Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• neen, want we waren maar met drie.
    Da's nog het ergste van al.

Anders had ik dat inderdaad niet gedaan tenzij de rest ook aan 't proberen was in te voegen.
    En die 30 auto's verder, dat was helemaal 't eind, zoals ik normaal gereden zou hebben.

Ik wou gewoon heel letterlijk hun eigen regels volgen, da's al.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Vandaag rij ik op een vierbaansweg met middenberm als plots iemand uit een zijstraat pardoes op het rechtervak invoegt. Ik moet uitwijken naar het linkervak en claxonneer. Bestuurder claxonneert terug. Bon.

Even verder sta ik aan het licht, en onze collega-bestuurder komt in het rijvak naast mij staan. Ik zie dat de bestuurder, een kerel, druk in gesprek is met zijn GSM, en z'n gordel niet aanheeft. Typisch. Hij ziet mij kijken, doet zijn raamje af en vraagt wat het probleem is.

- "Uw kennis van de voorrangsregeling..."
      - "Oe, ge hebt toch twee rijstroken?
      - "En gij een bord B1... En geen gordel aan..."
      - "Zijde gij plies ofwa?"

Die ene keer per jaar dat ik toch eens politionele bevoegdheden zou willen hebben, al was het maar om zijn gezicht te zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Vandaag rij ik op een vierbaansweg met middenberm als plots iemand uit een zijstraat pardoes op het rechtervak invoegt. Ik moet uitwijken naar het linkervak en claxonneer. Bestuurder claxonneert terug. Bon.

Even verder sta ik aan het licht, en onze collega-bestuurder komt in het rijvak naast mij staan. Ik zie dat de bestuurder, een kerel, druk in gesprek is met zijn GSM, en z'n gordel niet aanheeft. Typisch. Hij ziet mij kijken, doet zijn raamje af en vraagt wat het probleem is.

- "Uw kennis van de voorrangsregeling..."
        - "Oe, ge hebt toch twee rijstroken?
        - "En gij een bord B1... En geen gordel aan..."
        - "Zijde gij plies ofwa?"

Die ene keer per jaar dat ik toch eens politionele bevoegdheden zou willen hebben, al was het maar om zijn gezicht te zien
        Ik had gewoon "ja" geantwoord op die vraag, en gezegd dat hem een briefke kon verwachten
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• "Ja" antwoorden is aanmatiging van ambt, en daar staan gevangenisstraffen op

Comment

"Ja" antwoorden is aanmatiging van ambt, en daar staan gevangenisstraffen op
            Wat gaat die pipo daaraan doen?
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
              Dan zou je met nog een paar maten moeten op stap zijn, zalig

Eén voor beginnen rijden, een links van hem en één achter en zo hem doen vertragen en 'm dan es op zijne kapoo leggen, 't zou rap gedaan zijn!
              Altijd grappig als ze ineens beseffen dat je niet allleen bent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Wat gaat die pipo daaraan doen?
                Zijn politiebadge tevoorschijn halen?

Comment

• jij denkt dat iedereen politie is
                  ik kreeg ook al dat verwijt

Comment

• Een gezonde dosis wantrouwen

Comment

Zijn politiebadge tevoorschijn halen?
                      Alsof zo eene pipo flik is, en trouwens, dan moet hij nog altijd bewijzen dat ge dat gezegd zoud hebben he

Comment

• flik is beedigd, zijn woord is meer waard dan dat van jou, niet

Comment

• de vrachtwagens die je inhalen tijdens de werken op de E40.
                          rij je mooi je 70km/u (op de gps dus 80 op de teller), komen de vrachtwagens je via de versmalde stroken voorbij gestoven.

cowboy's.
                          wimoptiek.be op

Comment

• Hoe moeilijk zou het zijn om op dergelijke stukken 90 km/u als snelheidslimiet aan te geven, als zelfs vrachtwagens op de versmalde linker rijstrook passen?

Comment

• Die mogen toch niet inhalen? Allez, op de E19 toch niet. Ik heb er vanmorgen nog ene gehad, van mechelen noord tot zemst op max een halve meter van mijn achterbumper terwijl ik echt wel 70 reed. Maar hij bleef wel mooi achter mij rijden, heeft me niet ingehaald, dat dan weer wel ... Degoutant rijgedrag, echt. Dan heb ik nog liever dat hij mij inhaalt, als hij zo dicht achter mij rijdt begaat hij sowieso een overtreding en als ik ineens moet remmen kan ik met een nekbrace (of erger) naar huis, no thanks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                flik is beedigd, zijn woord is meer waard dan dat van jou, niet
                                Volgens mij moeten ze met twee zijn om je op je woord te kunnen pakken (zou nogal straf worden op de rechtbank anders)

