Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
    mensen (tegenliggers) voor wie je wacht om een zijstraat in te draaien en die op het laatste hun knipperlicht aansteken om ook die straat in te draaien.

    nog erger: geen knipperlicht gebruiken
    toppunt van egoïsme
    Ik doe dat soms opzettelijk als ik zie dat er een minkukel staat te wachten om in te draaien

    Ik weet dat het egoistisch is, maar aan de andere kant heb ik een rothekel aan mensen in een berlingo met een nummerplaat met vijf tekens en dan rij ik liever vóór hen
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      En in den bouw na het werk geen pinten meer drinken omdat de camionette getraceerd wordt? In welk bedrijf is dat dan wel?
      Zowat iedere 'grotere' bouwfirma in België is ermee bezig of heeft het al geïnstalleerd.
      Het systeem is even simpel als geniaal, in de camionette is een chip geïnstalleerd en iedere werknemer heeft een soort 'badge'.

      Wanneer de chauffeur van dienst zijn werkmakkers gaat ophalen moet eenieder die onderweg opstapt badgen. Dat doen ze vrij correct want hun mobiliteitsvergoeding wordt aan de hand daarvan berekend (het heeft dus weinig zin pas vlak voor de werf pas te badgen want dan krijgen ze hun km's niet terugbetaald)

      Eens op chantier badget iedereen uit bij 't verlaten van de wagen.

      Ondertussen heeft het computersysteem alle nodige info verzameld. Wanneer is de wagen voor het eerste gestart, wie rijdt, wie is opgestapt, waar, hoelaat en hoeveel mobiliteitsvergoeding krijgt die persoon. Wanneer is de motor stilgelegd, waar, hoelaat en wie is er dan allemaal uitgestapt.

      's Avonds idem.

      Comment


      • bb
        is alive

        en alle goe

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          bb
          is alive

          en alle goe
          Ik ben voor en ik ben tegen.

          't Is deels de schuld van de vakbonden. Jarenlang werd de mobiliteitsvergoeding bepaald in 'vogelvlucht-km'. De vakbonden vonden dat niet correct, wat ik ergens wel kan begrijpen, en eisten van de patroons dat de werkelijk afgelegde km's in rekening werden gebracht voor de vergoedingen.

          Dat is geen enkel probleem voor nonkel Jos en zijn 3 metsers maar je kan je inbeelden dat een medium tot groot bouwbedrijf met redelijk wat werven en personeelswissels daar een hele kluif aan had. Men moest bij wijze van spreke een bediende full-time achter Mappy zetten om dagelijks de km-vergoedingen te berekenen.

          Daarom heeft men het eenvoudiger willen aanpakken en men sloeg 2 vliegen in één klap. Men wist ten allen tijde waar de wagen zich ergens bevond en de werknemers kregen, bij wijze van spreken, tot op de meter correct hun vergoeding betaald.

          Goed voor de portemonnee en de verkeersveiligheid. Jammer voor de charme van samen een paar potten te gaan pakken.

          Comment


          • younes had beter een chip gehad

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Als je nog door had gekunnen met pinker aan dan kon je dat ook zonder pinker aan. Als hij nog ver genoeg was kon je door pinker of geen pinker!
              die had ik voelen aankomen. Er is nog iets als beleefdheid en voorzichtigheid.
              Zonder pinker ga ik er van uit dat hij zal versnellen.
              Met pinker ga ik er van uit dat hij nog zal vertragen tenzij er nog een volgende zijstraat of parking achter de zijstraat is.

              't Is geen avance om het uit te leggen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
              Ik doe dat soms opzettelijk als ik zie dat er een minkukel staat te wachten om in te draaien

              Ik weet dat het egoistisch is, maar aan de andere kant heb ik een rothekel aan mensen in een berlingo met een nummerplaat met vijf tekens en dan rij ik liever vóór hen
              de laatste keer heb ik m'n pk's laten scharten en ben ik ervoor gekropen. 't Was voor een golf met bepette bestuurder. Die laat ik ook liever achter mij; de pet was er te veel aan.
              En vanaf nu, als het enigzins kan, doe ik dat voortaan altijd.
              De mongool zette zich dan nog twee plaatsen verder in de rij geparkeerde auto's. Uiteraard zonder pinker.
              __________________________

              2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                die had ik voelen aankomen. Er is nog iets als beleefdheid en voorzichtigheid.
                Zonder pinker ga ik er van uit dat hij zal versnellen.
                Met pinker ga ik er van uit dat hij nog zal vertragen tenzij er nog een volgende zijstraat of parking achter de zijstraat is.

