Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
deze middag een lul in een grjze ibiza. Eerste vak is doodzonde daar blijf ik weg. Knipperlichten is nog veel erger, dat gebruik je toch niet?
En dan 't liefst geen constante snelheid. Je ziet hem dan afkomen getjaffeld in je spiegel, op 't eerste vak oor mij een naderende vrachtwagen, je schat in dat je hem voorbij kan laten, dus niet hoeft te storen, vertraagt die toch niet op 't moment dat hij naast jou zit? Zodat je toch moet uitbollen / remmen. Ineens niet meer te zien, maar oh, een paar km verder duikt hij weer op van tussen vrachtwagens op het tweede vak hoor!
En zo heel de tijd door, van Gent tot Aalter.
Bumperklevers, maar minstens, zoniet nog vervelender, zijn " gatenlaters ". Derde rijvak, en minstens 100 meter tussen je voorligger laten, wordt de nieuwe mode precies.
mijn buren , we hebben 2 1.5plekken rond ons pleintje, en geeneen laat net geen plek genoeg de smart te parkeren
terwijl ik beregoed met hen overweg kan
waarschijnlijk is het hebben van een tweede auto niet zo goed
Bumperklevers, maar minstens, zoniet nog vervelender, zijn " gatenlaters ". Derde rijvak, en minstens 100 meter tussen je voorligger laten, wordt de nieuwe mode precies.
100m is wel veel maar ik laat toch minstens 2 lantaarnpalen tussen mij en m'n voorganger.
No way dat ze mij gaan strikken door een plots remmaneuver.
En ja, die gaten worden dikwijls gevuld, maar daar ben ik niet boos voor. Ik laat hen dicht tegen een ander plakken en neem weer afstand als 't kan.
Vanmorgen geen ergernis maar veeleer plezier gehad, ik tenminste, die andere zal het wel als ergernis catalogeren. Toen ik naar Jette reed was er ne rappen (Opel Vectra GTS) die de 70 aan z'n laars lapte en iedereen zowat voorbij ging, in Wemmel, waar het 50 is, kon hij ook niet rapper door het verkeer en aan de laatste rode lichten voor het centrum moest hij linksaf. Ik reed, als 3e wagen, gewoon rechtdoor en even verder is er, wegens werken, omleiding en moet men o.a. door een erg slecht stuk straat rijden, maar geen probleem, gewoon op ons gemak verder tot we de helft van de omleiding gedaan hadden, dan zie ik, van links komende, die laagvlieger maar vermits er voor hem een camionette de stop respecteerde (om ons door te laten) probeerde hij nog om die camionette langs links voorbij te rijden en zo iedereen te vlug af te zijn, wat natuurlijk niet lukte daar iedereen gewoon doorreed en hij dus verplicht was om te stoppen. Conclusie was dat, waar hij zo'n kilometer of 5 voor Wemmel iedereen voorbijging, hij Wemmel doorgereden is als laatste, toen ik afsloeg naar het AZ zag ik hem in mijn spiegel nog de rode lichten passeren richting Koekelberg, heb hem dan maar gelukgewenst met de flitspalen die ginder her en der verspreid staan. Dit om aan te tonen dat haast en spoed tot niks dienen. Heb dat vroeger ook dikwijls meegemaakt toen ik nog alle dagen die baan deed. Als die mannen met hun zware camions bij Stallaert vertrokken ze voorbijvliegen tegen 90 of meer (was toen nog geen beperking buiten bebouwde kommen) en terwijl die misschien 60 of 70 konden halen, kwamen die aan de rode lichten in Koekelberg (kleine 15 km verder) doodgemoedeerd naast mij staan waar ik er de "kantjes" afgereden had. Dus véél winst is er niet te halen met Röhrl te willen nadoen.
Het treintje rijden op de linkerrijstrook terwijl de rechter vrij is; is volgens mij ook een voorbeeld van dat kuddegedrag. Iedereen rijdt daar dus de kudde sluit zich maar aan zonder zich af te vragen waarom ze dat eigenlijk doen...
Bij autosalon en dergelijke valt dat ook altijd op ... daar zijn bvb. 5 ingangen, en ik rijd achter 3 wagens, al die 3 wagens langs die ene ingang ... zo stoem
Vandaag was het weer, zoals bijna elke dag, hetzelfde liedje.
Wegversmalling met verkeersdrempel. Ik heb voorrang, er komt nen eikel af in een BMW, kwil doorrijden en kben 1/3e over de drempel. Die kerel rijdt door tot als hij nimeer kan (dus schuin tussen mij en een paaltje) en dus moest ik noodgedwongen mij weer wat achteruit laten bollen. Natuurlijk moest hij nog eens vies kijken naar mij en terwijl verderperen.
Manman, dat kan zo mijn dag verpesten hé. Zij gaan in de fout, zij veroorzaken bijna een ongeluk én dan kijken ze nog eens vies naar u om u een schuldig gevoel te geven
En zo is het dus elke dag wel iets.. mensen die denken dat ze voorrang hebben, mensen die weten dat ze voorrang hebben en dus zonder kijken uit een straat vliegen, mensen die u de pas afsnijden, mensen die niet pinken, arghhhh
Vandaag was het weer, zoals bijna elke dag, hetzelfde liedje.
