Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Of er voor zorgen dat ge hem met wat meer overschot voorbij gaat ipv rakelings voorbij te rijden
    Hij had nog meer dan genoeg ruimte... Was gewoon geen meter, zoals voorgeschreven in de wet. Ik was gewoon wat korter in het weer invoegen. Heb hem zeker niet aan de kant gedwongen ofzo. Moet zijn dat ie al wat andere bestuurders geambeteerd had en reactie gekregen heeft dat ie zo rap op z'n tenen getrapt was, zeker :s Of zijn al die kerels zo lichtgeraakt

    Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
    Irritante tijd van het jaar om met de fiets te rijden al die putten
    Ik begrijp diene mens wel langs de ene kant die putjes ontwijken
    Zijn reactie begrijp ik ook zeker als het maar rakelings was
    Voor de fiets irritant? Wat moeten wij dan zeggen met onze wagens? Denk dat de fietspaden er op veel plaatsen beter bij liggen dan de wegen... Wij gaan toch ook niet constant zigzaggen op de weg, met gevaar voor anderen en jezelf om een putje te ontwijken...

    Ik kan begrijpen dat je eens wat begint te zwaaien en zo als je zelf vindt dat een ander iets niet juist doet in het verkeer (doe ik ook soms), maar om dan een achtervolging in te zetten en te beginnen uithalen naar andermans wagen, dat gaat te ver!

    Ochja, ik heb er niets aan overgehouden. Ik hoop dat hij de volgende keer wat beter oplet. Ik ga ook niet zomaar iedere wielertoerist gaan ambeteren (ook al irriteren ze me enorm vaak), maar ze moeten zich ook maar aan de regels houden...
    2000 Lancia Delta 1.9 TD
    2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
    eg

    Comment


    • was het vandaag "rij eens op de middenstrook"-dag?
      NOG meer dan anders

      en twee keer gehad dat je iemand voorbijsteekt op het tweede vak, je bent voorbij en gaat naar het eerste, en onmiddellijk daarna gaat de ingehaalde naar het tweede en blijft daar verder indommelen
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • En wat te zeggen van de chauffeurs die, de wet volgend, zich aan de kant zetten om hun gsm te beantwoorden maar dit dan wel doen door zich volledig op het fietspad te plaatsen zodat er slechts 20 cm van hun wagen op de baan blijft met nul doorgang voor de fietsers, en dit op banen waar men zonder probleem gewoon langsheen de stoep mag parkeren ? Volgens mij willen die mensen zeker de wagens niet ambeteren en kunnen de fietsers volgens hen gewoon den boom in of wat?? Normaal is anders.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          En wat te zeggen van de chauffeurs die, de wet volgend, zich aan de kant zetten om hun gsm te beantwoorden maar dit dan wel doen door zich volledig op het fietspad te plaatsen zodat er slechts 20 cm van hun wagen op de baan blijft met nul doorgang voor de fietsers, en dit op banen waar men zonder probleem gewoon langsheen de stoep mag parkeren ? Volgens mij willen die mensen zeker de wagens niet ambeteren en kunnen de fietsers volgens hen gewoon den boom in of wat?? Normaal is anders.
          Als ik telefoon krijg laat ik dat ding vrolijk rinkelen tot ik ergens deftig aan de kant kan gaan staan, van het fietspad af. Als je veel telefoon krijgt, hang dan 'n carkit in je, auto, zoveel kost dat niet.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
            Als ik telefoon krijg laat ik dat ding vrolijk rinkelen tot ik ergens deftig aan de kant kan gaan staan, van het fietspad af. Als je veel telefoon krijgt, hang dan 'n carkit in je, auto, zoveel kost dat niet.
            That's the spirit. Moesten er maar meer zijn zoals u.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              That's the spirit. Moesten er maar meer zijn zoals u.
              Is dat dan sarcastisch?

