Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
    Vanmorgen een debiel in een nieuwe Audi A4.

Er stond een bus stil aan de halte, en die kerel met z'n A4 wilde die bus voorbijsteken. Maar net als die wil inhalen vertrekt die bus, en ik kom uit de tegengestelde richting. Zowel de buschauffeur als ik moest alles toesmijten zodat die A4 nog doorkon.
    Dus eigenlijk had die bus niet mogen vertrekken?
    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Dus eigenlijk had die bus niet mogen vertrekken?
      als hij in bebouwde kom is wel.
      wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
        als hij in bebouwde kom is wel.
        Dat weet janvkn ook wel.

Hij bedoelt dat de bus niet had mogen vertrekken omdat de Audi al aan het inhalen was.

Toch, janvkn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
          Dat weet janvkn ook wel.

Hij bedoelt dat de bus niet had mogen vertrekken omdat de Audi al aan het inhalen was.

Toch, janvkn?
          Inderdaad. In feite is het weer een geval van "snelheid opvoeren wanneer je op het punt staat ingehaald te worden" (cf. artikel 16.7)

Dit is verboden omwille van de goede reden dat wie gaat inhalen zijn inschatting alleen maar kan maken aan de hand van de huidige snelheid van het voertuig dat hij wil inhalen. Als dat ingehaalde voertuig tijdens het inhalen plots gaat versnellen, klopt die inschatting mogelijk niet meer, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden, zoals hier dus.
          AutoMinded.be

Comment

Inderdaad. In feite is het weer een geval van "snelheid opvoeren wanneer je op het punt staat ingehaald te worden" (cf. artikel 16.7)

Dit is verboden omwille van de goede reden dat wie gaat inhalen zijn inschatting alleen maar kan maken aan de hand van de huidige snelheid van het voertuig dat hij wil inhalen. Als dat ingehaalde voertuig tijdens het inhalen plots gaat versnellen, klopt die inschatting mogelijk niet meer, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden, zoals hier dus.
            Hmmm.

Inhalen geschiedt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn (16.1). De Audi stond dus niet op het punt de bus in te halen (wel om ze voorbij te rijden).

De Audi had de autobus de gelegenheid moeten laten zijn halteplaats te verlaten, en de autobus moest geen voorrang verlenen aan de Audi.

Het hangt er volgens mij allemaal van af wanneer de bus is beginnen pinken en waar da Audi zich toen bevond.

Comment

• Als de Audi al bezig is de bus voorbij te rijden, kan de buschauffeur geen voorrang opeisen. Bestuurders moeten voorrang geven aan bussen die halteplaatsen willen verlaten in de bebouwde kom, maar de buschauffeur mag ook geen aanrijding veroorzaken door een halteplaats uit te rijden als ie daarbij gehinderd wordt door een voertuig dat al langszij de bus is.

Comment

Hmmm.

Inhalen geschiedt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn (16.1). De Audi stond dus niet op het punt de bus in te halen (wel om ze voorbij te rijden).
                Maar zo gauw de bus zich in beweging zet... al is het maar 0,0001km/h is er plots wel sprake van inhalen ... en mag de bus dus niet meer versnellen

Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                De Audi had de autobus de gelegenheid moeten laten zijn halteplaats te verlaten,
                Dat heeft hij volgens mij gedaan door op een andere rijstrook te rijden.
                AutoMinded.be

Comment

Maar zo gauw de bus zich in beweging zet... al is het maar 0,0001km/h is er plots wel sprake van inhalen ... en mag de bus dus niet meer versnellen

Dan moet de bus een constante snelheid van 0,0001 proberen aan te houden. Moeilijk!

Trouwens, de Audi had in geen geval mogen inhalen, vermits de weg niet over een voldoende afstand vrij was om alle gevaar voor ongevallen te vermijden.

Comment

Dat heeft hij volgens mij gedaan door op een andere rijstrook te rijden.

Vertragen en, zo nodig, stoppen.

