Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Als je veel op cc rijdt zie je maar eens eerst hoe "slecht" de meeste mensen een constante kunnen aanhouden. Druk me nog zacht uit want feitelijk zou ik "rijden" moeten schrijven.
    Een constante is één van de facette van het "goed" rijden. Niet iedereen heeft natuurlijk de mogelijkheid om op cc te rijden, maar dan nog.
    Als je zelf niet op CC rijdt doe je het waarschijnlijk niet beter. Exact 120 rijden zonder constant op je teller te turen en zonder CC is quasi niet te doen als de weg bergop/bergaf gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Ik begrijp zo bv niet hoe dat bestuurders van bestelwagens erin slagen om op het laatste de ankers uit te gooien voor een file of trager rijdende auto's... Ge zoudt zeggen dat ze met die hogere zit verder zouden kunnen zien, maar dat is natuurlijk gerekend buiten het acute gebrek aan hercencellen van de gemiddelde bestelwagenrijder...

Dat zijn die mannen (en ook nog vééééééle anderen) die je op een trajectje Antwerpen > Brussel, 4 à 6 keren tegen komt (voorbij steken). Toch vreemd als je zoals ik probeerd om er een sport van te maken om deze afstand af te leggen zonder de cc te moeten uitschakelen.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Als je zelf niet op CC rijdt doe je het waarschijnlijk niet beter. Exact 120 rijden zonder constant op je teller te turen en zonder CC is quasi niet te doen als de weg bergop/bergaf gaat.
        Goh, bij mij scheelt dat dus 4 km/u. Bij die kerels die mij drie keer inhalen terwijl ik op CC rij zal dat geen 4km/u zijn...

Comment

gas bijgeven hé bij bergop, op motor afremmen bij bergaf

Eén van de hinderlijke plaatsen is op de E19 Brussel > Antwerpen net voor het benzinestation in Rumst. Eerst komen ze je daar voorbij gevlogen om vervolgens op de rem te gaan staan voor de flitspaal en dan geraken ze de "pu t/ heuvel" niet meer uit /op.
          Die noemen zich dan waarschijnlijk "goede" chauffeurs
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ergernis bij het tanken vorige week:

Op het linkse stuk was een bus aan het tanken (ik moet toch rechts staan).
            Ik schuif rechts achter een auto, waar zijn tankdop gewoon openstaat, maar niemand te bespeuren is. Ik wacht een vijftal minuten (dacht dat hij naar binnen was ofzo) maar plots zie ik dat hij gezellig zit te bellen in zijn auto.

Ik duw eens op mijn gas, hij stapt uit (blijft vrolijk bellen -> bellen mag niet aan een tankstation). Even zijn hand opsteken was blijkbaar niet nodig, boos kijken alsof hij alles mag vond hij blijkbaar gepaster in deze siuatie
            Aan de eerste pomp was er diesel en 95, aan de volgende diesel en 98.

Uiteraard moest meneer diesel hebben, maar gaat vrolijk aan de eerste pomp tanken, ipv. even door te rijden. Waardoor ik moest wachten tot hij klaar was met tanken en bellen.

Fucking idioten...

Comment

• Je kan zo al snel geërgerd zijn.

Er was voor jou geen mogelijkheid om aan de pomp te tanken. Er was misschien iemand net aan't vertrekken aan de pomp ervoor?
              1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten
                Ik vind da idd ook ergerlijk. Als ik ga tanken en ik betaal voor een keer cash ipv met de kaart zoals gewoonlijk, tank ik eerst, verzet ik de wagen en ga dan binnen om te betalen, geen enkele eigenaar die daarover geklaagd heeft.
                Nu ik er aan denk, ik laat mijn wagen in zo'n situatie ook altijd staan. Al ga ik wel heel zelden in zo'n bemand station tanken, het is er altijd duurder en in een onbemand station gaat het een pak sneller vooruit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                  Ergernis bij het tanken vorige week:

Op het linkse stuk was een bus aan het tanken (ik moet toch rechts staan).
                  Ik schuif rechts achter een auto, waar zijn tankdop gewoon openstaat, maar niemand te bespeuren is. Ik wacht een vijftal minuten (dacht dat hij naar binnen was ofzo) maar plots zie ik dat hij gezellig zit te bellen in zijn auto.