                't Is geen avance om het uit te leggen.
                Die beleefdheid / voorzichtigheid geld voor u dus enkel als die andere rechdoor rijd, maar niet als die zou afslaan?
                Iemand die op een baan rechtdoor rijd gaat niet versnellen, die blijft gewoon zijn snelheid aanhouden, tenzij hij niet iets verder vertrokken is en nog aan het versnellen is, maar dat is dan weer iets anders.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • allee jong, snap je dat nu niet, 't is toch zinloos om hier blijven op door te gaan?
                  Kom jij wel op baan?

                  Iemand die rechtdoor rijdt komt toch sneller af dan iemand die afdraait?

                  Over wat zit jij nu nog door te drammen zeg....
                  Waar wil je naartoe: dat ik daar te lang stond te wachten? Is dat een veel ergere fout dan iemand die zijn knipperlichten niet gebruikt? Komaan zeg....
                  __________________________

                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                  Comment


                  • Het lijkt me toch risicovol om enkel op een pinker af te gaan... De voorrangsplicht blijft bestaan, ook als die bestuurder natuurlijk rechtdoor rijdt omdat hij de volgende inrit moet hebben ipv de weg waaruit jij komt.

                    Ik ken overigens iemand die niet zag dat er achter de pinkerde bestuurder er nog eentje zat, die vervolgens vrolijk rechtdoor reed.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                      allee jong, snap je dat nu niet, 't is toch zinloos om hier blijven op door te gaan?
                      Kom jij wel op baan?

                      Iemand die rechtdoor rijdt komt toch sneller af dan iemand die afdraait?

                      Over wat zit jij nu nog door te drammen zeg....
                      Waar wil je naartoe: dat ik daar te lang stond te wachten? Is dat een veel ergere fout dan iemand die zijn knipperlichten niet gebruikt? Komaan zeg....
                      Het is idd zinloos nikske Misschien knight-rider eens inviteren om mee te rijden, kan ie het zelf ervaren. Maar misschien heb je dan nog een ergernis extra erbij..

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Die beleefdheid / voorzichtigheid geld voor u dus enkel als die andere rechdoor rijd, maar niet als die zou afslaan?
                        Iemand die op een baan rechtdoor rijd gaat niet versnellen, die blijft gewoon zijn snelheid aanhouden, tenzij hij niet iets verder vertrokken is en nog aan het versnellen is, maar dat is dan weer iets anders.
                        Ik ben al even geboeid aan het volgen en ik moet zeggen dat je er totaal naast zit^^, enig verkeersinzicht is blijkbaar niet iedereen gegeven.

                        Op een rond punt kan je niet echt heel snel rijden, dus iedereen komt met dezelfde snelheid af en remt ook bijna niet om de 'afslag' te nemen. Vandaar dat het logisch, gemakkelijk en respectvol is om eens je naar de afslag toe rijdt die je gaat nemen, je je pinker op zet, zodat diegene die een afslag verder staat ondertss het ronde punt kan oprijden.
                        Tenzij jij helderziend bent, kan jij niet weten of iemand gaat door rijden of af gaat slaan, indien hij zijn richtingaanwijzer niet gebruikt.
                        En het is dus heel frustrerend om 5 min langer te staan wachten en de gehele verkeersdoorstroming te vertragen omdat de ene of andere, niet van enig verkeersinzicht gespeende idioot, zijn richtingaanwijzer een te grote inspanning vindt om te gebruiken.

                        Dit geldt trouwens ook op de gewone weg, zoals hierboven al bevestigd is geweest.

                        Comment


                        • ik heb me heel de tijd ingehouden, maar nu er nog van dezelfde mening zijn: ik twijfel er niet aan dat een gebrek aan inzicht in het verkeer een deel van het probleem is bij knight-rider.
                          Sorry voor de persoonlijke aanval hoor.
                          __________________________

                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            allee jong, snap je dat nu niet, 't is toch zinloos om hier blijven op door te gaan?
                            Kom jij wel op baan?

                            Iemand die rechtdoor rijdt komt toch sneller af dan iemand die afdraait?

                            Over wat zit jij nu nog door te drammen zeg....
                            Waar wil je naartoe: dat ik daar te lang stond te wachten? Is dat een veel ergere fout dan iemand die zijn knipperlichten niet gebruikt? Komaan zeg....
                            Ik snap het maar al te goed hoor.

                            En ja iemand die rechtdoorrijd komt sneller aan (houd zijn snelheid aan) maar versnelt normaal gezien niet (wat jij wel zei), terwijl iemand die afslaat afremt (de een al feller dan de ander).

                            Ik zeg ook nergens dat je te lang stond te wachten, daar kan ik niet over oordelen, want ik was er niet bij.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                              Ik ben al even geboeid aan het volgen en ik moet zeggen dat je er totaal naast zit^^, enig verkeersinzicht is blijkbaar niet iedereen gegeven.