              Comment


              • of gewoon een deftige handsfree gsm

                Werkt perfect voor mij. Je moet 1x op 't knopje duwen, that's it.
                __________________________

                2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                Comment


                • Idioten die er telkens in slagen de vrachtwagens te couperen om hun afrit te nemen. Er rijdt soms helemaal niet achter de laatste, maar toch moeten ze nog net ervoor invoegen en remmen.
                  Of aan 70 de snelweg opkomen net voor de vrachtwagen. Deze week zelfs een die de snelweg opkwam terwijl hij nog naast me zat. 5 seconden op de luchthoorn en meneer trok zijn stuur over en schrok zo hard dat hij bijna in de vangrails zat...
                  Uiteraard als grootste ergernis: de staat van het wegdek. Het is zigzaggen over dat eerste vak om je lading heel te houden, maar sommige putten zijn gewoon groter dan het rijvak.

                  Comment


                  • vrachtwagens die op het middenvak bollen terwijl er rechts niets bolt

                    Comment


                    • Zolang je de vrachtwagen niet hindert zie ik het probleem niet. Als je pas begint te remmen op de afrit en niet voor de neus van vrachtwagens..

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                        vrachtwagens die op het middenvak bollen terwijl er rechts niets bolt
                        Dat zie ik ook af en toe. Ik ben dan beschaamd in hun plaats :p

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                        Zolang je de vrachtwagen niet hindert zie ik het probleem niet. Als je pas begint te remmen op de afrit en niet voor de neus van vrachtwagens..
                        Als ze niet hinderen is er geen probleem nee, maar ze hinderen wel. Er zijn maar heel weinig van die mensen die zich nog snel tussen 2 vrachtwagens "wringen", die niet meteen op de rem gaan staan. Of ze remmen naast de afrit en gaan er dan maar af op het eind van de stippellijn, ipv aan het begin.

                        Comment


                        • Alle begrip voor, maar nu ken ik een paar afritten die
                          • Dun zijn
                          • Files bevatten

                          Dan kan je zelfs als je een vrachtwagen niét coupeert, niet anders dan al gaan remmen op het rechtervak...

                          Comment


                          • Vanmorgen om 9u stond er een pipo met een tankwagen in een eenrichtingsstraat de boel te blokkeren om mazout te leveren. Er stond al een tiental auto's achter, waarop ik dan maar achteruit de straat uitgereden ben. Een goede beslissing zo bleek, toen ik om 9u45 uit het raam keek hier op 't werk stond ie er nog en stond men al tot op het volgende kruispunt stil
                            AutoMinded.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Alle begrip voor, maar nu ken ik een paar afritten die
                              • Dun zijn
                              • Files bevatten

                              Dan kan je zelfs als je een vrachtwagen niét coupeert, niet anders dan al gaan remmen op het rechtervak...
                              Voor zoiets gaan de meeste chauffeurs dan ook niet kwaad worden. Eerder geïrriteerd door de situatie, maar niet door die persoon zelf. Het zijn vooral die mensen zonder enig inzicht, die tussen twee vrachtwagens in gaan rijden (ook al rijdt er geen meer voor of achter, gebeurd dagelijks), remmen op het rechtervak, om dan aan 70-75 de afrit te nemen, die zelf nog lang genoeg zou geweest zijn om van 200 naar 0 te gaan.
                              Je kan dan weer beginnen over de afstand tussen vrachtwagens, maar als er 50m gelaten wordt, zoals wettelijk voorgeschreven (en ik 95% van de tijd zelf ook wel doe), dan komen er aan elke afrit nog 5-6 auto's tussen die allemaal moeten vertragen om niet op hun remmende voorligger in te rijden. Als je het ziet aankomen is dat allemaal nog niet zo erg, je kan al wat vaart minderen en zorgen dat er geen gevaar van komt, maar in veel gevallen komen ze aangereden aan 120 en schieten ze zich zonder pinken nog snel voor je om dan op de rem te trappen.
                              Dat en auto's die eerst 80 rijden op de snelweg en dan versnellen als je halverwege je inhaalmanoeuvre bent. Of zoals tijdens het smog-alarm: op de E17 twee auto's naast elkaar aan 80 toen er 90 toegelaten was. En die op het middelvak nog eens zijn 4 pinkers opzetten toen ik eens teken deed met de faren