Ik duw eens op mijn gas, hij stapt uit (blijft vrolijk bellen -> bellen mag niet aan een tankstation). Even zijn hand opsteken was blijkbaar niet nodig, boos kijken alsof hij alles mag vond hij blijkbaar gepaster in deze siuatie
                  Aan de eerste pomp was er diesel en 95, aan de volgende diesel en 98.

Uiteraard moest meneer diesel hebben, maar gaat vrolijk aan de eerste pomp tanken, ipv. even door te rijden. Waardoor ik moest wachten tot hij klaar was met tanken en bellen.

Fucking idioten...
                  Rondrijden en voor hem gaan staan. Tegen dat hij klaar is, staat er iemand achter hem, en voor hem: jij. Sloowwwwlly

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                    Je kan zo al snel geërgerd zijn.

Er was voor jou geen mogelijkheid om aan de pomp te tanken. Er was misschien iemand net aan't vertrekken aan de pomp ervoor?
                    Om de situatie wat duidelijker te schetsen: er was NIEMAND. Ook niet toen ik er net aankwam. Hij stond daar gewoon temidden de twee pompen, gewoon in zijn auto te zitten. Ik dacht dat hij al lang getankt had ondertussen...

Hij stond daar gewoon doodleuk, waarschijnlijk een plaatsje gekozen om te stoppen waar hij op zijn gemak kan bellen. Ondertussen even casual tanken, mooi meegenomen.

Het gaat hier ook niet over 2 minuutjes moeten wachten ofzo. Gewoon het feit dat hij al enkele dingen doet die niet kunnen + dan nog eens niet de moeite doen om zich te excusseren, of gewoon een meter verder te rijden en daar zijn precious diesel te tanken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      Rondrijden en voor hem gaan staan. Tegen dat hij klaar is, staat er iemand achter hem, en voor hem: jij. Sloowwwwlly
                      Kon dat maar

De pomp is links, dan kan er net een auto tussen, en dan is het gebouw al (een Nissan garage).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                        weet er iemand welke overheidsmedewerker met een zwarte Mercedes S-klasse (FZI-022) rondbolt, want ik vraag mij af welke dringende opdracht die telkenmale heeft om zijn blauwe lichten en sirene te verantwoorden. Je komt die meestal tegen op de E40 traject Haasrode - Brussel omstreeks 7.30 à 8 uur en uiteraard gaat in het fileverkeer dan plotseling zijn hightech geluids- en lichtinstallatie aan.

die man werkt voor prive bedrijf - die mense vervoere meestal mense van parlement dus
                        hij mag die gebruiken .

Comment

• Vanmorgen een leukerd die het nodig vond om een bommetje op straat te gooien net toen ik aankwam. Jeugd van tegenwoordig...
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

toch wel
                            zoals hier al vermeld; dat zal maar een paar km schelen in plus en in min. Je moet natuurlijk wel naar uw teller kijken, iets wat sommigen blijkbaar vertikken.
                            Zoals gisteren is toch helemaal onvoorstelbaar en zo vaak voorkomend: je nadert een auto op het tweede, je ziet al dat hij onregelmatig rijdt omdat het naderen onregelmatig gebeurt. Als je op een paar meter er vanaf bent, ga je naar 't derde, en ja hoor, ze versnellen. En vertragen. Enz. Op zich kan dat wel allemaal goed zijn, maar dat die uilskuikens dat niet ZIEN, daar heb ik het nog het meeste last mee. Het grote bewijs dat ze alleen maar voor zich uit kijken.
                            Drie maal gehad gisteren. En ondertussen komen ze af op 't derde om het rijtje gehaasten te vergroten en ergeren ze zich in JOU omdat je niet voorbij wil. Ze mogen mij voorbijvlammen al wat ze willen, maar als ze niet kunnen omwille van een ander zijn stommiteiten en ze zijn dan geërgerd in mij, dan word ik korzelig.