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Alsof zo eene pipo flik is, en trouwens, dan moet hij nog altijd bewijzen dat ge dat gezegd zoud hebben he
                                Moet je antwoorden * ja natuurlijk ben ik een flik* kan je op de rechtbank nog altijd verklaren dat je dat cynisch bedoelde Ik heb zo ook al paar keer laten vallen tegen ne flik die ambetant tegen mij deed *jaja, de politie uw vriend* cynisme is toch heerlijk ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
                                  Volgens mij moeten ze met twee zijn om je op je woord te kunnen pakken (zou nogal straf worden op de rechtbank anders)

Bevoegdheid van de politie
                                  Lokaal en federaal politiepersoneel is 24/24u en 7/7d bevoegd om overtredingen vast te stellen op het grondgebied van België. Dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot het douanepersoneel dat enkel bevoegd is tijdens de uitoefening van de dienst.
                                  Als het politiepersoneel optreedt buiten de diensturen of in burgerkledij zal ze haar dienstkaart of legitimatiebewijs tonen. Na het tonen van hun dienstkaart, wordt je geacht hun aanwijzingen of bevelen op te volgen, net alsof het geüniformeerd personeel zou zijn, bijvoorbeeld: uw voertuig verplaatsen.
                                  Bevoegde personen mogen ook alleen handelen en vaststellingen verrichten.
                                  Sedert 10 mei 2006 is de benaming van de hulpagent gewijzigd in agent van politie en hebben deze personen ook een nationale bevoegdheid inzake verkeer.
                                  De bevoegde personen vindt u hier: Klik hier voor lijst
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
                                  Moet je antwoorden * ja natuurlijk ben ik een flik* kan je op de rechtbank nog altijd verklaren dat je dat cynisch bedoelde Ik heb zo ook al paar keer laten vallen tegen ne flik die ambetant tegen mij deed *jaja, de politie uw vriend* cynisme is toch heerlijk ...
                                  "Ik ben een flik" is geen cynische opmerking, maar als je dat doet in combinatie met handelingen die schijn hebben dat je een beëdigd persoon bent (zoals bv het geven van een opmerking op iemands rijstijl) dan kan je dus spreken van aanmatiging van ambt, en dat is een zaak voor de correctionele rechtbank. Zelfs op café dat gaan roepen is risicovol, want je mag de reputatie van het ambt dat je claimt te bekleden niet beschadigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                                    Die mogen toch niet inhalen? Allez, op de E19 toch niet. Ik heb er vanmorgen nog ene gehad, van mechelen noord tot zemst op max een halve meter van mijn achterbumper terwijl ik echt wel 70 reed. Maar hij bleef wel mooi achter mij rijden, heeft me niet ingehaald, dat dan weer wel ... Degoutant rijgedrag, echt. Dan heb ik nog liever dat hij mij inhaalt, als hij zo dicht achter mij rijdt begaat hij sowieso een overtreding en als ik ineens moet remmen kan ik met een nekbrace (of erger) naar huis, no thanks.
                                    Mogen of niet, daar trekken sommige van die pipo's zich niks van aan.

Comment

"Ik ben een flik" is geen cynische opmerking, maar als je dat doet in combinatie met handelingen die schijn hebben dat je een beëdigd persoon bent (zoals bv het geven van een opmerking op iemands rijstijl) dan kan je dus spreken van aanmatiging van ambt, en dat is een zaak voor de correctionele rechtbank. Zelfs op café dat gaan roepen is risicovol, want je mag de reputatie van het ambt dat je claimt te bekleden niet beschadigen.
                                      Als die andere persoon dan al een echte flik zou zijn, en die wilt dat voor de rechtbank halen, dan verklaart ge gewoon dat ge dat NOOIT gezegd hebt.
                                      Dat ge enkel een opmerking maakte over zijn rijstijl, en dat toen je tegen hem sprak de drankgeur rook dat je d'r bijna zelf zat van werd! (dat de dien flik dus serieus gezopen had), eens zien of ze daar nog gevolg aan zullen geven

Comment

• Ze zijn zo lief mijnheer.
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Gisteren een Hollander die de ronde aan het doen was van het Klaverblad in Lummen zien STOPPEN, wilde blijkbaar per se voorrang verlenen aan de auto's die vanop de E313 stonden aan te schuiven. Ik weet niet hoe lang hij daar gestaan heeft en of ie het overleefd heeft.

Toegegeven, het blijft daar wel een heel vreemd punt, ik veronderstel dat het de eerste kennismaking was met het Blad voor meneer.

Comment

Working...
                                          X