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                Vanmorgen om 9u stond er een pipo met een tankwagen in een eenrichtingsstraat de boel te blokkeren om mazout te leveren. Er stond al een tiental auto's achter, waarop ik dan maar achteruit de straat uitgereden ben. Een goede beslissing zo bleek, toen ik om 9u45 uit het raam keek hier op 't werk stond ie er nog en stond men al tot op het volgende kruispunt stil
                                wat kan die mens daaraan doen? die moet ook werken en anders kunnen die mensen niet verwarmen...

                                Hier op't werk klagen sommige mensen ook over de leveranciers die in de baan staan te lossen. Als ze binnen zijn vragen ze hun bestelling die we niet kunnen meegeven omdat die in de kamion zit waarover de klanten klagen.
                                dan zijn ze rap vriendelijk zeg...

                                Comment


                                • Nieuwe ergernis op de autostrade: mensen die bij regenweer u voorbijsteken en nadat ze u 5 meter gepasseerd zijn terug invoegen, waardoor je telkens weer je ruitenwissers zwaar moet gaan inzetten door het opspattende water. Gelieve minstens 20 meter afstand te nemen en daarna pas terug naar het middenvak te gaan danku.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Voor zoiets gaan de meeste chauffeurs dan ook niet kwaad worden. Eerder geïrriteerd door de situatie, maar niet door die persoon zelf. Het zijn vooral die mensen zonder enig inzicht, die tussen twee vrachtwagens in gaan rijden (ook al rijdt er geen meer voor of achter, gebeurd dagelijks), remmen op het rechtervak, om dan aan 70-75 de afrit te nemen, die zelf nog lang genoeg zou geweest zijn om van 200 naar 0 te gaan.
                                    Je kan dan weer beginnen over de afstand tussen vrachtwagens, maar als er 50m gelaten wordt, zoals wettelijk voorgeschreven (en ik 95% van de tijd zelf ook wel doe), dan komen er aan elke afrit nog 5-6 auto's tussen die allemaal moeten vertragen om niet op hun remmende voorligger in te rijden. Als je het ziet aankomen is dat allemaal nog niet zo erg, je kan al wat vaart minderen en zorgen dat er geen gevaar van komt, maar in veel gevallen komen ze aangereden aan 120 en schieten ze zich zonder pinken nog snel voor je om dan op de rem te trappen.
                                    Dat en auto's die eerst 80 rijden op de snelweg en dan versnellen als je halverwege je inhaalmanoeuvre bent. Of zoals tijdens het smog-alarm: op de E17 twee auto's naast elkaar aan 80 toen er 90 toegelaten was. En die op het middelvak nog eens zijn 4 pinkers opzetten toen ik eens teken deed met de faren
                                    Lijkt mij als vrachtwagenchauffeur idd enorm irritant allemaal!

                                    Ergerlijk ook zijn de vrachtwagens die inhalen bij druk verkeer, of't nu 2 of 3-baanswegen zijn.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      Idioten die er telkens in slagen de vrachtwagens te couperen om hun afrit te nemen. Er rijdt soms helemaal niet achter de laatste, maar toch moeten ze nog net ervoor invoegen en remmen.
                                      Of aan 70 de snelweg opkomen net voor de vrachtwagen. Deze week zelfs een die de snelweg opkwam terwijl hij nog naast me zat. 5 seconden op de luchthoorn en meneer trok zijn stuur over en schrok zo hard dat hij bijna in de vangrails zat...
                                      Uiteraard als grootste ergernis: de staat van het wegdek. Het is zigzaggen over dat eerste vak om je lading heel te houden, maar sommige putten zijn gewoon groter dan het rijvak.
                                      jij moet hier meer komen posten, ik heb hele dagen compassie met jullie, vrachtwagenchauffeurs, met wat ik allemaal zie gebeuren.

