Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk Berichten
    En dan een klets op uw bakkes en "'t is gebeurd" zeker?
    Het is wel een feit dat ik wel es zou kunnen verschieten wat er daar zou uitkomen .
    Nuja ik ben veel slimmer of dat.
    Ik heb gewoon een koekje van eigen deeg gegeven.

    Comment


    • Ergernis,
      hier in de straat sneeuwruimen met een tractor met daarop een ronde borstel van 1m breed.
      Daar zijn ze nu al de hele morgen mee bezig.
      Is dan nog plaatselijk verkeer waar niemand echt moet zijn buiten bewoners.
      Verbruik van dat ding?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
        Mensen die hun pinkers niet of te laat aanzetten.
        Inderdaad. Ik heb altijd geleerd dat pinkers dienen om aan te duiden dat men een maneuver gaat doen. Niet om aan te duiden wat men aan het doen is of wat men net gedaan heeft.

        Ik heb de indruk dat richtingaanwijzers op vele auto's een optie is die ze niet genomen hebben.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
          Mensen die hun pinkers niet of te laat aanzetten.
          In Nederland is dat NOG 10 KEER erger!!!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Vandaag aan het rondpunt tussen Laakdal en Geel nog maar eens klemgezet door een debiel die het principe van ritsen niet begrepen heeft en het feit dat ik de invoegstrook ten volle benutte ipv in de lange rij wachtenden op de rechterrijstrook te gaan staan als aanstootgevend opvatte. Waarom gaan zo'n mensen in godsnaam in het midden van de baan staan? Waarom doen ze niet hetzelfde als ik wanneer ze moeten aanschuiven? Het is algemeen geweten dat de vlotste doorstroming voortkomt uit het pas op het laatste moment invoegen bij het samenvoegen van twee rijstroken?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
              Vandaag aan het rondpunt tussen Laakdal en Geel nog maar eens klemgezet door een debiel die het principe van ritsen niet begrepen heeft en het feit dat ik de invoegstrook ten volle benutte ipv in de lange rij wachtenden op de rechterrijstrook te gaan staan als aanstootgevend opvatte. Waarom gaan zo'n mensen in godsnaam in het midden van de baan staan? Waarom doen ze niet hetzelfde als ik wanneer ze moeten aanschuiven? Het is algemeen geweten dat de vlotste doorstroming voortkomt uit het pas op het laatste moment invoegen bij het samenvoegen van twee rijstroken?

              Alles klopt wat ge zegt, behalve uw laatste zin... spijttig genoeg is dat niet algemeen geweten.
              2012 Renault Megane RS

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                Alles klopt wat ge zegt, behalve uw laatste zin... spijttig genoeg is dat niet algemeen geweten.
                Helaas...

                Echter zijn het meestal wel bestelwagens die dergelijke bijzonder storende manouvres uitvoeren, die zouden toch genoeg op de baan moeten zijn om enig inzicht te verkrijgen denk ik dan.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                  Vandaag aan het rondpunt tussen Laakdal en Geel nog maar eens klemgezet door een debiel die het principe van ritsen niet begrepen heeft en het feit dat ik de invoegstrook ten volle benutte ipv in de lange rij wachtenden op de rechterrijstrook te gaan staan als aanstootgevend opvatte. Waarom gaan zo'n mensen in godsnaam in het midden van de baan staan? Waarom doen ze niet hetzelfde als ik wanneer ze moeten aanschuiven? Het is algemeen geweten dat de vlotste doorstroming voortkomt uit het pas op het laatste moment invoegen bij het samenvoegen van twee rijstroken?

                  Na de wegversmalling inhalen en dan opzettelijk traag gaan rijden...

