemand over te laten, dus steken de stilstaande auto voorbij, heb het maar voor dat daar net iemand achteruitkomt.

+ de voetgangers zelf hebben dan geen zicht op het verkeer meer.

ik vind het veel veiliger om nog es extra te claxoneren en met mijn lichten te flitsen als ik iemand zie die wil oversteken, dan blijven ze tenminste braaf aan de kant staan tot ik voorbij ben, als nu iedereen dat eens deed vielen er veel minder doden.

Comment

Working...
                                          X