Dat had de Audi moeten doen. (Volgens de wegcode toch )

Comment

Dan moet de bus een constante snelheid van 0,0001 proberen aan te houden. Moeilijk!
                      In de praktijk houdt dat dus in dat de bus niet mag vertrekken. Zo gauw ze vertrekt, is er sprake van inhalen en is ze in fout door te versnellen.

Trouwens, de Audi had in geen geval mogen inhalen, vermits de weg niet over een voldoende afstand vrij was om alle gevaar voor ongevallen te vermijden.
                      Maar dat feit is een gevolg van de actie van de bus. Op het moment dat de audi rijder begint in te halen is de weg over voldoende afstand vrij, maar wanneer de bus vertrekt heeft de audi bestuurder ineens veel meer afstand nodig.

Vertragen en, zo nodig, stoppen.
                      Dat had de Audi moeten doen. (Volgens de wegcode toch )
                      Enkel áls de bus zijn richtingsaanwijzer aan had staan voor dat de Audi ging inhalen, wat niet blijkt uit de beschrijving van de feiten.
                      AutoMinded.be

Comment

Enkel áls de bus zijn richtingsaanwijzer aan had staan voor dat de Audi ging inhalen, wat niet blijkt uit de beschrijving van de feiten.
                        Het hangt er volgens mij allemaal van af wanneer de bus is beginnen pinken en waar da Audi zich toen bevond.

Comment

Dan zijn we het eens dus.
                          AutoMinded.be

Comment

• Mensen in bestelwagens die als een gek rijden en die denken dat ze alles mogen en als ze een klaxon horen denken dat ze u dan kunnen bang maken door te doen alsof ze tegen u gaan rijden

Comment

• Die Audi mocht niet inhalen, aangezien ik al in de tegengestelde richting aankwam!
                              En ik moest zwaar in de remmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                Die Audi mocht niet inhalen, aangezien ik al in de tegengestelde richting aankwam!
                                En ik moest zwaar in de remmen.
                                Maar de bus vertrok toen hij inhaalde, waardoor zijn inhaalafstand plots langer werd.

Als de bus was blijven staan, had hij het dan wel gehaald?
                                AutoMinded.be

Comment

Maar de bus vertrok toen hij inhaalde, waardoor zijn inhaalafstand plots langer werd.

Als de bus was blijven staan, had hij het dan wel gehaald?
                                  Neen

Die bus had amper 2m gereden toen die weer stilstond. En ik stond op minder dat een wagenlengte van die bus. Die dwaas met z'n Audi moest aardig maneuvreren om weer op z'n rijvak te komen.

Die halte was geen inham, maar die bus moet daar op de rijbaan stoppen. En echt breed is die weg ook niet. Daar zou ik sowieso al niet gaan inhalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                    Ze doen het handschoenkastje niet voor m'n parkeerkaart open hé

Zelfs in de koffer lag er niks ... buiten een fles water

Rondom lag het inderdaad vol met glas , dus we waren niet de enige.

Het feit is natuurlijk dat die mannen weten dat 60% van die auto's die daar staat
                                    mannen zijn die naar de voetbal gaan. En ze doen maar hé want wat kan het hen schelen.
                                    handschoenkastje open laten staan kan helpen ... ik doe het vaak als ik in een louche buurt ben

(uiteraard dan zorgen dat er geen valuables in liggen, maar dat spreekt voor zich denk ik )
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Wat is een louche buurt of hoe herkent men zo'n buurt ?? (Dit om in de toekomst zeker te zijn dat ik daar niet parkeer).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        Wat is een louche buurt of hoe herkent men zo'n buurt ?? (Dit om in de toekomst zeker te zijn dat ik daar niet parkeer).

Rode lampjes en/of veel buitenlanders, denk ik.

Comment

Rode lampjes en/of veel buitenlanders, denk ik.
                                          En schijnbaar veel voetbalsupporters ???

(Ne goeien tip, als je nog eens naar Anderlecht of zo gaat probeer dan ne sticker van een lokale garage op uw wagen te plakken want als ze zien dat het "maar 'n boerken" is .......)

Comment

Working...
                                          X