Je moet daar trouwens eens op letten als je meerijdt met iemand: hoe vaak kijkt hij of zij in de spiegelS met grote S vanachter. Soms is 't beschamend, zeker op de autosnelweg. Sommigen snappen niet dat het een systeem van samenrijdende auto's is. Blijkbaar is het voor sommigen gewoon rechtdoor rijden.
                            Last edited by Bompa; 16/12/2009, 13:40.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                              toch wel
                              zoals hier al vermeld; dat zal maar een paar km schelen in plus en in min. Je moet natuurlijk wel naar uw teller kijken, iets wat sommigen blijkbaar vertikken.
                              Zoals gisteren is toch helemaal onvoorstelbaar en zo vaak voorkomend: je nadert een auto op het tweede, je ziet al dat hij onregelmatig rijdt omdat het naderen onregelmatig gebeurt. Als je op een paar meter er vanaf bent, ga je naar 't derde, en ja hoor, ze versnellen. En vertragen. Enz. Op zich kan dat wel allemaal goed zijn, maar dat die uilskuikens dat niet ZIEN, daar heb ik het nog het meeste last mee. Het grote bewijs dat ze alleen maar voor zich uit kijken.
                              Drie maal gehad gisteren. En ondertussen komen ze af op 't derde om het rijtje gehaasten te vergroten en ergeren ze zich in JOU omdat je niet voorbij wil. Ze mogen mij voorbijvlammen al wat ze willen, maar als ze niet kunnen omwille van een ander zijn stommiteiten en ze zijn dan geërgerd in mij, dan word ik korzelig.

Je moet daar trouwens eens op letten als je meerijdt met iemand: hoe vaak kijkt hij of zij in de spiegelS met grote S vanachter. Soms is 't beschamend, zeker op de autosnelweg. Sommigen snappen niet dat het een systeem van samenrijdende auto's is. Blijkbaar is het voor sommigen gewoon rechtdoor rijden.
                              Al het geen hierboven staat, Nikske spreekt de waarheid niets anders als de waarheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                De volgende kan pas tanken als de vorige rekening betaald werd.
                                Ik verzet mijn auto dus ook nooit als ik binnen ga betalen; en dat is ook niet meer dan logisch; de tijd die het kost om van de kassa terug naar de auto te gaan en weg te rijden; is zeker niet groter dan de tijd die het kost om onmiddellijk na het tanken je auto te gaan verplaatsen.
                                Zoals gezegd doe ik dat altijd en heeft nog niemand geklaagd dat ik me eerst verzet. Ik doe dit wel enkel als de andere pompen bezet zijn natuurlijk.
                                1976 Porsche 924 (verkocht)
                                2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                2011 Volvo V60 T6 AWD
                                2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Vandaag best nog moeten lachen. Op de E34 Antwerpen-Eindhoven reed er een Toyota IQ voor me die constant bij zijn voorganger zat te plakken, pinker naar links laten staan en dergelijke om die mens toch maar opzij te krijgen. Snelheid lag nochtans rond de 130km/h dus veel reden tot écht moeilijk doen heb je dan niet.

Enfin, de bestuurder voor hem gaat aan de kant, en zodra het IQ'tje wil doortrekken heb ik hem dan maar geërgerd door hem eens een koekje van eigen deeg te geven. Ding ging compleet niet vooruit, vent zat zijn stuur op te eten van frustratie. Ging dan ook meteen aan de kant.

Daarna nog eens flink wat kilometers door Nederland gereden waarbij me toch weer opviel dat Nederlanders hun spiegels niet gebruiken, en geen snars begrijpen van voorrangsregels.

Comment

• Die Google Streetview karren op een autoweg (120km/u) met 2 rijvakken. Iedereen moet er voor uitwijken waardoor er een onnozelaar recht voor m'n neus kwam. Behoorlijk verschieten.
                                    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                                      Daarna nog eens flink wat kilometers door Nederland gereden waarbij me toch weer opviel dat Nederlanders hun spiegels niet gebruiken, en geen snars begrijpen van voorrangsregels.
                                      Ik rij af en toe in NL; met allerlei wagens ... het valt me op dat ze er inderdaad totaal niet kunnen rijden (spiegels niet gebruiken, niet pinken, vlak voor je komen rijden als je sneller aankomt om dan vervolgens toch terug naar hun vak te gaan, etc). Als ik met m'n MINI onderweg ben is het om zot te komen; nergens krijg ik voorrang; overal word ik gecoupeerd, etc. ... maar als ik met een SUV met xenons rij met exact dezelfde rijstijl,ondervind ik níks van dat alles.

Hetzelfde in Frankrijk trouwens
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Mensen die constant op CC rijden en iemand inhalen met een verschil van 2 km/u ofzo zijn ook erg ambetant ! Duw dan eventjes op je gas dat je er voorbij bent ipv iedereen op te houden.

Comment

• mensen die denken dat voorrang van rechts overal geldt. NIET als er haaientanden staan, geit.
                                          T'was bijna boemklets tegen 90km/u

Comment

Working...
                                          X