Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

    Je maakt van een 3 vaks gewoon een 2 vaks autostrade, en je hoeft maar het voorbeeld te nemen van de E313 om te zien dat je dan geen meter meer vooruit komt
    als het DRUK is , zijn alle rijvakken in gebruik; bij minder verkeer is plek & ruimte genoeg om vlot iedereen voorbij te gaan op linker vak.

    als jij iemand wilt voorbij gaan tegen 160+ is het u verantwoordelijkheid om het verkeer in te schatten, het is geen privébaan hé, ik betaal jaarlijks daar ook taxen voor:p

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Is het niet zo dat men als voetganger alsnog, met alle voorrang, gewoon de straat kan oversteken indien de zebrapaden meer dan 30 meter verwijderd zijn van de plaats in kwestie ??

      Nee.

      Voetgangers die zich 30 meter van een zebrapad verwijderd zijn, zijn verplicht daar over te steken.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Is het niet zo dat men als voetganger alsnog, met alle voorrang, gewoon de straat kan oversteken indien de zebrapaden meer dan 30 meter verwijderd zijn van de plaats in kwestie ??
        Nee.

        42.4.4. Op de plaatsen waar het verkeer noch door een bevoegd persoon, noch door verkeerslichten geregeld wordt, mogen de voetgangers zich slechts voorzichtig op de rijbaan begeven en met inachtneming van de naderende voertuigen.
        Artikel 40 zegt wat jij als automobilist moet doen:


        Een voetganger voorrang geven buiten een voetgangersoversteekplaats staat daar niet bij.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Niet waar, de chauffeur die inhaalt doet een maneuver (inhalen) en heeft dus geen voorrang!
          Is inhalen een manoever?

          12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.

          Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd :
          • van rijstrook of van file veranderen,
          • de rijbaan oversteken,
          • een parkeerplaats verlaten of oprijden,
          • uit een aanpalende eigendom komen,
          • keren of achteruitrijden.
          Wordt niet als manoeuvre beschouwd : zich op het einde van een fietspad op de rijbaan begeven om rechtdoor te rijden
          Nee dus. Bijgevolg:
          42.4.4. Op de plaatsen waar het verkeer noch door een bevoegd persoon, noch door verkeerslichten geregeld wordt, mogen de voetgangers zich slechts voorzichtig op de rijbaan begeven en met inachtneming van de naderende voertuigen.
          Overigens... Ik denk niet dat je een veilig chauffeur kan zijn als je de wetgeving niet kent. Voorrangnegatie is een van de belangrijkste ongevalsoorzaken, en blijkbaar ken jij je voorrangsregels niet.

          Comment


          • Ik snap niet dat je je zo kan ergeren aan middenvakrijders op een praktisch lege autosnelweg. Tijdsverlies of snelheidsverlies loop je niet op door van 't 1e naar 't 3e en terug naar 't 1e te gaan om hem in te halen. Plus, je haalt hem veilig in en loopt geen risico op een verkeersboete. Sommige mensen vinden 't 1e vak te rommelig (vooral in België, kapot gereden door vrachtwagens).

            Ik vind 't 1000x ergerlijker om tijd te verliezen aan een rondpunt door asocialen (vaak niet het genre middenvakrijders) die ofwel door hun snelheid ofwel door hun lompheid niet pinken voor het verlaten ervan.

            Comment


            • Telkens van rijstrook wisselen voor een middenvakrijder betekent 4 keren voorrang verlenen ipv 2. En je weet natuurlijk dat:
              1. De middenvakrijder 110 rijdt
              2. De eerste achterligger met 120 nadert
              3. een tweede achterligger met 130 nadert
              4. en de eerste achterligger dus eerst moet remmen om de snellere chauffeur voor te laten alvorens zelf de middenvakplakker in te halen
              Middenvakplakken is asociaal, egoïstisch en lui. Als je te lui bent om te autorijden, blijf dan thuis. Meestal reageren middenvakplakkers ook niet zo goed als je zelf asociaal gaat rijden voor hen, dus het is nu niet alsof ze begrip voor mede-aso's hebben .