                                      Ik wil echt nog meer inzicht krijgen in jullie bezorgdheden. Ik meen dat.
                                      Jullie hebben een log zwaar en lang ding op gang te houden, en weinigen houden daar rekening mee.

                                      Wat ik me afvraag is bv: ik zie dikwijls twee vrachtwagens achter elkaar en waarvan de tweede op 10m van de andere rijdt, die is zich aan het voorbereiden om voorbij te steken. Ook al gaat z'n richtingsaanwzijer nog niet, als er plaats is, ga ik naar het derde rijvak, zodat de vrachtwagen effectief kan voorbijsteken zonder gas te moeten lossen. Maar meestal is dat een loze beweging en wachten ze tot ik voorbij ben, zodat ik nogal debiel overkom voor de inzichtloze chauffeurs achter mij.
                                      Heeft dat een bepaalde reden?

                                      Dat van die afritten zie ik ook elke dag, verschrikkelijk. Eerst een vrachtwagen doen afremmen en dan pas opzij gaan ipv eerst opzij gaan en dan pas te remmen.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      Dat en auto's die eerst 80 rijden op de snelweg en dan versnellen als je halverwege je inhaalmanoeuvre bent.
                                      ook nog een vraagje:
                                      als ik op de autostrade opkom, moet ik meestal geen vrachtwagen opzij doen gaan. Gewoon goed op de staart drukken en ik ben weg. Maar soms heb je een twijfelaar voor je die nog moet nadenken en over z'n schouder eens kijken en nog eens nadenken en nog eens over z'n schouder kijken om dan scheef te gaan rijden en te panikeren enz... dus wijkt de vrachtwagen van het eerste naar het tweede uit in het beste geval.
                                      Wat hebben jullie liefst?
                                      - dat wij gas geven en voorbijknallen op het eerste vak en waarna jullie achter ons terugkeren naar het eerste vak
                                      - dat wij jullie voorbijlaten, eens knipperen met de lichten wanneer jullie terug kunnen invoegen, en daarna wij zelf jullie voorbijsteken?
                                      't Eerste lijkt me veiliger, maar kan niet altijd.
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                        Lijkt mij als vrachtwagenchauffeur idd enorm irritant allemaal!

                                        Ergerlijk ook zijn de vrachtwagens die inhalen bij druk verkeer, of't nu 2 of 3-baanswegen zijn.

                                        Mja, dan moet je het bekijken vanuit het standpunt van de chauffeur. Ik erger mij daar niet aan. Een beetje geduld hebben

                                        Ik weet niet als het mag, maar vorige maand waren we onderweg met een reisbus. En die stak inhalende vrachtwagens voorbij langs het 3e vak. Meerdere keren zelfs.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                                          Mja, dan moet je het bekijken vanuit het standpunt van de chauffeur. Ik erger mij daar niet aan. Een beetje geduld hebben
                                          Een vrachtwagen die eens een andere inhaalt is begrijpelijk, maar nogal vaak zie je dat als er zo een begint in te halen dat hij ineens naar de kop van het "peloton" wil doorstoten en een hele reeks gaat inhalen, vaak tientallen kilometers aan een stuk. Achter hem wordt de sliert automobilisten die wordt opgehouden steeds langer en in de staart van die sliert vertraagt het verkeer vaak vrij abrupt van 120 naar 60-70km/h wat voor gevaarlijke toestanden zorgt.

                                          Ook ergerlijk is een vrachtwagen die gaat inhalen zonder voorrang te geven en het achterop komend verkeer dwingt van bruusk in de ankers te gaan.
                                          AutoMinded.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X