Wegversmalling met verkeersdrempel. Ik heb voorrang, er komt nen eikel af in een BMW, kwil doorrijden en kben 1/3e over de drempel. Die kerel rijdt door tot als hij nimeer kan (dus schuin tussen mij en een paaltje) en dus moest ik noodgedwongen mij weer wat achteruit laten bollen. Natuurlijk moest hij nog eens vies kijken naar mij en terwijl verderperen.
Manman, dat kan zo mijn dag verpesten hé. Zij gaan in de fout, zij veroorzaken bijna een ongeluk én dan kijken ze nog eens vies naar u om u een schuldig gevoel te geven
En zo is het dus elke dag wel iets.. mensen die denken dat ze voorrang hebben, mensen die weten dat ze voorrang hebben en dus zonder kijken uit een straat vliegen, mensen die u de pas afsnijden, mensen die niet pinken, arghhhh
Ge moet niet wijken voor dien dikke nek met zijne bmw he, hij moest wachten, dus kan hij ook maar terug achteruit rijden deju!
Daarstraks had ik gvd eene met eenen Astra break die bijna in mijne flank zat. (aan het gemeenteplein in Velm voor de mensen die de regio kennen)
Ik kom van aan de kerk afgereden en rem af aan kruispunt met met voorrang van rechts, d'r komt niks aan en dus rij ik enkele meters verder waar ik naar links af moet, maar er komen tegenliggers aan dus moet even wachten. Ik stond nog niet stil om te wachten of er komt aan die straat rechts van mij (waar ik net voorbij ben) een zot rondgevlogen dat hem rakelings van mijn rechterflank naast mij door kon.
Op die plek mag je maar 50km/h, maar die persoon reed zeker meer dan het dubbele, kan niet anders, want hij was veel te snel bij me terwijl er 1 seconde eerder geen voertuig te zien was!
Ik caxoneer vollen bak en doe teken dat hem zot is, meters verder staat hem pas stil en komt uit zijnen auto om te vragen (al schreeuwend) wat mijn probleem is
Antwoord: Mensen gelijk gij die de verkeersregels niet kennen.
En als mijn ma mij niet had tegen gehouden, dan had hem waarschijnlijk het wegdek eens van dichtbij gezien.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik caxoneer vollen bak en doe teken dat hem zot is, meters verder staat hem pas stil en komt uit zijnen auto om te vragen (al schreeuwend) wat mijn probleem is
Antwoord: Mensen gelijk gij die de verkeersregels niet kennen.
En als mijn ma mij niet had tegen gehouden, dan had hem waarschijnlijk het wegdek eens van dichtbij gezien.
Idd, das dan nog het ergste vanal. De hypocrieten.. moesten ze in uw schoenen gestaan hebben ze zouden ook geclaxoneerd hebben op zijn minst.
Ik kom van aan de kerk afgereden en rem af aan kruispunt met met voorrang van rechts, d'r komt niks aan en dus rij ik enkele meters verder waar ik naar links af moet, maar er komen tegenliggers aan dus moet even wachten. Ik stond nog niet stil om te wachten of er komt aan die straat rechts van mij (waar ik net voorbij ben) een zot rondgevlogen dat hem rakelings van mijn rechterflank naast mij door kon.
Mensen gelijk gij die de verkeersregels niet kennen.
Ik haat dat ook...
14.2. Zelfs indien verkeerslichten het toelaten, mag een bestuurder een kruispunt niet oprijden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat hij waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen en aldus het dwarsverkeer zou hinderen of beletten.
Een ergernis van een week of 2 geleden, een vrouw die tijdens de spits het ineens in haar hoofd krijgt om midden op een kruispunt even uit haar auto te stappen om haar ruiten te ontwasemen .
Ik stond niet OP het kruipunt, is was net aan dat kruispunt voorbij.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Verlichtingspalen staan ongeveer tussen de 40 en 100 meter van elkaar...
Ik spreek over bumperkleven wanneer er minder dan 5 meter tussen twee wagens zijn, vanaf 50 meter spreek ik over " gatenlatenvallers ", nu dat is op zich niet zo erg, helaas begint dat " lolleke " voor Erpe-Mere en stopt het pas aan de afrit Groot-bijgaarden aan de Texaco. Op 29 jaar is het nooit zo erg geweest als nu, en dit wanneer het alsmaar kalmer wordt op de E 40 tussen 6 en half 7, richting Brussel.
Ik spreek over bumperkleven wanneer er minder dan 5 meter tussen twee wagens zijn, vanaf 50 meter spreek ik over " gatenlatenvallers ", nu dat is op zich niet zo erg, helaas begint dat " lolleke " voor Erpe-Mere en stopt het pas aan de afrit Groot-bijgaarden aan de Texaco. Op 29 jaar is het nooit zo erg geweest als nu, en dit wanneer het alsmaar kalmer wordt op de E 40 tussen 6 en half 7, richting Brussel.
Op de motor ziet ge dat goed, die gatenvallers... Het verkeer in de verte haalt snelheid, maar dan zit er toch altijd een of andere snotaap lam 90-100 km/u te doen op het linkervak... En op het rechtervak rijden ze of even hard, of zijn ze nog harder aan het slapen...
Comment