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Is inhalen een manoever?
                En bij een stilstaand voertuig gaat het niet eens om inhalen maar om voorbijrijden.
                AutoMinded.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Middenvakplakken is asociaal, egoïstisch en lui. Als je te lui bent om te autorijden, blijf dan thuis. Meestal reageren middenvakplakkers ook niet zo goed als je zelf asociaal gaat rijden voor hen, dus het is nu niet alsof ze begrip voor mede-aso's hebben .
                  Je haalt me de woorden uit de mond!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                    Ik snap niet dat je je zo kan ergeren aan middenvakrijders op een praktisch lege autosnelweg. Tijdsverlies of snelheidsverlies loop je niet op door van 't 1e naar 't 3e en terug naar 't 1e te gaan om hem in te halen. Plus, je haalt hem veilig in en loopt geen risico op een verkeersboete. Sommige mensen vinden 't 1e vak te rommelig (vooral in België, kapot gereden door vrachtwagens).

                    Ik vind 't 1000x ergerlijker om tijd te verliezen aan een rondpunt door asocialen (vaak niet het genre middenvakrijders) die ofwel door hun snelheid ofwel door hun lompheid niet pinken voor het verlaten ervan.
                    Maar op het middenvak blijven is een strafbaar feit!
                    Als je helemaal van rechts naar links moet en dan terug is gevaarlijk.
                    En waarom? Omdat sommige mensen niet naar rechts willen... Als je een auto ziet aankomen ga dan ff naar rechts, als ze dat doen heb ik er geen enkel probleem mee dat ze op het middenvak rijden. Maar halsstarrig op dat middenvak blijven rijden als er iemand aankomt op het rechtse vak is fout.

                    Ik erger me er aan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
                      Ik erger me er aan.
                      Jij kon geen beter topic vinden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Middenvakplakken is asociaal, egoïstisch en lui. Als je te lui bent om te autorijden, blijf dan thuis. Meestal reageren middenvakplakkers ook niet zo goed als je zelf asociaal gaat rijden voor hen, dus het is nu niet alsof ze begrip voor mede-aso's hebben .
                        kan het niet beter verwoorden! meestal als je dan doorsteekt van linkervak naar rechter krijg je een pharen-concert omdat jij als een gek rijdt!

                        als ze het niet kunnen verdragen moeten ze maar rechts rijden

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                          kan het niet beter verwoorden! meestal als je dan doorsteekt van linkervak naar rechter krijg je een pharen-concert omdat jij als een gek rijdt!

                          Af en toe kan ik me niet bedwingen, rem ik af, en ga er dan PAL achter rijden met m'n pharen op

                          Maar meestal trek ik me d'r geen zak van aan en rij gewoon door

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door paul_ulrix Bekijk Berichten
                            zever, om 10 minuten te winnen op zo'n korte afstand als Brussel - Gent moet je al een pak harder gaan, dat gaat u toch niet lukken in druk verkeer.
                            mijn beste da gaat zeer zeker.

                            De e40 is momenteel te omschrijven als: "asfaltvlakte voor mongolen"

                            Gisteren zot veel verkeer, en heb op 1keer 2km rechts kunnen rijden

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                              mijn beste da gaat zeer zeker.

                              De e40 is momenteel te omschrijven als: "asfaltvlakte voor mongolen"

                              Gisteren zot veel verkeer, en heb op 1keer 2km rechts kunnen rijden

                              Aan de Craeybeckxtunnel heb je dat ook vaak, als je van de Ring komt en je houdt gewoon rechts aan kun je soms tot aan de Total in Rumst 1x0 rijden

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                Aan de Craeybeckxtunnel heb je dat ook vaak, als je van de Ring komt en je houdt gewoon rechts aan kun je soms tot aan de Total in Rumst 1x0 rijden
                                Die E19 is gwn stom & lomp bevolkt...
                                1ste rijvak, een paar camions, 2de rijvak, een paar autootjes, 3de rijvak, nokvol leasekrellen aan 100-110...

                                Comment


                                • Daarjuist naar Gent met een Duitser wat plaats proberen te maken.

                                  Hij komt even naast mij rijden al bijtend in zijn stuur.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                    Daarjuist naar Gent met een Duitser wat plaats proberen te maken.

                                    Hij komt even naast mij rijden al bijtend in zijn stuur.
                                    Dat is toch geen ergenis, gwn eens goed lachen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                      Dat is toch geen ergenis, gwn eens goed lachen.
                                      Dat was eens lachen met ergernis

                                      Comment


                                      • Stel je eens voor hoe leuk een intercom zou zijn, zoiets waarmee je kan schreeuwen tegen andere weggebruikers.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                          Stel je eens voor hoe leuk een intercom zou zijn, zoiets waarmee je kan schreeuwen tegen andere weggebruikers.
                                          Hopelijk met een mute knop, constant dat gelach in je roze multipla

                                          Comment

                                          Working...
                                          X