                              Op een rond punt kan je niet echt heel snel rijden, dus iedereen komt met dezelfde snelheid af en remt ook bijna niet om de 'afslag' te nemen. Vandaar dat het logisch, gemakkelijk en respectvol is om eens je naar de afslag toe rijdt die je gaat nemen, je je pinker op zet, zodat diegene die een afslag verder staat ondertss het ronde punt kan oprijden.
                              Tenzij jij helderziend bent, kan jij niet weten of iemand gaat door rijden of af gaat slaan, indien hij zijn richtingaanwijzer niet gebruikt.
                              En het is dus heel frustrerend om 5 min langer te staan wachten en de gehele verkeersdoorstroming te vertragen omdat de ene of andere, niet van enig verkeersinzicht gespeende idioot, zijn richtingaanwijzer een te grote inspanning vindt om te gebruiken.

                              Dit geldt trouwens ook op de gewone weg, zoals hierboven al bevestigd is geweest.
                              Ik kijk nooit op pinkers op een rotonde, want dat is levensgevaarlijk!
                              Een groot deel gebruikt ze niet en anderen zet hun pinker al op terwijl ze daar nog niet afslaan!
                              Ik kijk naar de wielen van de auto's, dan zie je dierct wanneer ze afslaan. De wielen veranderen dan immers van naar links de rotonde te volgen naar rechts om af te slaan.

                              Maar zoals ik al zei, ik gebruik mijn richtingaanwijzers altijd en ook correct.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                ik heb me heel de tijd ingehouden, maar nu er nog van dezelfde mening zijn: ik twijfel er niet aan dat een gebrek aan inzicht in het verkeer een deel van het probleem is bij knight-rider.
                                Sorry voor de persoonlijke aanval hoor.
                                Als ik jou was zou ik eerst eens naar jou eigen verkeersinzicht kijken voordat je een ander een gebrek aan verkeersinzicht gaat toewijzen.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Geërgerd aan een onvoorzichtige brommer met passagier die zomaar voor mijn neus overstak. Ik kon hem niet zien wegens huizen. Ik naderde het kruispunt en direct erna de spoorwegovergang. Ik vertraagde voor de rails en door die rustige remmanoevre kan hij rustig verder tuffen

                                  Eikel!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Als ik jou was zou ik eerst eens naar jou eigen verkeersinzicht kijken voordat je een ander een gebrek aan verkeersinzicht gaat toewijzen.
                                    Dat was er misschien over, knight-rider. 't Loopt wat uit de hand, ik zou het willen stoppen en ik had dat misschien niet moeten neerschrijven en alleen voor mezelf houden.
                                    Excuses.
                                    Maar van m'n eigen verkeersinzicht ben ik redelijk zeker

                                    't Heeft geen zin om hier ruzie te maken, dat lost niks op, en ik heb eigenlijk niks tegen jou en wil dat zo houden.
                                    __________________________

                                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                    Comment


                                    • Voor wie van de kanten van Dendermonde is zal het duidelijk zijn, voor de anderen misschien niet:

                                      op de Noordlaan hebben ze op een vroegere parkeerstrook nu een busstrook aangelegd van 't school (Heilige Maagdcollege) tot kruispunt met LeopoldII-laan. De bussen rijden hier dus op tot aan de lichten en kunnen als het groen is ook naar rechts afdraaien zonder eerst op het normale rijvak te komen.
                                      Op de busstrook staat 'bus' vermeld, en er is een onderbroken lijn met lange strepen.

                                      Er is nu verwarring voor andere chauffeurs die ook naar rechts willen, en denk dat ze ook mogen voorsorteren op die busstrook. Volgens mij mag dit niet, en dat zou logisch zijn aangezien het voordeel van de busstrook dan weg is.

                                      Nu zag ik daarnet ook een politiewagen zonder zwaailicht of sirene deze strook gebruiken om te voorsorteren.

                                      Mag da ?

                                      Comment


                                      • onderbroken is onderbroken
                                        iedereen mag die strook gebruiken om rechts af te slaan

                                        iets anders is't op de noorderbrug in apen, daar is't een ononderbroken lijn

                                        Comment


                                        • Je móet die busstrook gebruiken.

                                          19.2. De bestuurder die naar rechts afslaat moet :
                                          zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan blijven.
                                          http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art19#19.2

                                          72.5. Op een rijbaan met het verkeersbord F17, is de rijstrook die afgebakend is met brede onderbroken strepen en waarin het woord "BUS" is aangebracht, voorbehouden aan voertuigen van geregelde openbare diensten voor gemeenschappelijk vervoer en aan voertuigen bestemd voor het ophalen van leerlingen.
                                          ...
                                          De andere voertuigen mogen hierin slechts rijden om van richting te veranderen.
                                          http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art72#72.5

                                          Comment

                                          Working...
                                          X