                  Comment


                  • Er zijn er veel die ritsen (op het einde van de invoegstrook) zien als 'ik-steek-iedereen-voorbij'. Alé, dat is toch een veel voorkomende opmerking.. helaas.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                      Er zijn er veel die ritsen (op het einde van de invoegstrook) zien als 'ik-steek-iedereen-voorbij'. Alé, dat is toch een veel voorkomende opmerking.. helaas.
                      In Belgie wel, in Nederland niet. De borden in Nederland 'ritsen na 300m' en 'ritsen vanaf hier' helpen hier sterk bij. Als ieder tot het bord rijdt 'ritsen vanaf hier', is de snelheid van de beide lanes ongeveer gelijk zodat dit geen aanleiding geeft tot irritatie in de lane waar ingeritst wordt. In Belgie is er de laatste paar 100 m amper nog een auto te zien met als gevolg dat diegene die toch netjes tot op het einde wil rijden zoals het eigenlijk hoort, gepercipieerd wordt als een voorbijsteker zeg maar 'valsspeler'. Misschien kan Belgie hier net zoals met de matrixborden met variabele snelheid, ook nog wat van Nederland leren.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                        Na de wegversmalling inhalen en dan opzettelijk traag gaan rijden...
                        Dan lok je bij het soort mensen dat je eerst klemrijden reacties uit zoals bumperkleven, voorbijsteken om je vervolgens van de weg "proberen" duwen,... Daar heb ik al helemaal geen zin.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                          In Belgie wel, in Nederland niet. De borden in Nederland 'ritsen na 300m' en 'ritsen vanaf hier' helpen hier sterk bij. Als ieder tot het bord rijdt 'ritsen vanaf hier', is de snelheid van de beide lanes ongeveer gelijk zodat dit geen aanleiding geeft tot irritatie in de lane waar ingeritst wordt. In Belgie is er de laatste paar 100 m amper nog een auto te zien met als gevolg dat diegene die toch netjes tot op het einde wil rijden zoals het eigenlijk hoort, gepercipieerd wordt als een voorbijsteker zeg maar 'valsspeler'. Misschien kan Belgie hier net zoals met de matrixborden met variabele snelheid, ook nog wat van Nederland leren.

                          http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll0...en_ritsen.html
                          Wij kunnen hier nog hééééééél veel van Nederland leren. Ik ben dan wel geen "Hollander" maar veel zaken zijn in Nederland vééééél logischer en vooral minder gevaarlijk dan hier. Dat ze in Nederland dan weer gevaarlijker rijden dan hier, is een andere zaak natuurlijk.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                            Dan lok je bij het soort mensen dat je eerst klemrijden reacties uit zoals bumperkleven, voorbijsteken om je vervolgens van de weg "proberen" duwen,... Daar heb ik al helemaal geen zin.
                            Zo'n dingen doe je gewon niet.. Heeft geen nut en creert alleen maar gevaarlijke situaties voor u en andere weggebruikers.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                              Na de wegversmalling inhalen en dan opzettelijk traag gaan rijden...
                              Ik vind zo'n "wraakacties" vrij belachelijk en kinderachtig eigenlijk. :p
                              Zelf verlies je er ook alleen maar door en je maakt jezelf alleen maar belachelijk. Ik heb het ook nog ooit gedaan hoor, gelukkig ben ik dat na een jaar of 2 ontgroeid

                              Comment


                              • Goh, soms is het wel leuk. Als ik bv. plots een lichtconcert krijg voor een onbeduidende reden, durf ik mij wel eens laten inhalen en dan gewoon achter de persoon in kwestie rijden met mijn grootlichten op. Ik heb dan nog enkel een communicatiemiddel nodig om te vragen of ze dat nu zo leuk vinden als iemand dat doet.

                                Comment


                                • mensen die beginnen te pharen omdat je niet snel genoeg rijdt. gaat moeilijk als er nog een rij auto's voor u hangt hé
                                  daarna altijd ff het kot opensleuren zodat ze niet kunnen volgen

                                  Comment


                                  • Wat was dat gisterenavond op de baan, precies of niemand had ooit in de regen gereden. Zotte toeren gezien.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                                      Wat was dat gisterenavond op de baan, precies of niemand had ooit in de regen gereden. Zotte toeren gezien.
                                      Als het even lang niet geregend of gesneeuwd heeft, paniek!!!! Je hebt er die daarvoor in de remmen gaan

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                                        Wat was dat gisterenavond op de baan, precies of niemand had ooit in de regen gereden. Zotte toeren gezien.
                                        'k Heb zelfs 2 wagens gezien die zonder lichten reden
                                        De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

                                        1976 Volkswagen Kever 1200L
                                        1990 Volvo 344
                                        1991 Mercedes W124 230CE
                                        2016 Skoda Octavia van 't werk

                                        Verkocht
                                        1980 Volkswagen Derby CLS
                                        1990 Mercedes W124 230CE
                                        2008 Renault Espace 2.0 dci 130

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                          'k Heb zelfs 2 wagens gezien die zonder lichten reden
                                          Ik zie veel mensen die met mistlampen rijden ook combi's. Zeer vervelend vind ik dat.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X